The Components of a Schoolwide Title I Program Presented by Ryan Saunders, Ed.D. September 1, 2016.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
CHILD FIND Ayuda Para Niños Uvalde CISD Special Education Department Karyn Kingsbery, Director.
Advertisements

Welcome to (Bienvenidos a) Guy B. Teachey Elementary School Annual Public Meeting (Reunión Anual Pública)
Title I, Part A - Parent Rights Derechos de los Padres de familia - Título I, Parte A GPISD is a Title I District and as such will abide by all federal.
Rancho High School. Federal legislation passed to set high academic standards and establish measurable goals of achievement to improve individual outcomes.
Annual Title 1 Parent Meeting Junta Anual de Titulo 1 South Monterey County Joint Union High School District.
English Learner Advisory Committee (ELAC) ELAC Rights and Responsibilities Tahoe Truckee Unified School District
The Components of a Schoolwide Title I Program Presented by Ryan Saunders, Ed.D. August 14, 2014.
School Review Process No Child Left Behind School Review Process Proceso de Revisión Escolar Que Ningún Niño se Quede Atrás Proceso de Revisión Escolar.
Cram Middle School September 11, :00am in the Library.
School - Parent Compact Acuerdo Entre La Escuela y Padres.
ELAC MEETING Salt Creek Elementary English Learners Advisory Committee Meeting
Bonita Vista Middle School Annual Parent Meeting Junta Anual de Padres de Familia A California Distinguished School.
TITLE I What is the legal framework for Title I?  Elementary and Secondary Education Act of 1965  No Child Left Behind Legislation of 2002.
Welcome to Cesar Chavez Academy Back to School Orientation.
Clark High School September 30, :30 am. Federal legislation passed to set high academic standards and establish measurable goals of achievement.
Brownsville Independent School District Texas Title I Priority Schools (TTIPS) Cycle 4 Grant Subsidio Para Escuelas Prioritarias del.
What is Title I? Title I is a federally funded program to help children get a quality education and meet academic standards.
Everett Elementary Back to School Night INTRODUCTIONS INTRODUCCIO’NS WELCOME to Everett! Bienvenidos a Everett!
School/Escuela: BROWN JUNIOR HIGH SCHOOL Date/Fecha: SEPTEMBER 17, 2015 Time/Hora: 9:30 AM & 5:30 PM.
Knudson Middle School 17 September :15 AM in Room 502.
Welcome to (Bienvenidos a) Lindley Park School Annual Public Meeting(Reunión Anual Pública) & Open House (Apertura Escolar)
School: Schorr ES Date: September 21, 2015 Time: 6:30 p.m.
Bolton Academy Annual Title I Parent Information Meeting September 25, :00 am & 5:00 pm.
School/Escuela: Rex Bell Elementary Date/Fecha: Time/Hora:
Presented by Kristen Moorhouse Project Specialist/Instructional Coach ELAC Officer’s Responsibilities.
ELAC MEETING September 22, English Language Advisory Committee Roles and Responsibility of ELAC  Advise the Principal of the needs of English learners.
Título I Mejorando la Educación de su Hijo. ¿Qué es Título I?* Es el programa m á s grande de ayuda federal del país. El objetivo de Título I es el de.
Annual Title I Parent Meeting: (Reunión Anual de Padres de Titulo I)
Annual Title I Parent Meeting: (Reunión Anual de Padres de Titulo I)
Annual Title I Parent Meeting Reunión Anual de Padres de Titulo I
Annual Title I Parent Meeting: (Reunión Anual de Padres de Titulo I)
Annual Title I Parent Meeting: (Reunión Anual de Padres de Titulo I)
Title I Annual Meeting Title I Program Overview for Schoolwide Program (SWP) Schools Reunión Anual Título I Repaso General del Programa.
Fremont Unified School District Reclassification & New Assessment for
Annual Title I Parent Meeting: (Reunión Anual de Padres de Titulo I)
6 Things You Need to Know About ELAC ENG SPAN
Consolidated Application
Socorro Independent School District
Annual Title 1 Parent Meeting
Annual Title I Parent Meeting: (Reunión Anual de Padres de Titulo I)
Annual Title I Parent Meeting: (Reunión Anual de Padres de Titulo I)
Title I & PAC Thompson Elementary September 10, 2014 (5:00 p.m.)
Reunión Anual de Padres del Programa del Título I
English Learners: Who? Home Langauge Survey
Annual Fall Meeting (Reunión Anual del Otoño)
REUNIÓN DE PADRES TÍTULO I
Determinar la organización de padres más efectiva para su escuela
5. Legal Requirements/Reqistos Legales
La meta principal del Plan de Denver 2020 de DPS es asegurar que haya escuelas excelentes en todos los vecindarios. DPS’ top Denver Plan 2020 goal is to.
Title 1 Parental Advisory Committee Meeting
APRENDIENDO LCFF & LCAP Objetivos, resultados, indicadores y acciones
Annual Title I Parent Meeting: (Reunión Anual de Padres de Titulo I)
Annual Title I Parent Meeting: (Reunión Anual de Padres de Titulo I)
Annual Title I Parent Meeting: (Reunión Anual de Padres de Titulo I)
What is Title I? ¿Qué es Título I?
Annual Title I Parent Meeting: (Reunión Anual de Padres de Titulo I)
English Learner Advisory Committee
Annual Title I Parent Meeting: (Reunión Anual de Padres de Titulo I)
Stevens Middle School At Stevens Middle School, We Believe
WELCOME BIENVENIDO Ms. Colet’s Achieve Class Presentation.
WELCOME BIENVENIDO Ms. Colet’s Achieve Class Presentation.
Annual Title I Parent Meeting: (Reunión Anual de Padres de Titulo I)
English Learner Master Plan Plan Maestro de Aprendices del Inglés
Annual Title I Parent Meeting (Reunión Anual de Padres de Titulo I)
ELAC English Language Advisory Committee March 2019
Title I Parent Meeting: (Reunión Anual de Padres de Titulo I)
Programa Título I, Parte A,
Raymond Cree Middle School
Parent Meeting (Reunión Anual de Padres de Titulo I)
Transcripción de la presentación:

The Components of a Schoolwide Title I Program Presented by Ryan Saunders, Ed.D. September 1, 2016

Los componentes de un programa de Título I Presentado por Ryan Saunders, Ed.D. 27 de agosto 2015

Let’s Review NCLB requires components in a Schoolwide Title I Program Plan (and PSUSD requires all schools to follow these components) NCLB requires components in a Schoolwide Title I Program Plan (and PSUSD requires all schools to follow these components) These components must be reviewed with parents and staff annually These components must be reviewed with parents and staff annually All students are included in the Schoolwide Title I Plan All students are included in the Schoolwide Title I Plan Each year the CAES School Site Council will review achievement data from the SBAC and CELDT to evaluated the effectiveness of the identified strategies and make appropriate changes. Each year the CAES School Site Council will review achievement data from the SBAC and CELDT to evaluated the effectiveness of the identified strategies and make appropriate changes.

Repasemos NCLB requiere componentes de un Plan Escolar Programa Título I (y PSUSD requiere que todas las escuelas siga estos componentes) NCLB requiere componentes de un Plan Escolar Programa Título I (y PSUSD requiere que todas las escuelas siga estos componentes) Estos componentes deben ser revisados ​​ con los padres y el personal al año Estos componentes deben ser revisados ​​ con los padres y el personal al año Todos los estudiantes están incluidos en el Plan de Título I Todos los estudiantes están incluidos en el Plan de Título I Cada año, el Consejo Escolar CAES revisará los datos de rendimiento de la SBAC y CELDT para evaluar la eficacia de las estrategias identificadas y hacer los cambios apropiados. Cada año, el Consejo Escolar CAES revisará los datos de rendimiento de la SBAC y CELDT para evaluar la eficacia de las estrategias identificadas y hacer los cambios apropiados.

The Components Are: 1.School sites develop a comprehensive needs assessment of the entire school with information about the academic achievement of students. This is contained in the site’s SPSA. 2.Sites conduct schoolwide reform strategies that provide: 1.Opportunities for all children to meet proficient and advanced levels of achievement 2.Increase the amount and quality of learning time by providing an extended school year, before and after school and summer programs, and an enriched and accelerated curriculum. 3.Effective methods and instructional strategies based on scientific research that strengthen the core academic program

Los componentes se Los planteles escolares a desarrollar una evaluación completa de las necesidades de toda la escuela la información sobre el rendimiento académico de los estudiantes. Esto está contenido en SPSA del sitio. Los planteles escolares a desarrollar una evaluación completa de las necesidades de toda la escuela la información sobre el rendimiento académico de los estudiantes. Esto está contenido en SPSA del sitio. Sitios realizan estrategias de reforma de toda la escuela que proporcionan: Sitios realizan estrategias de reforma de toda la escuela que proporcionan: Las oportunidades para todos los niños que cumplen con los niveles de competencia y avanzado de logros Las oportunidades para todos los niños que cumplen con los niveles de competencia y avanzado de logros Aumentar la cantidad y la calidad del tiempo de aprendizaje al proporcionar un año escolar extendido, antes y después de la escuela y programas de verano, y un currículo enriquecido y acelerado. Aumentar la cantidad y la calidad del tiempo de aprendizaje al proporcionar un año escolar extendido, antes y después de la escuela y programas de verano, y un currículo enriquecido y acelerado. Los métodos efectivos y estrategias de enseñanza basadas en la investigación científica para fortalecer el programa académico de la base Los métodos efectivos y estrategias de enseñanza basadas en la investigación científica para fortalecer el programa académico de la base

The Components Are: 3.Address the needs of all children and include: 3.Counseling, pupil services, and mentoring 4.College and Career awareness and preparation such as college and methods of applied learning, and team- teaching strategies 5.Integration of career technical education programs 4.Must include instruction by highly qualified teachers (Cahuilla is 100%) 5.Must provide high-quality and ongoing professional development for teachers, principals, and para- professionals and pupil services personnel, parents, and other staff to ensure students meet state academic content standards.

