Lección Preliminar Avancemos 2.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Spanish 2 Honors Grammar Notes
Advertisements

1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Unidad 5-Lección 2 Verbos deOY yGO. REPASO present tense endings -ar -er -ir -o -amos -o -emos -o -imos -as -áis -es -éis -es-ís -a -an -e -en -e -en.
Las Palabras Interrogativas
Ser and Adjectives.
Español 1: Flip book review
Lección Preliminar Avancemos 2.
¿Qué te gusta hacer?.
Week 2 sp 2 school sub/ob, adj, ser, tener,
Las Palabras Interrogativas
Los Artículos / The Articles
Repaso Grande. Concepts Learned  Agreement  Ser v. Estar  Telling time  Question Words  Conjugation  Irregular verbs  Stem changing Verbs.
página 1 quince/ 2. seis 3. catorce 4. veintisiete
1 Spanish 150 Refresher Lección Preliminar Course Objectives The verb Ser The verb Gustar The verb form Hay Descriptive adjectives.
Gramática 2.1. Prior Knowledge The Conjugation of the verb Ser.
Ser and Adjectives. The verb “ser” In English, “ser” is translated to mean “to be.”In English, “ser” is translated to mean “to be.” Ser is used with adjectives.
Ser-to be Descriptions/characteristics Time/date Soy de españa.
Gustar- To like (to please)
Las Palabras Interrogativas ¿Quién? ¿Qué? ¿Cuándo?
LOS OBJETOS DIRECTOS E INDIRECTOS
ACTION VERBS In order to speak a language, you need to say what is happening, what people are doing, etc … You must learn your action verbs!
Verbos con complementos indirectos Verbs that use indirect object pronouns.
Unidad 4.1.  In this lesson you will learn to: talk about what clothes you want to buy say what you wear in different season use tener expressions learn.
TO LIKE Gustar. Primero… Let’s start by reviewing what you already know… Pronouns: menos teos leles.
SPANISH ISPANISH I Chapter 1 Grammar Review Practice with Vocabulary 1B.
Lección Preliminar Español 2
Grammar Point: Definite and indefinite articles Definite articles: means “the” el, la (singular) los, las (plural) Indefinite articles:means “a, an or.
Tener Capítulo: 4.
¡ GUSTAR! Gustar With Infinitive Verbs © 2011 The Enlightened Elephant.
Lección Preliminar Avancemos 2.
Direct Objects & Direct Object Pronouns Los complementos directos y Los pronombres de los complementos directos.
Vocabulario VerbosGustar Ir + a + lugar Popurrí.
Determine if the following are masculine or feminine. Remember the rules: MasculineFeminine o, ema, amaa, d, ción el, los, un, unosla, las, una, unas.
1. To go 2. To walk 3. To see a movie 4. To play 5. To do 6. To be (feelings) 7. To go fishing 8. To go shopping 9. To go camping 10. I have to 1. Ir.
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
U1L1 GUSTAR. GUSTAR (TO LIKE) GUSTAR is the verb TO LIKE in Spanish It literally translates to “to be pleasing,” but we use it to mean “to like” in English.
El Repaso de los Conceptos Gramaticales
Unit 3; Week 2 Objectives: -I can understand the time and location of an event when I hear or read about it. -I can ask and give the time, date, and location.
Unidad 5-Lección 2 Verbos de ‘OY’ y ‘GO’. REPASO present tense endings -ar -er -ir -o -amos -o -emos -o -imos -as -áis -es -éis -es-ís -a -an -e -en -e.
Tarea PARA EL JUEVES 10 DE OCTUBRE Finish 1 st draft of your essay, following all instructions on the Essay Bones. Use the graphic organizer to help you.
The following slides introduce the new verb IR.
