El plan Vocabulario Actividades Canciones/ ICT

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Spanish First Level Los cumpleaños Los días de la semana Los meses del a ñ o.
Advertisements

Spanish First Level The Weather First Level Significant Aspects of Learning Use language in a range of contexts and across learning Continue to develop.
Spanish First Level Colours First Level Significant Aspects of Learning Use language in a range of contexts and across learning Continue to develop confidence.
Spanish Level 2 Talking about yourself Second Level Significant Aspects of Learning Actively take part in daily routine Understand and respond to classroom.
Spanish Level 1 Family First Level Significant Aspects of Learning Use language in a range of contexts and across learning Continue to develop confidence.
Hoy es lunes el dos de junio. Le plan! 1.vocabulario 2.Actividades 3.Pasaportes 4.Canciones/ ICT Esta nublado El gol! Me llamo, mi edad y donde vivo.
¡ Spanish Level 1 La magia! First Level Significant Aspects of Learning Use language in a range of contexts and across learning Continue to develop confidence.
Hoy es lunes el doce de abril. Le plan! 1.Los dias 2.Los meses 3.Cumpleaños 4.Canciones/ ICT Esta nublado El gol! Los dias, meses, fechas y cumpleanos.
Entrada 1.trece 2.treinta 3.quince 4.cincuenta 5.cinco 1.trece 2.treinta 3.quince 4.cincuenta 5.cinco Write the numbers. Example: veintinueve : 29 How.
Spanish Early Level The Weather Early Level Significant Aspects of Learning Use language in a range of contexts and across learning Develop confidence.
Hoy es ? ? ? El plan 1.Vocabulario 2.Actividades 3.Canciones/ ICT Esta nublado El gol! El tiempo.
LOS NÚMEROS, LA HORA, Y LA FECHA viernes, el 23 de enero.
2.11 Numbers Vamonos Write on your paper the spanish words for When I come by, be prepared to say them out loud!
Los Números y El Tiempo. Los Números Más de = once 12 = doce 13 = trece 14 = catorce 15 = quince 16 = dieciseis 17 = diecisiete 18 = dieciocho 19.
Martes, 4 de octubre WALT: how to tell the time in Spanish WILF: to be able to understand and begin to say the time in Spanish Can you match these times.
Hoy es miércoles el once de marzo.
Hoy es miércoles el dieciocho de marzo.
El plan! Pronouns 2. Tener 3. Family 4. Descriptions
los números ROPA/Clothing el tiempo las estaciones
Day 5 Week 7 23/09/2016.
Los Numeros 0 – 100 en espanol.
Hoy es … ¿Que tiempo hace? El gol! Me llamo, mi edad y donde vivo.
1 Es el 3 de febrero. Los Números 0 – 39.
Reglas para los números
Why do we need to know the numbers 1 – 100 in Spanish?
NUMBERS Los números ,000,000.
Capítulo Preliminar Los Números.
Los Numeros
Objetivo: students will practice the numbers 0-20,
Español 1 9 de diciembre de 2016.
72 54 Los Números
2 Es el 8 de septiembre. Los Numeros
Para hacer ahora Write as many numbers as you can in Spanish up to the number 30. Do not worry if you do not know many. I want to see what you know about.
Para hacer ahora Write as many numbers as you can in Spanish up to the number 30. Do not worry if you do not know many. I want to see what you know about.
First Grade Dual High Frequency Words
Agenda -Lesson 5. Days of the week
Spanish 2 Week 9 Sra. Knutsen.
NUMBERS Lunes 4 de octubre de 2016
Spanish First Level Los días de la semana Los meses del año
Los Números en Español Spanish4Teachers.org.
Los Números en Español Spanish4Teachers.org.
Los Numeros
El tiempo Weather #onfleek.
Hoy es miercoles, el diez de agosto
Los números: Numbers 1 to 100 in Spanish.
Los Números 0-1,000,000.
Hoy es _________,el _______ de _____ de _____________.
LOS NUMEROS L3 SPANISH PRIMARY 5.
Tema: LA FECHA EQ: How do I properly write dates in Spanish? Español I
0 – 100 (Cero-cien) en español
Los Numeros 0 – 100 en espanol.
¿Qué hora es? What time is it?
Notes #19 Numbers Standard 1.2
The Numbers 0–100 (Los números del 0 al 100).
Agenda - Warm up: Give me the correct use of the verb TO BE with the following Subject Pronoun: Yo La estudiante Los profesores Tú y yo Vosotros Uds.
The Numbers 0–100 (Los números del 0 al 100).
Los Numeros 0 – 100 en espanol.
Los números de
Los Números de 30 a 100 Notes #11 2/23/2019 Notes #11 2/23/2019
The Numbers 0–100 (Los números del 0 al 100).
Warm Up Answer in Spanish: ¿De dónde eres?
Para hacer ahora Write as many numbers as you can in Spanish up to the number 30. Do not worry if you do not know many. I want to see what you know about.
Para hacer ahora Write as many numbers as you can in Spanish up to the number 30. Do not worry if you do not know many. I want to see what you know about.
Hacer ahora Write as many numbers as you can in Spanish up to the number 30. Do not worry if you do not know many.
Para hacer ahora Write as many numbers as you can in Spanish up to the number 30. Do not worry if you do not know many. I want to see what you know about.
¿Cuántos años tienes? ©VanesaDormi2015.
2 Es el 31 de Agosto. Los Números 0 – 39.
Los Numeros 0 – 100 en espanol.
Contesten las siguientes preguntas
Transcripción de la presentación:

