Español 1 Hoy es viernes, el 25 de agosto

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Warm-Up El alfabeto Los dias de la semana lunes martes miércoles
Advertisements

Ejercicios #2 Warm-up 31/8 And you (friends/informal)? Y Tú?
Warm-up HOY: El 11 (once) de agosto de 2014 (dos mil catorce): LUNES #1 ¿Cómo te llamas? ¿Cuál es la fecha de hoy? ¿Qué día es hoy (today)? ¿Qué día es.
Hoy es lunes, el treinta de septiembre. La pregunta: How do you greet someone… in the morning? in the afternoon? in the evening? La tarea: OJO  OJO 
Student A 1.Greet your partner (you begin) 2.Ask them how they are 3.Ask them their name 4.Ask them to spell it 5.Ask them how old they are 6.Ask them.
Los días de la semana The days of the week.
Español 1 - Objectives: TSW be able to greet, ask how someone is doing, and say goodbye in a formal setting.
LECCIÓN PRELIMINAR VOCABULARIO. Buenos días Good morning.
¡ Hola!/¿Qué Tal? ¡Hola!/¿Qué Tal?  Objectivo: To learn how to greet people in Spanish and say how you are feeling.
La memoria (3) frases y diálogos
Para empezar… Contesta en español, en oraciones completas:
La conversación Capítulo 1. Conversación informal.
Capítulo 1 Pronouns w/ Subjects ¿Preguntas?La CulturaSentences!Greetings & Goodbyes
El Primer Paso- The First Step. to greet people and say good-by Buenos días. (Good morning) Buenas tardes. (Good afternoon) Buenas noches. (Good evening)
¿¿¿Las preguntas??? Questions???.
La pregunta: ¿Cómo se llama él? La tarea: Finish Student Questionnaire Hoy es miércoles, el cuatro de septiembre.
Spanish I Greetings and Introductions Las Salutaciones y Las Presentaciones How to greet, introduce, and say good-bye!
Greetings review and Biographical Information. Greetings 1.Hello 2.Good morning 3.Good afternoon or Good evening 4.Good night.
¡Hola! ✤ Study for your vocab quiz for 5 minutes! ✤ Unit 2 Apuntes 1 ONLY ✤ Make sure you can translate from English to Spanish!
Bell Ringer: 18 de agosto Give an appropriate response to the following: 1.¿Cual es la fecha? 2. ¿Qué día es hoy? 3. ¿Entiendes? 4. Gracias 5. ¿ya?
¡Hola! ¿Cómo te llamas?. ¡Hola! ¿Cómo estás?
1. GREET PEOPLE AND SAY GOODBYE 2. INTRODUCE YOURSELF AND OTHERS 3. ASK AND SAY HOW TO SPELL NAMES 4. SAY WHERE YOU ARE FROM 5. EXCHANGE PHONE NUMBERS.
¡Mucho Gusto!.  There are many ways to greet each other in any Latin community.  Most communities greet each other with a quick embrace and a hand shake.
Quien quiere ser millonario? Abigayle Elliott. Hasta luego means…  A: How are you?  B: See you later  C: What is your name?  D: Good night AA: How.
¿Cuántos Años Tienes? ¿ Cuál Es Tu Teléfono?. What will we do today??? Learn how to ask age questions Learn how to tell your age. Learn how to ask and.
Etapa Preliminar Mis Primeras Palabras
Question Formation Español Uno.
Saludos y Despedidas Cap. 1- Primer Paso.
Objetivo: how to introduce yourself and ask someone else’s name
Escriban en sus apuntes
How do you respond to the following greetings in Spanish?
¿Cuántos hay? 1. Hay veinte estudiantes en mi clase.
Vocabulario – español/inglés
Personal Questions & Greetings
HOLA.
1.¿Cómo te llamas? What is your name? (friendly).
Vocabulario de la Lección preliminar
Span1 Hoy es miércoles, 31 de agosto
Getting to know you more!
1.2 Greetings Materials: Text pg. 3.
Bienvenidos a La Clase de Señora McGowan
Hoy es Viernes El 11 de Agosto del dos mil diecisiete
1.2 Greetings.
PARA EMPEZAR #1 Match the phrases with their English meanings
Hoy es viernes el ocho de septiembre
Entrada Grade 2 Entrada Usa tu librito para descubrir (find) los errores. Escribe (Write) la frase correcta en tu entrada. Hay 1 ERROR por frase. Soy.
Capítulo 1 Lección B Vocabulario I
Las Introducciones y Frases Básicas
To greet someone:.
¡buenos días!.
Bell Work Take out a sheet of paper,
Objetivo: how to introduce yourself and ask someone else’s name
Objetivo: How to introduce yourself and ask someone else’s name
Speaking Assessment Practice
Greetings Spanish 1.
Spanish Class Mrs. Rogers. Origin 9 de noviembre de 2016
Buenos días Good morning.
Etapa Preliminar Vocabulario
Tapas 26/9/16 Completa cada frase: 1. Mi teléfono es __________.
¿Cuántos Años Tienes? ¿ Cuál Es Tu Teléfono?
Tapas Write down the following notes to study for your Et Pre exam (mércoles, 28/9) La conversación pasa a las …. (The conversation happens at…)
TOPIC: GREETINGS, INTRODUCTIONS AND FAREWELLS
Spanish Class Mrs. Rogers. Origin 24 de abril de 2017
Welcome to Spanish class With pedro and Emilio
Tapas Listen to the dialogue and answer the questions. Write down all the information that you hear first, then answer the questions. 1. What.
Hoy es _______,el ____ de ____________.
Avancemos 1 A Preliminar.
Repaso Unidad 1 Prueba 1. Repaso Unidad 1 Prueba 1.
Greetings Spanish 1.
¿Cuántos Años Tienes? ¿ Cuál Es Tu Teléfono?
Transcripción de la presentación:

