Content Objective: Students will be assessed on vocabulary words regarding: Giving/receiving directions and describing your city. Language Objective Students.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
bajar por el cruce Desde allí La distancia hacia.
Advertisements

Español II Vocabulario De Compras en la Ciudad
Content Objective: S.W.B.A.T. learn and utilize vocabulary about
Leccion 3B Quiz Review The following activities will be used as a review for the chapter quiz on Leccion 3B. Each slide is representative of a section.
Spanish IB Chapter 11 Quiz Review 1 Quiz will be Friday.
Using ser de to express origin
Spanish IB Chapter 11 Quiz Review 1 Quiz will be Friday.
Asking Questions: Interrogative Words Español 1 Unidad 2 Etapa 2.
Conjugate for the impersonal/passive SE and tell which is being used: Impersonal or passive 1.(cree) que la vida estudiantil es muy fácil. 2.(cometer)
Capítulo 3 Sección 2. En la ciudad – In the city  las oficinas de  el café internet  el quiosco de  el supermercado  la fábrica  el hospital  La.
TIENEN 5 MINUTOS Objective:
Conjugate for the impersonal/passive SE and tell which is being used: Impersonal or passive 1.(cree) que la vida estudiantil es muy fácil. 2.(cometer)
Vocabulario 3B ESPAÑOL II.
Calentamiento 1) Get a Tic-tac-toe box from the sub 2) Draw a picture of the BELOW vocabulary word in each box on the 1 st board ONLY –total of 8 pictures.
Vocabulary 3B p La avenida El camión La carretera.
Ch. 3B Vocabulary P. 180 La avenida AVENUE El camión TRUCK.
Study Guide for Monday’s Test. Preterite –ar/-er/-ir endings Spelling changes in the yo form Stem changers “rectangle verbs” 1.Estudió 2.Comió 3.Leí 4.Aprendimos.
 Bajarse el autobús  El conductor  El edificio  El estacionamiento  El guía  La iglesia  La lancha  El letrero 
ALC 50 España. ALC 50 Hoy es jueves el 6 de febrero de ¿Cómo se escribe Spain en español?
¡Hola! ¡Buenos días! ¡Bienvenidos! Please find your class number on the class paper that is taped to the board and then look for your seat.
Capítulo 3-2 Vocabulario
Español 1 Señora Lear Unidad 4 Etapa 1 Los verbos decir y salir. Content Objective: S.W.B.A.T. conjugate and utilize the verbs decir and salir. Language.
Hoy es jueves. La fecha es el 30 de enero
Hoy es martes. La fecha es el 4 de febrero LA PREGUNTA: Translate We practice basketball in gym class. Carlos and Carlota skateboard. Manuel and I sing.
TIENEN 5 MINUTOS Hoy es el _____ de _____ del __________ Objective : I can identify and say prepositions Vocab/Ideas : Sobre Detrás de Debajo de Entre.
MI NIÑEZ PROYECTO. ENTRADA  Actividad cuatro  Pagina doscientos dieciseis  Have out your vocabulary.  If you have your slip signed put it in the box,
El tiempo Follow the directions in the “notes” section on each slide of this PowerPoint. Save the file with your name and to
Capítulo 6B Práctica de Vocabulario. Directions: 1. Visit 10 of the available posters 2. Respond to the question on the poster in a complete SPANISH sentence.
Instrucciones: Cada estudiante recibirá una carpeta con los numeros de juego. Los estudiantes revolverán los dominos y los pondrán boca abajo sobre la.
Calentamiento Describe where the three items are located using our direction vocab ¿Dónde está el zapato? ¿Dónde está la vaca (cow)? ¿Dónde está la silla?
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
La Fecha: Hoy es ________, ____ _de octubre Tema: Assessment Objective: SWBAT show mastery of the verb estar and location by scoring a minimum of 70% on.
Vocabulary 3B p La avenida El camión La carretera.
¿Dónde está…?.
Bienvenidos a Nuestra Clase Activity Stations 1. Audio Station –Students are able to practice pronunciation of vocabulary words. 2. La Comunidad –Emphasis.