El plan Vocabulario Actividades Canciones/ ICT Hoy es ? ? ? El plan Vocabulario Actividades Canciones/ ICT El gol! El tiempo

Los numeros Los numeros

Los numeros dieciséis / diez y seis* diecisiete / diez y siete dieciocho / diez y ocho diecinueve / diez y nueve sixteen seventeen eighteen nineteen 16 17 18 19 There are two acceptable options for writing the numbers 16 through 19. The "old-school" way is to simply say "ten and six," "ten and seven," etc. The newer method is to combine those words into one word. At that point the "z" in diez becomes a "c" and the "y" becomes an "i." Both versions are pronounced the same way. The shorter, combined word is preferred nowadays.

Los numeros veinte veintiuno / veinte y uno* veintidós / veinte y dos veintitrés / veinte y tres veinticuatro / veinte y cuatro veinticinco / veinte y cinco veintiséis / veinte y seis veintisiete / veinte y siete veintiocho / veinte y ocho veintinueve / veinte y nueve twenty twenty-one twenty-two twenty-three twenty-four twenty-five twenty-six twenty-seven twenty-eight twenty-nine 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 There are two acceptable options for writing the numbers 16 through 19. The "old-school" way is to simply say "ten and six," "ten and seven," etc. The newer method is to combine those words into one word. At that point the "z" in diez becomes a "c" and the "y" becomes an "i." Both versions are pronounced the same way. The shorter, combined word is preferred nowadays.

Los numeros treinta treinta y uno* treinta y dos treinta y tres etc. thirty thirty-one thirty-two thirty-three 30 31 32 33 After veinte comes treinta and the same pattern is followed: *Note: After the twenties we no longer condense our numbers into one word. All of the numbers in the forties, fifties, sixties, seventies, eighties, and nineties work the same way as in the thirties! .

uno

dos

tres

cuatro

cinco

seis How are you?

siete

ocho

nueve How are you?

diez

once

doce

trece

catorce

quince

dieciseis

diecisiete

dieciocho

diecinueve

veinte

veintiuno

veintidos

veintitres

veinticuatro

veinticinco

veintiseis

veintisiete

veintiocho

veintinueve

treinta

treinta y uno

treinta y dos

treinta ytres

treinta y cuatro

treinta y cinco

treinta y seis

treinta y siete

treinta y ocho

treinta y nueve

cuarenta

cuarenta y uno

cuarenta y dos

cuarenta y tres

cuarenta y cuatro

cuarenta y cinco

cuarenta y seis

cuarenta y siete

cuarenta y ocho

cuarenta y nueve

cinquenta

cinquenta y uno

cinquenta y dos

cinquenta y tres

cinquenta y cuatro

cinquenta y cinco

cinquenta y seis

cinquenta y siete

cinquenta y ocho

cinquenta y nueve

sesenta

sesenta y uno

sesenta y dos

sesenta y tres

sesenta y cuatro

sesenta y cinco

sesenta y seis

sesenta y siete

sesenta y ocho

sesenta y nueve

setenta

setenta y uno

setenta y dos

setenta y tres

setenta y cuatro

setenta y cinco

setenta y seis

setenta y siete

setenta y ocho

setenta y nueve

ochenta

ochenta y uno

ochenta y dos

ochenta y tres

ochenta y cuatro

ochenta y cinco

ochenta y seis

ochenta y siete

ochenta y ocho

ochenta y nueve

noventa

noventa y uno

noventa y dos

noventa y tres

noventa y cuatro

noventa y cinco

noventa y seis

noventa y siete

noventa y ocho

noventa y nueve

cien

Escoged y escribid seis números entre 1 y 20. ¡Lotería! Dibujad seis cajas 12 6 5 4 20 1 Draw 6 boxes. Choose and write 6 numbers between 1 and 20. Escoged y escribid seis números entre 1 y 20.

Escoged y escribid seis números entre 10 y 20. ¡Lotería! Dibujad seis cajas 12 16 15 14 20 11 Draw 6 boxes. Choose and write 6 numbers between 10 and 20. Escoged y escribid seis números entre 10 y 20.

