Target: Introduces self and others

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Mi rutina diaria Copy in your book ¿Qué hora es? what time is it?
Advertisements

La hora To find out the time you ask: ¿Qué hora es?
¿A què hora? Lesson objectives to learn how to say the timetable in Spanish to practise using hours, days of the week and subjects to produce sentences.
¿Qué hora es? ¿Cómo decimos la hora en español? In order to tell time on a clock we use the verb SER (to be) To express what time it is at the hour:
Telling Time.
By Jami Sipe Telling Time ¿Qué hora es? : To ask what time it is, use: Es la una. Son las + hour. : To say it is one o’clock, use: one o’clock To give.
¿Qué hora es? The Facts definite feminine articles… la, las “Una” = singular hour –Ej.: “la una”=one o’clock Every number but “una” is plural (2-12 o’clock).
To say It’s __:30, you say “it’s ___ and middle”. …y media – half past …y media – half past To say It’s __:15, you say “it’s ___ and quarter”. …y cuarto.
Los meses del año y los días de la semana. Mosaicos, pp. 16 and 17.
Telling Time La hora. Telling Time To ask what time it is in Spanish, ask: ¿Qué hora es? To answer: Es la una… (12:31 – 1:30) or Son las (hour). (1:31.
Para empezar … ¿Qué es la respuesta correcta?  
Daily Routine Assessment-Monday!
La Hora ( Telling Time). Here’s how it works! What time is it? What time is it? It’s ______ o’clock. It’s ______ o’clock. It’s 2 o’clock. It’s 2 o’clock.
Telling Time. When we ask what time it is in Spanish, we say “¿Qué hora es?”
Say the hour + y + the minutes passed. For a quarter of an hour – use “cuarto.” For half an hour – use “media.” Ejemplos: Es la una y diez. (1:10) Son.
La hora (Time on the clock) Telling time up to the half hour (0-30 minutes)
Telling Time El primero de octubre. Notes You will complete the following vocab activities on pages 35 of your INB. The title for this section is: Telling.
El Primer Paso- The First Step. to greet people and say good-by Buenos días. (Good morning) Buenas tardes. (Good afternoon) Buenas noches. (Good evening)
Daily Routine Assessment-Monday!
¿Qué hora es? What time is it? ¿Cómo decimos la hora en español?  Es la _______. Es is use for 1 o’clock only.  Son las ______. Son is used with all.
Target: talks about chores using inf phrases Target: talks about chores using inf phrases (Ana y yo) (los gemelos) (yo) Contesten las preguntas usando.
Target: Introduces self and others
¿Qué hora es? (What time is it?) Escribe los números en español Write the numbers in Spanish: 1. _______ 0 7. ________ 6 2. _______ 1 8. ________ 7 3.
La hora/Time ¿Qué hora es?.  To ask for the time in Spanish, you ask “¿Qué hora es?” or “¿Qué hora son?” Which literally translates to “What hour is.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
TELLING TIME IN SPANISH. What time is it? To ask what time it is, say “¿Qué hora es?”
Hoy es lunes el siete de noviembre
Saludos y Despedidas Cap. 1- Primer Paso.
Objetivo: how to introduce yourself and ask someone else’s name
Unidad 8 – Lección 1 Objetivos de lección 1:
Vámonos Relabel your passports: 3rd period → el 17, 18, 20, 21, 24
Telling Time.
Complete the three written tasks for Monday
Capítulo 3 Talking about your daily routine
¿Qué hora es?.
Calentamiento ¿Cuál es la fecha? ¿Qué te gusta hacer el sábado?
Traduzca al español: It’s 4:15 PM 4) It’s 8:30 PM
TELLING TIME IN SPANISH
Tapas Write the following numbers in Spanish: 1. seven
Tapas Create sentences using tener que and words from column A and B.
(How to tell time in Spanish)
WRITE OUT THE NUMBER IN SPANISH!!!!!
Capítulo 3: ¿Qué clases vas a tomar?
Days of the Week Months of the Year
EL CALENDARIO Los días de la semana.
To ask what time it is in Spanish we say ______________
Hoy y manana los dias de la semana
Español 1B 14 de agosto de 2017.
¿Cuál es tu materia preferida? – Which is your favorite subject?
What you must know about time
Modelo: Son las nueve y media y Natalia tiene la clase
Modelo: Son las nueve y media y Natalia tiene la clase
¿Qué hora es? Notas 2.4.
¿Qué hora es? What time is it?
Repaso: Present tense of e i and irregular verbs, reflexive pronouns
Los Verbos Reflexivos en español….
16 La Rutina Diaria y Los Verbos Reflexivos….
¿Qué hora es?.
¿Qué hora es?.
Hoy es lunes, 7 de enero del 2008.
Hacer Ahora. Traduce las preguntas.
¿Qué hora es?.
[C] Notas: ¿Qué hora es? P. 128
la hora es son ¡Recuerden! SER – to be
Quasimodo There is a handout at the front. People in the front of the row please get one for each of the people in your row. Read the handout and compare.
Hola Unidad 3.
Quasimodo: Check your homework!
What time is it? At what time…?
Los Verbos Reflexivos Reflexive verbs “REFLECT” the action on the speaker. A verb is reflexive when the subject and the object are the same. I wash myself.
Que hora es? What time is it?.
Transcripción de la presentación:

