Aare Reintam (NATO CCDCoE) Wolfgang Roehrig (EDA)

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
A expresar los gustos e intereses Estas preguntas son buenos para conversar sobre lo que les gusta con sus compañeros What do you like? What do you love?
Advertisements

` Las Ofrendas. Reason for Creating una Ofrenda 1.To Remember the person who died: How they played an important role in our lives To remember the good.
EL TIEMPO FUTURO CONTINUO (The Future Continuous Tense)
WH QUESTIONS. where____________ is your notebook? The blue or the red one? who___________ that car in front of your house? why_________ is the president.
Cosecha Amarga Cosecha Dulce: El programa Bracero
Español III. 1.Descríbete 2.El siguiente escenario 3.¿Cómo eras? 4.¿Qué hacías? 5.Tu niñez 6.Vivían 7.Específica y reciente 8.El verano pasado 9.La escuela.
MORE CONVERSATION TOOLS
LOS QUEHACERES DE JORGE
Think, Pair, Share Think about the answers to these questions, then write and share: 1.Have you ever been away from home for an extended period of time?
Preguntas. ¿Cuándo? ¿Cuánto? ¿Por qué? ¿Cuál?
17 de abril. Para Empezar Remember the imperfect tense we started talking about last week. -ar verbs Yo abaNosotros ábamos Tu abasVosotros abais El, ella,
¿Cuántos Años Tienes? How old are you?
Essential ?: How do I conjugate this irregular verb and how is it used?
Apuntes de gramática: El verbo TENER TENER = To have Yo Tú Él/Ella/Ud. Nosotros/as Ellos/Ellas/ Uds. tengotienestienetenemostienen.
Preguntas del día Answer the following questions in complete sentences. ¿Cuándo es tu cumpleaños? ¿Cuál es tu día favorito? ¿Qué día es hoy? ¿Qué día es.
Preguntas y respuestas
En la clase In class. Abran los libros Open your books.
Return papers.. ALC #5 (a la campana) Martes el primero de septiembre.
Lauren Kelly.  To learn how to ask someone’s name and how to give someone your name.  We will also learn a little bit about the difference between the.
una pelicula romantica
Global Warming Project and Presentation. Save this PowerPoint to your S- User Then, answer the following questions about Global Warming. (Luego contesta.
Preparación/ Review Hoy es martes el 24 de febrero de 2015 Today is Tuesday, February 24, 2015 Write the following months in Spanish: (pay attention to.
‘ KNOWING THE COUNTRY’ PROYECT – YEAR 6. HOW DO WE FIND OUT ABOUT PLACES? Brainstorming.
Profesiones y oficios Speaking test requirements.
TIENEN CINCO MINUTOS Objective: I can identify the four seasons and the weather that goes with them Vocab/Ideas Otoño Invierno Primavera Verano Hemisferio.
Lunes, 29 de febrero de dos mil dieciseis
En la Clase Para Empezar 2
How do you respond to the following greetings in Spanish?
Unidad 8 – Lección 1 Objetivos de lección 1:
Personal Questions & Greetings
Preguntas Questions.
Hoy es viernes el 3 de marzo Escribe las conjugaciones del verbo ser
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Futuro y Condicional.
MOTORCYCLE DIARIES Why are Ernesto and his friend taking this trip? What are their objectives? What is Ernesto’s family like? From what social class do.
Las clases de Sra. Schwarz Realidades 1
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Para Empezar veintiseis de septiembre
Spanish 2 Week 1 Sra. Knutsen.
¿Cuál? “which” What = selection
Día 2 9/11.
Es el 4 de noviembre La Práctica (parte 1)
Hoy es miércoles, el 6 de septiembre del 2017
Martes el 23 de febrero.
Español 1 7 de febrero de 2017.
Interactive notebook page 32
Tapas Tell what each person needs to do, using tener que.
Adjective Grammar Adjective Agreement.
Glue “Simón el Ratón” 2a escena Vocabulary into Referencias section
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Talking About Your Daily Routine
Preguntas Questions.
Understand how the verb IR (to go) is used to form the future tense.
Adjective Grammar Capítulo 1B.
Para hacer ahora ¿Cómo es? 1) 4) 2) 5) 3) 6)
El Examen Improv. 2 Práctica los números
Metas: I can recall the days of the week, months, seasons, numbers and say what time it is. I can talk about things that I & other people do and describe.
Día número 165—español 1 El 18 de mayo
Question Words.
What do you know about 5 de Mayo? Where is it celebrated?
Understand how the verb IR (to go) is used to form the future tense.
¿Cuántos años tienes? ©VanesaDormi2015.
Hoy vamos a repasar: cómo escribir sobre el tiempo libre
1.12 Repaso 2 de septiembre.
What items do I wear during the summer?
Communicating With Staff Pablo Garcia Clavel MED 4E English Medical Teacher: Zheila Carrillo Adame.
Who is George and where is he from? Your daughter is my cousin.
Tapas María 5. Ustedes Los maestros 6. Yo
ACTIVITY 2 Information, their names, where they are from and what they do for a living.
Transcripción de la presentación:

Mesa redonda: Adiestramiento y Simulación en Ciberdefensa: Ciberejercicios y Cyber Ranges Aare Reintam (NATO CCDCoE) Wolfgang Roehrig (EDA) Jorge López (Minsait-INDRA) Miguel Suárez (Symantec) Andrés Núñez (S2 Grupo) Cte. Carlos Herrero (MCCD)

How has Cyberdefence training evolved in the last years? ADIESTRAMIENTO Y SIMULACIÓN EN CIBERDEFENSA: CIBEREJERCICIOS Y CYBER RANGES ¿Cómo ha evolucionado el adiestramiento en Ciberdefensa durante los últimos años? How has Cyberdefence training evolved in the last years?

ADIESTRAMIENTO Y SIMULACIÓN EN CIBERDEFENSA: CIBEREJERCICIOS Y CYBER RANGES ¿Qué objetivos persiguen los Ciberejercicios? What objectives do Cyberexercises pursue?

ADIESTRAMIENTO Y SIMULACIÓN EN CIBERDEFENSA: CIBEREJERCICIOS Y CYBER RANGES ¿Por qué usar un Cyber Range y técnicas de simulación? Why using a Cyber Range and simulation techniques?

ADIESTRAMIENTO Y SIMULACIÓN EN CIBERDEFENSA: CIBEREJERCICIOS Y CYBER RANGES ¿Cuál es la visión del futuro sobre los Ciberejercicios y su papel en relación con la Industria? What is your vision of the future about Cyberexercises and their role regarding the Industry?

ADIESTRAMIENTO Y SIMULACIÓN EN CIBERDEFENSA: CIBEREJERCICIOS Y CYBER RANGES Turno de preguntas. Questions time.