*TAKE OUT YOUR HOMEWORK*

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK* Objective: – I can prepare to demonstrate my knowledge of estar, ir + a + infinitive, ir + a + location Vocab/Ideas: – Ir + a.
Advertisements

*YOU HAVE 5 MINUTES* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
Bellwork: Wednesday, 10/16/13 1.Take out your school nouns list. 2.Take out a pen/pencil. I will return your Body Nouns Test and give you your current.
Qué haces en la escuela Interview, Conjugation Practice.
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK* Objective: – I can prepare to demonstrate my knowledge of how to use the different forms of “gusta” Vocab/Ideas: – Gusta (review)
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Los Colores lunes, el 8 de diciembre.
*YOU HAVE 5 MINUTES* Objective: – I can prepare for the quarterly Vocab/Ideas: – Colors (review) – Time (review) – Numbers (review) – Math with numbers.
Classroom Objects Los Objetos de la Clase ¿Qu é es esto? What’s this?
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.NO pongan la tarea en la cesta. DON’T put your HW in the basket – set out at your seat please. 2.Hagan el trabajo del.
DO NOW: Write 3 different ways to greet someone (say hello):
Hoy es martes. La fecha es el 22 de octubre
Las Palabras Interrogativas Etapa Preliminar Español II.
Do-Now Pick up a book as you enter the room and turn to page 6. Read the phrases and write down what you believe is being said for each picture. There.
Las Palabras Interrogativas ¿ Quién? ¿Qué? ¿Cuándo? We are already familiar with several words used for asking information questions: ¿Cómo estás?How.
Week 25 Spanish II. Para Empezar 22 de febrero Write out the following numbers in Spanish: *We will be doing an activity with.
Week 30 Spanish II. Para Emepzar 11 de abril What is this question asking: ¿Dónde te gustaría visitar y por qué?
SPN II Sept Test Friday: tener, hacer, poner, traer Conjugations, meaning, and Usage.
Spanish Class Mrs. Rogers.
*TIENES 5 MINUTOS* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
Los objetos de la clase Classroom objects.
Tu Sala de Clases.
Spanish Class Mrs. Rogers. CLASSROOM EQUIPMENT 20 de setiembre de 2016
Say your memory verse to your 12 o’clock partner.
Español 2 2 de mayo de 2017.
Hoy es el _____ de _____ del __________
LOS COLORES.
Asking questions Apuntes.
Español 1 9 de diciembre de 2016.
1.12 Repaso 2 de septiembre.
En la clase In the classroom 8-Gold.
Las Palabras Interrogativas
¿Dónde están los tres objetos? Escribe una oración para cada objeto:
Las Palabras Interrogativas p.154
Las Preguntas (the questions)
First Grade Dual High Frequency Words
El 28 de septiembre…Día 10 Las metas de aprender
Los sustantivos en español.
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Indefinite Articles ¿cuánto? mucho poco
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Las Palabras Interrogativas
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Interrogative Words (Las palabras interrogativas)
¡Buenos días! ¿Qué vamos a aprender? LEARNING INTENTIONS
Martes, el 27 de octubre.
Bellringer 10/29 Put this in your NOTES!!! Using questions that you know in Spanish, figure out what the following question words mean. If you can’t.
Vocabulario La clase y colores.
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
ANTE TODO There are three basic ways to ask questions in Spanish.
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Asking Questions ☺.
Las Palabras Interrogativas
¿Qué llevas? OBJETIVOS: To revise colors in Spanish.
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Español Semana 5 Hoy es jueves, el doce de septiembre del Agenda
Transcripción de la presentación:

*TAKE OUT YOUR HOMEWORK* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos I can prepare to demonstrate my knowledge of colors and question words Colors (Review) Write down at least 3 things you would like to review from colors and question words Question Words (Review)

Colors ANARANJADO ROSADO AZUL GRIS CAFÉ/ MARRON VERDE AMARILLO BLANCO NEGRO MORADO/ VIOLETA ROJO

Question Words ¿Qué? ??? ¿Quién? / ¿Quiénes? ¿Cuál? / ¿Cuáles? ¿Cómo? ¿Cuándo? ¿Cuánto? / ¿Cuántos? / ¿Cuánta? / ¿Cuántas? ¿Dónde? ¿Por qué?

Asistente 2 will Return your packet We are going to go over the answers to the packet together I will call on people using the popsicle sticks to answer each question Make sure that you are CORRECTING your answers

I Spy… We are going to play a game of “I SPY…” with classroom objects To review your classroom objects… Una bandera Una pizarra Un estante de libros Una pared Un libro Un borrador Una clase Un papel Una tiza Un mapa Un escritorio Una punta Un cuaderno Una regla Una papelera Una ventana Un bolígrafo Un cuadro Una silla Un sacapuntas Un lápiz Un pupitre Una goma Un reloj

I Spy… I will use the popsicle sticks to call on different people When it is your turn you will say “Dónde está algo…” and the color I will use the popsicle sticks to call on a different person to answer the question If the person gets the question RIGHT, the class gets a point If the person gets the question WRONG, then I get a chance to guess If I guess it right, then I get a point If the person guessed it RIGHT, they can earn a bonus point by using a different question word to ask a question about the object At the end of the game, if the class has more points than me then you will get a prize

Questions/Concerns From your Vámonos, I will answer review questions Raise your hands, I will call on one person at a time

¡LOS COLORES! Y ¡ LAS PREGUNTAS! TAREA: Study for your Quiz NEXT CLASS! ¡LOS COLORES! Y ¡ LAS PREGUNTAS! http://www.youtube.com/watch?v=H40WHpSJHlw