Muchas Gracias por el Regalo Learning Objectives To be able to write a thank you letter in Spanish jueves el primero de noviembre.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Las Descripciones.
Advertisements

Los Comparativos.
Who likes what? Me (I like)Nos (we like) Te (you like) Os (you like *plural) Le (he or she likes) Les (they like) Write whether you: 1. like or dislike.
¿CÓMO ERES Y CÓMO ES EL O ELLA…? Describing Yourself and Others.
Gracias por el regalo I understand when to use different adjectives
Frases de Comparación.
By Thailys. Los deportes To be able to talk about likes and dislikes. I can talk about what I like and I don’t like. I can ask other people what they/he/she.
Adjetivos.
ADJECTIVOS DE PERSONALIDAD. Palabras de Personalidad  Artístico/Artística - Artistic.
WALT and WILF Be able to say how you get on with members of your family. Be able to use adverbs to help to describe other people. Be able to understand.
What is the proper response to…?
Indirect Object Pronouns To whom or for whom an action is performed.
Español 1 - Objectives: TSW be able to greet, ask how someone is doing, and say goodbye in a formal setting.
Ser vs Estar Español 1 Sra. Martínez.
Comparaciones Aligns with unit objective: “Students can compare people and things in Spanish.”
¡Vámonos! Hoy es el 19 de marzo 1. What are you invited to? 2. When is it? 3. Where is it? 4. Who is having it? 5. What will there be between 8-10 PM.
¿Cómo eres tu? (What are you like)
Me llamo Bart. Voy a hablar de mi familia…
Hoy es el lunes 18 de mayo de Complete the following story with the correct preterite form of the appropriate verb in parentheses, El sábado pasado.
(EN ESPAÑOL) YOU WILL SEE A QUESTION, AN ANSWER OR A PHRASE. YOUR GOAL IS TO FIGURE OUT HOW TO ANSWER IT, WHAT THE QUESTION SHOULD BE OR A RESPONSE. WRITE.
Comparatives and Superlatives Content Objective: Students will learn how to make comparisons with Comparatives & Superlatives. Language Objective: Students.
 Today you will learn the name of clothing items in Spanish and will be able to tell what you and your friends are wearing.  You also will be able to.
Hoy es lunes 25 de noviembre del 2013 Objective: Learn the use of Verb SER (To BE) with singular and plural subject pronouns. 20 points DO NOW: Verb ser.
¡Buenos días! Learning IntentionsSuccess Criteria We’re learning to… We’ll know we’re successful when we can… identify, pronounce, and correctly use adjectives.
¡MI PROFESORA ES MUY SIMPÁTICA! Using el verbo SER with Adjectives.
Lunes, el 22 de noviembre 2010 El tiempo Learning objectives: be a self manager in learning to write the different types of weather in Spanish and using.
Activity 4 pg. 226—Complete each phrase with the appropriate word. 1. L a esposa de mi tío es mi __________. 2. El padre de mi padre es mi _____________.
OBJ: giving an opinion To work at a Level 3 and above you must be able to express opinions in Spanish. Whenever you say or write something, try to use.
Vámonos ¿Qué llevas? (What are you wearing?) Answer in a complete spanish sentence describing the item and color. List at least two articles of clothing!
DAY 21 6/9 DE NOVIEMBRE. LA ENTRADA… REPASO DE LOS PRONOMBRES DE SUJETO I can recite and define all Spanish subject pronouns. Yo 1s 2s 3s 1p 2p 3p I Tú.
Los Adjetivos Demostrativos Objective-Today we are learning about demonstrative adjectives in Spanish.
objetivos Leer y entender El grito de la independencia de México. Ilustrar la independencia de Méxco Read and understand “the shout (el grito)” of the.
Irregular Adjective Notes something to write with your apuntes amarillos.
Indirect Object Pronouns Complemento Indirecto Indirect Objects a) I bought that skirt for her. b) I gave those shoes to him. What is the subject? What.
¿Que Vas a Estudiar? Learning Objectives To be able to talk about school options GrammarComparatives Present and Future Tense Adjectives martes, el catorce.
Hola Buenos días Buenas tardes Buenas noches ¿Qué pasa? ¿Qué tal? ¿ Cómo estás? Bien Muy bien Mal Muy mal Así Así ¿y tú? Más o menos Gracias Regular De.
I need deodorant Do you need a towel? I need toothpaste and a toothbrush I don’t need soap Do you need shampoo and a brush ? I don’t need shower gel or.
Lección 12.  QUE  QUIEN, QUIENES  LO QUE  QUE  …is the most frequently used relative pronoun. It can refer to things or people. Unlike its English.
Learning Objective By the end of the lesson you… Will be able to ask the way to a place in a school Will be able to give directions to the place.
This powerpoint can be found in our shared area: My Computer/P Drive/Submit & Share/MFL/LWA Spanish/Y7 Spanish.
Voy a Objectives All of you will remember at least 6 places in Spanish. Example: La playa Most of you will be able to use the verb “Voy a” and understand.
thank you very much.
El género y número de los adjetivos GRAMÁTICA 1B- p. 55.
Comparisons of Equality
Preparación/ Review Hoy es jueves el 27 de octubre de 2016 Today is Thursday, October 27, 2016 Do now: In your assessment you will be asked to read about.
What are adjectives? Read grammar book blue box pg55
Es el 4 de noviembre La Práctica (parte 1)
This powerpoint can be found in our shared area:
¿Qué tiempo hace en .....?.
Match the following greetings/goodbyes to their definition
¡Bienvenidos! Pongan la tarea en tu pupitre.
Direct object pronouns
Practiquen los adjetivos con
Do now: What does it mean ¿Cómo eres?
Para hacer ahora 1) ¿Cuáles son los días de la semana?
Indirect Object Pronouns me, te, le, nos, os & les
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Ponen la tarea nueva en la cesta.
OBJETIVOS To revise Repasar la familia Describir otras personas other.
Be able to give opinions of school subjects.
DUE NOW: Place homework on entrance table.
Preparación/ Review Hoy es jueves el 6 de octubre de 2016 Today is Thursday, October 6, 2016 Draw a Venn diagram. Open pg 55, on Ex 7 there is a word.
Para Empezar P. 4 – más saludos p. 4.
Me gustan, me encantan P. 135 Realidades 1.
How to write a letter or in Spanish?
Indirect Object Pronouns me, te, le, nos, os & les
What are adjectives? Read grammar book blue box pg55
Describe a las personas con una frase (sentence) completa.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Transcripción de la presentación:

Muchas Gracias por el Regalo Learning Objectives To be able to write a thank you letter in Spanish jueves el primero de noviembre

Gramatica I amWe are You are He isThey are She isThey are soy ereses somos sois son ser – to be

Querido Liam, Querida Chiara, ¡Hola Stephanie! lunes, el tres de octubre ¿Que tal estás? Muchas gracias por la camiseta de Jogjakarta para mi regalo de cumpleaños. Es muy graciosa y practica. Me encanta el color/el diseño Eres muy generoso. Para el cumpleaños de mi padre le compro un telefono movil porque es más hablador que mi madre. A mi madre le hace falta lavar el pelo, le compro champú…jajaja.. y para mi hermano menor le compro una pluma porque normalmente es muy deportista. Para mi proximo cumpleaños quiero un DVD de los mejores goles de Everton escribeme pronto un saludo Pranav Success Criteria: “le” or “les” mas..que or menos..que “le(s) hace(n) falta”.. gifts adjective describing people an adverb connectors