Vámonos Write out the sentence frames for these questions (aka write out how you would reply to these questions) in Spanish: ¿Qué hace Ricardo? ¿Qué quiere.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Qué haces en la escuela Interview, Conjugation Practice.
Advertisements

Day 4: Unidad 3. Vámonos Describen las personas famosas en españolDescriben las personas famosas en español Describe the famous people (1 complete sentence.
Calentamiento (martes, once de noviembre) Part One: Answer the following questions in Spanish in your notebook. 1.¿Qué clase tienes en la tercera hora?
Calentamiento Write the answers to each question.
Calentamiento Correct the sentences you see below in Spanish: 1)Me gusta nado en la pisina. 2) ¿Quieres voy a playa con mi? 3) Yo voy jugar futbol. 4)
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Calentamiento Escribe la respuesta de cada pregunta (Write the answer) 1) ¿Qué vas a hacer este fin de semana? 2) ¿Quieres ir al cine conmigo? 3) ¿Sabes.
Repaso: Unidad 4. Vámonos 1.Ellas _______ (jugar) al baloncesto. 2.La clase ______ (empezar) a las siete. 3.Yo _______ (preferir) mirar la televisión.
Examen viernes el 3 de abril. Be sure to write the number for each question. This test is worth 90 points. Notes may be used but we will be going quickly.
Vámonos Fill the blank with the SUBJECT of the sentence (there may be more than one right answer, you only have to choose one). Write out the sentence.
Vamonos Sit down and take out paper to start taking your notes!
Calentamiento Read the hand-out from the sub and answer the following questions: 1)¿Qué tiempo hace en Ecuador? 2)¿Cuántas clases tiene Ramón? 3)¿Qué.
Escribe las tres formas para presentarte (Write down three ways to introduce yourself) 1. _______________________________ 2.________________________________.
Vámonos ¿Qué estás haciendo hoy? (include at least 3 things) Tomorrow is the last day to turn in any signed grade reports for credit. Turn them in!
Vamonos Translate the following sentences into Spanish using AR/ER/IR verbs. I am going to cook chicken for dinner. We run after school. She eats a hamburger.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Vamonos Get out your purple speaking paper from yesterday AND your writing assignment. I will come to your desk and double check that both have been graded!
Vámonos Write out the sentence frames for these questions (aka write out how you would reply to these questions) in Spanish: 1)¿Qué profesión quiere tener.
Week 22. Para Empezar 1 de febrero Please respond to the following question in Spanish: ¿Qué te gusta hacer con tu familia?
Formen grupos de dos personas.  Hablen en español espontáneamente sobre las preguntas.  Contesten cada pregunta con un máximo de 2 oraciones completas.
Hoy es lunes el 23 de enero, 2017 Today is Monday, January 23, 2017
Vocabulary or textbook pg 46 Escribe en español :
Examen 4A El mapa gráfico.
Vámonos Take out a sheet of paper for your Review activities today. Put your name on that sheet of paper and on the scrap paper in front of you.
A usted le gusta You like (formal/ singular)
Vamonos Write out the questions for your reading practice and leave 1-2 spaces beneath each. ¿Cόmo se llaman los tres hermanos de Juliana? Incluye hermanastros.
Practiquen los adjetivos con
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Vámonos Escribe las frases y conjuga los verbos:
You have 5 minutes to fill out the information:
Vamonos Write out the English pronoun and the correct Spanish correlation. Me a. Usted You (informal) b. Nosotros You (formal) c. Él.
First Grade Dual High Frequency Words
Repaso III Vocabulary Asking Questions
New Plymouth High School Spanish Courses Profesora Wright
Vámonos Write the conjugation only- DO NOT WRITE THE SENTENCE.
Como se dice en español: See pg 96 vocab.
We are able to identify and describe people and things
Do now: What does it mean ¿Cómo eres?
Vámonos Match the vocabulary word to it’s translation! Write word and definition. el bistec a. pepper la galleta b. cookie el helado c. juice.
Repaso: Unidad 3.
Vamonos Translate the following sentences: Ella canta en el coro.
¡Hola! Pongan la tarea en tu pupitre, por favor.
Vámonos Roberto has family coming into town this weekend and they’re staying at his house. He has to help clean- write down five commands his mom.
Write in Spanish (See pag 96)
Metas: Puedo hacer comparaciones usando la forma correcta de "tan"
Proyecto: Mi horario Nombre Hora Fecha.
Vocabulario Unit 1 Presentado por señora Henriques Las clases
5.3 The Verb Ir el 2 de diciembre.
Vámonos Finish the sentences with a statement about how you feel ..
Las profesiones.
Vámonos Fill the blank with the SUBJECT of the sentence (there may be more than one right answer, you only have to choose one). Write out the sentence.
Vamonos Fill in the blank with the correct AR conjugation! You don’t have to write it out. Nosotros _______ (caminar) al parque. Yo _______ (hablar) con.
Vámonos ¿Qué estás haciendo hoy? (include at least 3 things)
Regular -AR Verbs Pág. 100.
Due Now: Describe your classes, write in Spanish the following :
Vámonos Write out these steps in a logical order: Yo voy a la escuela.
viernes, el 2 de septiembre LT: I can write about Spanish 1 themes
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Quasimodo: Prepárate para la prueba.
Vámonos Find five errors in the following paragraph and correct them.
¿A qué hora empieza tu segunda clase?
Quasimodo There is a handout at the front. People in the front of the row please get one for each of the people in your row. Read the handout and compare.
HOY! Today we are going to focus on review for your listening and speaking sections. At the end of class if you have time leftover, you are free to work.
Final Exam: Speaking Complete the “Final Exam: Verbs for Listening and Reading Sections” Study Guide Use your notes- these are irregular verbs! You will.
Vámonos el 5 de diciembre SP 2: project draft SP 3: matching activity
Describe a las personas con una frase (sentence) completa.
Antes de empezar The following are verbs that have been conjugated, write the infinitive beside the conjugated verb: Como Esquío Voy Leo Veo Nado Hago.
Como se dice en español: See pg 96 vocab.
Vámonos We should be on Day 2 of our new passports. Label today (14 de noviembre). Write out the following point breakdown for the test: Listening: 20.
Transcripción de la presentación:

