El gato ¿Está en peligro? ¿No está en peligro? ¿Depende?

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
El título: Los ojos y el pelo
Advertisements

Los coloresLos colores 1.Read each question slide and look at the picture. 2.The fill-in-the-blank answer is at the bottom of the slide. Each number refers.
La comida WALT: say what you eat for each meal of the day
La familia U3L2 Vocabulario.
¿Sabes tú? On a separate sheet of paper…. (you will be turning this one in!) Write the questions. Answer in complete sentences! 1.¿Cuál es tu comida favorita,
Speaking Exercises 1.Save this program as speaking exercise #1YOUR NAME in the M drive 2.Read each question out loud into your microphone, and then reply.
¿Cómo te llamas? _______________________
___________________ Mi casa es bonita
Las Descripciones Físicas
Due: __________________________ You need: Title page – Título del proyecto; Nombre, Clase y Fecha Two models; yourself and a friend. For each model: a.
Walt: La vida sana HEALTHY EATING
El calentamiento - 1.¿Cuántas clases tienes? 2.¿Quién es el director de la escuela? 3.¿Qué necesitas para la clase de español? 4.¿Dónde vas a alquilar.
2 minutos Vamos a hablar Busca a tu compañero # 1.
10 y 11 de octubre de 2013 ESPAÑOL 1. La Campana – Hoy es viernes el 11 de octubre Escribe en español. 1. The girl is tall, pretty and has blue eyes.
¿Qué comes? WALT: say what you eat for each meal of the day/ Revising food WILF 1- Name food and meals of the day in Spanish ( level2) WILF2- Express your.
Advertisement/Anun cio Spanish I Señora Hoffman-Fields.
WALT: GIVE OPINIONS ABOUT MY TOWN OR VILLAGE. WILF: TO BE ABLE TO GIVE A POSITIVE AND NEGATIVE OPINION ABOUT MY TOWN FOR LEVEL 3. TO ADD A JUSTIFICATION.
WRITE DOWN THE FREQUENCY WORDS. LEER- Read the text and answer true or false VERDAD (V) OR FALSO (X)
601 -COPY the following lesson into your notebook -Complete ALL the work in your notebook -This work will be checked on MONDAY along with Proposito # 45.
Zazar likes to go to the beach. One day he meets Michelle, a seashell with a beautiful pearl. When a wave hits them, Michelle loses her pearl, and Zazar.
Story Summary 1.Notebook and something to write with. 2. Divide your paper into six sections and label in Spanish and English: Personajes (characters)
Food & Recipe Vocab 13 y 14 de enero. Vámonos  Translate the following words into English  (hint: They’re all cognates!) 1.La pasta 2.Los tomates 3.La.
TIENEN 5 MINUTOS Objective: I can use prepositions to help describe where things are located. Vocab/Ideas: Estar Estoy Estás Está Estamos Estáis Están.
La familia.
Hoy vamos a .. preparar un texto (para escribir or decir)
CLASSROOM EXPECTATIONS! When entering the classroom, sit in your chairs and work in your Esponja(warm up) turn in when you finish. Please don't talking.
Peligro = Jeopardy Español Conversacional Aventura Ecuador Situaciones1-5.
Calentamiento (martes, once de noviembre) Part One: Answer the following questions in Spanish in your notebook. 1.¿Qué clase tienes en la tercera hora?
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Mi dormitorio My bedroom
Pronombres del Objeto 1b War m-up/ Esponja: ERES EL MAESTRO E, p.238 D, p 241 Listas!
Mayo 2015 ¿Cómo es tu casa? LO: To be able to describe the type of house you live in, say where it is located and give an opinion on it.
Vocabulary Foldable 1.For this activity each person needs one sheet of copy paper. 2. Fold paper in half hot dog. Open. 3. Cut 14 times on ONE half of.
LOS QUEHACERES DE JORGE
Calentamiento Turn the homework into the teal basket Write the verb from our list that corresponds with the pictures below.
Year 7 Spanish Part 1 Read the sentences and choose then circle the correct option to complete the gaps. En mi ciudad hay ____________ restaurantes. mucho.
Capítulo 3A Práctica de Verbos –er/-ir. Instruciones: 1) Work alone or in groups of 2. No more!! 2) Visit slides hanging in hallway with your partner.
Español 1 lunes el 2 de febrero SNOW DAY Tarea (HW): - BRING BOOK EVERYDAY!!
TENER: TO HAVE. The verb: tener = to have Yo tengo = I have Tú tienes = you have (informal) Ella tiene = She has El tiene = He has Usted tiene = You have.
Do Now – Write six sentences (not just words!) about this image. Be careful using adjectives!
Food & Recipe Vocab 13 y 14 de enero. Vámonos  Translate the following words into English (Hint: They’re all cognates!) 1.La pasta 2.Los tomates 3.La.
Tener & tener que + infinitive. tener-to have tengotenem os tienestenéis tienetienen 1.They have 2.You (for.) have 3.She has 4.I have 5.We have Look at.
Me presento (part 2) WALT: give a physical and character description of yourself. WILF: Be able to give a detailed description of yourself and give your.
La Familia WRITING PRACTICE ESPAÑOL 1 REALIDADES 5A.
Hoy es jueves, el diez y siete de octubre
Vocabulario Dos Identificación. Direcciones: Numera tu papel 1-21 ¿Qué hay en las fotos?
SPANISH I DAY 19. HAGA AHORA HAGA AHORA el 3 de octubre Write the following sentences then make the corrections: Yo tienes una apartamento en los suburbos.
¿CÓMO ERES? Palabras y frases para describir a las personas
ALC 23 jueves el 27 de octubre. Create a new ALC ALC # John Hancock Español ? Período ? ALC 22 Sopa de letras. Write 12 words in Spanish using the.
Quality assured by the ALL Connect project (2015) Los animales A Ask 3 people in your class if they have the animals shown in the table below. Record the.
Subjunctive Sentences Spanish III. Instrucciones… For each slide, complete the sentence with on of the verbs from the next slide. You must use each verb.
SWBAT: Classify words in Spanish that describe hobbies and sports Hoy es lunes el primero de febrero WRITE DOWN, IN SPANISH, ALL THE SPORTS AND HOBBIES.
WALT: to write about the furniture in your bedroom WILF: to write a full sentence, listing at least 3 items of furniture in your bedroom (level 2) WILF:
Realidades 1 – Cap. 5A Using “de” to show possession.
El presente del verbo: TENER BUEN VIAJE 1 – CAPITULO 6 TAKE NOTES!!!
Martes, 4 de octubre WALT: how to tell the time in Spanish WILF: to be able to understand and begin to say the time in Spanish Can you match these times.
To insert this design into another PowerPoint presentation, highlight the image, then under the Home tab in your PowerPoint ribbon, click on Copy. Now.
calcula ¿Qué hiciste durante las vacaciones? 64÷8= 10x10= 7x8= 10x8=
Possessive Adjectives/ Adjetivos Posesivos
Interrogatives in Spanish. Preguntas en español.
HOY ES VIERNES, EL 12 DE FEBRERO OBJETIVO: START THE NEW CHAPTER 2A
Hoy es lunes 18 septiembre 2017
1.4 Numbers.
 TODAYS WORK!!!  1. Based on the unit cover write a list of 20 words related to the unit of work.  2.Complete the grammatical structures workbook.55,56,57,
Español 1. Semana 1 Hoy es viernes, el 11 de enero de Libro p
uno dos tres cuatro cinco
You will write a brief poem that you will recite to your teacher.
Poster project.
Vámonos el 5 de diciembre SP 2: project draft SP 3: matching activity
pasar tiempo con amigos No me gusta patinar También me gusta
Transcripción de la presentación:

El gato ¿Está en peligro? ¿No está en peligro? ¿Depende?

El gato árabe ¿Está en peligro? ¿No está en peligro? ¿Depende?

El oso panda ¿Está en peligro? ¿No está en peligro? ¿Depende?

El lobo ¿Está en peligro? ¿No está en peligro? ¿Depende?

El hipopotamo ¿Está en peligro? ¿No está en peligro? ¿Depende?

La paloma ¿Está en peligro? ¿No está en peligro? ¿Depende?

El lince ¿Está en peligro? ¿No está en peligro? ¿Depende?

gato = cat bonito = pretty ojos = eyes mide = measures manchas = spots una cola = a tail los bosques = the forests ratón = mouse perro = dog patas = paws fuerte = strong la carne = meat una oveja = sheep pesa = weighs pocos = few huevos = eggs la miel = honey Read the texts on each animal and fill in the grid IN SPANISH. Use the words to the right to help you. When you have finished copy all of the words listed on this slide into your exercise book. Los animales salvajes de España

Now write out a summary description of each animal using the information from the grid you have completed. For example: El gato árabe Se llama el gato árabe y mide 90 centímetros de largo. Es de color claro con manchas negras. Es un animal elegante, nocturno, solitario y silencioso. Vive en los bosques en toda España. No le gusta el frío. Come ratones, insectos, reptiles y también frutas y vegetales.

Now write out a summary description of each animal using the information from the grid you have completed. (animal) Se llama ………. y mide …………….. Es de color …….. Es un animal …….. (caracteríticas) Vive en ……. No le gusta ……. Come …….. (dieta)

Plenary