Target: Introduces self and others Todo sobre mí Leamos/Escribamos Completa las oraciones con la forma correcta del verbo y añade tus propios detalles. 1. Mi restaurante preferido (servir) ... 2. Para mi cumpleaños casi siempre (pedir) ... 3. Yo nunca (salir) ... 4. Siempre (poner) mis libros ... 5. Yo no (saber) ... 6. Yo (tener) ... en mi casa. 7. Yo casi nunca (traer) ... al colegio.

Target: Talks about activities Formen dos ruedas de vagón

1) Introduce yourself and others: d) Talk about daily, weekend and vacation activities. How do you say…? to fall, to know people, to say, to give, to do/make, to put, to go out, to be, to have, to bring, to come, to see, to hear, to know things, to go, to be

1) Introduce yourself and others: d) Talk about your routine and when you do things: How do you say…? at one oclock at 2:30 in the morning, afternoon, night on Monday, on Sundays today, tomorrow, next month

LEVANTAR - to lift SE oneself Yo Tú Él Ella Usted me levanto Nosotros Target: Talk about daily routines LEVANTAR - to lift SE oneself Yo Tú Él Ella Usted me levanto Nosotros Vosotros Ellos Ellas Ustedes nos levantamos te levantas os levantáis se levanta se levantan se levanta se levantan se levanta se levantan

LEVANTAR - to lift SE oneself Él levanta las pesas. Él se levanta. Target: Correctly use reflexive expressions LEVANTAR - to lift SE oneself Él levanta las pesas. Él se levanta.

Él levanta or Él se levanta ? Target: Correctly use reflexive expressions Él levanta or Él se levanta ? Él se levanta Él levanta Él levanta Él se levanta

SE oneself QUEDAR - to remain Yo Tú Él Ella Usted me quedo Nosotros Target: Correctly use reflexive expressions SE oneself QUEDAR - to remain Yo Tú Él Ella Usted me quedo Nosotros Vosotros Ellos Ellas Ustedes nos quedamos te quedas os quedáis se queda se quedan se queda se quedan se queda se quedan

DESPERTAR SE - to wake oneself Target: Correctly use reflexive expressions DESPERTAR SE - to wake oneself Yo Tú Él Ella Usted me despierto Nosotros Vosotros Ellos Ellas Ustedes nos despertamos te despiertas os despertáis se despierta se despiertan se despierta se despiertan se despierta se despiertan

Primer Compañero Segundo Compañero Target: Talks about when activities occur Primer Compañero Segundo Compañero