Escoged y escribid seis números entre 10 y 31. ¡Lotería! Dibujad seis cajas 12 6 5 4 20 1 Draw 6 boxes. Choose and write 6 numbers between 1 and 20. Escoged y escribid seis números entre 10 y 31.

¿Que numero hace falta?

Give the dog a bone http://www.oswego.org/ocsd-web/games/DogBone/gamebone.html

We Will Rock You "los meses del año" https://www.youtube.com/watch?v=D-RbivdQV5U

Pedro Instructions: Give all pupils (except one) a number in sequence. Ask them to, “Escribid los numeros en los libros” Get pupils to draw a picture related to the vocab topic. E.g. a pet. “Dibujad un animal” 3. Ask the pupil without a number to come out to the front and sit in your seat. “Ven aqui, setentate en mi silla.” 4. Tell the class that this pupil is now Pedro and they are in charge. “Aqui esta Pedro – clase, decid “Hola” a Pedro! Pedro, dice, “Hola” a la clase!” 5. Tell the class that Pedro is in charge – Pedro es el jefe!

Pedro Instructions (cont.) 6. Tell pupils that Pedro will say a number between 1 and however many are in the class. If it’s their number they have to say their word (can build this up to a phrase or start with a phrase). “Pedro va a decir un numero desde 1 - 21. Si es tu numero, tienes que decir tu frase– por ejemplo...” Note: Give lots of examples!! 7. Then the pupils say another number or Pedro “Despues, tu dices un otro numero o Pedro – y continuamos” 7. “Pero, Si Pedro dice tu numéro y! Silencio! Oh oh! Tu tienes que ir a la silla 21” You will need to mime to support this! 8. “Despues – los numeros mas grande que (tu numero) sube place. Por ejemplo, 5 o 4 – etc. 9. After this it’s best just to get started and have a dummy run. I always get Pedro to say “Silencio la clase, Escuchad!” to start off.

Spanish First Level The Weather

First Level Significant Aspects of Learning Use language in a range of contexts and across learning Continue to develop confidence and enthusiasm to communicate using the language being learnt Develop an awareness and understanding of patterns and sounds of language Begin to develop an understanding of, interest in and respect for other countries, cultures and languages Appreciate and understand the value of language learning Recognise familiar written words when listening Explore how gesture, expression and emphasis are used to help understanding. Listen, recognise and respond to familiar voices in short, predictable conversations Understand and respond to familiar spoken vocabulary Actively take part in daily routines Listen and join in with stories, song or poem Enjoy engaging with simple and familiar texts on my own and with others using resources to support learning Participate in familiar games, paired speaking and short role plays Take part in simple, paired conversations about themselves giving simple opinions and asking simple questions

First Level Weather Hace viento/hay viento It’s windy Please note that this PPT is largely the same as Early Level Weather except for the inclusion of two new vocabulary structures: Hace viento/hay viento It’s windy Hace sol/hay sol It’s sunny These have been incorporated into the Early Level activities and there are also some extra songs and ICT activities. The 2nd Level PPT adds in 3 further items (stormy, cloudy and foggy) and also includes the seasons.

Vocabulary ¿Qué tiempo hace? Please note: there are 6 different weather types listed but you may want to start with 3 and work your way up as learners progress. You could start with the 3 most likely in the season you are in and then add more as the seasons change. ¿Qué tiempo hace? What’s the weather like? Hace buen tiempo It’s nice Hace calor It’s hot Hace frío It’s cold Hace mal tiempo It’s not too good Nieva It’s snowing Llueve It’s raining Hace viento/hay viento It’s windy Hace sol/hay sol It’s sunny

¿Qué tiempo hace? What is the weather like?

¡Hace buen tiempo!

¡Hace calor!

¡Hace frío!

¡Hace mal tiempo!

¡Llueve!

¡Nieva!

Hace viento

Hace sol

¡Que tiempo hace conga!

¿Que tiempo hace? ¿Qué tiempo hace? ¿Qué tiempo hace? ¿Qué tiempo hace? ¿Qué tiempo hace? Hace sol, sol, sol, sol Hace calor, calor, calor, calor Hace frío, frío, frío, frío Hace frío frío, frío, frío, frío Hay tormenta, tormenta You can adapt this to have more/less weather. You can also do the Quel temps fait-il bit as a conga line and then stop to do actions for the types of weather (e.g. thumbs up for il fait beau etc.)

Embedding the language Ask what the weather is like in Spanish at the start of everyday along with the date. While learning outdoors in differing weathers, I have described and recorded the weather, its effects and how it makes me feel and can relate my recordings to the seasons. SOC 0-12a

Sample activities You will find a bank of sample activities which you can use to practise the vocabulary in the classroom. This is not a prescriptive list of activities and you can use or adapt them to suit the needs of your class. You will find a set of more challenging activities in First Level Weather.

