Capacitación Para Padres

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Ayudando a su Hijo(a) a Tener Éxito en la Escuela.
Advertisements

March 11, Bienvenidos! Student Expectations 1.Be on time 2.Be prepared 3.Follow PBIS Rules 4.Stay on Task 5.Demonstrate self-control.
Español 1 – el cuatro de diciembre  We practiced two ways of asking what you need (or don’t need), and what you have (or don’t have) in class today. READ.
Helping Your Child at Home with Math Agenda Welcome and Overview Math Tools Using Math Strategies Homework Grade Level Games Closing: Mathematics Vision.
?SABES QUE? VIERNES EL 12 DE SEPTIEMBRE Translate the following into English (work with your buddy if you need help): 1.La estudiante dice me gusta la.
Survival Spanish – SPA II y III
Antes de empezar – write the following sentences with the verb correctly conjugated; use your notes. La señorita Jones (preparar) _________ lecciones interesantes.
Monday & Tuesday 26/8/13 & 27/8/13 Please remember to get your folder! You will need a textbook today, so please get one. First Five Get ready to go over.
Día 72 Final Review 4 – Conjugation Review. Calentamiento Make sure you picked up the piece of paper by the door. Begin working on the “calentamiento”
Hoy es jueves, el cinco de septiembre
Overclipping It’s very important as a trader that you understand your clip size and what positions this allows you to have. In addition it will help you.
PARENT INVOLVEMENT MATTERS Morgan Elementary School.
¡Hola! ✤ Study for your vocab quiz for 5 minutes! ✤ Unit 2 Apuntes 1 ONLY ✤ Make sure you can translate from English to Spanish!
Spanish I Week 16. Para Empezar 7 de diciembre Por favor responde a la pregunta en español. Please respond to the question in Spanish ¿Qué llevas hoy?
CAFECITO PRESENTADO POR (PRESENTED BY ) COUNSELING DEPARTMENT AND CAL-SOAP.
Socorro Independent School District Portal Tyler para los padres.
Week 22. Para Empezar 1 de febrero Please respond to the following question in Spanish: ¿Qué te gusta hacer con tu familia?
Welcome! Conversation Classes. Remembering Names Everyone Stand! Introduce yourself to class and give your name an action! Go around the class and try.
Capacitación Para Padres
Portal para Padres Skyward
1 2 3 English Learner Advisory Committee (ELAC)
Capacitación Para Padres
Cómo trabajar con aplicaciones de Google
Frases Importantes para la clase de español
Interactive Math Fluency Workshop
Welcome/Bienvenida
Possession in Spanish.
Español 3 24 de febrero de 2017.
Hoy es el _1 / 4____ de _marzo____ del __2013________
PARENT ACCESS SUPPORT SYSTEM PORTAL Acedimiento para padres
Beth Ann Davis, Maestra Certificada de la Junta Nacional
Necesito hablar con los maestros de mis hijos. “¿Y ahora que hago
Parent Conferences Conferencias de Padres.
Title I & PAC Thompson Elementary September 10, 2014 (5:00 p.m.)
Lo esencial de Internet
Día número 3 Español 1—Acelerado
Español 1 5 de septiembre de 2013.
First Grade Dual High Frequency Words
English Language Learner (ELL) Parent Workshop
News from K62/ Noticias de K62
Adelante con los estudios
THE VERB IR ©2016 Sra. Cruz.
Henry Houck Happenings Jan./Feb.
. Georgia Parent Survey:
Communicative Objective:
Portal Tyler para los padres
Possession in Spanish.
Objetivo: How to introduce yourself and ask someone else’s name
Para hacer ahora Identifiquen los números
Dear pupils: As you take part in the writing contest Les plumes du Caillou,you are to make your own web page – on the lagoon site- in order to present.
Spanish Class Mrs. Rogers. Origin 9 de noviembre de 2016
¡Bienvenidos a la clase de español!
Proyecto: Mi horario Nombre Hora Fecha.
English Learner Advisory Committee
Acuerdos Escuela-Familia
Señora Daniele, Profesora de Español
WELCOME BIENVENIDO Ms. Colet’s Achieve Class Presentation.
Por la mañana me levanto a las siete y me ducho
Preparacion Hoy es jueves el 3 de diciembre
Meta: Puedo identificar vocabulario del salón de clases
WELCOME BIENVENIDO Ms. Colet’s Achieve Class Presentation.
Portal para Padres Florida Migrant Parent Advisory Council
Free Basic Computer Workshops
Consuelo Mendez Middle School cafeteria
Antes de empezar In English, write 5 things you would like to do when you finish High School. 1) 2) 3) 4) 5)
Our 5th Grade Classroom News The Week of August 27, 2018
¿A qué hora empieza tu segunda clase?
Día 2 –Español 4 NS (HL) y NM (SL)
PAC Meeting Reunión PAC November 8, 2018 November 8,2018
How to ask and answer … In Spanish
Transcripción de la presentación:

Capacitación Para Padres Name of Facilitator Date Taller B Welcome 1a. Introductions: Facilitator and Participants Instruction #1

Hospitalidad Localización de los baños Localización de los refrescos Número de teléfono de emergencia de la escuela (xxx-xxx-xxxx) Repasar las normas del grupo Welcome 1a. Introductions: Facilitator and Participants Instruction #2

B Taller I. Bienvenida Como Tener Acceso ha Información Académica Introducción Repasar los Objetivos del Dia Repasar la Tarea II. Construyendo Sobre Sus Conocimientos Preguntas Abiertas para Trabajar Sobre el Conocimiento de l los Padres III. Aprendiendo Nueva Información Conocimiento Sobre Computación – La Importancia de las Computadoras (I) Conocimiento Sobre Computación – Vida Familiar (II) Aprender Estrategias Efectivas de Comunicación(III) Como Tener Acceso ha Información Académica Computación y Seguridad en Línea IV. Tomar Acción Tarea V. Cierre y Conclusiones Encuesta, Sugerencias y Conclusiones Welcome 1b. Review Today’s Key Themes Instruction #1

Revisar la Tarea ¿Creó su dirección de correo electrónico? ¿Envió un mensaje con su nuevo correo electrónico? ¿Ordeno el servicio de internet para su hogar? ¿Completo la hoja “Contactos de La Escuela de mi hijo(a)”? ¿Navego las paginas de School2Home y/o de “Learning Essentials”? ¿Converso con su hijo(a) sobre el programa School2Home? Welcome 1c. Review Homework Instruction #1

4 Build On Assets 2a. What can we build upon? What do we know? Instructions #1 & 2 4

¿Por qué las computadoras son importantes en el aprendizaje del estudiante? “Los estudiantes tendrán un mayor interés sobre el aprendizaje digital porque en la casa van a querer ingresar al internet continuando a si lo aprendido en la escuela.” Learning New Information 3a. Computer Literacy: Importance of a Computer Instructions #1 & 2 (Slide 1 of 2)

“Teniendo acceso gratis a bibliotecas digitales ¿Por qué las computadoras son importantes en el aprendizaje del estudiante? “Teniendo acceso gratis a bibliotecas digitales aumentará el aprendizaje del estudiante” “Padres tendrán acceso rápido al desempeño académico de su hijo(a). Esto permitirá que los padres ayuden a su hijo(a) y se involucren mas en sus tareas escolares.” Learning New Information 3a. Computer Literacy: Importance of a Computer (Continued) Instructions #1 & 2 (Slide 2 of 2)

Recursos en Internet que Ayudan con Nuestra Vida Familiar DMV - http://dmv.ca.gov/ Goodwill Community Foundation http://www.gcflearnfree.org/computers Recursos en Español http://www.colorincolorado.org/ Recursos para familias afroamericanas http://www.haafii.org/ Learning New Information 3b. Computer Literacy: Family Living Instructions #1 & 2

Recursos en Internet que Ayudan con Nuestra Vida Familiar Vaya a la pagina de School2Home Visite las paginas disponibles bajo la sección de padres para mas recursos sobre “Vida Familiar” http://www.school2home.org/for-parents Learning New Information 3b. Computer Literacy: Family Living (Continued) Instruction #2

