Español 1 Ms. Maldonado. Hacer Ahora Template lunes 9 de Septiembre del 2013 martes 10 de Septiembre del 2013 miércoles 11 de Septiembre del 2013 jueves.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Los Números y El Tiempo. Los Números Más de = once 12 = doce 13 = trece 14 = catorce 15 = quince 16 = dieciseis 17 = diecisiete 18 = dieciocho 19.
Advertisements

Español A- In the “Calientarse-Warmup” section of your binder, write the FULL NAME (JACK HILLE MIDDLE SCHOOL) of our school using the Spanish Alphabet.
You need to improve the way you write and think in Spanish - Time This is an interactive presentation. You need your work sheet, your pencil, and your.
You need to improve the way you write and think in Spanish – At what time? This is an interactive presentation. You need your worksheet, your pencil, and.
1. Tengo una pregunta..
This is an interactive presentation
How to tell time in Spanish
Telling Time (Cómo decir la hora).
Accents and Punctuation
La hora. ¿Qué hora es? Son las ocho= Its 8 oclock Son las ocho= Its 8 oclock Son las cinco= It's 5 oclock Son las cinco= It's 5 oclock Son las seis=Its.
3 al día  1. List 5 cities and / or states with Spanish names.
Los Saludos y Las Despedidas
Telling Time Grammar Essential #8.
Preliminar Pages 1-21.
Saludos y despedidas.
Repaso de la Etapa Preliminar
Students will: ask for and give names. understand the difference between addressing someone formally and informally. ask how others are doing and respond.
ANDRE FRANCO. Malena aprende los números Malena is learning the numbers in Spanish with objects. Lets find out how much she knows.
Mandatos de la clase y vocabulario Classroom commands and vocabulary
Telling Time in Spanish Grammar Notes
1 3 WAYS TO ASK A QUESTION 1.Add question marks to a statement. 2.Add a tag word to a statement. 3.Use a question word.
In both English and Spanish, the verb to be (ser) and numbers are used to tell time. Copyright © 2008 Vista Higher Learning. All rights reserved.
El 6 de septiembremartes Calentamiento El objetivo de hoy Los estudiantes van a poder preguntar Como te llamas? Y contestar la pregunta usando vocabulario.
¿Qué hora es? What time is it? (What hour is it?).
El calendario y la fecha
Capítulo Uno: Primer paso
Vocabulario Capítulo preliminar.
Middle School Spanish. Sigue las direcciones Necesitan un lapiz o un boli y un cuaderno – You need a pencil or pen Saquen un libro Saquen el foldable.
Week of Oct , S1P1 – Sigue las direcciones Necesitan un lapiz o un boli y un cuaderno – You need a pencil or pen and a notebook Saquen el.
Las Introducciones ** Important Phrases for Conversation **
+ Expresciones Hoy es el treinta de enero.. + Greetings Hola Hello ¿Qué pasa? Whats up?
Hazlo ahorael 14 de mayo Objetivos: SWBAT recognize different Spanish-speaking countries & currencies. SWBAT understand currency conversion. Write 3 sentences.
¿Qué? = What ¿Quién? = who ¿Quienes? = who ( pl. subj) ¿Cuándo? = when ¿Dónde? = Where ¿Por qué? = why.
Español 1 el 30 de agosto. Bell Dinger – el 30 de agosto