¿Qué tiempo hace? Look at the following weather pictures. Listen to the three different weathers in Spanish. Can you choose which one best describes the picture?

¿Qué tiempo hace?

Si, hace buen tiempo 

¿Qué tiempo hace?

Si, nieva 

¿Qué tiempo hace?

Si, llueve 

¿Qué tiempo hace?

Si, hace calor 

¿Qué tiempo hace?

Si, hace frio 

¿Qué tiempo hace?

Si Hace sol! 

¿Qué tiempo hace?

¡Si, muy bien! ¡Hace viento! 

¿Qué tiempo hace? Juego con un disfraz. Select a range of props which match the different weather types (e.g. sunglasses, hat and scarf, warm coat, bucket and spade, umbrella etc.) Pupils sit in a circle with all items placed in the middle. One pupil goes to the centre. All pupils chant, “¿Qué tiempo hace?” Teacher (or pupil) calls a weather in Spanish. Pupil in the centre puts on an item of clothing which matches that type of weather.

Weather snap! Pupils have different weather symbol cards on their desks/in a group Class ask the question “¿Qué tiempo hace?” Teacher says a weather type and they have to slap the card (or hold up the correct one!). As they grow in confidence they can be asked to individually choose a weather.

¿Qué tiempo hace? Con acciones Teacher teaches actions to each of the weather phrases e.g. shivering for cold, putting up an umbrella for rain etc. Class chant question “¿Qué tiempo hace?” Teacher then says a weather phrase and class do the mime as a group. Pupils then take over saying the weather phrase. Teacher then models miming a weather and pupils have to guess which one it is. Pupils then mime for others in class.

¿Qué tiempo hace? reporte meteorológico Teacher teaches pupils vocabulary for North, South, East, West. Pupils create a map of Spain and symbols. Group prepare a weather forecast This can then be filmed and presented to other classes. Imovie is especially good for this. (Watch video)

Un mapa de España.

El norte

El este

El sud

El oeste

Dibujad un mapa de España.

Una persona, dibuja el tiempo en las diferentes partes de España. Buscad por un compañero.

No se puede mirar el mapa de tu compañero. Escuchad a la descripción del tiempo y dibujad en la parte correcto de España. No se puede mirar el mapa de tu compañero.

En el norte de España, esta lloviendo.

Songs and videos! You will find a bank of sample songs and videos which you can use to practise the vocabulary in the classroom. This is not a prescriptive list of songs and you can use or adapt them to suit the needs of your class. You will find a set of more challenging activities in First Level Days of the Week and Months.

Spanish weather song Image links to http://foreignlanguagehouse.podbean.com/2010/03/02/spanish-weather-song/

¿Qué tiempo hace? ¿Qué tiempo hace? ¿Qué tiempo hace? ¿Qué tiempo hace? ¿Qué tiempo hace? Hace buen tiempo, buen , buen , buen Hace buen tiempo , buen , buen , buen Hace calor, calor, calor, calor Hace mal tiempo, mal , mal , mal Hace mal tiempo , mal , mal , mal Hace frío, frío, frío, frío Hace frío frío, frío, frío, frío Nieva, nieva, nieva, nieva This is just a song I made up myself – apologies for the dodgy rendition! You can adapt this to have more/less weather. You can also do the ¿Qué tiempo hace? bit as a conga line and then stop to do actions for the types of weather (e.g. thumbs up for hace buen tiempo etc.)

El tiempo rap https://www.youtube.com/watch?v=aszXrnocJY0

¿Cómo está el tiempo hoy? http://www.songsforteaching.com/langleaders/spanish-comoestaeltiempohoy.htm

Weather Chant ¿Qué tiempo hace? What’s the weather like? Hace buen tiempo means weather that we like. When it’s sunny, hace sol. Hace frío when it’s cold. When it’s windy, hace viento. In bad weather, mal tiempo. ¿Qué tiempo hace? What’s the weather like? Hace buen tiempo means weather that we like. Está lloviendo, it is raining. Está nevando, it is snowing. Está nublado, when it’s cloudy. When it’s hot, hace calor. ¿Qué tiempo hace? What’s the weather like? Hace buen tiempo means weather that we like.

ICT Resources online You will find a bank of sample ICT activities which you can use to practise the vocabulary in the classroom. This is not a prescriptive list of activities and you can use or adapt them to suit the needs of your class. You will find a set of more supported activities in Early Feelings and more challenging activities in Level 2 Feelings. Each of the slides contains an image of the website page. If you click on the image it will take you to the page. Alternatively you can use a link address which you will find in the slide notes.

Weather resources http://www.languagesresources.co.uk/SpanishWeather.html Links to a website with numerous weather resources

¡Adiós!