Los coloresLos colores 1.Read each question slide and look at the picture. 2.The fill-in-the-blank answer is at the bottom of the slide. Each number refers.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Esp 1 31/8/12 Hoy es el treinta y uno de agosto.
Advertisements

This is an interactive presentation
Las asignaturas Look at the timetable with pictures (below) and fill in the blank timetable but with Spanish words for the subjects. The first one has.
¿De qué color es la bandera?
Calentamiento. What is each question asking? ¿Cuándo es tu cumpleaños? ¿Quién es tu profesor favorito? ¿Cuántos chicos están en esta clase? ¿Qué día es.
ALC 38 Martes el 23 de marzo. objetivo Talk about a families.
Español 2 el 15 de septiembre. Bell Dinger el 15 de septiembre Write the appropriate conjugation of the following stem-changing verbs based on the subjects.
Palabras de los Cuentos Look at each picture, and write the word that comes to mind.
¿Cuándo es el cumpleaños de _________? El cumpleaños de _____ es…
___________________ Mi casa es bonita
How to make a Piccionario 2 nd Major Grade 65%. 1. FOLD 10 PA.GES IN HALF. 2. FOLD ONE CONSTRUCTIONS PAPER ON ANY COLOR IN HALF. 3. WRITE IN THE FRONT.
ER and IR verbs Part 2. VIVIR = to live Yo VIVONosotros VIVIMOS Tú VIVESVosotros VIVÍS Él, Ella, o Ud. VIVEEllos, Ellas o Uds. VIVEN.
JUEGOS NÚMEROS.
Hazlo ahorael 26 de marzo  Objetivo: SWBAT use gustar in Spanish.  Read the following menus. Choose one dish and 3 beverages to describe IN ENGLISH!
KA- BOOM ! Instructions: 1.Divide into TWO teams: uno y dos. 2. Each team picks a number in Spanish. They will either get a Ka-Boom! slide or a question.
Frases de Comparación.
flashcards Directions: 1.Click on Slide Show on the tool bar. Then, click on From beginning. 2. Click to move on to the next flashcard. 3. Look at the.
Chapter 3A Breakfast, Lunch, Gusta vs. Gustan, Encanta vs. Encantan, and Conjugation of –er and –ir endings By Erica Bloom.
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
-ar verbs Look at each picture Decide which verb is pictured (use your vocab. sheet) Use your chart to conjugate the verb in the correct form Write 2 words.
Hoy es el dos de octubre, es miércoles. La pregunta: ¿Quiénes son los miembros de esta familia? La tarea: Start studying vocabulary for activities at parties.
Expresiones con tener Look at each picture carefully. Write the sentence that describes the picture accurately. Pay attention to the red words and how.
Quasimodo: (son las doce)
Hoy es martes. La fecha es el 3 de diciembre LA PREGUNTA: Describe tu dormitorio con 5 adjetivos. La tarea: Estudien el vocabulario nuevo de p. 272 y 273.
Hoy vamos a .. preparar un texto (para escribir or decir)
Ser and Adjectives By: Matt Daughdrill 3/25/05. You are probably wondering what is this “Ser” business and what does it have to do with adjectives. Well.
Calentamiento Write the answers to each question.
Instrucciones: Draw pictures of your favorite breakfast foods and drink on this place setting. On the other side, draw pictures of your favorite dinner.
Rewrite the dialogue into a logical order. Encantado Adiós Soy de Bolivia Hasta luego ¿Cómo te llamas? ¿De dónde eres? Buenos días Igualmente Me llamo.
Los Numeros y los Colores Orchard Hill Elementary School Jessica Giboyeaux Spanish Teacher.
Los Colores Rojo Azul verde blanco café rosa gris marrón rosado
Possessive Adjectives Adjectives DESCRIBE nouns, correct? Well, they can also show possession.
Calentamiento Describe where the three items are located using our direction vocab ¿Dónde está el zapato? ¿Dónde está la vaca (cow)? ¿Dónde está la silla?
LOS QUEHACERES DE JORGE
GOOGLE VOICE: Call the phone number above, and leave a message on the answering machine answering the questions in the power point and describing.
CASH CAB 2.  Answer the question: ¿Cómo estás?  Bien; Regular.
DO NOW: Solve each math problem
Quasimodo: Corregir (correct) las frases (frases) Los lápiz El manos El mujer La mapas Las día.
Hoy es miércoles. La fecha es el 4 de diciembre
Bienvenida ALC 135 Miércoles el 13 de abril. objetivo Yo puedo presentar el ppt de la Semana Santa.
Sr. Schofield Español I Punctuation Marks: Review.
Octubre 7, Español 2: Cap. 2B pag. 110 Q: ¿Cuántos estudiantes hay en el salón de clases? ¿Dónde están? “Hay” means there is/ there are.
Actividad Inicial #1 Fill in the speech bubbles with appropriate Spanish questions and answers. (complete this activity on p.18 of your notebook; use p.35.
Semana de 2 de septiembre Monday 2 nd (no hay clase) Tuesday 3 rd – Libro 1-10, 1-13 (due Friday) – learn to say your phone number in Spanish (tomorrow)
Gender & Number Adjective Agreement notebook p. 24.
Please sit in your assigned seat. Silently complete the “warm up” section of your paper. Take our your homework (parent / guardian signature that you.
Preposiciones dicen: Donde Each slide will change after a few seconds. For each slide you must decide where the BLACK box is. There are two possible answers.
SPANISH I DAY 19. HAGA AHORA HAGA AHORA el 3 de octubre Write the following sentences then make the corrections: Yo tienes una apartamento en los suburbos.
¡Clase de Español! Verbos Regulares ER. Repasito Parte 1: Write the Spanish infinitive verb 1.to eat= ___________ 2.to drink = _____________ 3.to share=
Quality assured by the ALL Connect project (2015) Los animales A Ask 3 people in your class if they have the animals shown in the table below. Record the.
Irregular Adjective Notes something to write with your apuntes amarillos.
ALC 62 Jueves el 2 de diciembre All slides are on timer Bring coloring items mañana.
Spanish 3 Los Verbos Reflexivos Examen y Repaso Week 15.
SPANISH I November 20 & 23. VIERNES, EL 20 DE NOVIEMBRE LT: I WILL WRITE THE CORRECT FORM OF AN -AR VERBS IN A SENTENCE.
1.Open your books to page 67. – Do Activity 2-19 #1 and #2 (on the next page) on your own. 2.When you are finished, find a partner and compare answers.
Listen and Identify On your desks, write down numbers 1 through 8. Look at the illustration on the next slide. You will hear a series of statements, each.
Los Adjetivos Possessivos ¡formas largas y cortas!
¿Qué llevas? OBJETIVOS: To revise colors in Spanish. To understand adjectival endings.
Capitulo 2 Primer and Segundo Paso QUIZ REVIEW OUTLINE.
Los Adjetivos Possessivos
Preparación/ Review Hoy es jueves el 27 de octubre de 2016 Today is Thursday, October 27, 2016 Do now: In your assessment you will be asked to read about.
¡Los Adjetivos!.
Después de la prueba (after the quiz…
Calentamiento Answer in complete sentences 1. ¿Cómo te llamas?
Writing Practice for Basic Conversation Test
o a In Spanish, all nouns belong to one of two gender categories:
Quasimodo: Traducir Our mother is hardworking.
uno dos tres cuatro cinco
You will write a brief poem that you will recite to your teacher.
SER AND NOUN-ADJECTIVE AGREEMENT
Transcripción de la presentación:

Los coloresLos colores 1.Read each question slide and look at the picture. 2.The fill-in-the-blank answer is at the bottom of the slide. Each number refers to the number on your answer sheet. Fill in the blanks with the correct form of the appropriate color in Spanish. 3.Write your answers in Spanish on your answer sheet. Be sure to pay attention to noun/adjective agreement.

1. ¿De qué color es la casa? 1. La casa es ________________.

2. ¿De qué color es la bicicleta? 2. La bicicleta es ________________.

3. ¿De qué color es el coche? 3. El coche es ________________.

4. ¿De qué color es el gato? 4. El gato es ________________.

5. ¿De qué color son los ratones? 5. Los ratones son ________________.

6. ¿De qué color son las flores? 6. Las flores son ________________.

7. ¿De qué color son las uvas? 7. Las uvas son ________________.

8. ¿De qué color son las naranjas? 8. Las naranjas son ________________.

9. ¿De qué color es el perrito? 9. El perrito es ________________.

10. ¿De qué color son los pájaros? 10. Los pájaros son ________________

11. ¿De qué color es el autobús? 11. El autobús es ________________.

12. ¿De qué colores son los tres globos? 12. Los tres globos son _______________, _______________ y _______________.

13. ¿De qué tres colores es la bandera mexicana? 13. La bandera mexicana es _______________, _______________ y _______________.

14. ¿De qué tres colores es la piñata? 14. La piñata es _______________, _______________ y _______________.

15. ¿De qué color es la bandera venezolana? 15. La bandera venezolana es _______________, _______________ y _______________.

Now go back and check your answers. Be sure to check for: a. spelling b. noun/adjective agreement