Click to add text Español II Hoy es jueves El diecisiete de marzo, de dos mil once.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Para Empezar Hoy es martes el cuatro de diciembre
Advertisements

La Comida Adicional Español 9.
VAMOS A COMER. La fruta La manzana La fresa El plátano.
ALC 59 Hoy es miércoles el 29 de febrero 2012.
 I can say where different foods are sold  I can purchase an item I need in a food store  I can say where different foods are sold  I can purchase.
Hazlo ahorael 26 de marzo  Objetivo: SWBAT use gustar in Spanish.  Read the following menus. Choose one dish and 3 beverages to describe IN ENGLISH!
The food items & Ingredients /La Comidas y Los Ingredientes.
Español 2 30 de septiembre y 1 de octubre de 2013.
Chapter 3A Breakfast, Lunch, Gusta vs. Gustan, Encanta vs. Encantan, and Conjugation of –er and –ir endings By Erica Bloom.
¿Qué comes? WALT: say what you eat for each meal of the day/ Revising food WILF 1- Name food and meals of the day in Spanish ( level2) WILF2- Express your.
¿Sabes tú? El desayuno From the popular churros and hot chocolate in Spain to the pan dulce served in many countries, a wide variety of foods can be found.
The verb “ser” To be.
5.3. Vámonos ¿Cuándo comes...? (When do you eat…?) Name the meal when you eat the following foods. Write in a complete sentences.Ejemplo: Yo como huevos.
Food & Recipe Vocab 13 y 14 de enero. Vámonos  Translate the following words into English  (hint: They’re all cognates!) 1.La pasta 2.Los tomates 3.La.
La comida Food!. Para comer (to eat) - Frutas (fruits) -El desayuno (breakfast) -El almuerzo (lunch) -La cena (dinner) -Postres (desserts)
Me llamo ________ Clase 701 La fecha es el 14 de noviembre del 2014 Propósito # 22: ¿Te gustan las legumbres? Actividad Inicial: I- Complete with an appropriate.
El 16 de marzo, 2015 Write the T-chart for the word “caminar”. Camino caminamos Caminascamináis Caminacaminan.
 I can say where different foods are sold  I can purchase an item I need in a food store  I can say where different foods are sold  I can purchase.
Hoy es martes, el 20 de marzo Para Empezar: Bring me your stamp sheet if you can: – ASK “What restaurant do you recommend?” – Recommend a restaurant and.
Las tres comidas son: 1. el desayuno 2. el almuerzo 3. la cena.
Food & Recipe Vocab 13 y 14 de enero. Vámonos  Translate the following words into English (Hint: They’re all cognates!) 1.La pasta 2.Los tomates 3.La.
Hazlo ahora el 19 de marzo Objetivo: SWBAT understand and use meat and other food vocabulary. ANSWER IN FULL SPANISH SENTENCES: ¿Cuál es tu fruta favorita?
Bell Ringer- Spanish II List the five names of food that you know in Spanish on the Post it note. Place the Post it note in the box on the board when you.
Antes de empezar: en tu cuaderno, what should these people do (Deber)? nosotros.
Escribe en tu cuaderno o en una hoja de papel. las manzanas las fresas.
Essential Questions for Ch. 8.1 How can we discuss traditions and typical dishes in the Andean Region and compare them to our own culture? Why can’t words.
Español II Unidad I Vocabulario. el desayuno el almuerzo.
 Imagine that you are the owner of the newest restaurant in the town you live in. You will be creating your own menu for your own restaurant. You can.
Las Comidas p El pollo El pavo La carne de res.
Me llamo ________ Clase 11 IM La fecha es el 22 de marzo del 2011 Propósito # 44: ¿Qué bebes cuando tienes sed? Actividad Inicial: Escribe una oración.
UNIT 5- La Comida. el desayuno day sah you no el almuerzo.
Vámonos Translate these Spanish words into English. You should write both the Spanish and English. Hint: all cognates 1.La pasta 6. La pizza 2.Los tomates 7.
Vocabulario del Capítulo 3A
Me llamo ________ Clase 802 La fecha es el 11 de marzo del 2014
Español 2 16 y 21 de octubre de 2013.
La Salud y el Bienestar Vocabulario
La Salud y el Bienestar Vocabulario
Español 2 8 y 9 de octubre de 2013.
SPAN2 Unit 3B – Vamos a comer
CH 3B: Vocabulario y Adjetivos Plurales
Vámonos Write out the categories and put the following foods into the appropriate one: huevos manzanas arroz leche brócoli pasta mantequilla pera.
Hazlo ahora Miércoles 24 de septiembre Máx. : 21° Mín. : 15°
Frutas y vegetales In this lesson, you will learn…
Me llamo ________ Clase 701 La fecha es el 25 de marzo del 2014
Review for MIDTERM 2016 What we’ve covered so far…
Primera Actividad Escribe en español: 1. The backpack is under the desk. 2. The books are on top of the table. 3. The pens are.
Me llamo ________ Clase 702 La fecha es el 6 de noviembre del 2017
Discussion Voice Activity 1.03
El tiempo Weather #onfleek.
ME GUSTA SONG:
LA COMIDA- LOS ALIMENTOS
La Comida en México.
Vámonos Match the vocabulary word to it’s translation! Write word and definition. el bistec a. pepper la galleta b. cookie el helado c. juice.
El Café Mambo Jumbo Lima, Perú
Vocabulario: la comida
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Tapas Traducen: 1. She orders enchiladas.
Apuntes: La hora Lección 1: Hola, ¿Qué tal?.
5.3 The Verb Ir el 2 de diciembre.
Hoy vamos a..... escuchar y entender un rap en español
Bellringer 4/24 Write the answer to each question, using a DO pronoun. (lo, la, los, las) Write question and answer. ¿Quién pide el café? Iñaki _____.
Teach me how to conjugate
Antes de empezar In English, write 5 things you would like to do when you finish High School. 1) 2) 3) 4) 5)
4.2 Pirámides de Comida el 1 de diciembre.
Antes de empezar contesta las preguntas sólo escribe las respuestas
Our mom Their dad His uncle Her brothers Y’alls children My parents
jueves, el 8 de diciembre LT: I will identify food vocabulary.
To insert audio you need to be on that slide
pasar tiempo con amigos No me gusta patinar También me gusta
Transcripción de la presentación:

Click to add text Español II Hoy es jueves El diecisiete de marzo, de dos mil once

Click to add text Repasar el vocabulario Aprender el vocabulario nuevo Vamos a: Introducir el projecto Repasar la tarea

Click to add text La Tarea 2. las puso 3. lo 4. la 5. las 6. los 7. la 8. las

Click to add text La Tarea 1. mostaza y salsa de tomate (las) 3. mesa (la) 5. los chiles calientes (los)

Click to add text 1. Papaya and mango are the same fruit. 2. melón = watermelon 3. You can only find limes in Mexico. 4. sandía = cherry 5. uvas = grapes 6. A banana and a plátano are prepared and eaten the same way. 7. durazno = melocotón 8. Lemons are found in both Mexico and Spain.

Click to add text 9. Ajo is used in every main dish in Spain. 10. Pimientos are spicy. 11. The word for potato in Mexico is papa. 12. aguacate = asparagus 13. Chiles are used in Mexico, not in Spain. 14. champiñón = hongo 15. frijoles = beans (green, yellow)

Click to add text 1. Falso: they are 2 very different fruits. Papaya is orange and has small black seeds inside; mango is yellow and has one large pit. 2. Falso: sandía is watermelon, melón is any other melon. 3. Cierto: only limes are used in Mexico, never lemons. The words «lima» and «limón» are used interchangeably to mean lime in Mexico. 4. Falso: sandía is watermelon, cereza is cherry. 5. Cierto 6. Falso: a banana is eaten raw, a plátano is a cooking banana. In order to get into a plátano, you either need to wait until it is completely black on the outside, or you need to boil it in its skin and then peel it.

Click to add text 7. Cierto 8. Falso: lemons are found in Spain. The words «lima» and «limón» are used interchangeably to mean lemon in Spain. 9. Cierto: the only foods Spaniards do not use ajo in are breakfast foods and desserts. 10. Falso: chiles are spicy, pimientos are sweet. 11. Cierto 12. Falso: aguacate = avocado, espárragos = asparagus 13. Cierto: Mexicans like their foods spicy 14. Cierto 15. Falso: frijoles = beans as in pinto, lima, navy, black, kidney…

Click to add text Los postres, las proteínas, y los mariscos español II trimestre 3

LOS POSTRES

el flan

el pay

la torta el pastel

la galleta

el helado

el pudín

LAS PROTEÍNAS

la barbacoa

el bistec el biftec

el pollo

el jamón

el tocino el huevo

la chuleta

la salchicha

la carne de res

el queso

el yogur

LOS MARISCOS

el camarón

el pescado

la langosta

los calamares

el mejillón

el atún

El projecto VOCABULARIO DE COMIDA Choose ONE of the following to demonstrate your knowledge of the food vocabulary. 1.Create a virtual tour of a supermarket/restaurant including at least 20 different kinds of food/food related items we’ve covered. Include color pictures of the vocabulary, Spanish labels, and an oral recording of the words used on the tour. This tour will be done on computer either as a video, iMovie, or powerpoint. 2.Create a picture dictionary including at least 20 different kinds of food/food related items we’ve covered. Include 1 color picture for each vocab word, Spanish labels, and an oral recording of the words used. This can be done on paper or on computer.

Projecto cont. 3.Create a map of a supermarket/restaurant including at least 20 different kinds of food/food related items we’ve covered. Include color pictures of the vocabulary, Spanish labels, and an oral recording of the words used. This will be done on paper. 4.Create an ad for a grocery store that includes at least 20 different kinds of food/food related items we’ve covered. Include color pictures of the vocabulary, Spanish labels, and an oral recording of the words used. This can be done on paper or on computer. All activities must be done alone. Remember, the more effort you put into this project (color, creativity, detail, etc), the more it will be worth.

Objetos Directos ¿Comiste el durazno? Sí, lo comí. ¿Comías muchas verduras? No, no las comía. ¿Preparaba la cena tu padre? Sí, la preparaba. ¿Hacían enchiladas tus amigos? No, no las hacían.

¿Me invitaste a la fiesta? Sí, te invité. ¿Te invitó Miguel a la fiesta? Sí, (Miguel) me invitó. ¿Invitó Miguel a María a la fiesta? Sí, (Miguel) la invitó. ¿Invitó Miguel a sus amigos? Sí, los invitó. ¿Invitó Miguel a ustedes? Sí, (Miguel) nos invitó.