ALC 66 Hoy es miércoles el 8 de abril, 2015 Please sit with someone that has the same number that you were given when you walked in the door. You will.
Instructions for using this template. Remember this is Jeopardy, so where I have written “Answer” this is the prompt the students will see, and where.
¡Estoy perdido!:Cómo pedir y dar direcciones
Objetivo:¿Cómo llegamos a los lugares?
TOC : ¿QUÉ HACE EL TIEMPO? ¿CÓMO ES EL CLIMA? CCLS: RL.10.4 ‘ DETERMINE THE MEANING OF WORDS AS THEY ARE USED IN PHRASES ACADEMIC VOCABULARY : TIEMPO,
TIENEN 5 MINUTOS Objective: I can create and follow directions to a place Vocab/Ideas: Preposition rhyme (review) Places vocabulary (review) Directions.
La pregunta: ¿Cómo se dice… Please Thank you Good Evening …en Español? La tarea:  Study  Test  jueves; el 12 de septiembre (Thursday; September 12 th.
ALC 59 Hoy es martes el 28 de febrero de Escribe 10 formas de transportación Thank you for having your ALC out and ready to get started.
2.11 Numbers Vamonos Write on your paper the spanish words for When I come by, be prepared to say them out loud!
Unidad 4, Etapa 1 La Ciudad Unidad 4, Etapa 1
Para empezar- El presente Read the following sentences and fill in each appropriate verb form 1.La clase siempre ____________para los exámenes. (estudiar)
Hoy es martes el primer de septiembre de dos mil quince. White Board El calentamiento: See next slide Pregunta influyente: Would you tell me about yourself?
QUASIMODO:.  “Por lo demás, hermanos míos, fortaleceos en el Señor, y en el poder de su fuerza. Vestíos de toda la armadura de Dios, para que podáis.
Bajar por. El cruce Desde allí La distancia Girar.
3-2 Vocabulario: Asking for and giving directions Asking for clarification Exprésate 2.
Preparación Hoy es jueves, el 18 de febrero de 2016 Today is Thursday, February 18, 2016 DUE NOW: Place homework on entrance table. On your notebook write.
Agenda: 30/11/2015 *Repaso: Me gusta/No me gusta Pronombres Ser *Vocabulario nuevo Content Objective: Students review past vocabulary and concepts. They.
Capitulo 2 Primer and Segundo Paso QUIZ REVIEW OUTLINE.
rojo іBuenos días, clase!  G calentémonos
morado іBuenos días, clase!  B calentémonos
Hoy es el _____ de _____ del __________
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
In this slideshow, you will practice prepositions of place.
Lección 29 para el 8 y 9 de mayo ¿Cómo se va . . .?
QUIZ WED. ON VOCAB. RECOGNITION, QUIZ FRIDAY ON VOCAB. PRODUCTION
Make one pile on your table with your seasons quadrants homework!
Lección 31 para el 12 y 13 de mayo ¿Cómo se va . . .?
Vocab By Rylan Boutelle.
View 4.2 Powerpoint & practice pronunciation of new vocab
Unidad 4 Etapa 2 Vocabulario.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Preparacion Hoy es viernes el 11 de diciembre
Hoy jueves el tres de enero
el 26 de agosto MATERIALS: Class set worksheet
Students will learn new vocabulary words regarding:
Transcripción de la presentación:

Content Objective: Students will be assessed on vocabulary words regarding: Giving/receiving directions and describing your city. Language Objective Students will review vocabulary words by playing TENGO & MATAMOSCAS then take the VOCAB QUIZ for chapter 4.2

Spanish 2 Unidad 4 Etapa 2

bajarporbajarpor seguirseguir

el cruce

desde allí

la distancia hacía

girar

parar

subir por

hasta until, as far as Hasta La vista baby By 6 th per.

el norte el este el sur el oeste

abajoabajo arribaarriba debajo de encima de alrededor (de)

la acera

el buzón

el/la conductor(a)

el estacionamiento

lala paradaparada

el peatón

el puente

el semáforo

el vecindario

la heladería

la juguetería

el quiosco

la taquilla

la tintorería