3-Step Entrevistas 1- Interview the person sitting across from you to find out his or her name, phone number, and email address. EJEMPLO: A- ¿Cómo te llamas?

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Yo Mi esposo Nosotros 1. Work with a partner. Copy the Venn Diagram on a sheet of paper. Label the oval on the left Yo. Label the oval on the right with.
Advertisements

Profesiones Objetivos: -Be able to say and ask what someones profession is. -Say where someone works. -Learn how to use the indefinite article Un/una.
El Primer Paso- The First Step. to greet people and say good-by Buenos días. Buenas tardes. Buenas noches. ¿Cómo está usted?
and other fun things…. El correo electrónico y otras cosas divertidas….
Lecciόn preliminar, páginas 22, 23, 25
El alfabeto.
CHAPTER 1, VOCABULARY 2 ▸ Numbers ▸ Day and date ▸ Birthday ▸ Phone Number ▸ Alphabet ▸ Spelling ▸ address ▸ Telling Time.
Eme – a – ere – zeta - o marzo.
Actividad en clase 30 de septiembre- primero de octubre ¿Qué te gusta? Write at least three things to complete each of the following sentences. A mí me.
Module 1 Exam Review.
Hagan Ahora Sit in your seat. Get out your cuaderno and lapiz.
1. La señora Pérez es mi profesora
Study Guide unit I.
WALT: to talk about your brothers & sisters. ESCUCHAR 1: Escucha a los jóvenes. ¿Tienen hermanos? (1-6) Listen to the young people. Do they have brothers.
Las metas de hoy: Las metas de hoy: Students will listen to, ask about, and communicate activities people like to do and don’t like to do. Students will.
Saludos y Despedidas Cap. 1- Primer Paso.
Qué haces en la escuela Interview, Conjugation Practice.
Hoy es el catorce de agosto Es jueves Buenos días.
¿Cuál es tu número de teléfono?
Yaz Waters - Hola, Hola Unit- Day 1 Sra. Waters NHS español II
Spanish One Oral Interview Capítulos 1 y 2. Here are 10 questions pulled from chapters one and two. You will be assessed using the rubric provided to.
Lección Preliminar Avanacemos 1. Buenos Aires- Argentina.
Bienvenidos a la clase de español 1
Las Preguntas.
Campanazo Write out the following numbers in Spanish:
Presentaciones… Introductions….
Chapter 4A – La Comida. Complete the sentence with the appropriate form of the indicated verb. Write the entire sentence. 1.Los alumnos ______________.
Objective: At the end of today’s lesson, you will be able to introduce a person in Spanish. You will demonstrate that you’ve accomplished this objective.
MORE CONVERSATION TOOLS
Sra. Waters NHS español II. Unit Objectives By End of Unit, in Spanish, students will be able to: – Greet people & introduce themselves – Ask & answer.
Esponja ,el lunes, el 16 de septiembre
¿Dónde está? Where is (he, she, it, you formal)?.
Los Números Maestra Diaz Northwoods Park Middle school year.
Please sit in your assigned seat. Take out your homework from last class (5 people’s birthdays). Silently complete the “warm up” section of your paper.
Notas Sacen una hoja de papel y un lapiz. ¿De dónde es Mrs. Lassen? Yo soy de Idaho. Yo soy de Idaho.
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
To ask for phone numbersTo give phone numbers ¿Cuál es tu teléfono? What’s your telephone number? Es tres-dos-cinco-uno-dos- tres-uno. It’s
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
+ Lección Preliminar Spanish 1. + Hola  hello Buenos días  good morning / day Buenas tardes  good afternoon Buenas noches  good evening /night.
GOOGLE VOICE: Call the phone number above, and leave a message on the answering machine answering the questions in the power point and describing.
La conversación Capítulo 1. Conversación informal.
Personal Information & Shall I Introduce You? In this lesson you will learn to: Ask and state address Ask and state telephone number Ask and state .
Me llamo ________ Clase 602 La fecha es el 13 de noviembre del 2014 Propósito # 25: ¿Cómo seguimos el repaso del verbo SER? Actividad Inicial:  Write.
Vámonos Take out a sheet of paper and begin working on these questions: 1.What are two reasons to learn Spanish? 2.List 2 cognates (words that look the.
