7th grade Spanish ¡BIENVENIDOS! Sra. Sharon Gardiner

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
You need to improve the way you write and think in Spanish – At what time? This is an interactive presentation. You need your worksheet, your pencil, and.
Advertisements

This is an interactive presentation
How to tell time in Spanish
AR Singular Verb Conjugation Practice. I drink Coke.
Me llamo __________ La fecha es el 25 de septiembre del Proposito# 3 – Repaso de gramatica, conjuguemos verbos.
Back to School Night 2012 Noche de Regreso a la Escuela 2012 Melissa Shaw.
Las Palabras Interrogativas
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Bienvenidos a la clase de español!
Talking about what you need ¿Qué necesitas? necesitar- to need.
Frases útiles. Necesitas tu agenda Firmo la agenda.
Centro Cultural Costarricense Norteamericano Academic Department New Policy about Absences & Tardiness.
El calendario y la fecha
PRUEBA ORAL Capítulo – Para Empezar. ORAL Me llamo ________________. Soy de ________________. Tengo ___________ años. Mi número de teléfono es ______________.
Asking Questions.
VOCABULARIO Martes 28 de febrero del dos mil doce.
UNIDAD 2 LECCION 1 VOCABULARIO. Objetivos Student will: describe their school schedules and classes. ask questions about school-related topics compare.
A expresar los gustos e intereses Estas preguntas son buenos para conversar sobre lo que les gusta con sus compañeros What do you like? What do you love?
and B Sigue las direcciones Necesitan un lapiz o un boli y un cuaderno – You need a pencil or pen and a notebook Saquen un libro – Take.
8 th Grade Midterm Study Guide Complete the think-tac-toe that will help you prepare for your midterm. The tasks that you complete must create a tic- tac-toe,
Welcome to Back to School Night 2011 AP Spanish
Capítulo 10: Las Diversiones Culturales
Bienvenidos. MLI.CCC3 the students compare basic elements of the target language to the English language. The students: A. Recognize similarities and.
Hay 7 preguntas aquí sobre las clases y los profesores. In the #1 space on your sheet, write the ANSWERS in Spanish to the corresponding questions. In.
Espanol 1 Estar and tag questions. Trabajo de timbre Think, Pair, Share Write down your translations, compare with classmate, be ready to share to class.
On a sheet of paper answer these questions. Do not put your name on it. Be honest with yourself. 1.Before taking the Unit 2 test, how prepared did you.
Entrada: Los verbos en la historia (Entrance: Verbs in the story) Copy the date and title, and log the entry in your table of contents. Take a Realidades.
más con la ropa y tener que el tiempo de la playa y de las montañas
Repaso del vocabulario, y más descripción
Hoy es martes, el diez de septiembre
Hoy es martes, el diez de septiembre
Señora Johnson Tambien necesitas 5 separadores Chambas Apuntes Impresos Actividades Registros.
El catorce de noviembre de dos mil once La lección de lunes: los infinitivos Tener + que + infinitive (to have to…) Deber + infinitive (to must…) Esperar.
Academic Awareness Ms. Dominguez & Ms. Palomera September 25, 2013.
Ms. Manríquez. Treat everyone with respect. Follow teachers instructions. Raise hand for permission to speak. Raise hand for permission to leave your.
California Standards Test (CST). Every student in California takes a test to see if they have learned the necessary knowledge and skills for their grade.
Para Empezar Test 2 The things you need to know for the test over Para Empezar Part 2.
Haz Ahora Combine the two sentences to form a single sentence with a reciprocal verb. 1.Yo ayudo a mi madre a hacer la cama. Mi madre me ayuda a hacer.
HAZ AHORA / DO NOW Responde en frases completas: Por ejemplo: ¿Qué te gusta más, nadar o esquiar? Pues, me gusta más nadar. Pues, no me gusta ni nadar.
Interrogativos Capitulo 4A.
¿Tú o Usted. 1. Sr. Thennis 2. Tu gato (your cat) 3
Animals of the Sea (Animales del Mar) Lauren Blow.
1 Day 4- Present tense conjugations of Regular –AR verbs An Online Learning Module Adapted from PowerShow.com Los Verbos Regulares.
¿Qué haces si estás atrapado/a en un edificio en llamas? Usa 3 términos de vocabulario.
© 2013 Board of Regents of the University of Wisconsin System, on behalf of WIDA.
Supporting Your Child During Testing Apoyando A Su Hijo Durante Un Examen.
FESTEJEMOS eventos importantes en la vida. Hazlo Ahora / Do it Now Pre-Assesment Knowledge Students Should Bring to Class: ¿Cómo se dice…en español? a.
Español 1.  1st period: This is an oral activity.  Vocabulario en contexto (página 74 y 75) ◦ 1. How do you say period in Spanish? ◦ 2. What classes.
 1. Why should a person learn Spanish? Give at least 3 reasons in your explanation.  2. What Spanish experiences have you had? (None is not an option.
ANTE TODO ¿Dibujas mucho? ¿También tomas tú geografía?
Warm-up Label the body parts La cabeza Los ojos La nariz La boca El est’omago El brazo La mano El dedo La pierna El pie.
10/ How to set up the PSNC educational program Cómo establecer el programa educacional de EPNC By Por Dave Batty PSNC #10.
Wow! We are now almost finished with our 2nd week of school. The children have done a great job learning classroom and school routines. We have all settled.
Reglas de la Clase Basadas en el Respeto Profe Swank.
SPANISH I DAY 22. HAGA AHORA EL 14 DE OCTUBRE Using the banco de palabras, answer the following questions. WRITE THE QUESTION AND THE ANSWER. ¿Qué levanta.
Spanish I Week 16. Para Empezar 7 de diciembre Por favor responde a la pregunta en español. Please respond to the question in Spanish ¿Qué llevas hoy?
October 30 th & 31 st (SPAN 2). Padre Nuestro En el nombre del padre, el hijo, y el Espíritu Santo, Amen. Padre nuestro, que estás en el cielo. Santificado.
Las clases de Sra. Schwarz Realidades 1
1 - aburrirse acampar ¿Adónde fuiste? -
Día número 3 Español 1—Acelerado
Homework - Tarea Name/Nombre:___________________________ 1ro Day Día
Decadron® (Dexamethasone) (with TAXOTERE ®)
Homework - Tarea Name/Nombre:___________________________ 1ro Day Día
Para hacer ahora ¿Cómo es? 1) 4) 2) 5) 3) 6)
DUE NOW: How is Columbus Day Celebrated in the United States?
Assignment Log Sheet Chapt. 1 Nombre
Señora Daniele, Profesora de Español
Question Formation Spanish I Page 52.
Bell Work WB 4.5 E.
How to ask and answer … In Spanish
Transcripción de la presentación:

7th grade Spanish ¡BIENVENIDOS! Sra. Sharon Gardiner Sra. Gelmarik Martinez Sra. Jamie Rongione

REALIDADES I

www.phschool.com REALIDADES LEVEL 1 STUDENT HOME PAGE (You will need Adobe Acrobat Reader to view PDF documents.) Why Study Spanish? Student Activity Treasure Hunt Activities Student Activities (PDF) Para empezar Practice Activities List of Spanish names More practice: los números More practice: el cuerpo More practice: la sala de clases More practice: el calendario More practice: el tiempo Canciones de hip hop Audio Files Puzzles

Spanish I 7th grade – 4/cycle 8th grade – everyday Homework Participation Quizzes Tests Projects

World Language Standards &Goals Our Standards 21st Century Skills- Interdisciplinary/Core subjects and 21st Century Skills Communication, Collaboration, Flexibility and Adaptability, Social and Cross-Cultural skills, Information, Media and Technology literacy Authentic materials- http://www.videojuegos.com/ Authentic speaking-project each chapter Cultural portfolio- Carpeta cultural Risk taking and literacy-Try your best!

How to be successful Attend class regularly Be prepared Do all assignments Study every day ASK QUESTIONS WHEN NEEDED! Access activities on-line

NSE OPC AP Spanish Spanish Club Montco partnership? Opportunities available: OPC Spanish Club Spanish Exchange AP Spanish NSE Montco partnership?

Contact the teacher if needed Sra. Gardiner – sgardine@udsd.org www.senorag.wikispaces.com Sra. Martinez – gmartine@udsd.org Sra. Rongione – jrongion@udsd.org www.srarongione.wikispaces.com

¡Muchas gracias por su asistencia! BUENAS NOCHES ¡Muchas gracias por su asistencia! Thank you for coming!