¿Qué es el proyecto enlace? What is the Link project?

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the -go verbs. These verbs are: Conocer : to know (people) Hacer: to make/do.
Advertisements

-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the -go verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Salir: to leave.
 1. Why should a person learn Spanish? Give at least 3 reasons in your explanation.  2. What Spanish experiences have you had? (None is not an option.
REQUISITOS PARA LA GRADUATION DE LAS HIGH SCHOOLS DE ALLIANCE Alliance High School Graduation Requirements.
Saber and Conocer Both verbs mean “to know” Both are regular verbs, except in the “yo” form –Saber: Yo sé, tú sabes, él sabe, nosotros sabemos, ellos.
The verb to be. WHAT IS IT USED FOR?HOW DO YOU USE SER?  To identify a person  To saw where someone is from. Yo soyNosotros(as) somos Tú eresVosotros(as)
How to Conjugate Regular –AR Verbs in the Present Tense.
How to Conjugate Regular –AR – Er - IR Verbs in the Present Tense.
Making comparisons In this slide show, we’ll look at ways of expressing differences and similarities.
Leading in Learning – Spanish Collective Memory. Plenary 1 Did you know any of the words already? If so, which? Why are the colours significant do you.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… talk about leisure activities and places express how often we got to different places express.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
La Fecha: Hoy es jueves, 4 de septiembre Tema: Review of Unit 1 concepts Obj: SWBAT use activities vocabulary and the verbs ser and gustar to create basic.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Conocer : to know (people) Hacer: to make/do.
What is Title I? Title I is a federally funded program to help children get a quality education and meet academic standards.
Click on ARGENTINA to go to Argentina Click on USA to go to the USA ARGENTINA USA.
JUEVES, EL 10 DE SEPTIEMBRE LT: I WILL RECOGNIZE SOME NEW VOCABULARY WORDS. Go over tests & retake procedures Interpretive Assessment: numbers & alphabet.
Hacer Ahora. Usa saber o conocer para completar las oraciones.
 Cultural Questions  Listening Skills – What did they just say?  Reading Skills – I have no idea what that means!
TURN & TALK Why does public education matter to you?
SCHOOLS We started our exchange programme two years ago Helene-Lange-Gymnasium (HLG) Fürth Santa Mª de la Capilla (Maristas) Jaén.
Welcome, Students! English Course Teacher: Berenice González.
ESPAÑOL 1 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
ESPAÑOL 1 Lesson 50 5 y 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
Learning Objective (skill-concept-context) Today we will recognize the INFINITIVES* of verbs in Spanish. * in grammar, the basic form of a verb, used with.
Verbs like Gustar Notes/ Examples.
¡Buenas tardes clase! Cuando NO estamos de acuerdo Usen una expresión para decir que no estás de acuerdo con las oraciones. Después, explica.
Carmel Elementary School ESOL Program. What is ESOL? ESOL is a program for students that are not proficient in English. The program is designed to provide.
+ ¿Conectados, Pero solos? Un llamado a la reflexión Estudiantes de inglés 6 Docente: Camilo Domínguez Sherry Turkle Estudia como la tecnología está moldeando.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Español 2 20 de septiembre de La campana Hoy es martes el 20 de septiembre de 2016 ¿Qué llevan los animales? Los gansos El perro El gato El lagarto.
Welcome! Conversation Classes. Remembering Names Everyone Stand! Introduce yourself to class and give your name an action! Go around the class and try.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Conocer: to know (people) Hacer: to make/do.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Conocer: to know (people) Hacer: to make/do.
Agenda: Boot verbs and jugar. La Familia. Tener: Quack Video
PALABRAS INTERROGATIVAS
Español 2 8 y 9 de octubre de 2013.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Salir:
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Why do we need to know the numbers 1 – 100 in Spanish?
TOPIC: REVIEW OF POSSESSIVES
Martes, el 9 de octubre Toma la hoja de “estar” en la mesa.
Día número 3 Español 1—Acelerado
You have 5 minutes to fill out the information:
First Grade Dual High Frequency Words
Nombre José Francisco Luna Jurado Matricula Asignatura
Warm-up Fill in the blank with the correct form of the verb “ser” for each subject (p. 35): 1. Yo _______________ de Savannah. 2. Mis amigas ________.
 Dreams New dream.  This is my dream job…  Since I was a Little child I wanted to be a doctor Surgery really calls my attention, I know it is a really.
Vocabulario: Capítulo 4
¿Cuándo hace frío, ¿qué te gusta hacer en el invierno?
Gramática (pg 9 del paquete rosado)
¿Te gusta ir a la escuela? ¿Por qué sí o no?
Kindergarten Spanish High Frequency Words
Preparacion Hoy es jueves el 3 de diciembre
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Conocer: to know (people) Hacer: to make/do.
Hacer Ahora. Traduce las preguntas.
PRESENTATION ADRIANA LUCIA CORREA CHILITO JAIME MARINO.
Día número 166—español 1 El 21 de mayo
La Fecha: Hoy es martes, 2 de septiembre Tema: Gustar Obj: SWBAT use the verbs gustar and the infinitive verb to talk about what they and others like.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Conocer: to know (people) Hacer: to make/do.
Page 228 Realidades 1 Tener, Poner, Hacer.
Development of the concert programme
¿A qué hora empieza tu segunda clase?
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Conocer: to know (people) Hacer: to make/do.
GALATIANS 5:1-15.
How much? - How many? English Grammar. When we want to know the quantity or amount of something, we ask questions starting with How much and How many.
Thursday, March 21st is World Down Syndrome Day!
pas·sion 1. strong and barely controllable emotion. 2. the suffering and death of Jesus. "meditations on the Passion of Christ" synonyms:crucifixion,
a. Which job do you think pays more? I think an assistant chef earns more, as he spends all day working, while the dog walker earns according to the dogs.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: *Caer: Valer: Hacer: Salir: Poner: *Tener:
Transcripción de la presentación:

¿Qué es el proyecto enlace? What is the Link project? It is a project in why all the alumni participate to improve our school. Each student puts their grain of sand to collaborate in the school religious projects. We are volunteers, twelve per class (like apostles). Es un proyecto en el que todos los alumnos participan para que el colegio sea mejor. Cada alumno pone su granito de arena para colaborar en la pastoral del colegio. Somos alumnos voluntarios, doce por clase. (como los apóstoles).

¿Qué es el proyecto enlace? What is the Link project? We are divided in three groups: Group E (Link) Group J (Jesus) Group M (Mary) We do activities which make us grow as people. Estamos divididos en tres grupos: Grupo E (enlace) Grupo J (Jesús) Grupo M (María) Realizamos actividades que nos hacen crecer como personas.

¿Por qué nos apuntamos? Why did we sign up? Nos apuntamos al proyecto enlace porque queremos colaborar con nuestro colegio y compartir con los demás lo que significa para nosotros el proyecto de pastoral ayudando a los que lo necesitan y concienciando a los demás de nuestros valores como cristianos, como el perdón, la empatía, la solidaridad, la reflexión, el compañerismo, la igualdad y el entusiasmo. We signed up to the link project because we want to collaborate with our school and share with the others what the pastoral project means to us helping people in need making people aware of our Christian values like forgiveness, empathy, solidarity, self knowledge, partnership and equality. We are really enthusiastic as well.

¿Qué tipo de actividades realizamos? What kinds of activities do we do? The activities we do connect religion with the day a day of the students, making it easier and different. Las actividades que realizamos conectan la pastoral con la vida diaria del alumno haciéndola amena y diferente.

¿Qué aportamos a la vida del colegio ¿Qué aportamos a la vida del colegio? How do we contribute to our school? We are meant to collaborate in out-of-school activities, like the Peace and Nonviolence day, St. Claudina and “La marcha solidaria”. We also help to decorate the building and finally, we provide our school an air of coexistence which helps students to get to know each others. Aportamos colaboración en actividades de pastoral durante todo el curso, como el Día de la Paz, Santa Claudina y la Marcha Solidaria. También ayudamos a decorar el colegio, le aportamos un ambiente de tranquilidad y convivencia y ayudamos a los alumnos a conocerse los unos a los otros.

¿Por qué nos gusta estar en el proyecto enlace ¿Por qué nos gusta estar en el proyecto enlace? Why do we like participating in the Link project? We reinforce our friendships and get to know new people. We help our school pastoral group. We participate in activities which make us think deeply. It helps us to get to know ourselves on a personal level. Reforzamos la amistad con la gente y hacemos nuevos amigos. Ayudamos a la pastoral del colegio y hacemos actividades profundas que nos conciencian y nos hacen pensar. Nos ayuda a conocernos como personas

¿Qué nos aporta? How does it contribute to us? The link project allows us to be a part of J-M, because we feel our opinion listened and we realise our school is not only a place where we study, but also our second home. This project allows students to be involved in our school’s pastoral. El proyecto enlace nos permite formar parte de Jesús María porque sentimos que nuestra opinión es escuchada y nos damos cuenta de que el colegio no es solo un lugar al que vamos a aprender sino que es también una gran familia Con este proyecto, el colegio también permite que los alumnos nos impliquemos en la pastoral del centro.