Lunes el 31 de agosto ALC 4. Bienvenida (Model for 3 days) Preguntas (questions) Proverbio (proverb) Anuncios (announcements)
DO NOW: Solve each math problem
{ Do Now: Match the following language chunks to the correct English version. 18 de agosto 2014 lunes 1. Yo soy… 2. Me llamo…. 3. Soy de… 4. Tengo… A.
El Alfabeto Ch rr X Y Z A B C D E.
CALENTAMIENTO For each person pictured, write how you would greet him, ask him his name and how he is doing. Pay careful attention to formal and informal.
 What are some questions you could ask someone in Spanish about pastimes using the vocab and grammar we’ve learned so far this year?  Write down as many.
Celebraciones Link the description and celebration’s names with the videos.
¡Hola, buenas tardes! Please write your desk number on your disclosure paper to the left of the large C. Place the paper on the correct color, on the table,
Horario de hoy ¿Quién soy yo?. What will you be able to do at the end of class today? YO PUEDO….. I can ask and tell what day of the week it is. I can.
Preguntas Romel Powell & Trey Richmond Dec 9 Block 2.
Hoy: I can give personal information about myself: Name, Address, Phone number, and physical characteristics.
Hoy es viernes el cuatro de septiembre SWBAT identify numbers to 1,000 Use numbers to express age HAGAN AHORA: What are 2 questions to ask someone his/her.
Al azarA ver. Hagan ahora Repasemos Translate the following phrases from English to Spanish Good morning, sir. Good evening, ma’am ____________________________.
El 16 de agosto  Para empezar please answer the following: 1) ¿Cómo te llamas? 2) ¿Cómo se llama (the person sitting next to you) 3) Name 2 famous latinamericans.
Greetings review and Biographical Information. Greetings 1.Hello 2.Good morning 3.Good afternoon or Good evening 4.Good night.
Propósito #73: ¿Cómo eres y dónde estás?. Actividad Inicial: Libro de texto página #48, ejercicio # origen colocación origen colocación.
Lauren Kelly.  To learn how to ask someone’s name and how to give someone your name.  We will also learn a little bit about the difference between the.
Preparación Hoy es miércoles, el 30 de septiembre de 2015 Today is Wednesday, September 30, 2015 DUE NOW: Write the number: Dieciséis_____veinte_____quince____.
**Para empezar la clase... Guess the meaning of these adjectives. Guess the meaning of these adjectives.  impaciente  artistica  inteligente  estudiosa.
ALC 13 miércoles el 28 de septiembre. Bienvenida miércoles el 28 de septiembre Find a partner. Stand face to face but one person has to be looking at.
Me llamo Sra. Flores. ¿Cómo te llamas? ¿Cómo se llama? Se llama…
Spanish 9/28 Ms. Wrigley. What’s your number? El número de telefono – The phone number ¿Cuál es tu número de telefono? – What is your phone number? Mi.
Warm - up  Write down the age of the following members in your family.  Mom/dad  Sister/brother  Aunt/uncle  Cousin  Pet (if you have one)
La Meta de Aprendizaje Yo podré reconocer las letras y los sonidos del abecedario y leerlas. Yo necesito saber que cada letra representa.
Espanool i- Repaso unidad 1
Fecha: Hoy es martes el ocho(8) de enero de
Transcripción de la presentación:

3-Step Entrevistas 1- Interview the person sitting across from you to find out his or her name, phone number, and address. EJEMPLO: A- ¿Cómo te llamas? B- Me llamo Angela. A- ¿Cómo se escribe Angela? B- a-ene-ge-e-ele-a A- ¿Cuál es tú teléfono? B- Es siete-uno-tres-dos-cinco-dos-nueve. A- ¿Cuál es tu correo electrónico? B- Es a-ene-ge-e-ele-cero-siete arroba ge-eme-a-i-ele punto com. 2- Switch roles. Answer as your partner asks you the same questions.

3- Turn to the pair sitting next to you, and ask ONE person the same questions about his or her partner. EJEMPLO: A- ¿Cómo se llama él? B- Se llama Roberto. A- ¿Cómo se escribe Roberto? B- ere-o-be (de burro)-e-ere-te-o A- ¿Cuál es el teléfono de Roberto? B- Es cinco-tres-dos-cuatro-nueve-uno-uno. A- ¿Cuál es el correo electrónico de él? B- Es ere-o-be (de burro)-i-che-o arroba hache-o-te-eme-a- i-ele punto com.

Tarea de casa: My best friend: Ella se llama Audrey. El teléfono de ella es El correo electrónico de Audrey es