Gramática 1.2 Verb Conjugations, the verb SER, Punctuation and Accent Marks el 22/23 de septiembre.
Lección Preliminar Avancemos 2.
V ERBOS N UEVOS, ARTÍCULOS Y INTERROGATIVOS Ser Tener Llamarse.
Bellringer 10/2 Fill in the blank with the correct family member in SPANISH. 1. La madre de mi padre es mi _____. 2. El hijo de mi tía es mi _____. 3.
C1g1 Español 2. Los Verbos Irregulares What is special about SER, IR and ESTAR? – They are very irregular verbs. There are no other verbs in the present.
Gustar “to like” By Arianna and Sarah. Gustar- To like (to please) Me gusta (I like) Te gusta (you like) Singular Nos gusta (we like) Me gustan (I like)
UNIDAD 3 LECCIÓN 1 Español 1 – Doctora Tartaglione.
Infinitives Escuchar música Bailar Hablar ¿Qué es un infinitivo? An Infinitive is the most basic form of a verb. In English, an infinitive is a verb.
Fix the sentences (order, articles, adjectives)  estudiantes / son / simpático  Los estudiantes son simpáticos.  deportes / son / pésimo  música rock.
21 de septiembre. Warm-Up #19 Given the English phrases, write Spanish ones, using “tener.” 1.Jorge is in a hurry to go to class. 2.My sister has luck.
Gustar To like…. To be pleasing…. Gustar is a unique verb that we use to express what we like. In English we would say I like to dance. However in Spanish.
“Verbs” in Spanish come in two forms: 1.Infinitive 2.Conjugation.
Capítulo 3 Sección 1 pronouns, querer. Pronombres.
LOS VERBOS!!!. We already know these phrases in Spanish:
Ir & Gustar To Go & To be pleased by Mrs. Ness Español 1, Unidad III Mrs. Ness Español 1, Unidad III.
Vámonos Write out a complete sentence with an emotion you would feel when these things happen. Ejemplo: Cuando tengo mucho tarea….. estoy triste. 1. Cuando.
Copy this on pagína 7 of your cuaderno. Campana # 21 Oct 29 th Campana # 22 Nov. 2 nd Campana # 23 Nov 4 th Campana #24 Nov 6 th Campana #25 Nov 10 th.
Gustar = to like When do we use the verb gustar? We use the verb “gustar” to talk about what a person likes to do. How do I express what activities people.
Lesson 4.1 Grammar. Indefinite Articles Indefinite articles un and una are used to say a or an before a singular noun, while unos and unas are used to.
© 2010 Teacher’s Discovery The Verb gustar By Jami Sipe.
Nadarcomercaminarleer Escribirvivirpracticarescuchar Calentamiento Yo ___________ en el parque los fines de semana. María ______ el almuerzo en la cafeteria.
Direct Objects & Direct Object Pronouns. Direct Objects  A direct object receives the action of a verb and serves to answer the question ______? or ______?
Hoy es martes el 5 de abril Today is Tuesday, April 5 Write the following phrases in Spanish and use correctly the verb estar: She is sick= Ella está enferma.
Verbs like Gustar Notes/ Examples.
FechaTipo de ExamenSujeto 17 / 3 /15PruebaGUSTAR 18 / 3 /15PruebaQUERER 19 / 3 /15PruebaVocabulario 3.1, ropa 20 / 3 /15ExamenExamen / 3 /15Prueba-AR.
FechaTipo de ExamenSujeto 17 / 3 /15PruebaGUSTAR 18 / 3 /15PruebaQUERER 19 / 3 /15PruebaVocabulario 3.1, ropa 20 / 3 /15ExamenExamen / 3 /15Prueba-AR.
SPANISH ISPANISH I Chapter 1 Grammar Review Practice with Vocabulary 1B.
El presente del verbo: TENER BUEN VIAJE 1 – CAPITULO 6 TAKE NOTES!!!
—Oye, Enrique, ¿eres artístico? —Sí, según mis amigos soy muy artístico y estudioso. También dicen que soy reservado. Y Gloria, ¿cómo eres tú? —Bueno...
Transcripción de la presentación:

Lección Preliminar Avancemos 2

Repaso Mis amigos y yo Identify and describe people Talk about likes and dislikes Say where you and your friends go Describe how others feel Talk about you and your friends do

Vocabulary/Pronunciation Flashcards for vocabulary! For the quiz or test you must know them from English to Spanish/Spanish to English. You must spell the words correctly! Vowels: A E I O U Basic pronunciation: H is silent –Hola, Hace, etc.. K=C: Ca, Co, Cu: Casa, Cosa S=C: Ce, Ci: Cero, Cien Hard g: Go, Ga, Gu gota, gata Soft g: Gi, Ge girafa Practice: with Spanish sayings/proverbs.

Subject Pronouns Singular Plural 1st We nosotros/as 2nd You (plural) vosotros/as Used only in SPAIN 3rd They ellos ellas You (plural) ustedes Used in Mex. C.A & SA 1st I yo 2nd You informal tú He él 3rd She ella It x You formal usted Translate: 1) It is red. 2) Paul and you are tall. 3) Paul and Mark are short. 4) You are nice.

The Verb to be= Ser When do we use Ser? How do we conjugate Ser? Nationality Date Time Profession Characteristics ***we use it with things that don’t change How do we conjugate SER? Ser: to be Soy Somos Eres Sois Es Son

Conjugate the verbs ser Yo______de Peru. Ellos________altos. Nosotros________inteligentes. (El perro)_______bueno. Ustedes________de Argentina. Vosotros_______malos. Usted_______maestro.

Llamarse-to call oneself me llamo nos llamamos te llamas os llamáis se llama se llaman ¿Cómo te llamas? _______________________ ¿Cómo se llama la maestra?

Question words I.Ask each other these question and be ready to present to class. ¿Quién es la maestra de español? ¿Cómo eres tú? ¿Qué día es hoy? ¿De dónde eres? ¿Por qué vives en Charleston? Quién Cómo Qué Dónde Por qué

¿Quiénes son? Pg. 2-3 ¿Cómo se llama el amigo de Sergio? ¿De dónde es Sergio? ¿Quién es Carmen? ¿Quiénes son Sr. Brown y Srta. Romero? ¿Qué deporte juegan los chicos en la foto?

Definite Article -The Singular Plural Masculine: el (the) los (the) Feminine: el (the) los (the) la (the) las (the) Yo tengo el libro. Ellos tienen las mesas. Ustedes tienen los cuadernos.

Indefinite Article-a,an Singular Plural Masculine: Feminine: un (a,an) unos (some) una (a,an) unas (some) Yo tengo un libro . Tú tienes unas bufandas.

Put the correct form of the article Yo tengo_________libros. (I) ____amigo de Marcos es guapo. (d) _____casas son grandes. (I) ______chica de Ecuador se llama Juana. (I) Ella tiene ___cuaderno rojo. (d)

Adjective In Spanish adjectives agree in number and gender. Adjectives go after the noun! Masculine Feminine Adj. ending in –o/a el chico guapo la chica guapa los chicos guapos las chicas guapas Adj. ending in –e el amigo inteligente la amiga inteligente los amigos inteligentes las amigas inteligentes Adj. ending in a el profesor joven la profesora joven consonant los profesores jóvenes las profesoras jóvenes

Write the correct form of the adjective. Mis amigos son muy __________(simpatico) Julio es un poco____________(desorganizado) Ellas son ________(trabajador) Eres una persona______(gracioso) Todos mis compañeros están_____(triste)

¿Cómo son? Pg. 6-7 How to describe people. ¿Cómo son los estudiantes de la escuela? ¿Cómo es Sergio? ¿Según Sergio, cómo es? ¿De dónde es Sergio? ¿Cuántos años tiene Silvina? ¿Cómo es Silvina?

