Bell work: Geocultura #1 Write 5 facts you learned about Spain. 1. _________________________________ 2. _________________________________ 3. _________________________________.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
El Primer Paso- The First Step. to greet people and say good-by Buenos días. Buenas tardes. Buenas noches. ¿Cómo está usted?
Advertisements

Warm-Up El alfabeto Los dias de la semana lunes martes miércoles
Study Guide unit I.
Saludos y Despedidas Cap. 1- Primer Paso.
Hoy es lunes, el treinta de septiembre. La pregunta: How do you greet someone… in the morning? in the afternoon? in the evening? La tarea: OJO  OJO 
# 1 Para empezar: Hoy es lunes, el 8 de septiembre.
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
Saludos y Despedidas Cap. 1- Primer Paso.
THIS IS With Host... Your GreetingsIntros. and Goodbyes How are you? Where are you from? S.V.O. Subject Pronouns.
Gramática 1.2 Verb Conjugations, the verb SER, Punctuation and Accent Marks el 22/23 de septiembre.
Telling Time El primero de octubre. Notes You will complete the following vocab activities on pages 35 of your INB. The title for this section is: Telling.
El Primer Paso- The First Step. to greet people and say good-by Buenos días. (Good morning) Buenas tardes. (Good afternoon) Buenas noches. (Good evening)
Español I Capítulo 1 Páginas 1-35 Él Él he Ella she.
THE VERB “SER” Gramática 1.2. In English the verb _to_ _be_ is the most common verb. It has _many_ _uses_. Some of them are to _describe_ or _name_ people.
Warm-up #7 Unscramble these sentences 1. buenos/señor/días 2. bien/gracias/estoy 3. señora/noches/buenas 4. Clarisa/se/llama/ella 5. tardes/buenas/señorita.
Greetings review and Biographical Information. Greetings 1.Hello 2.Good morning 3.Good afternoon or Good evening 4.Good night.
Capitulo 1 Vocabulario.
Asking names… ¿Cómo te llamas? ¿Cómo se llama, Usted? ¿Cómo se llama, él? / ¿Quién es él? ¿Cómo se llama, ella? / ¿Quién es ella?
 ae i o u  Y  I Vocales   Ñ, ñ eñe  Año, España  Qu sounds like K  QuéQuiero Pequeño  H is mute  Hotel, Hola, Almohada Something else to remember.
Etapa Preliminar Mis Primeras Palabras
ESPAÑOL 1 CAPÍTULO 1 VOCABULARIO 1
Saludos y Despedidas Cap. 1- Primer Paso.
Objetivo: how to introduce yourself and ask someone else’s name
How do you respond to the following greetings in Spanish?
¿Cuántos hay? 1. Hay veinte estudiantes en mi clase.
Meeting & Greeting Others
1. You’re introduced to Sra. Fuertes. ______
Bell work: 1). Grab your binder. 2). Turn in your homework. 3). Write down the Spanish word of the day: la computadora = computer 4). Take out a sheet.
SP-1 Chapter vocabulary 2
Objetivo: students will practice the numbers 0-20,
Sección C - Presentaciones
Subject Pronouns and the verb‘Ser’.
(How to tell time in Spanish)
Capítulo 3: ¿Qué clases vas a tomar?
BELLWORK SPANISH I.
Capítulo Uno Hola, ¿qué tal? Spanish 1.
Turn to page 3 in journal and title it : Bell Work 18/10/16
Turn to page 3 in journal and title it : Campanas #6-10
Hoy es lunes 16 octubre 2017.
¿Qué hora es? What time is it?
Hoy es lunes 23 octubre 2017.
Saludos y Despedidas Cap. 1- Primer Paso.
Hoy es viernes el ocho de septiembre
To greet someone:.
¡buenos días!.
Capítulo 1 - ¡Empecemos! VOCABULARIO 1.
Capítulo PUENTE VOCABULARIO 1.
Objetivo: how to introduce yourself and ask someone else’s name
Calientamiento Please remember to write the date and what today is in the upper right hand corner of your paper. El 10 (diez) de agosto de 2015 (dos mil.
mi mejor amigo – my best friend (male) mi mejor amiga –
Tema: LA FECHA EQ: How do I properly write dates in Spanish? Español I
How to say the date in Spanish
Objetivo: How to introduce yourself and ask someone else’s name
S1C1L2 Vocabulario Empecemos.
Agenda -Note-taking: Time HW: Packet on numbers and time
Telling Time in Spanish
Apuntes: La hora Lección 1: Hola, ¿Qué tal?.
Él (Ella) se llama… - His (Her) name is… ¿Cómo te llamas?
Saludos y Despedidas Cap. 1- Primer Paso.
Assignment Log Sheet Chapt. 1 Nombre
Hola / Adiós Capitulo 1 Vocabulario 1.
Escribe los números 1-30 en tus notas:
¿Qué hora es?.
La hora.
Bienvenidos Preliminares A-D.
Vocabulario 1.
Spanish I Chapter 1 Gramática 1-2 Page 24
Subject Pronouns and the verb‘Ser’.
¿Qué hora es?.
Que hora es? What time is it?.
Transcripción de la presentación:

Bell work: Geocultura #1 Write 5 facts you learned about Spain. 1. _________________________________ 2. _________________________________ 3. _________________________________ 4. _________________________________ 5. _________________________________

Bell work: Geocultura #2 Write the question with a short answer. 1. What is the capital of Spain? 2. What are los Picos de Europa? 3. What is La Mancha known for? 4. What is Ávila known for? 5. What is Bilbao known for? 1. Madrid 2. Mountains 3. Book: Don Quijote 4. Medieval walls 5. Ultramodern museum

Bell work: Geocultura #3 Write the question with a short answer. 1. What does Altamira have? 2. What is Paella? 3. What is Sevilla known for? 4. What is Andalucía known for? 5. How many languages does Spain have? 1. Prehistoric art 2. Dish of rice, meat & seafood 3. Feria de abril 4. Olive oil exports 5. four

Bell work: Vocab 1 #1 1. Se llama Clarisa. 2. Me llamo Sarah. 3. Estoy bien, gracias. 4. Buenas noches, señora. 5. Tengo que irme. Unscramble the words to create sentences. 1. Clarisa / llama / se 2. me / Sarah / llamo 3. bien / gracias / estoy 4. señora / noches / buenas 5. que / tengo / irme

Bell work: Vocab 1 #2 a. ¿Cómo te llamas? b. Él es Pedro. c. Ella es Elsa. d. ¿Cómo se llama él? e. Soy (your name). f. ¿Quién es ella? g. ¿Cómo se llama usted? Match each situation to the expression on the right. 1. To introduce yourself 2. To ask who a certain girl is 3. To ask a classmate his name 4. To tell who another boy is 5. To ask someone a boy’s name 6. To ask the teacher her name 7. To say who the girl next to you is 1. e2. f3. a4. b5. d6. g7. c

Bell work: Vocab 1 #3 1. ¿Qué tal? 2. Éste es Max, un compañero de clase. 3. Mucho gusto. / Encantado(a). 4. ¿Cómo se llama usted? 5. Hasta pronto. Respond to the statements/questions in Spanish. 1. Ask a student how it’s going. 2. Introduce Max and say he’s a classmate. 3. Tell someone you are pleased to meet her. 4. Ask the principal her name. 5. Tell your neighbor you’ll see her soon.

Bell work: Vocab 1 #4 Fill in the missing questions in the conversation. Sara: Hola, soy Sara. ¿ ____ __ _______? Miguel: Me llamo Miguel. ¿ ____ _____? Sara: Estoy regular. ¿_____ __ tu mejor amigo? Miguel: Es Todd. Sara: ¿ __ ______ __? Miguel: Todd es de Detroit. ¿ __ ______ __ ? Sara: Soy de Dearborn. Cómo te llamas Cómo estás Quién es De dónde es De dónde eres

Bell work: Vocab 1 #5 4. a. Hola. Me llamo Fernando. 2. b. Soy de Venezuela. 3. c. Ella es mi amiga Valeria. 5. d. Es una compañera de clase. 1. e. Tengo que irme. Adiós. Put the following sentences in logical order, from a to e. 1. ___ Tengo que irme. Adiós. 2. ___ Soy de Venezuela. 3. ___ Ella es mi amiga Valeria. 4. ___ Hola. Me llamo Fernando. 5. ___ Es una compañera de clase. 1. e2. b3. c4. a5. d

Bell work: Grammar 1 #1 1. Subject: Yo Verb: soy 2. Subject: El muchacho Verb: es 3. Subject: La profesora Verb: es 4. Subject: Él Verb: es 5. Subject: La señorita Pas Verb: es Identify the subject and the verb in the sentence. 1. Yo soy profesora. 2. El muchacho es mi amigo. 3. La profesora es señora J. 4. Él es un amigo. 5. La señorita Pas es de Livonia.

