Sucesion Primaria y Secundaria

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
¡Todo sobre mi! Por María Pérez.
Advertisements

SUCESIÓN ECOLÓGICA.
CAMBIOS EN LOS ECOSISTEMAS
Dual Immersion Program Programa de Doble Inmersion Los Alisos Middle School.
¡Vamos a Ecuador! El verano de ¿Qué? travel/ecuador/10-day-guided.html ISE is a not for profit tour company set.
ECOSISTEMAS RELACIONES DE ALIMENTACIÓN
1. Cual fue el numero de lobos y alces en 1980?
4 th Grade Science-1st Six Weeks Unit 1, Lesson 1 CScope Vocabulary Words
ECOLOGIA Objectivos: Actividad Corta:
Time Expression with Hacer Grammar Essential #106.
2nd Grade Science-2nd Six Weeks Unit 3, Lesson 2 CScope Vocabulary Words
Please sign up for your presentation.. ALC 47 ¿Cuáles son las nueve bebidas?
Check for understanding ANSWER KEY. Check for understanding: GUSTAR I like = ME GUSTAWe like = NOS GUSTA You like = TE GUSTAY’all like = OS GUSTA He/she/
DELETE THIS SLIDE BEFORE HANDING IN See the rubric for more details Deadlines will not change, no excuses…all projects must be ed
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 40 – 5/5 – 5/9. 1.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 37 – 4/20 – 4/24.
Vocabulario: Para Empezar (Dates) Created by Beth Sims ©2007 Created by Beth Sims ©2007 to be used with the Pearson- to be used with the Pearson- Prentice.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 40 – 5/11 – 5/15.
 Objetivo: Estudiar para el examen.  Contestar y escribir las respuestas del juego.  Objective: To study for the test.  To answer and write the answers.
¡Bienvenidos a la clase de 3er. grado del Profesor Piñuelas! Welcome to Mrs. Pinuelas’ 3rd grade class! Me gradue de la Universidad Pedagogica Nacional.
Aim: How do ecosystems change over time?Como cambian los ecosistemas a lo largo del tiempo?
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 9 – 10/5 – 10/9.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 11 – 10/14 – 10/18.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 37 – 4/18 – 4/22.
Por and para. Por Fue construido por los aztecas. the agent of action, by: Tenemos que leer un cuento por día. per: Le pagó en oro por el secreto. in.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 38 – 4/25 – 4/29.
LOS ECOSISTEMAS. LA ECOLOGÍA “Es la ciencia que estudia los ecosistemas” Las científicos encargados del estudio se llaman Ecólogos. No hay que confundirlos.
UNIVERSIDAD DE SANTANDER ENGLISH WORK AUTOBIOGRAPHY PRESENTED TO THE TEACHER: CORDOBA M. ALEXANDER BY: BLANCA FADID MARTINEZ GONZALEZ QUIBDÓ 23 September.
Climate changes Climate is the usual weather of a place. Climate can be different for different seasons. A place might be mostly warm and dry in the summer.
EPISD Middle School Science Standards Based Curriculum
La estructura y función de las adaptaciones
Cambios en los Ecosistemas: Sucesión Ecológica Capitulo 16.1
Me llamo ________ Clase 6NH La fecha es el 15 de febrero del 2012
¿Cómo es tu insti? A Spanish into English translation
In Lección 1, you learned how to conjugate and use the verb ser (to be). You will now learn a second verb which means to be, the verb estar. Although.
lunes 10/17 – Horario Regular
The distribution of measles cases, by date
viernes 10/21 – Horario Regular
Ciencias de la Tierra II
Ask students to move around the site and explore
Propósito # 1: ¿Cómo repasamos el trabajo del año pasado. L. O
Objective: Vocab/Ideas: Vámonos: I can prepare for the quarterly
1 – Mandato + – 5 – Presente Progresivo –
Fourth Grade News April 21st Welcome Elementary School
La meta principal del Plan de Denver 2020 de DPS es asegurar que haya escuelas excelentes en todos los vecindarios. DPS’ top Denver Plan 2020 goal is to.
La Ilustración en la Inversión:
Volcanic erupcion. Tidal wave.
Hoy es _________, el __________de __________.
Una obra maestra de la Ingeniería
English as a second language in middle school
Welcome to Room 202! Bienvenido al salón 202.
Agenda -Fichas: Activities 1-5 Pages 22 and 23
Tema : Los organismos y su ambiente: 1. La ecología
ME. ON WEEKEND I ENJOY GOING TO THE MOVIES, VISITING BARS AND CLUBS IN THE MADERO.
Force a push or pull that causes an object to move, stop, or change direction fuerza empujón o jalón que causa que un objeto se mueva, se detenga o cambie.
dirigido por Luís Mandoka (2004) Study guide written by Rachel Hawkes
Spanish I To Ask What Others Have or Need To Respond
If you feel that the resources that I have created have helped you save time and/or money, please consider supporting the work that I do by doing your.
Hacer Singular Plural 1st Person Yo Nosotros/as 2nd Person (Informal)
Matemáticas de Secundaria
Día mundial del agua El día es el 22 de marzo
Warm Up Let’s review numbers in general for FICHAS
Raymond Cree Middle School
Meta: 1) I can review how to form commands, use the present progressive (-ing verbs) and use direct object pronouns before the test. Enfoque: En LHS, ¿cómo se.
Periódo 3. periódo 3 periódo 5 How much Spanish do students often learn in school?
Tania milena Benavides villota Karol ximena Burbano cabrera
ERUPCIÓN VOLCÁNICA 6º GRADO.
Draw the diagram and label. Dibuje el diagrama y la etiqueta.
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Learning activity 4 / Actividad de aprendizaje 4 Evidence: Describing outfits and likes / Evidencia: Describiendo atuendos y gustos In this evidence, you.
Transcripción de la presentación:

Sucesion Primaria y Secundaria EPISD Middle School Science Standards Based Curriculum 2013-2014

Primeria frente de Secundaria Sucesion Secundario Primario Crea un ecosistema nuevo Restaura un ecosistema anterior Ejemplo: Nueva tierra creada por erupción volcánica Ejemplo: Una zona destruida por el fuego EPISD Middle School Science Standards Based Curriculum 2013-2014

Sucesion Primaria Padilla, Michael. J. (2002) Prentice Hall Science Explorer Grade 7 EPISD Middle School Science Standards Based Curriculum 2013-2014

Sucesion Secundaria Padilla, Michael. J. (2002) Prentice Hall Science Explorer Grade 7 EPISD Middle School Science Standards Based Curriculum 2013-2014

Microsoft Office Clipart EPISD Middle School Science Standards Based Curriculum 2013-2014

EPISD Middle School Science Standards Based Curriculum 2013-2014 http://www.biog1105-1106.org/demos/106/unit10/5b.succession.html EPISD Middle School Science Standards Based Curriculum 2013-2014

¿Cómo ocurre la sucesión? Piensalo . . . ¿Cómo comienza una isla? 2. ¿Cree que los factores bióticos (cosas de la vida)? 3. ¿Cómo presentaron la hierba? Check for understanding An island develops through volcanic eruption, grasses are the 1st biotic factors and may have been carried to the island by wind, water or animals (erosion and deposition) Science TAKS Study Guide page 43 EPISD Middle School Science Standards Based Curriculum 2013-2014

5 ficha actividad plegable ScienceSaurus page 140 Definir e ilustrar un ejemplo de: sucesión primaria especies de líquenes pionero Sucesión secundaria Sucesion ecológica EPISD Middle School Science Standards Based Curriculum 2013-2014