Vámonos Write out the sentence frames for these questions (aka write out how you would reply to these questions) in Spanish: ¿Qué hace Ricardo? ¿Qué quiere ser Alejandra? ¿Cuántos años tiene Jimena? ¿Cómo es Rebecca? (Escribe dos cosas) ¿Dónde vive el hermano de la chica?

Repaso: Examen 1 el 7 de septiembre

Anuncios Test: TOMORROW Project: Monday 9/12 Duolingo: Friday 9/30

Listening (20 points) ¿Qué hace Ricardo? ¿Qué quiere ser Alejandra? There will be five multiple choice and five open response questions. Each will be worth 2 points. For the open response, you will get one point for writing the correct sentence frame and one point for the correct answer. ¿Qué hace Ricardo? ¿Qué quiere ser Alejandra? ¿Cuántos años tiene Jimena? ¿Cómo es Rebecca? (Escribe dos cosas) ¿Dónde vive el hermano de la chica?

El resto de clase... I will be calling people up for the speaking section while you work on the achievement, reading, and writing portions of the test practice. All work must be completed by the beginning of class tomorrow, including a full-length writing practice. You will not be able to use notes on the test tomorrow, but this practice is the best preparation you can do. Excellent (5) Good (3) Poor (1) Questions answered 4 questions answered 2-3 questions answered 1 question answered Accuracy Answers are correct Answers mostly correct Answers largely incorrect Fluidity Little to no pauses Several pauses Noticeable pauses Effort Best effort Mediocre effort Little to no effort

Achievement (15 points) You will have to write out three times on the test. Practice writing out these: 4:15 PM ______ ______ ______ ______ ______ 6:30 AM ______ ______ ______ ______ ______ 12:40 AM ______ ______ ______ ______ ______ 9:45 AM ______ ______ ______ ______ ______ 1:10 PM ______ ______ ______ ______ ______

Reading (20 points) Hola José, ¿Cómo estás? Yo estoy muy bien. Esta semana yo empecé (began) mis clases en la escuela. Yo tengo siete clases en mi escuela. Mi primera clase es la clase de música. En la clase, nosotros cantamos y aprendemos mucho. La profesora es muy estricta. Después, tengo las clases de ciencias y arte. No me gusta la educación física porque yo no soy atlética. Me gusta el arte porque me gusta dibujar y ser creativa. Luego tengo el almuerzo en la cafetería, y en seguida voy a la clase de matemáticas. En mi clase de matemáticas yo estoy estudiando la geometría. Mis últimas tres clases son las clases de historia, literatura y francés. En mi clase de historia tenemos un substituto porque nuestra maestra esta en España visitando a su madre. En general, me gustan mis clases y mis profesores. Este año será muy fácil. Yo sé (know) que yo no tendré (will have) mucho trabajo este año. Un abrazo, Juan

Reading (20 points) Answer the questions based on the passage in complete sentences in Spanish. 1. ¿Qué hacen mucho en la clase de música? 2. ¿Cuál clase le gusta a Juan? ¿Por qué? 3. ¿Qué está haciendo en la clase de matemáticas? 4. ¿Por qué tienen un substituto en la clase de historia? 5. ¿Qué no tendrá este año?

Writing (25 points) Describe yourself and use at least three regular conjugated verbs, three conjugated stem-changing verbs, and the verb gustar once. Talk about yourself, your family, your likes/dislikes, your school, etc. Write a minimum of 8 sentences. Stem-changing verbs you can use: preferir (e→ie), querer (e→ie), entender (e→ie), dormir (o→ue), competir (e→i), jugar (u→ue)

Writing Rubric Excellent (5) Good (3) Poor (1) Length 8+ sentences Requirements 3 verbs, 3 stem-changing verbs, gustar 1-2 verbs, 1-2 stem-changing verbs, gustar Does not meet the requirements Grammar Verbs are conjugated correctly with few errors Verbs are conjugated with several errors Errors in conjugation interfere with comprehension Vocabulary Varied use of vocabulary Some varied use of vocab with repetition Lack of varied vocabulary Effort Best effort Mediocre effort; could have done more Little to no effort