Switch roles. Repeat activity. When both have Wordled, Target: Talks about when activities occur When you’re finished, point to every word on the Wordle sheet and say what each means. Switch roles. Repeat activity. When both have Wordled, use the list sheets and ask the English, answer in Spanish. Primer Compañero Segundo Compañero

Target: Talks about when activities occur 6) Para mantenernos en forma, mi abuelo corremos y nadamos. 2) Siempre nos despertamos a las 7:30 para hacer yoga. 4) Los viernes y los domingos, yo me entreno para el fútbol. 3) Después del desayuno, mi padre se viste para ir a trabajar. 1) Me gusta levantarme temprano todos los días. 5) Mi madre se maquilla y se peina en el cuarto.

¿A qué hora te acuestas? a las diez. Target: Talks about when activities occur ¿A qué hora te acuestas? Yo me acuesto… a las diez.

¿A qué hora te acuestas? Yo me acuesto… a las diez. I go to bed at Target: Talks about when activities occur ¿A qué hora te acuestas? Yo me acuesto… I go to bed a las diez. at o’clock ten.

¿A qué hora te acuestas? a las dos. Target: Talks about when activities occur ¿A qué hora te acuestas? Yo me acuesto… a las dos.

¿A qué hora te acuestas? a las once. Target: Talks about when activities occur ¿A qué hora te acuestas? Yo me acuesto… a las once.

a la una. Yo me acuesto… ¿A qué hora es la clase? Target: Talks about when activities occur ¿A qué hora es la clase? Yo me acuesto… a la una.

las A dos Son How does it work? AT It’s two o’clock Target: Talks about when activities occur How does it work? AT It’s two o’clock A las dos Son

la A una Es AT It’s one o’clock Target: Talks about when activities occur AT It’s one o’clock A la una Es

Practice how it works 2. At 4:00. It’s 1:00. It’s 7:00. 5. At 8:00. Target: Talks about when activities occur Practice how it works It’s/It’s/At O’Clock Number Es Son la las cuatro Model: It’s 4:00. 2. At 4:00. It’s 1:00. It’s 7:00. 5. At 8:00. 6. It’s at 10:00. 7. It’s at 1:00. 8. It’s at 11:00. A

Practice how it works Son las cuatro. It’s 4:00. At 4:00. It’s 1:00. Target: Talks about when activities occur Practice how it works It’s 4:00. At 4:00. It’s 1:00. It’s 7:00. At 8:00. It’s at 10:00. It’s at 1:00. It’s at 11:00. Son las cuatro. A las cuatro. Es la una. Son las siete. A las ocho. Es a las diez. Es a la una. Es a las once.

Target: Talks about when activities occur Este lunes es el primer día escolar del año. El lunes, ¿A qué hora ... Juanito? Se despierta a las siete de la mañana. 1. 07:00 Se lava a las siete y media de la mañana. 2. 07:30 Se desayuna a las ocho de la mañana. 3. 08:00 Se viste a las ocho y media de la mañana. 4. 08:30 Se almuerza a la una de la tarde. 5. 13:00 Se acuesta a las diez de la noche. 6. 22:00

Se acuesta a las dos de la mañana. Target: Talks about when activities occur Los fines de semana, Juanito tiene un horario diferente. Los sábados, ¿A qué hora ... Juanito? Se despierta a las diez de la mañana. Se almuerza a las dos de la tarde. 1. 10:00 2. 14:00 Se lava a las cinco y media de la tarde. 2. 17:30 Se viste a las ocho y media de la noche. 4. 20:30 Se acuesta a las dos de la mañana. 6. 02:00

El lunes, ¿A qué hora se acuesta Juanito? Target: Talks about when activities occur El lunes, ¿A qué hora se acuesta Juanito? How do you say On Tuesday, On Wednesday...? Los sábados, ¿A qué hora se acuesta Juanito? How do you say On Tuesdays, On Wednesdays...?

1) Introduce yourself and others: d) Talk about your routine and when you do things: How do you say…? at one oclock at 2:30 in the morning, afternoon, night on Monday, on Sundays