Bell work: Grammar 1 #2 1. Ella es de Cuba. 2. Ella es mi mejor amiga. 3. Él es mi profesor de ciencias. 4. Éste es el señor Garza. 5. Rosa es una compañera de clase. Unscramble the words to create sentences. 1. de / Cuba / es / ella 2. es / mi mejor amiga / ella 3. mi profesor / es / él / de ciencias 4. es / éste / el señor Garza 5. una compañera / Rosa / de clase / es

Bell work: Grammar 1 #3 1. Vosotras 2. Usted 3. Ustedes 4. Vosotros 5. Tú Write the pronoun you would use to address these people. (talk to them) 1. A group of female friends (in Spain) 2. A school social worker 3. Males & females (in Latin America) 4. A group of male friends (in Spain) 5. Your best friend

Bell work: Grammar 1 (EXTRA) #3 1. él 2. nosotros 3. ellas 4. ustedes / vosotros (Latin A. or Spain) 5. él (usted used when talking to him) Write the pronoun you would use to talk ABOUT these people. (Use for chapter test.) 1. Donald 2. Diego y yo 3. Elsa y Ana 4. Fred y tú 5. El señor King

Bell work: Grammar 1 #4 Fill in the missing subject pronouns in the conversation. Sara:. ¿Qué tal? ___ soy Sara Vasquez. Miguel: Mucho gusto. Me llamo Miguel Tapia. Sara: Y ______ es María, mi mejor amiga. ________ somos (are) de Peru. Miguel: Encantado. Sara: ¿ De dónde eres, Miguel? Miguel: Soy de Cuba y mis compañeros son de Estados Unidos. ______ son de Michigan. Sara: Mis compañeras son de Estados Unidos también (also). _______ son de Michigan. Yo ellaNosotras Ellos Ellas

Bell work: Vocab &Grammar 1 #5 Write a conversation among 3 students. Greet, introduce & ask about feelings. (Greet) Diego: Hola. Luis: Buenos días. Juan: Buenos días. (Introduce) Diego: Me llamo Diego. Luis, éste es mi amigo, Juan. Luis: Mucho gusto. Juan: Encantado. (Ask about feelings) Luis: ¿Cómo estás, Juan? Juan: Estoy bien. ¿Y tú? Luis: Estoy así así. (Extra: Goodbyes) Diego: Tengo que irme. Juan: Hasta luego. Luis: Adiós.

Bell work: Grammar 1 #6 1. tú 2. ella 3. nosotros 4. yo 5. él Match each sentence with the correct subject pronoun. Choices: yo, tú, él, ella, nosotros 1. ¿Cómo te llamas? 2. Mi amiga es de Colombia. 3. Somos estudiantes. 4. Me llamo Mauricio. 5. El señor Torrado es el profesor.

Bell work: Vocab 2 #1 1. doce (12) 2. nueve (9) 3. quince (15) 4. veinte (20) 5. once (11) Write the Spanish number that completes each math equation. 1. ocho + cuatro = 2. veintiuno – doce = 3. treinta – quince = 4. catorce + seis = 5. dieciocho – siete =

Bell work: Vocab 2 #2 1. cuatro-dieciocho-trece-veinte 2. cinco-catorce-dieciocho- veintiséis 3. tres-once-doce-veinticuatro 4. nueve-veintinueve-diecisiete- veintiocho 5. dos-diecinueve-treinta-quince Write the following phone numbers in Spanish (without looking at your notes the first 3 minutes). 1. Diego: Emilio: Juana: Mike: Sandra:

Bell work: Vocab 2 #3 1. Son las ocho en punto. 2. Son las tres menos veinte. 3. Son las nueve y cuarto. 4. Es la una y media. 5. Son las cuatro y cuarto. Unscramble the words to tell what time it is. 1. en / ocho / las / punto / son 2. tres / las / menos / son / veinte 3. cuatro / son / nueve / las / y 4. media / una / es / y / la 5. cuatro / cuarto / y / las / son

Bell work: Vocab 2 #4 1. Son las cinco menos cuarto de la mañana. 2. Son las siete y media de la mañana. 3. Es mediodía. Son las doce de la tarde. 4. Son las once y veinticinco de la mañana. 5. Son las nueve menos diez de la noche. Write Spanish sentences telling what time it is. Include: “in the morning” “in the afternoon” “in the night” 1. 4:45 AM 2. 7:30 AM 3. 12:00 PM 4. 11:25 AM 5. 8:50 PM

Bell work: Vocab 2 #5 1. Es el catorce de enero. 2. Es el veinticinco de abril. 3. Es el primero de septiembre. 4. Es domingo. 5. Es martes. Write the date in #’s 1-3 in complete sentences. Write the day in #’s 4-5 in complete sentences. 1. Jackie: January Amy: April Sonia: September 1 4. Dan: Sunday 5. Mike: Tuesday

