Unit Study Guide Complete each review slide in this PPT to practice what we have learned.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Práctica: Copia y responde en frases completas a estas preguntas
Advertisements

Hazlo ahorael 26 de marzo  Objetivo: SWBAT use gustar in Spanish.  Read the following menus. Choose one dish and 3 beverages to describe IN ENGLISH!
¿Qué comes? WALT: say what you eat for each meal of the day/ Revising food WILF 1- Name food and meals of the day in Spanish ( level2) WILF2- Express your.
Complete this PowerPoint to study the Food Unit. The directions are in the notes section of each slide. Follow the examples. Grading Each slide complete=
5.3. Vámonos ¿Cuándo comes...? (When do you eat…?) Name the meal when you eat the following foods. Write in a complete sentences.Ejemplo: Yo como huevos.
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK* Objective: – I can prepare to demonstrate my knowledge of how to use the different forms of “gusta” Vocab/Ideas: – Gusta (review)
La comida Food!. Para comer (to eat) - Frutas (fruits) -El desayuno (breakfast) -El almuerzo (lunch) -La cena (dinner) -Postres (desserts)
Answering Questions.  If a question does not have a question word, it is a yes/no question. Answer with sí or no.  If the question asks “you,” answer.
El objetivo: SWBAT use gustar correctly to talk about food preferences in Spanish Para Empezar: Corrige los errores (correct the errors) 1.Yo me gusta.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
Antes de empezar: en tu cuaderno, what should these people do (Deber)? nosotros.
Essential Questions for Ch. 8.1 How can we discuss traditions and typical dishes in the Andean Region and compare them to our own culture? Why can’t words.
 Imagine that you are the owner of the newest restaurant in the town you live in. You will be creating your own menu for your own restaurant. You can.
Me llamo ________ Clase 11 IM La fecha es el 22 de marzo del 2011 Propósito # 44: ¿Qué bebes cuando tienes sed? Actividad Inicial: Escribe una oración.
Please have out: Vocab Packets Go through each slide and figure out what each word from means. Write the translation in your notes. After you complete.
Password!. Una fruta roja, tecnicamente Aunque muchos lo creen vegetal, no es vegetal.
La comida Mosaicos (pp. 97, 98, 99,127). Malena Malena is going to eat dinner with her family. Let’s see what they are going to eat.
¿Qué desayunas? Objetivo;
Please have out: - Yesterday’s culture search on tipping and Casa Botín - Vocab List - Loose leaf for checkpoints.
Hoy es lunes el 23 de enero, 2017 Today is Monday, January 23, 2017
Hoy es lunes el Primero de febrero Today is Monday, February 1st
Selena – Como la flor.
Tapas Superlativos- ísmo/a- Tell what each person likes to eat with a adjective in the superlative. 1. a mí: rico 2. a nosotros: bueno 3. A Rodrigo:
La Salud y el Bienestar Vocabulario
¡Hacemos un repaso! Let’s review! cabeza garganta piernas.
Hoy es miercoles el 6 de enero
(Yo _______  nosotros Nosotras ________   (Tú ) ____  xxxxx Usted Él ____
actually…to be pleasing to
A usted le gusta You like (formal/ singular)
Menu project: Due TODAY 5/22/2017
Vámonos Write out the categories and put the following foods into the appropriate one: huevos manzanas arroz leche brócoli pasta mantequilla pera.
October 21st assignment Read through and practice with this PowerPoint. Ask and discuss it with each other if you have a question. Answer the following.
Cap. 3 Apuntes/Notes Exprésate 1 y Gramática 1.
Obligation & What you feel like doing Tener que + inf. Necesitar + inf
Hoy es martes el veintidós de marzo
REPASO- A las seis.
Hoy es miércoles el 18 de enero
El Imperfecto Español 2.
¿Qué te gusta hacer?.
Principio Desayuno Almuerzo Me gusta________ No me gusta_________
Hoy es martes el 17 de enero
Hoy es lunes el 11 de enero Today is Monday, January 11
ME GUSTA SONG:
Speaking Assessment –Friday Feb.9th
La comida Sr. Rivera Spanish I.
Recetas 6 Objetivo: Hablar sobre la comida y las recetas
Tapas ¿Cuál es tu comida favorita?
Un repaso para el examen 3a-4b
Apuntes: Tener Lección 3: La familia.
Dieta Sana Objetivo; To talk about healthy and unhealthy diets
REPASO- A las seis.
Vocabulario: la comida
My comida favorita In the lesson you will learn to:
Assign the sentences to the correct picture
Hoy es _____, ____de noviembre
Recetas 3 Objetivo: Hacer preguntas Hablar sobre la comida
Hoy es miércoles el 23 de enero Today is Monday, January 23
Tapas Traducen: 1. She orders enchiladas.
GUSTAR –to like, to be pleasing to
Hoy es miércoles el 27 de enero Today is Wednesday, January 27
Kindergarten Spanish High Frequency Words
Recetas 6 Objetivo: Hablar sobre la comida y las recetas
You will make a presentation about your family
HAGAN AHORA: TRADUZCA LAS SIGUIENTES FRASES
You are going to be creating a menu and you need to include the things listed in the next slide. Make sure to include everything and di exactly as it.
Hoy es viernes , el 6 de mayo de 2016 Today is Wednesday, May 6 , 2016
Y9 Speaking: Peer Assessment Sheet
jueves, el 8 de diciembre LT: I will identify food vocabulary.
HACER AHORA: Translate the following sentences from English to Spanish: I do not like to watch tv. I like to ski a lot. I do not like to swim at all. I.
Hoy es miércoles el 3 de febrero Today is Wednesday, February 3
Transcripción de la presentación:

Unit Study Guide Complete each review slide in this PPT to practice what we have learned.

Preguntas Importantes: Answer as many of the questions as you can and attempt complete sentences. ¿Te gusta la comida mexicana? ¿Por qué?   ¿ Te gustaría probar los tamales? ¿Comes una dieta balanceada? ¿Por que?    ¿Qué quieres comer para la cena hoy? ¿Prefieres la comida dulce o la comida salada? ¿Te gusta más correr o nadar? ¿Por qué? ¿Qué te gusta comer para un desayuno típico? ¿Es saludable o no? ¿Eres una persona activa? ¿Con qué frecuencia te gusta comer las papas fritas? ¿Es saludable beber muchos refrescos? ¿Es saludable comer un bistec grande con las papas fritas para la cena? ¿Es saludable ver televisión y jugar videojuegos todos los días? ¿Qué comes para una cena típica?

¡Necesito Consejos!   Give at least 1 recommendation to each person on what they should or should not do. Hint: Necesitas/Debes… No necesitas/No debes….   1. Problema: Yo bebo 2 refrescos cada día. Consejos: __________________________________________________ 2. Problema: Yo nunca como vegetales. 3. Problema: No me gusta hacer ejecicio. 4. Problema: Me encanta comer el pollo frito y las papas fritas. 5. Problema: No como el desayuno.

¿Cómo se llaman estos platos ¿Cómo se llaman estos platos? Match the names of each dish by cutting and pasting it under the appropriate picture. El Pollo Encacahuatado El Arroz con Leche La Barbaco Los Tacos al Pastor El Pan Dulce El Pozole La Fruta mexicana Los Huevos Rancheros Los Huevos Divorciados Los Buñuelos Los Chiles en Nogadas Los Tamales El Flan

La comida es…… (list 3-4 foods/dishes that would go under each heading) SALADA SALUDABLE PICANTE DULCE Me encanta comer/beber: Me gustaría probar:

Quiero comer más saludable Quiero comer más saludable. Ayúdame: Label the plate below with the Food Groups and 3-4 example foods inside.

Quiero ser más activo. Ayúdame Quiero ser más activo. Ayúdame. Make a poster with 5-6 activities (words and pictures) that someone your age can do for exercise. Ex: Correr

¿Cuál de los platos es más saludable y balanceado? ¿Por qué?