ICBM COMPUTATIONAL ANALYSIS OF CELL BEHAVIOUR IN DEVELOPING EMBRYOS 16-28 |04|2007 Miguel Concha / Steffen Härtel Programa de Anatomía y Biología del Desarollo,

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Present Tense of –IR Verbs The present tense of regular –ir verbs is formed by dropping infinitive ending –ir and adding the personal endings –o, -es,
Advertisements

Tener que – to have to ___ Use conjugations of tener for the person you are talking about Add que Add infinitive verb (not conjugated) TengoTenemos TienesTenéis.
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
El verbo IR To go. El verbo IR The verb IR means to go. The verb IR means to go. The verb IR is irregular in the present tense. The verb IR is irregular.
ALC 53 lunes el 14 de diciembre Use your own paper for this weeks ALC. You will turn them in on Friday.
Propósito # 6: ¿Como conjugamos los verbos en la primera conjugación?
El Presente Progresivo Describing an action in progress- Whats happening right now.
Adjetivos que terminan en
Spanish Interrogatives. Who? ¿Quién? Who? (multiple people) ¿Quiénes?
 Making complete sentences How to make complete sentences in Spanish. The following presentation is designed to help you learn how to do the following:
Español 3 Unidad 2 Page 114. One of the ways to tell someone to do or not to do something is to use commands forms.
Preguntas Esenciales 1.What are essential questions? What are their purpose in learning? 2.Look over the essential questions and think about how they might.
Describing your city or town
VERBOS Nombre: ____________________ el tres de noviembre de dos mil catorce.
4.1 Continuidad en un punto 4.2 Tipos de discontinuidades 4.3 Continuidad en intervalos.
J. Mauricio López R. CENAM Time and Frequency Division Statistical Analysis of Measurements (time domain)
Spanish Interrogatives. Who? ¿Quién? Who? (multiple people) ¿Quiénes?
Present Tense.  El Verbo – The action word in a sentence  El Infinitivo – The infinitive (to + a verb)  To walk = caminar  To run = correr  To hear.
Capítulo 4. Infinitives in Spanish end in –ar, -er, and – ir The conjugated infinitive is often followed by another infinitive or infinitive phrase/ expression.
SABES QUE – LUNES EL 13 DE OCTUBRE 2014 Escribe una pregunta (the question) y una respuesta (the answer). You will ask & answer these questions with a.
Para hacer ahora 1) There are three types of verbs in Spanish. What are they? 2) How do you determine if a verb is an –ar, -er or –ir verb? 3) What steps.
Allan Deviation J. Mauricio López R. Time and Frequency Division Centro Nacional de Metrología, CENAM
2003 HYPACK® MAX Training Seminar1 Sample_Dam7000_83 83-Assigning XYZ Data to Edited ALL Format Files in REMAP The REMAP program enables you to merge XYZ.
Para empezar… Contesta en español, en oraciones completas:
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Lunes 15 de septiembre Máx. : 23° Mín. : 19° Hazlo ahora 3 min.
Octubre 7, Español 2: Cap. 2B pag. 110 Q: ¿Cuántos estudiantes hay en el salón de clases? ¿Dónde están? “Hay” means there is/ there are.
Viernes 29 de agosto Máx. : 30° Mín. : 23° Hazlo ahora 3 min Cada quien en su casa es rey.
Empecemos: Tell your friend to do the following… 1.Set the table 2.Wash the clothes 3.Vacuum 4.Sweep the floor 5.Clean the mirror.
Me llamo ________ Clase 6NH (602) La fecha es el 22 de octubre del 2012 Propósito # 13: ¿Qué compras en la papelería? Actividad Inicial: TEXTO; Leer En.
Learning Target: I will be able to determine the Difference between different ecosystems around the world.
Para hacer ahora 1) What is an “infinitive”? 2) What does it mean to “conjugate” a verb? 3) What does the verb “ser” mean in English? 4) What are the proper.
Verbos que terminan en -AR In order to talk about activities, we need to use verbs (action words). In English & Spanish, the infinitive (infinitivo) is.
-AR Verbos hablar enseñar dibujar terminar necesitar cantar bailar
¡Hola! ✤ Study for your vocab quiz for 5 minutes! ✤ Unit 2 Apuntes 1 ONLY ✤ Make sure you can translate from English to Spanish!
Escriban en sus Apuntes In your apuntes write down three sentences in the ‘yo’ form for the following verbs in the preterite tense: – almorzar – buscar.
ICBM COMPUTATIONAL ANALYSIS OF CELL BEHAVIOUR IN DEVELOPING EMBRYOS |04|2007 Miguel Concha / Steffen Härtel Programa de Anatomía y Biología del Desarollo,
Capítulo 7 25 of 54 The verbs ir and ser are irregular in the preterite. Note that they have the same forms.
ICBM COMPUTATIONAL ANALYSIS OF CELL BEHAVIOUR IN DEVELOPING EMBRYOS |04|2007 Miguel Concha / Steffen Härtel Programa de Anatomía y Biología del Desarollo,
ICBM COMPUTATIONAL ANALYSIS OF CELL BEHAVIOUR IN DEVELOPING EMBRYOS |04|2007 Miguel Concha / Steffen Härtel Programa de Anatomía y Biología del Desarollo,
Las clases de Sra. Schwarz Realidades 1
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Comparisons of Equality
Para hacer ahora 1) What is an “infinitive”?
Ser.
Regular -AR Verbs Pág. 100.
Tapas ¿Cuál es tu comida favorita?
Qué vs. Cuál.
Ser - To be Soy Somos Sois Eres Son Es -____________ -____________
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Preposiciones y objetos de preposiciones
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Para hacer ahora ¿Cómo es? 1) 4) 2) 5) 3) 6)
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Tapas Say what each person is going to do: Ir + a+ infinitive
Regular -AR Verbs Pág. 100.
VECTOR: Conjuction of 2 parameters: Module: Quantity, actual value, dimension Direction: “Where is it going to or coming from”
¿Cómo es tu compañero? Agreement.
Ser.
Antes de empezar ¿Cuáles colores se encuentran (are found) en tu dormitorio (bedroom)?
Mi Vecindario (¡25 puntos!)
Demonstrative adjectives; adverbs of place
How to use “Gustar”.
Tell what each person is going to do, based on the picture.
Gustar y Encantar.
Preposiciones y Pronombres
Astronomy has really big numbers. Distance between Earth and Sun meters kilometers This is the closest star.
Watch the video and work with a partner  Write down the 2 facts you considered the most interesting.  Share them with your partner. Were they the same?
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Transcripción de la presentación:

ICBM COMPUTATIONAL ANALYSIS OF CELL BEHAVIOUR IN DEVELOPING EMBRYOS |04|2007 Miguel Concha / Steffen Härtel Programa de Anatomía y Biología del Desarollo, Instituto de Ciencias Biomédicas, Facultad de Medicina, Universidad de Chile, Santiago, Chile

1. | Morfología, | Textura, | Topología,... Steffen Härtel | | Santiago | Chile 4. 3D reconstruction | Parametros

-> Parametrización del borde con ‘Freeman Chain Code‘: {x, y, 1, 0, 3, 4, 5....} -> Vossepoel & Smeulders (1982) ( = 0.98,  = 1.406,  = 0.091) Error  1%. P g : derecho P d : diagonal P e : final Steffen Härtel | | Santiago | Chile 4. 3D reconstruction | Parametros

-> Parametrización del borde generalizado: {t(s,r), (t (s,r))} -> Desviaciones: ‘ (t (s,r)) ‘‘ (t (s,r)) Steffen Härtel | | Santiago | Chile 4. 3D reconstruction | Parametros

- Parametrización de la curvatura  (t):  (t) = 1/R(t) Steffen Härtel | | Santiago | Chile 4. 3D reconstruction | Parametros

- Energía del Borde / Energía de la Deformación : E B = |  (t)| 2 dt E B = E MIN = 2  /R E B = 1/T |  (t)| 2 dt - P 2 /A: P 2 /A MIN = (2  R) 2 /  R 2 = 4  - La Excentricidad: (E EX ) MAX = 1 E EX = d S / d M - La Compacticidad: C = A/(d S * d M ) C  1 Steffen Härtel | | Santiago | Chile

