El aeropuerto ¿Qué debes y no debes hacer? – escribe Durante el vuelo

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
E-I Pedir ayuda = To ask for help -Yo pido ayuda en la clase -Tu pides ayuda en la casa -Juancho pide ayuda todos los dias -Nosotros pedimos ayuda -Ellos.
Advertisements

 1. Why should a person learn Spanish? Give at least 3 reasons in your explanation.  2. What Spanish experiences have you had? (None is not an option.
Negatives and Questions. Negatives Consider the following sentences: Juan estudia mucho. Marta y Antonio viven en Georgia. Rita y el chico necesitan.
HACER AHORA: Completan la página 63 en el libro de trabajo.
Espanol Megan Sands La comida.
El aeropuerto ¿Qué debes y no debes hacer? – escribe
Definition
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Práctica Spanish 2 & Spanish 2 MCR martes, el 26 de agosto, 2014 Scenario: Your friend is on Link Crew, and is helping Carlos on his first day at Peninsula.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Conocer : to know (people) Hacer: to make/do.
Welcome, Students! English Course Teacher: Berenice González.
¡Hola! ✤ Study for your vocab quiz for 5 minutes! ✤ Unit 2 Apuntes 1 ONLY ✤ Make sure you can translate from English to Spanish!
Antes de empezar – ¿Cómo se llaman estos quehaceres? (Necesito la tarea.)
Español 1 Ms. Lewis Explorar 0 ¿Cómo se llaman las personas en tu grupo? 0 Escribe los nombres. 0 ¿Cosas buenas? 0 ¿Quién conoce a todas las personas.
ESPAÑOL 1 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
ESPAÑOL 1 Lesson 50 5 y 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
Agenda: 26/04/2016 *Boot verbs and jugar *La Familia *Tener: Quack Video *Descripciones Students will be learning new vocabulary with the family and tener.
Español 2 lunes el 21 de septiembre Daily Warm Up (pick up a new sheet) Test Review Activities: – Pizzaras Blancas (white boards) – SINGO – Toca las estrellas.
Escribir *You can get creative. You can write in the first person which means you are the character, you can use the third person which means you are talking.
Spanish I Week 16. Para Empezar 7 de diciembre Por favor responde a la pregunta en español. Please respond to the question in Spanish ¿Qué llevas hoy?
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Conocer: to know (people) Hacer: to make/do.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are : Hacer: Poner: Salir: Tener: Traer: Venir:
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Conocer: to know (people) Hacer: to make/do.
Agenda: Boot verbs and jugar. La Familia. Tener: Quack Video
Español 2 16 y 21 de octubre de 2013.
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
Español 2 8 y 9 de octubre de 2013.
1. You’re introduced to Sra. Fuertes. ______
HOLA.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Salir:
Hoy es jueves el 8 de diciembre
Interrogatives in Spanish. Preguntas en español.
Español 1 6 y 7 de noviembre de 2013.
Español 2 2 de mayo de 2017.
Las clases de Sra. Schwarz Realidades 1
Demonstrative Adjectives and Pronouns
PREGUNTAS: Questions and Question Words
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Español 1 11 de mayo de 2017 Good morning, thank you for taking my classes today. For the most part the kids are really great. Here is my schedule for.
Día número 3 Español 1—Acelerado
Getting to know you more!
Español 2 3 de marzo de 2017.
First Grade Dual High Frequency Words
¿En que puedo servirle? ¿Qué talla usa? ¿Qué color prefiere usted?
¿Cómo es tu casa? LO: To be able to describe the type of house you live in, say where it is located and give an opinion on it.
Subject Pronouns and Ser
Recetas 6 Objetivo: Hablar sobre la comida y las recetas
Antes de empezar – escribe 5 quehaceres (chores) que haces en tu casa (in English)
Hoy vamos a .. aprender a describir vacaciones con más detalles
PREGUNTAS: Questions and Question Words
Recetas 3 Objetivo: Hacer preguntas Hablar sobre la comida
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
- My cousin, who is only 2 years old, can already speak. - Can your sister play the piano? - Messi can play football very.
Unit 6 – A Talking about the future A class by Mr. Jean Paul Quiñonez Touchstone 3.
Para hacer ahora ¿Cómo es? 1) 4) 2) 5) 3) 6)
Hoy vamos a..... escuchar y entender un rap en español
4.7 invitations, ir+a+inf..
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Conocer: to know (people) Hacer: to make/do.
Hacer Ahora. Traduce las preguntas.
¡BIENVENIDOS AL ESPAÑOL 1!
Día número 166—español 1 El 21 de mayo
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Conocer: to know (people) Hacer: to make/do.
Our 5th Grade Classroom News The Week of August 27, 2018
BONUS IDEAS 0-10 pts. Canciónes, arte, videos, poemas, etc.
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Quasimodo: Prepárate para la prueba.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Conocer: to know (people) Hacer: to make/do.
Las Palabras Interrogativas
This is your presentation title
Transcripción de la presentación:

El aeropuerto ¿Qué debes y no debes hacer? – escribe Durante el vuelo http://www.youtube.com/watch?v=ghxL6VeDcHc http://www.youtube.com/watch?v=eUzuoK0RN-I Durante el vuelo http://www.youtube.com/watch?v=w88XAmdDFz4 El pasaporte- ¡ten cuidado! Formularios para llenar (follow directions)

Cuando llegan a Tavernes… ¿Cómo saludas a la familia? ¿Cómo les dirás de alguna alergia que tienes? ¿Cuándo les puedes dar los regalos? ¿Cómo les dices qué comida te gusta? ¿Qué preguntas puedes hacer para empezar las conversaciones con los padres u otros hermanos? ¿Cómo puedes preguntarles cómo funciona el baño/vater/servicio?

Durante las fallas…. Si no sabes ni a dónde vas ni con quién, pregúntale a tu español- necesitan comunicarte la información Si te pierdes, ¿qué puedes hacer? Si te ofrecen alcohol, ¿qué puedes decirles? Si te sientes cansado, incómodo o necesitas algo, ¿cómo se lo puedes comunicar a tu español?

Palabras importantes…. _________ es bien majo/a. Móvil Qué guay Tío/tía Vale Guiri (although not used much anymore) Mono/a Manta “jamón yor”

Visit Ms Wiegner’s website As you prepare, please refer to Ms Wiegner’s website for last minute questions and Ms Nemec’s checklist Bring your suitcase and passport on March 10th to school. I will store them. Your parents should be at school no later than 3pm to leave to go to the airport. THERE IS NO BUS THAT WILL TAKE US TO THE AIRPORT- who made this up?????

Perceptions… If you can think back, prior to the Spanish visit, what were your perceptions/ideas of who the Spanish were? Where did these perceptions come from? After they were here, did they change? How? What are the perceptions that people might have of Americans? (regardless of their validity or accuracy)

Culture Shock: what is it? Symptoms: Unwarranted criticism of the culture and people Heightened irritability Constant complaints about the climate and food Continual offering of excuses for staying indoors Utopian ideas concerning one's home culture Continuous concern about the purity of water and food Fear of touching local people Refusal to learn the language

Preoccupation about being robbed or cheated Pressing desire to talk with people who "really make sense." Preoccupation with returning home

Choices that will enhance your experience abroad… First, fight the urge to retreat and join the group activities and outings. Mixing, meeting new people and forcing yourself to become part of the community will help you. Initiate conversations with your student or their family members. Don’t always wait for them to ask you questions. Offer to help out in the house! It’s only a week and a few days….and this is a rare and valuable opportunity you’ve been given….so, take advantage of it!

Las Fallas An annual festival that ends on “Dia de San José” March 19th. (aka Father’s Day) All year, groups that are called “Fallas” (similar to the clubs for the Mummer’s) work to build monument structures that are satirical and critical of society. All monuments (called “Fallas”) are then judged and awarded prizes. “Ninots” are miniature monuments that also win prizes. Other activities such as the: desperta, mascleta, crema, desfile de flores, etc are part of the celebrations leading up to the 19th. (the crema is on the night of the 19th)

Fallas vocab…. Desperta, mascleta, crema, falla, ninot, falleras/os, el castillo blusón Petardos Food: buñuelos, paella, churros, morcilla (blood sausage), churros con chocolate

Journal entry #1 ¿Por qué quisiste/quieres participar en el programa? (por lo menos 4 razones) ¿Qué esperas aprender en esta visita a España? (5 cosas) ¿Qué piensas que serán las dificultades para ti? (3 cosas) ¿Cómo piensas enfrentar estas dificultades?