Vocabulario Spanish English Zaragoza Zaragoza Badajoz Badajoz

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Hoy es martes, el diez de septiembre
Advertisements

Español la memoria (1): cómo trabajarla bien. Hoy vamos a… mirar escucharpensar hablar memorizar.
Español La memoria (2) frases. Hoy vamos a…

Study this picture for 1 minute. Try to remember as much as possible about it. Now tell your partner about the picture. Take it in turns to say something.
CLASSROOM EXPECTATIONS! When entering the classroom, sit in your chairs and work in your Esponja(warm up) turn in when you finish. Please don't talking.
Telling Time La hora. Telling Time To ask what time it is in Spanish, ask: ¿Qué hora es? To answer: Es la una… (12:31 – 1:30) or Son las (hour). (1:31.
Mayo 2015 ¿Cómo es tu casa? LO: To be able to describe the type of house you live in, say where it is located and give an opinion on it.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Year 7 Spanish Part 1 Read the sentences and choose then circle the correct option to complete the gaps. En mi ciudad hay ____________ restaurantes. mucho.
V ÁMONOS ¿Q UÉ HACES TÚ POR LA MAÑANA ? W HAT DO YOU DO IN THE MORNING ? Use the vocabulary handout from last class to help you. Write all 15 phrases on.
Warm Up Entrega (turn in) la tarea Complete Parte 1 y 2 “¿Que tiempo hace?” – en el papel al otro lado del vocabulario – (on other side from the vocabulary)
ALC 16 Bienvenida jueves el 6 de octubre. ALC 16 jueves el 6 de octubre Conjugate Yo bailar Tú escuchar Usted salir Ella abrir Nostros comer Vosotros.
¿Cómo te sientes hoy? Me siento bien Me siento enfermo (a)
¿De dónde eres? Inglaterra España Alemania Irlanda Escocia Francia
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.Aprendan adjetivos nuevos con Learn new adjectives with a partner. Use the 4 survival questions to learn.
Starter: Voy a decir once palabras en español, hay que escribirlas Australia Escocia España Estados Unidos Gales Inglaterra.
Preparacion Hoy es viernes el 4 de diciembre. Today is Friday, December 4. DO NOW: In preparation for some exercises in class do the following with the.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
¡BIENVENIDOS! ALPHABET, COGNATES.. DO NOW Take five minutes to Silently and Independently fill out the calendar on your desk. Every Calendar should have:
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Objective Students will learn to tell time and be able to use the numbers from last lesson as a review.
Preparacion Hoy es lunes el 30 de noviembre. Today is Monday, November 30. DO NOW: What subject pronouns would your use to talk about these people? Luis.
TIENEN CINCO MINUTOS Objective: I can identify the four seasons and the weather that goes with them Vocab/Ideas Otoño Invierno Primavera Verano Hemisferio.
Stamps to be traced. 2 and 3 ALC 21 Hoy es miércoles el 23 de octubre. match the columns writing out the words. 1.Fat 2.Handsome 3.Long 4.Old 5.Pretty.
Welcome! Conversation Classes. Remembering Names Everyone Stand! Introduce yourself to class and give your name an action! Go around the class and try.
¿Cuándo? – When? Normalmente – Normally A veces - Sometimes A menudo - Often Cada año – Each year Siempre – Always Generalmente - Generally.
Spanish Class Mrs. Rogers.
Vocabulary or textbook pg 46 Escribe en español :
¡Buenos días! Hoy es el 26 de agosto.
¡Buenos días! Hoy es el 20 de agosto.
Las clases de Sra. Schwarz Realidades 1
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Frutas y vegetales In this lesson, you will learn…
Preparación/ Review Hoy es jueves el 27 de octubre de 2016 Today is Thursday, October 27, 2016 Do now: In your assessment you will be asked to read about.
Practiquen los adjetivos con
1.12 Repaso 2 de septiembre.
SER and SUBJECT PRONOUNS
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
La octava (8th) semana Spanish I A
Practiquen los adjetivos con
¿Cómo es tu casa? LO: To be able to describe the type of house you live in, say where it is located and give an opinion on it.
Día número 24 Español 1—Acelerado
Hoy es lunes 9 octubre 2017.
Warm-up Fill in the blank with the correct form of the verb “ser” for each subject (p. 35): 1. Yo _______________ de Savannah. 2. Mis amigas ________.
Preparacion Hoy es martes el Primero de diciembre
Do now: What does it mean ¿Cómo eres?
Apuntes: Tener Lección 3: La familia.
Preparación/ Review Hoy es viernes el 9 de octubre de 2015 Today is Friday, October 9, 2015 Write in English: Bring your homework out textbook pg4 exercise.
Use this slide to revise the food items. There is no colour coding now, so be sure to emphasise the correct articles – un, una, unas.
Hoy es miércoles, el 5 de octubre.
Write in Spanish (See pag 96)
Spanish Class Mrs. Rogers. Origin 9 de noviembre de 2016
¡Hola, mis esudiantes fabulosos!
Kindergarten Spanish High Frequency Words
Vocabulario yellow amarillo and y a sharpener un sacapuntas
Por la mañana me levanto a las siete y me ducho
Preparacion Hoy es jueves el 3 de diciembre
Quasimodo: Traducir Our mother is hardworking.
Día número 26—español 1 ACT 2: Times after the 30 min mark
Question Formation Spanish I Page 52.
Día número 53 Español 1—Acelerado
Tengo los ojos marrones Tengo los ojos verdes Tengo los ojos grises
Spanish Class Mrs. Rogers. Origin 24 de abril de 2017
1.12 Repaso 2 de septiembre.
¿A qué hora empieza tu segunda clase?
Below are the 3 sentences you have been learning in class today.
pasar tiempo con amigos No me gusta patinar También me gusta
Transcripción de la presentación:

Vocabulario Spanish English Zaragoza Zaragoza Badajoz Badajoz Valladolid Valladolid Escocia Scotland Inglaterra England Alemania Germany Paquistán Pakistan Los Estados Unidos USA ¿De dónde eres? Where are you from? ¿De dónde es? Where is he/she from? Soy de…. I am from… Es de…. He / she is from Ser to be Somos we are Son they are

Zaragoza Badajoz Valladolid Escocia Inglaterra Alemania Paquistán Homework Below and on the right are the 15 words/expressions you have been learning in class. At the start of the next class you will do a quiz on these words. Your task for the next lesson is to be able to: Memorise the meaning of the words. Memorise the spelling of the words Memorise the pronunciation of the words Zaragoza Badajoz Valladolid Escocia Inglaterra Alemania Paquistán Los Estados Unidos ¿De dónde eres? ¿De dónde es? Soy de…. Es de…. Ser Somos Son This is how to complete this task: Use the strategies discussed in class to help you learn the words Using the sheet with the Spanish and English test yourself on the words. After testing each time, colour code the list of 15 words on the reverse of this sheet: Green: I can say and spell this word and know its meaning Orange/Yellow: I have difficulties with the spelling/pronunciation or meaning Red/Pink: I am struggling to learn this word. 4. Repeat steps 1-3 until you manage all words and can colour them green! You should do all 4 attempts to really make sure you know them.

Lists to help you memorise the vocabulary 1st attempt 2nd attempt 3rd attempt 4th attempt Zaragoza Badajoz Valladolid Escocia Inglaterra Alemania Paquistán Los Estados Unidos ¿De dónde eres? ¿De dónde es? Soy de…. Es de…. Ser Somos Son Zaragoza Badajoz Valladolid Escocia Inglaterra Alemania Paquistán Los Estados Unidos ¿De dónde eres? ¿De dónde es? Soy de…. Es de…. Ser Somos Son Zaragoza Badajoz Valladolid Escocia Inglaterra Alemania Paquistán Los Estados Unidos ¿De dónde eres? ¿De dónde es? Soy de…. Es de…. Ser Somos Son Zaragoza Badajoz Valladolid Escocia Inglaterra Alemania Paquistán Los Estados Unidos ¿De dónde eres? ¿De dónde es? Soy de…. Es de…. Ser Somos Son