ALC 53 lunes el 14 de diciembre Use your own paper for this weeks ALC. You will turn them in on Friday.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
You need to improve the way you write and think in Spanish – At what time? This is an interactive presentation. You need your worksheet, your pencil, and.
Advertisements

You need to improve the way you write and think in Spanish! Days
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
CONTENT OBJECTIVE: S.W.B.A.T. use the verb SABER to say what people know. LANGUAGE OBJECTIVE: Students will take notes and complete ACTS 12 & 14 on p.207.
El verbo IR To go. El verbo IR The verb IR means to go. The verb IR means to go. The verb IR is irregular in the present tense. The verb IR is irregular.
Cone people and gatherer get your items to collect papers.
¿Qué hora es?. Es la una. Son las tres. Son las once.
Lunes el diecinueve de marzo. The future tense is used in Spanish to talk about future events. It is used when ever we would use the phrase I will… in.
IR- to go voy vamos vas vais va van
Hagan Ahora ¿Qué te gusta hacer?.
PRUEBA ORAL Capítulo – Para Empezar. ORAL Me llamo ________________. Soy de ________________. Tengo ___________ años. Mi número de teléfono es ______________.
A expresar los gustos e intereses Estas preguntas son buenos para conversar sobre lo que les gusta con sus compañeros What do you like? What do you love?
Hoy es el veinte de septiembre ¿Qué te gusta Hacer?
Las llamadas de 911. Trabajo de timbre Conjuguen estos verbos en el pretérito: 1. yo/ leer 2. ella/ caerse 3. ellos/ construir 4. nosotros/leer 5. tú/
Spanish 1 Forming Questions. Trabajo de timbre Da la pregunta. Write the question asked for each answer given. 1. Tengo 16 años. 2. Soy de Ecuador. 3.
Entrada: Los verbos en la historia (Entrance: Verbs in the story) Copy the date and title, and log the entry in your table of contents. Take a Realidades.
ALC 79 Miércoles el 19 de enero. objetivo Yo puedo identificar el vocabulario nuevo con actividades diferentes. Yo puedo hacer 24 tarjetas de memoria.
(por favor) By emory gibson Para describir how long ago en español, presta attencion.
DOUBLE OBJECT PRONOUNS Double Object Pronouns b Double Object Pronouns occur when an indirect object pronoun and a direct object pronoun are used in.
Irregular Preterites. Irregulars in the preterite  These verbs are irregular in the preterite. Ponerse can be followed by an adjective or by a + an infinitive.
Warm Up, el martes, el 9 de octubre p. 67 SAQUEN LOS PIZARRONCITOS
Como se dice “on” un día en español To say “on” a day (ie: On Monday) in Spanish: 1. Place the definite article before the day. 2. The definite artice.
Please do the following: 1.Measure an arms length of yarn of the color you like and cut it. (arms length goes from finger tip of one had to fingertip of.
The Hand Graphic Organizer (Future and Conditional) Students will trace their hand in a paper. Write in the subject pronouns at the top of each finger.
EL IMPERFECTO What’s the story?. “Used to” Expresses the idea that something happened repeatedly in the past.
What has to be done today? It can be done in any order. Make a new ALC form Do the ALC Get two popsicle sticks Get 16 feet of yarn. That is 4 arms width.
Calentamiento (martes, once de noviembre) Part One: Answer the following questions in Spanish in your notebook. 1.¿Qué clase tienes en la tercera hora?
Calentamiento Write the answers to each question.
ALC 75 Martes el 4 de enero. Please turn to face your partner. Be sure that one person can read the screen while the other will be able to respond.
Sight Words MondayTuesdayWednesdayThursday am be but they 20 Math Worksheet Remember to read your take home book! 21 In your HW Notebook, write about something.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
The Future Tense -original PowerPoint created by Mrs. Shirley of North Intermediate High School in Broken Arrow, OK.
Chillin’ Unidad 3 B Dia 1. Calentamiento Answer the following questions in complete sentences in SPANISH ¿ Qué te gusta hacer con tus amigos? ¿ Cuándo.