Bell work: Vocab 2 #6 Fill in the missing questions in the conversation. Sara: ¿ ____ ____ ___? Miguel: Hoy es lunes. Sara: ¿_____ __ __ ______? Miguel: Es el dos de mayo. Sara: ¿ ____ __ __ _________? Miguel: Es tres-cuatro-dos- cero-dos-uno-cinco. Sara: ¿____ __ __ ______ __________? Miguel: Es hache- o-te arroba ge-eme-a-i-ele punto ce-o-eme. Sara: ¿_____ __ ________ _____? Miguel: Se escribe jota- o-e. Qué día es Cuál es la fecha Cómo se escribe Joe Cuál es tu correo electrónico Cuál es tu teléfono

Bell work: Grammar 2 #1 1. es 2. somos 3. Son 4. es 5. soy Fill in the blanks with the correct form of the verb “ser.” Choices: soy, eres, es, somos, sois, son (may be used more than once) 1. La profesora ___ de Puerto Rico. 2. Nosotros _____ amigos. 3. ____ las tres y media. 4. Mi teléfono __ Yo ____ de Bolivia.

Bell work: grammar 2 #2 Complete the following with the correct form of “ser.” Éste ____ Mariana. Ella ___ mi mejor amiga. Ella y las muchachas ____ de Guatemala. Nosotros dos ______ estudiantes del 8° grado (8 th grade). Mi amiga Mariana ___ la presidente del club. Las muchachas del club ____ de Michigan y yo ____ de Dearborn. es son somos es son soy

Bell work: Grammar 2 #3 Rewrite the sentences to say the opposite. Place “no” in the appropriate place. 1. Mi teléfono no es Hoy no es domingo. 3. Vosotros no sois de Peru. 4. Usted no es mi profesor. 5. Hoy no es el primero de abril. 6. No son las dos. 1. Mi teléfono es Hoy es domingo. 3. Vosotros sois de Peru. 4. Usted es mi profesor. 5. Hoy es el primero de abril. 6. Son las dos.

Bell work: Grammar 2 #4 Rewrite the following words in lowercase, adding accent marks and tildes where needed. 1. señorita 2. compañero 3. miércoles 4. teléfono 5. mediodía 6. adiós 1. SENORITA 2. COMPANERO 3. MIERCOLES 4. TELEFONO 5. MEDIODIA 6. ADIOS

Bell work: Grammar 2 #5 Rewrite the following, adding question marks or exclamation marks as appropriate. 1. ¿Cómo estás? 2. ¡Empecemos! 3. ¿ De dónde eres? 4. ¿ Qué día es? 5. ¡ Buenos días! 6. ¿ Qué hora es? 1. Cómo estás 2. Empecemos (We begin) 3. De dónde eres 4. Qué día es 5. Buenos días 6. Qué hora es

Bell work: Vocab/Gram 2 #1 Write a note introducing yourself. Include the following: day, date, name, , telephone, greeting & goodbye. Use complete sentences. (Greet) Buenos días. (Introduce) Me llamo Diego (Day) Hoy es lunes. (Date) Es el veinte de octubre. ( ) Mi correo electrónico es Diego arroba gmail punto com. (Telephone) Mi teléfono es (Goodbye) Hasta mañana.

Bell work: Vocab/Gram 1 #2 1. Estoy regular / mal. 2. Es Jacob. Él es Jacob. Se llama Jacob. Éste es Jacob. 3. (Él) es de Dearborn. 4. Es Mary. Ella es Mary. Se llama Mary. Ésta es Mary. Respond in complete Spanish sentences. 1. Hola, ¿cómo estás? 2. ¿Quién es el muchacho? 3. ¿De dónde es él? 4. ¿Cómo se llama la muchacha?

Bell work: Vocab/Gram 2 #3 1. Soy Luke. Me llamo Luke. 2. Se escribe eme-a-ere-igriega. 3. Mi teléfono es Es el (#) de (month). 5. Son las dos de la tarde. Es la una. Respond in complete Spanish sentences. 1. ¿Cómo te llamas? 2. ¿Cómo se escribe Mary? 3. ¿Cuál es tu teléfono? 4. ¿Qué fecha es hoy? 5. ¿Qué hora es?

Bell work: Vocab/Gram 1 & 2 #4 1. Soy Rosa. Me llamo Rosa. 2. Se escribe de-o-ene. 3. Yo soy de Dearborn. 4. Mi correo electrónico es Rosa arroba g-mail punto com. 5. Mi teléfono es Respond in complete Spanish sentences. 1. Hola, ¿cómo te llamas? 2. ¿Cómo se escribe Don? 3. ¿De dónde eres? 4. ¿Cuál es tu correo electrónico? 5. ¿Cuál es tu teléfono?