¡Hacemos un repaso! Let’s review! cabeza garganta piernas.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
¡El cuerpo!.
Advertisements

*** 3 MINUTES *** Objective: I can write and talk about my and others family members Vocab/Ideas: Family members (review) Possessive adjectives (review)
El abrigo La chaqueta La bufanda Las botas Los guantes.
La Ropa.
ROPA CLOTHES. LA ROPA QUESTION : 1- HOW DO YOU DECIDE WHAT CLOTHES TO WEAR EVERYDAY? DO YOU HAVE A SYSTEM? DO YOU WEAR WHAT YOU HAVE AVAILABLE? DO YOU.
Qué haces en la escuela Interview, Conjugation Practice.
El cuerpo Talking about the body in Spanish Para empezar p. 9.
ALC 19 Jueves el 13 de octubre Bienvenida-ALC-objetivo Columbus quiz Lectura Body parts practice Monstruo.
How to Conjugate Regular –AR Verbs in the Present Tense.
Quasimodo: (son las doce)
La salud WALT: be able to name parts of the body in Spanish WILF: be able to name at least 10 parts of the body – level 1 Be able to make sentences – level.
Talking about your aches and pains The words duele and duelen come from the verb doler Doler is a verb similar to gustar – you use the third person singular.
Use and write in sentences body parts vocabulary.
Hoy es el 1º de noviembre Please turn in your homework to the sub. Please complete this hand out entirely and turn in to the sub. Calentamiento: Complete.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
La Fecha: Hoy es jueves, 4 de septiembre Tema: Review of Unit 1 concepts Obj: SWBAT use activities vocabulary and the verbs ser and gustar to create basic.
¡El Cuerpo!. la mano el pie la cabeza la nariz el pecho los ojos la cintura El cuello la rodilla el dedo.
Hazlo ahorael 17 de abril Objetivo: SWBAT recognize and use parts of the body vocabulary. ON YOUR OWN PAPER, label the face below (use the numbers in the.
Doler (ue) Tells what hurts.
2.1—Talking about what you want & need.. Subject Pronouns You’ve already learned the subject pronouns that can be used for I and You. Now you will learn.
14/01/20101 Capítulo 3 – Nuevas Clases, Nuevos Amigos Primer Paso Talking About Classes Páginas
El cuerpo La cabeza El cuello El brazo La mano La pierna El pie El hombro La rodilla El estómago.
Hoy es jueves, el diez y siete de octubre
Hoy es viernes, el seis de septiembre
La sala de clases. El estudiante La estudiante El profesorLa profesora.
CINCO MINUTOS Escribe frases con las palabras: 1.Mira 2.Señala 3.El techo 4.El piso 5.Levánta la mano.
Los números Apuntes de vocabulario. treinta treinta y uno.
¿Qué le duele?. ¿Cómo formamos las frases? The verb “doler” (to hurt) is a stem changing verb. The o changes to ue in all form but the nosotros and vosotros.
10 de noviembre. Para Empezar #9 ¿En dónde me pongo cada una de estas cosas? Me pongo una corbata en el ______________ Me pongo los zapatos en los _______________.
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
ON YOUR DESK Documento Today’s notes Homework. ¡Hola! Conjugate the following verbs: 1. Yo / comer 2. Él / bailar 3. Nosotros / vivir 4. Ellos / abrir.
H sp Bell work What kind of clothing do you prefer? Do you like being more casual or more formal? What defines your style? Do you like popular.
TAREA para miercoles el 2 de marzo: 1. Mini Prueba - Practica para la prueba de Lec Empieza estudiar el vocabulario de p. 300 (Lec.9)
Actividades 9.4. Label as Listening #1: Do not label as activity 1 Watch this video and write down Spanish vocabulary words about clothing and colors.
Horario 19 viernes el 14 de octubre Bienvenida-ALC-objetivo Speed date Flash cards of stem changers – word search. Dr. Frankenpiedra Stem changer – irregular.
Español 2 20 de septiembre de La campana Hoy es martes el 20 de septiembre de 2016 ¿Qué llevan los animales? Los gansos El perro El gato El lagarto.
Unit Study Guide Complete each review slide in this PPT to practice what we have learned.
My capitol and country_____________________________________
Hoy es el _1 / 4____ de _marzo____ del __2013________
Quasimodo: Get ready for your quiz!.
El cuerpo y la cara Goldacker 2011.
Entradas Unidad 7, Spa 1.
Habla de la salud y enfermedad
Vámonos Write out the categories and put the following foods into the appropriate one: huevos manzanas arroz leche brócoli pasta mantequilla pera.
Proyecto de vocabulario de la ciudad
Voice Activity 1.04: Directions, Grammar, and Examples
Para hacer ahora Identifiquen:
¡Los Adjetivos!.
Primera Actividad Escribe en español: 1. The backpack is under the desk. 2. The books are on top of the table. 3. The pens are.
Cómo eres tú?.
¿Qué haces antes de viajar? Cuando Uds. viajan todos necesitan….
Recetas 6 Objetivo: Hablar sobre la comida y las recetas
Adjective Grammar Adjective Agreement.
Jueves, el 8 de diciembre LT: I can talk about preferences in clothing
Vocabulary 7-A De Compras.
Understand how the verb IR (to go) is used to form the future tense.
Adjective Grammar Capítulo 1B.
Hoy vamos a..... escuchar y entender un rap en español
Body parts: partes del cuerpo
Quasimodo: Traducir Our mother is hardworking.
DOLERSE to hurt oneself.
Understand how the verb IR (to go) is used to form the future tense.
6.2 Needs + Plans.
Poster project.
¿Puedes usar el dicho en una oración?
Calentamiento Hoy es miercoles, 22 de Octubre del 2014
To insert audio you need to be on that slide
Meta: 1) Today I will remember that adjectives, such as words that describe color, material something is made of, or relative location should always match.
Enfoque: Preguntas sobre tus compras (Q and A)
Tapas Escribe la hora en números. 1. Son las dos menos cuarto.
Transcripción de la presentación:

¡Hacemos un repaso! Let’s review! cabeza garganta piernas

¿Qué tipo de ropa necesita? What kind of clothing does it need? cabeza la gorra corbata garganta jeans piernas

¿Qué tipo de ropa necesita? DO THIS IN YOUR NOTES SECTION! What kind of clothing does it need? List all the clothing that could go on each part of the body. Cabeza: Garganta: Hombros: Piernas: Pies: Then, make your own stick figure and label the body parts and the clothing he/she wears. (Stick to vocabulary words!) MUST include at least 6 of our clothing vocabulary.