Los componentes se Atender las necesidades de todos los niños e incluyen: Atender las necesidades de todos los niños e incluyen: Asesoría, servicios estudiantiles, y la tutoría Asesoría, servicios estudiantiles, y la tutoría Conciencia y preparación para la universidad y la carrera, como la universidad y los métodos de aprendizaje aplicado, y las estrategias de enseñanza en equipo Conciencia y preparación para la universidad y la carrera, como la universidad y los métodos de aprendizaje aplicado, y las estrategias de enseñanza en equipo Integración de los programas de educación de carrera técnica Integración de los programas de educación de carrera técnica Debe incluir la instrucción por maestros altamente calificados (Cahuilla es 100%) Debe incluir la instrucción por maestros altamente calificados (Cahuilla es 100%) Debe proveer de alta calidad y el desarrollo profesional continuo para los maestros, directores y para-profesionales y personal de servicios estudiantiles, padres, y otros miembros del personal para asegurar que los estudiantes cumplan con los estándares de contenido académico del estado. Debe proveer de alta calidad y el desarrollo profesional continuo para los maestros, directores y para-profesionales y personal de servicios estudiantiles, padres, y otros miembros del personal para asegurar que los estudiantes cumplan con los estándares de contenido académico del estado.

The Components Are: 6.Must include strategies to attract highly qualified teachers to high-need schools (the district addresses this need if there is one) 7.Include strategies to increase parental involvement 8.Ensure there are plans for assisting preschool children in the transition from early childhood programs (Head Start, Even Start, etc.) to local elementary school programs. 9.Ensure that teachers are included in decisions regarding the use of academic assessments to improve the achievement of individual students and the overall instructional program. 10.Offer effective, timely assistance for students who experience difficulty in attaining proficient or advanced level of the academic content standards (RTI)

Los componentes se Debe incluir estrategias para atraer a maestros altamente calificados a las escuelas de alta necesidad (el distrito aborda esta necesidad si es que existe) Debe incluir estrategias para atraer a maestros altamente calificados a las escuelas de alta necesidad (el distrito aborda esta necesidad si es que existe) Incluya las estrategias para aumentar la participación de padres Incluya las estrategias para aumentar la participación de padres Garantizar la existencia de planes para ayudar a los niños en edad preescolar en la transición de los programas para la primera infancia (de Head Start, Even Start, etc) a los programas de escuelas primarias locales. Garantizar la existencia de planes para ayudar a los niños en edad preescolar en la transición de los programas para la primera infancia (de Head Start, Even Start, etc) a los programas de escuelas primarias locales. Asegúrese de que los profesores se incluyen en las decisiones relativas al uso de evaluaciones académicas para mejorar el rendimiento individual de los alumnos y el programa instructivo en general. Asegúrese de que los profesores se incluyen en las decisiones relativas al uso de evaluaciones académicas para mejorar el rendimiento individual de los alumnos y el programa instructivo en general. Ofrecer asistencia eficaz y oportuna para los estudiantes que tienen dificultades en la consecución de nivel de dominio o avanzado de las normas de contenido académico (RTI) Ofrecer asistencia eficaz y oportuna para los estudiantes que tienen dificultades en la consecución de nivel de dominio o avanzado de las normas de contenido académico (RTI)

Additional Support Community Liaison at Cahuilla Monday and Friday from 7:30am-11:30am. Community Liaison at Cahuilla Monday and Friday from 7:30am-11:30am. Monitors chronic absenteeism Monitors chronic absenteeism Make phone calls and home visits Make phone calls and home visits SART (attendance) meetings SART (attendance) meetings Schedule parent/liaison meetings Schedule parent/liaison meetings Available for community resource support upon request. Available for community resource support upon request.

Apoyo Adicional Enlace con la Comunidad en Cahuilla lunes y viernes de 7:30am a 11:30am Enlace con la Comunidad en Cahuilla lunes y viernes de 7:30am a 11:30am Vigilando el ausentismo cronico Vigilando el ausentismo cronico Hacienda llamadas telefonicos y visitando hogares Hacienda llamadas telefonicos y visitando hogares Programando citas entre los padres y la ayudante comunitaria Programando citas entre los padres y la ayudante comunitaria Recursos Comunitarios, cuando sean solicitados Recursos Comunitarios, cuando sean solicitados

For Additional Information Denise Ellis, Ed.D. Director of State and Federal Program

Para obtener información adicional Denise Ellis, Ed.D. Director of State and Federal Program