Aprendiendo Nueva Información www.collegeboard.com www.collegeispossible.org www.collegeforyou.org Learning New Information 3b. Computer Literacy: Family Living (Continued) Instructions #2

Lista de Preguntas para su Consejero y/o Personal de la Escuela ¿Como nos puede ayudar el consejero a nosotros como padres ayudarle a nuestro hijo(a) a ser buen estudiante? ¿Que preguntas tenemos para el consejero de nuestro hijo(a)? Learning New Information 3c. Learning Effective Communication Strategies Instructions #1 & 2

Consejero/Personal de la Escuela Name of Counselor/School Staff and number and e-mail Learning New Information 3c. Learning Effective Communication Strategies Instructions #3 & 4

IMPORTANT The following 6 slides are only provided as a demonstration of how the presenter at a site with ABI trained her groups. Please delete these slides before your presentation. You will have to make your own slides for your own system. Learning New Information 3d. Accessing Child and School Information Instructions #1 (Sample of OPTION A)

Parent Portal on Frick Website OUSD Parent Portal – Site Shortcuts Learning New Information 3d. Accessing Child and School Information Instructions #1 (OPTION A)

Aeries ABI Account Learning New Information 3d. Accessing Child and School Information Instruction #2

Aeries ABI Account 2 1 Learning New Information 3d. Accessing Child and School Information Instruction #2 (Continued)

Aeries ABI Account 1 2 Learning New Information 3d. Accessing Child and School Information Instruction #2 (Continued)

You only have to do this once Aeries ABI Account Learning New Information 3d. Accessing Child and School Information Instruction #2 (Continued) You only have to do this once

Rendimiento Académico de su Hijo(a) Learning New Information 3e. Accessing Child and School Information Instructions #1 (OPTION B)

Rendimiento Académico de su Hijo(a) Calificaciones de Progreso y Registros Escolares Calificaciones Asistencia Conducta California Standards Test Results – Reporte de STAR English Language Learner Test – Reporte de CELDT Herramientas especificas para la Escuela y el Maestro(a) Learning New Information 3e. Accessing Child and School Information Instructions #2 (Slide 1 of 2)

Learning New Information 3b. Accessing Child and School Information Instruction #2 (slide 2 of 2)

Learning New Information 3c. Computer and Internet Safety Instruction #1

IMPORTANT If hardcopies of the Net Cetera booklets are not available, please use the next slide to go directly to the website. You can view the booklet as a PDF online. Please delete this slide and the next one if you don’t need it before presenting.

NET CETERA: Como Charlar Con Sus Hijos Sobre Su Comportamiento En Línea Learning New Information 3c. Computer and Internet Safety Instruction #1 http://www.onguardonline.gov

Seguridadd en Línea “Amy’s Choice” “Can’t Take it back” www.netsmartz.org Learning New Information 3c. Computer and Internet Safety Instructions #2 & 3

Seguridad en Línea Hablar con sus Hijos (pg. 2-7) Socialización en Línea/Cyberacoso (pg. 8-12) Uso de Aparatos Móviles (pg. 13-17) Textear and Sexteo (pg. 18-19) Controles Paternos (pg. 18-22) Recursos Adicionales (pg. 26-28) Learning New Information 3e. Computer and Internet Safety Instruction #4

Seguridad en Línea www.commonsensemedia.org Learning New Information 3e. Computer and Internet Safety Instruction #6

TAREA ENTRENAMIENTO PARA LOS PADRES TALLER B Termine de llenar la forma “Los contactos de la Escuela de mi Hijo(a)” y mande un correo electrónico al consejero o maestro de su hijo(a). Recuerde de buscar la respuesta Ordene su conexión/línea de Internet si es necesario Explore la paginas que visitamos hoy debajo “Vida Familiar” con su hijo(a) Hable de seguridad con sus hijos Desarrolle un plan de acción académico con su hijo(a) Identifique una clase de computación a la cual asistirá Take Action 4a. Homework Instruction #1

Gracias por SU compromiso hacia la superación académica de su hijo(a)! Cierre y Conclusiones Encuesta Gracias por SU compromiso hacia la superación académica de su hijo(a)! Closing 5a. Feedback and Wrap Up Instructions #1 & 2