Calentamiento Write the answers to the questions in SPANISH
¡Hola, buenas tardes! Please write your desk number on your disclosure paper to the left of the large C. Place the paper on the correct color, on the table,
Viernes el 10 de diciembre
ALC 36 Hoy es viernes el 9 de diciembre. Haz un nuevo ALC de 8 cuadros. Necesitan las tarjetas de la bienvenida.
22 de enero. Warm-Up #67 Answer the questions in Spanish, in complete sentences 1. ¿Qué es tu deporte favorito? 2. ¿Por qué es tu deporte favorito? 3.
ESPAÑOL 1 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
ESPAÑOL 1 Lesson 50 5 y 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
Essential question: How do I conjugate these new verbs and use them?
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Escribir *You can get creative. You can write in the first person which means you are the character, you can use the third person which means you are talking.
1. ¿Cómo eras cuando eras pequeño(a)? 2. ¿Eras callado(a) o conversador(a)? 3. ¿Eres más obediente o travieso(a)? 4. ¿Ahora eres paciente o impaciente?
Yo soy, tú eres, él es…Viajes Week 3. Para Empezar.
Spanish I Week 16. Para Empezar 7 de diciembre Por favor responde a la pregunta en español. Please respond to the question in Spanish ¿Qué llevas hoy?
¿Cuánto tiempo hace que…? You can ask when something happened in Spanish by using: ¿Cuándo + [preterit verb]…? ¿Cuándo llegaste a la clínica? When did.
And you call me coloured..? Written by an African child and nominated by The United Nations as the best Poem of 2006.
Haz ahora el 27 de octubre de 2015 Complete each sentence with the correct form of ser and estar: 1.Mi cuarto ________ al lado de la sala. 2.Manuel y Fernando.
Español 2 8 y 9 de octubre de 2013.
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Vámonos Write out the categories and put the following foods into the appropriate one: huevos manzanas arroz leche brócoli pasta mantequilla pera.
Vámonos Escribe las frases y conjuga los verbos:
Getting to know you more!
Lección 29 para el 6 y 7 de abril
First Grade Dual High Frequency Words
El Imperfecto Español 2.
¡Los Adjetivos!.
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
--To be pleasing to --Your likes & dislikes
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Eday: Assignment done at home if school is cancelled. Lesson 1
Development of the concert programme
Vámonos Find five errors in the following paragraph and correct them.
Describe a las personas con una frase completa.
Describe a las personas con una frase (sentence) completa.
Describe el pelo de las personas.
CONTENT OBJECTIVE: S.W.B.A.T. use the verb SABER to say what people know. LANGUAGE OBJECTIVE: Students will take notes and complete ACTS 12 & 14 on p.207.
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Transcripción de la presentación:

ALC 53 lunes el 14 de diciembre Use your own paper for this weeks ALC. You will turn them in on Friday.

objetivo Saber datos del Ojo de Dios. Crear un Ojo de Dios. To know facts about the Ojo de Dios. Create an Ojo de Dios

Leer lo siguiente

EL Ojo de Dios The " Ojo de Dios" or God's Eye is an ancient symbol made by the Huichol Indians of Mexico and the Aymara Indians of Bolivia. In Mexico, The central eye was made when a child was born. Each year, a bit of yarn was added until the child turned five at which point the Ojo was complete. In Bolivia, "God's Eyes" were made to be placed on an altar so that the gods could watch over the praying people and protect them.

Preguntas/Questions ALC 53 1.¿Cómo se escribe Ojo de Dios en inglés? 2.Nombra los dos paises que hacen el Ojo de Dios. 3.Para que es el Ojo de Dios en cada país?

RespuestasPreguntas/Questions ALC 53 1.¿Cómo se escribe Ojo de Dios en inglés? Gods Eye 2.Nombra los dos paises que hacen el Ojo de Dios. México y Bolivia 3.Para que es el Ojo de Dios en cada país? 1.México birth of a child one eye for each year. 2.Bolivia watch over people praying.