Tener-to have We use tener to talk about what you have and we also use it to say how old a person is. ¿Cuántos años tienes? Tengo veinte años. How do we conjugate tener? Tengo Tenemos Tienes Tenéis Tiene Tienen

¿Cuántos años tiene…? Question and answer Modelo: Paul/10 ¿Cuántos años tiene Paul? Paul tiene diez años. Mark/28yrs Juan y Julia/ 15yrs Maria/12yrs Tomás/47 yrs

Put the correct form of the verb tener: Yo _________un cuaderno. Ella_______diez años. Nosotras__________muchos amigos. Vosotros___________una hermana. Ellos____________un libro rojo.

Expression with tener Tener frío = to be cold Tener calor = to be hot Tener miedo = to be scared Tener hambre = to be hungry Tener sed = to be thirsty

Translate I am cold. He is scared. We are thirsty. They are hot. You (formal) are hungry.

¿Qué te gusta? Rule 1 To talk about things people like, use a form of gustar + noun. You use 3rd person singular and plural of gustar. (gusta/gustan) If the noun is singular, use gusta. Me gusta la clase de español. If the noun is plural, use gustan. Me gustan tus clases. To talk about what people like to do (verb), use gusta + infinitive. Me gusta leer.

Gustar-Rule 1 We only use _______and ________of the verb. A mí me________el libro. A Pablo le_______los libros. A Nosotros nos________comer. A ustedes les________la fruta. A ti te___________las manzanas.

Gustar Rule 2 You need indirect object pronouns when you use the verb gustar. Indirect object pronouns: (who ever is doing the liking) me(to me) nos (to us) te (to you) os (to you all) le (to him,her,you-f) les (to them, you all) Remember we only use gusta or gustan. I like the book. Me gusta el libro. I like the books. Me gustan los libros.

Gustar-Rule 2 Gustar always takes__________. A vosotros ____ gustan las hamburguesas A mí_____gustan las películas romanticas. A Marcos ____gusta dar una caminata. A ti ___gustan las frutas. A Pablo y a mí______gusta hablar.

Gustar-Rule 1&2 We use _______and ________forms of gustar plus___________. A mí ________las hamburguesas. A Julie y a Marcos _______beber leche. A ustedes________las zanahorias. A ti_______caminar y correr. A vosotros__________comer la pizza.

A Rafael y a mí nos gusta escuchar música. Rule 3 To emphasize the person you are talking about, add a + noun/pronoun. (clarifiers) We don’t use subject pronouns with the verb gustar. (yo, tú,él, ella etc…) A Rafael y a mí nos gusta escuchar música. a mí a+subject a ti a él a ella etc…

Use the clues to say why they people like to do. Rule 1,2 &3 Modelo: yo/mirar/ la televisión A mí me gusta mirar televisión Ella/las zanahorias Usted/las hamburguesas Yo/estudiar/el español Nosotras/el basquetbol Ellos/comer/la pizza Tú/los deportes Mis amigos/ir/el cine

Make a dialogue You may use a note card this time only. You must act natural. Make eye contact! You must have good pronunciation. Groups of 3-4 You must include: Salutation,name,age, characteristic(2) and like/dislike etc… Eg. Hello, what is your name?. How old are you? How are you like? What do you like?

IR-to go To talk about where someone is going, use ir + a Preposition: a = to a + el = al a los a la a las How do we conjugate the verb to go? Voy Vamos Vas Vais Va Van Yo voy al cine. (I go to the movies. Or I am going to the movies) Yo voy a la oficina.

Translate We are going to the basketball game. You all are going to the shopping mall. They are going to the concert. You are going to the store. Paul is going to the stadium. I am going to my friends house. You (formal) are going to the pool.

¿Adónde van? Pg 14-15 ¿Adónde van Carlos y su hermano todos los días? ¿Qué le gusta hacer Carlos después de la escuela? ¿Quién es muy estudioso? ¿Adónde va toda la familia de Carlos los domingos? ¿Quiénes van al cine sábado?