- Distancia hacia el Borde / Energía de la Deformación : D B =  i d i D B = 1/A  i d i D B = D MAX - La circularidad tiene múltiples facetas ! Steffen Härtel | | Santiago | Chile 4. 3D reconstruction | Parametros

Steffen Härtel | | Santiago | Chile 4. 3D reconstruction | Parametros

- Momentos invariantes de translación, rotación, zoom: - Los momentos hasta el orden 3 describen la localización de un objeto en el espacio, los 2 ejes principales de rotación, y la ‚pericidad‘. Steffen Härtel | | Santiago | Chile

- Momentos invariantes de translación, rotación, zoom: - Las primeras 3 órdenes describen lo mas elemental (lo perceptible). - Los momentos de mayor orden derivan geometrías mas sutiles. - El número de los momentos es infinito ! - Cómo definir redundancia y significancia ? Steffen Härtel | | Santiago | Chile 4. 3D reconstruction | Parametros

 ij =  (x-x‘) i (y-y‘) j I(x,y) dx dy Momentos invariantes con pesos de intensidad: Intensidad ~ Masa (de Información): Steffen Härtel | | Santiago | Chile 4. 3D reconstruction | Parametros

Steffen Härtel | | Santiago | Chile 4. 3D reconstruction | Parametros

Steffen Härtel | | Santiago | Chile 4. 3D reconstruction | Parametros

A P L R A P L R Steffen Härtel | | Santiago | Chile

4. 3D reconstruction | Parametros 2do Momento: ‚Inverse-Moment -Difference‘: Contraste: Entropía: Textura Objeto ‘Displace- Matriz de Co- Parámetros digital ment‘ d ocurrencia de Haralick - d - Steffen Härtel | | Santiago | Chile

The observation volume (femtoliter) defined by the Point Spread Function (PSF) must be considered as a mini-sprectrofluorimeter: 1.You need to consider the Offset I(0) in order to calibrate your signal I(0)  0 ! 2.Never saturate the signal: I  I max (255 for 8 bit) ! I(0) > 0 I > I max Steffen Härtel | | Santiago | Chile Parameters for optimal image adquisition

From the Nyquist Theorem: The sampling frequency (or sampling distance) is a function of the observation volume (femtoliter) defined by the Point Spread Function (PSF): 3.You need to consider sampling distances in  x and  y  50 nm and … 4.  z  nm for later deconvolution.  xy  50 nm Steffen Härtel | | Santiago | Chile Parameters for optimal image adquisition

PSF|-> Figure 1: Fink et al. (1998), BJ DI½ ~ 650 nm DI½ ~ 1,85 µm

 F. Jamitzky, R.W. Stark, W. Bunk, S. Thalhammer, C. Räth, T. Aschenbrenner, G.E. Morill, W.M. Heckl (2001) Scaling-index method as an image processing tool in scanning- probe microscopy Ultramicroscopy 86 (2001) Scaling-index method Steffen Härtel | | Santiago | Chile

En una dimensión: N  r 1 En 2-D: N  r 2 En d-D: N  r d r Strange Attractor / Dimensión del espacio de fases  (x i,y i  r i,r 2 ) = log[N(r 2 )/N(r 1 )] / log(r 2 /r 1 ) N(x i,y i  r)=  (x,y)  (r-  p i -p  eukl. )  : Heaviside Function [1/0] p i : [x i,y i,I(x i,y i )] p : [x,y,I(x,y)]  = 0  = log(r 2 /r 1 ) 2 /log(r 2 /r 1 ) = 2  = log N(r 2 ) / log r 2 Steffen Härtel | | Santiago | Chile 3. Scaling-index method

Steffen Härtel | | Santiago | Chile 3. Scaling-index method

Steffen Härtel | | Santiago | Chile 3. Scaling-index method

Steffen Härtel | | Santiago | Chile 3. Scaling-index method

Steffen Härtel | | Santiago | Chile

Calcium with Fura-2 |-> Figure 2: Fink et al. (1998), BJ ~80 % ~30 %

anti-InsP 3 |-> Figure 3: Fink et al. (1998), BJ ~100 % ~66 % ~100 % ~50 %

Membrane protein staining|-> Figure 4: Fink et al (1998), BJ