Las Palabras 9.5 La rodilla ---------------------knee El tobillo ----------------------ankle La sudadera -----------------sweatshirt.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Compara…. Me duele la cabeza Me duelen las muelas Me duele la garganta
Advertisements

Los animales radioactivos
Telling what happens to whom
1. VOCABULARIO La cabeza Los ojos El pelo La nariz La oreja La boca
Dolor de Cabeza La cabeza, me duele la cabeza
Clothing and Body Parts La Ropa y Los Partes del Cuerpo.
La Ropa.
ROPA CLOTHES. LA ROPA QUESTION : 1- HOW DO YOU DECIDE WHAT CLOTHES TO WEAR EVERYDAY? DO YOU HAVE A SYSTEM? DO YOU WEAR WHAT YOU HAVE AVAILABLE? DO YOU.
Bellwork – Hoy es _________el ___________ de _______ jueves veintitséisabril Have you ever been in a lot of pain? Write a paragraph about the most painful.
Objetivo: to talk about being sick and/or in pain. Ahora: “El Hombre” worksheet.
Chapter 8 – Using Doler Mira p..
La preposicion “de” (Preposition of, from, about).
Vocabulario de repaso Capítulo 2-A P. 70 la cabeza head.
Objetivo: What do you like to wear? Hagan Ahora: Quiz on articles.
 Today you will learn the name of clothing items in Spanish and will be able to tell what you and your friends are wearing.  You also will be able to.
¿Cómo está? ¿Qué tiene que hacer?. Tiene dolor de cabeza. Va a tomar aspirinas.
El objetivo: SWBAT use clothing vocabulary to talk about the clothes that they and others wear Hoy es _____, ____de enero Tema: Clothing Vocabulary Para.
Objetivo: How do we describe the color of clothes?
H sp Bell work What kind of clothing do you prefer? Do you like being more casual or more formal? What defines your style? Do you like popular.
Objectives: ● Identify items of food and drink in Spanish ● Say what I like & dislike.
¡ROPA NUEVA!. I NEED SOME NEW CLOTHES!  How to say you need some new clothes.  Yo necesito ropa nueva.  (I need some new clothes)  Tú necesitas ropa.
Meta: KNOW HOW TO CONJUGATE THE IRREGULAR VERB “IR” Palabra del día: Empate=tied 18 DE MARZO.
Talking about what you do and when Spanish grade 8 Level 1b.
Tener and Tener Idioms. Tener = to have Yo tengo Nosotros,-as tenemos Tú tienes Vosotros,-as tenéis El Ellos Ella tiene Ellas tienen Ud. Uds.
Vámonos Pick up a green passport. In English, write down three complete sentences about what you will do in the future. Example → I will earn a master’s.
26 de septiembre de Hoy es lunes el 26 de septiembre de What happened? 2.I fell and broke my nose. 3.Did you sprain your foot? 4.When did.
La ropa - Clothing Mark in green for vocab.
La ropa - Clothing Mark in green for vocab.
El verbo DOLER.
Tapas Fill in the blank, using the correct form of each adjective.
Revision: la ropa Enero 2010
EN UN HOTEL.
La Ropa (Clothing).
¡Hacemos un repaso! Let’s review! cabeza garganta piernas.
Español 3 28 de septiembre de 2015.
How do you respond to the following greetings in Spanish?
Hoy es el _1 / 4____ de _marzo____ del __2013________
Preterite vs Imperfect
In Spanish, tell whether you agree with the following statements
Habla de la salud y enfermedad
Calentamiento 1. ¿Cómo se dice "My car is red" en español?
Preparación para el Examen 4A
To do lists Mark in Green for Vocab.
Las Palabras 19.1 El borrador eraser Los estudios sociales--social studies La bolsa de mano purse.
You have 5 minutes to fill out the information:
Hoy y manana los dias de la semana
AV2 1.1 Notas Gramaticales What is a noun?
el 31 de enero Ellos son de Manta, Ecuador. Ellos tienen 12 años.
Tapas la amiga, los perros, el pelo, la ropa, las faldas
Tapas fill in the blank with a definite article- el, la, los, las
Hace…que: To answer the question “How long has this been going on? You use: _______ + period of time + _____ + the present tense Ejemplos: My head has.
Hoy es _________, el _________ de _____ de ______________.
La Ropa (Clothing).
Trabajo de Entrada Week 12.
Understand how the verb IR (to go) is used to form the future tense.
Hoy es _________, el _____ de ______ de______________.
 TODAYS WORK!!!  1. Based on the unit cover write a list of 20 words related to the unit of work.  2.Complete the grammatical structures workbook.55,56,57,
Kindergarten Spanish High Frequency Words
Tapas Say what each person is going to do: Ir + a+ infinitive
DEMONSTRATIVE ADJECTIVES
El verbo DOLER to hurt.
Translate the following using the Imperfect tense
Doler “to hurt” or to be painful o to ue stem changer
Calentamiento Hoy es miercoles, 22 de Octubre del 2014
Tell what each person is going to do, based on the picture.
Práctica para el examencito
Compara…. Me duele la garganta Me duele la cabeza Me duele la espalda Me duelen las muelas Me duelen los oídos.
Tapas Fill in the blank with an indefinite article:
Direct Object Pronouns
Hoy es _________, el _________ de _____ de ______________.
Transcripción de la presentación:

Las Palabras 9.5 La rodilla knee El tobillo ankle La sudadera sweatshirt

Bell Work 10.5 After each of the following statements, say whether you agree (sí) or disagree (no). 1.Primero voy a acostarme y luego voy a ponerme la ropa. 2.Primero voy a ponerme los zapatos y después voy a bañarme. 3.Después de maquillarme, voy a lavarme la cara.

Bell Work 11.5 In what order are you going to do the following things?

Bell Work 12.5 Translate the following to Spanish: 1.He wears a red t-shirt. 2.I have three arms and eight feet. 3.I like to wear sandals in the summer. 4.My pants are green. 5.She wears a hat, dress, and blouse on Sundays.

Bell Work 13.5 Translate the following song lyrics: La cabeza, Me duela la cabeza La cabeza, Llámale al doctor ¿Te duele el estómago? Me duele el estómago Estómago, estómago, garganta, garganta, doctor, doctor ¡Ay!