Español 1 Hoy es viernes, el 25 de agosto Practice Conversations

Persona 1: Greet your partner in the morning Persona 2: Respond with a different greeting. Persona 1: Ask them how they are today? Persona 2: Respond and ask them back. Persona 1 : Tell them you are very good because (porque) it is Friday. Ask them how they are doing. Persona 2 : Tell them you are okay because (porque) it is not Saturday. Ask them their name. Persona 1 : Tell them your name and ask them back. Persona 2 : Tell them your name and ask where they are from. Persona 1 : Tell them where you are from and ask them back.

Persona 2 : Tell them where you are from and ask them their phone number. Persona 1 : Tell them your number and ask them back. Persona 2 : Tell them your number and say “Call me” (llámame) Persona 1 : Say that you will see them tomorrow. Persona 2: Say Goodbye!

¿Cuál Es tu Número de Teléfono? Mi número es … 1- 776-7799 2- 543-3162 3-483-4745 4-352-5073 5-888-7540 6- 566-3857 7-492-6033 8-780-5770

Persona Uno: ¿Qué hay en…? Persona Dos: ¿Hay ….

Persona Uno: ¿Qué hay en…? Persona Dos: ¿Hay ….

Persona Uno: ¿Qué hay en…? Persona Dos: ¿Hay ….

Persona Uno: ¿Qué hay en…? Persona Dos: ¿Hay ….

Persona Uno: ¿Qué hay en…? Persona Dos: ¿Hay ….

Persona Uno: ¿Qué hay en…? Persona Dos: ¿Hay ….

Persona Uno: ¿Qué hay en…? Persona Dos: ¿Hay ….

Persona Uno: ¿Qué hay en…? Persona Dos: ¿Hay ….

Persona Uno: ¿Qué hay en la foto? Persona Dos: ¿Qué tiene …. (what does he have)? Tiene

Persona Uno: ¿Qué hay en la foto…? Persona Dos: ¿Qué tienen …. (what do they have)? Tienen –they have

la pluma/el bolígrafo

¿Cuántas plumas hay en la foto? Hay siete plumas.

¿Cuántos libros hay en la foto? Hay cuatro libros.

¿Cuántas mochilas hay en la foto? Hay once mochilas.