When do we use ser or estar? Nationality Date Time Characteristics Profession Estar: Location Feelings

How do we conjugate ESTAR? Estoy Estamos Estás Estáis Está Están Eg. Estoy bien.(feeling) Estoy en la clase.(location)

Examples of how we use SER Soy de Argentina. (nationality) Es la una de la tarde. Son las tres de la tarde. (time) Hoy es el 2 de agosto. (date) Ella es bonita. (Characteristics) Pablo es un estudiante. (profession)

Complete the sentence with ser or estar. 1. Miel ____el perro de Juanito. 2. Miel tiene tres años y ______ un perro muy bonito y inteligente. 3.Miel y Juanito _____buenos amigos y les gusta jugar mucho. 4.Hoy, Miel_____triste porque Juanito____muy occupado y no puede jugar. 5.Juanito _____un estudiante de la escuela San Francisco.

6.Juanito _____nervioso porque mañana tiene un examen. 7._____las nueve de la noche y tiene que estudiar mucho. 8.nMiel_________enojado porque tiene hambre. 9. Miel_______en la cocina pero Juanito no lo escucha.

Complete the sentence telling how you feel in each situation. Cuando tengo un examen, yo_______ Cuando es mi cumpleaños, yo_____ Cuando lloro, yo_____ Cuando saco buenas notas, yo______ Cuando saco malas notas, yo_______

¿Cómo estás? Pg. 18-19 ¿Por qué está triste Carmen? ¿Qué le gusta hacer a Silvina cuando está deprimida? ¿Por qué no quiere ir al concierto Carmen? ¿Adónde van a comer?

Regular ar-verbs Hablar=to talk Hablo Hablamos Hablas Habláis Habla Hablan

Regular er/ir verbs Comer Como Comemos Comes Coméis Come Comen Vivir Vivo Vivimos Vives Vivís Vive Viven

Hacer- to do, to make How do we conjugate the verb hacer? Hago Hacemos Haces Hacéis Hace Hacen Yo hago la tarea. Ellos hacen la cama.

Translate 1. He drinks a lot of soft drinks. 2. They listen to music everyday. You(formal) watch television. I make the bed. She writes letters to her friends. I practice sports with my family. You all read books. My friends learn a lot at school.

Answer the questions translate question first ¿Qué deportes practicas? ¿Miran ustedes mucha televisión? ¿Quién de tus amigos lee libros? ¿Tu amigo escribe cartas a sus abuelos? ¿Usted hace la tarea todos los días?

Answer the questions translate first ¿Haces tú los fines de semana? ¿Hacen ustedes los fines de semana? ¿Qué haces en la clase de ingles? ¿Qué hace tu amigo después del almuerzo?

Stem-changing verbs Querer (e-ie)-to want Quiero Queremos Quieres Queréis Quiere Quieren Other e-ie: pensar, preferir…others R30

Stem-changing verbs Poder-(o-ue) to be able to Puedo Podemos Puedes Podéis Puede Pueden Other o-ue: almorzar, dormir, volver …others R3o

Stem-changing verbs Servir-(e-i) to serve Sirvo Servimos Sirves Servís Sirve Sirven Other e-i: pedir…other R30

Jugar-(u-ue) Juego Jugamos Juegas Jugáis Juega Juegan ¿Qué deporte juegas? ____________________________

Complete the paragraph with the correct form of the verb Complete the paragraph with the correct form of the verb. (almorzar, querer, poder, pensar, servir) Hola Roberto, Hoy yo ___1_____ir al restuarante para _______2___. El restaurante _____3_____unas pizzas buenísimas. ¿Yo____4______saber si tú ____5______ ir conmigo?

Write a letter Write a letter to a person you just met. 15 sentences Good sentences! I run. Is not a good sentence. I run everyday with my friends at school. Is a good sentence. Include: Your name Today's date 3 characteristics Where you are from How you feel today What you like and dislike You must use ar, er, ir verb You must use 2 stem-changing verbs You use the verb hacer and tener.