Español 1 el 26 de agosto. Empezar el 26 de agosto Translate: Hi! My name is John. How are you? Whats your name? See you later. Its 5:00 p.m. Whats happening?/Whats.
Español 1 ¿Qué hora es?. Bell Dinger :Escriban los números en español…
Expresiones Lección 1 Presentaciones con el verbo presentarle.
Expresiones Lección 1 Hola, ¿qué tal? = Hi, hows it going?
Mandatos de la clase y vocabulario Classroom commands and vocabulary
Hoy es martes, el diez de septiembre
¿Cómo te llamas? ¿De dónde eres?
Señorita Murano profesora entrenadora hermana hija amiga atleta.
Avancemos 1 Lección Preliminar
Para Empezar: En La Escuela
ALC 11 lunes el 26 de septiembre. Bienvenida lunes el 26 de septiembre Front row face the back row. Back row will read the words on the screen in the.
Para Empezar Test 2 The things you need to know for the test over Para Empezar Part 2.
Quiz # 1 Las introducciones.
9/20 A- Complete the sentences: 1. Me llam_ Pablo. 2. ¿Cómo te llam_ _? 3.¿Cómo se llam_ ? B- Contesta las preguntas (oraciones completas). 1. ¿Estudias.
La Hora.
Los Numeros 0 – 100 en espanol.
7º/8º Can-do Statements 1-5 Thematic Unit 1, It´s All About Me. I can… A …say and spell my name for someone using the Spanish alphabet. B. … introduce.
Las salutaciones y despididas
ESPAÑOL Spanish Language Alejandro Deltell González «Alex»
Telling Time (Cómo decir la hora). When we ask what time it is in Spanish, we say “¿Qué hora es?” Some people also say “¿Qué horas son?”
¿Tú o Usted. 1. Sr. Thennis 2. Tu gato (your cat) 3
Warm Up, el jueves, el 30 de agosto
El abrecerebros 24/9/13  “Pluralize,” then translate: la clase de química.  1. No quiero la clase de química.  2. Me gusta la foca negra.  3. La profesora.
Articles, nouns and contractions oh my!. The POWER of the article THE 1. There are four ways to express THE in Spanish 2. The four ways are: El La Los.
Power Point created by Mrs. Rivera.  To introduce people and say where they are from.  To ask where someone is from.  To say who someone is.
Hacer Ahora Copy the sentence below and translate it into English.
Chapter 1 Part 1. Vocabulario Part 1 Como te llamas?- What’s your name? Como se llama usted?- What’s your name? (to an adult) Me llamo…- My name is… Soy…-
 1. Why should a person learn Spanish? Give at least 3 reasons in your explanation.  2. What Spanish experiences have you had? (None is not an option.
Warm-up Label the body parts La cabeza Los ojos La nariz La boca El est’omago El brazo La mano El dedo La pierna El pie.
Question formation Preview Sí or no No and not Question words
Quantity How much? How many?
Los números Mathematical problem solving Existence/Non-existence Quantity How much? How many?
Informal and Formal Greetings
Greetings.
What’s good man What do we do when we greet Informal U.S.A Formal U.S.A Informal Spanish Formal Spanish.
Senora Atkinson Spanish 1 Week 5: Day 1 Roll Call: Answer with: “Hola”, “¿Qué pasa?” or “¿Qué tal?”. Review (Repaso): Complete the worksheet on your desk!
Transcripción de la presentación:

Español 1 Ms. Maldonado

Hacer Ahora Template lunes 9 de Septiembre del 2013 martes 10 de Septiembre del 2013 miércoles 11 de Septiembre del 2013 jueves 12 de Septiembre del 2013 viernes 13 de Septiembre del 2013

Hacer Ahora: ¿Qué Falta? (what´s Missing) 1. ? 2. Colombia 3. ? 4. Perú 5. ? 6. ? 7. Argentina 8. ? 9. Paraguay Sur América 1. México (North America) 2. Guatemala 3. ? 4. ? 5. Panamá 6. ? 7. ? América CentralLas Antillas 1. Cuba 2. ? 3. Puerto Rico Europa 1. ? 20 países!!!

Hacer Ahora answers 1. Ecuador 2. Colombia 3. Venezuela 4. Perú 5. Bolivia 6. Chile 7. Argentina 8. Uruguay 9. Paraguay Sur América 1. México (North America) 2. Guatemala 3. El Salvador 4. Honduras 5. Panamá 6. Nicaragua 7. Costa Rica América CentralLas Antillas 1. Cuba 2. Republica Dominicana (Dominican republic) 3. Puerto Rico Europa 1. España (Spain) 20 países!!!

Cornell Notes (Guided Notes Example)

Saludos y Presentaciones Greetings 1. Buenos Dias (good morning) 2. Buenas Tardes (good afternoon) 3. Buenas Noches (good evening) 4. Hola (hello) Goodbyes 1. Adios (goodbye) 2. Hasta luego (see you later) 3. Hasta Mañana (see you tomorrow) 4. Nos Vemos (see you later) Introductions 1. ¿Cómo te llamas? (what´s your name? 2. Me llamo _____ (my name is _____) 3. Mucho gusto Encantado(a) (nice to meet you 4. Igualmente (likewise)

Tu y USTEd (Ud.) 1. We use tú when talking with peers 2. We use ud. when we want to show respect 3. ¿Cómo estás (tú)? (how are you – for friends, peers) 4. ¿Cómo está ud.? (how are you – for teachers, coaches, parents) 1. Estoy bien (I´m well) 2. Estoy mal (I´m bad) 3. Estoy asi asi (I´m okay) 4. When you finish see if you can understand the conversation on page 5 activity 6: Mucho Gustowrite your answers under these notes

Announcements All make-up work is due on Friday! No exceptions! Make-up Benchmark quiz will be this Friday so please be in class! Have a great day!

Hacer Haora Jueves 12 de Septiembre del 2013 Complete the activity on page 5 activity 6: Mucho Gustowrite your answers on your bell ringer sheet. Also copy this: Benchmark # 1: Students will recognize vocabulary using picture cues.

Greetings Please work quietly and complete the worksheet on greetings.

Hacer Haora Viernes 13 de Septiembre del ¡Buenos días, Señor! ¿Cómo __________? -Estoy bien, Felipe, gracias. ¿Y _______? --Regular. Hasta ________. -Adiós -- __________ tardes, Miguel, ¿Qué _______? -Nada. --Hola, ¿Cómo te ________? -Me _________ Graciela --Mucho _________.

Hacer Haora Viernes 13 de Septiembre del ¡Buenos días, Señor! ¿Cómo está? -Estoy bien Felipe, gracias. ¿Y tú? --Regular. Hasta luego. -Adiós -- Buenas tardes, Miguel, ¿Qué haces? -Nada. --Hola, ¿Cómo te llamas? -Me llamo Graciela --Mucho gusto.

- Listen and state whether the speaker is greeting or leaving. Leaving Greeting

Listening Activity 1. ¡Hola! ¿Como estas? 2. ¡Buenos dias señor! 3. ¡Adios! 4. ¡Buenas tardes! 5. ¡Hasta luego! 6. ¡Hasta mañana Lucia! 7. ¡Buen dia Mario! 8. ¡Buenas noches Maria!

Mandatos de la clase (Classroom commands) ¡Silencio! (quiet) Abran su libro (open your book) Cierren su libro (close your book) Repitan (repeat) Levantense (stand up) Sientense (sit) Saquen _____ (take out ____) Escriban _____ (write ____) Entreguen ______ (turn in ____) Levanten/Levanta la mano! (raise your hand) Guarden _____ (put away ___)

Mandatos de la clase ¡Silencio!Abran su libro

Mandatos de la clase Cierren su libroRepitan

Mandatos de la clase LevantensenSientense

Mandatos de la clase SaquenEscriban

Mandatos de la clase EntreguenLevanten/levanta la mano

Mandatos de la clase Guarden

Extra Time Left Over? Whats with the upside down punctuation and accent marks? Correct the following phrases (you may look at the dialogues on page 2 and 4): 1. Como estas 2. Que tal 3. Hasta luego 4. Y tu

Hacer Ahora Template lunes 16 de Septiembre del 2013 martes 17 de Septiembre del 2013 miércoles 18 de Septiembre del 2013 jueves 19 de Septiembre del 2013 viernes 20 de Septiembre del 2013

Hacer Ahora 1. What Spanish speaking country shares a border with the United States? 2. What Spanish speaking countries are in Central America? 3. What Spanish speaking countries are in the Caribbean? 4. What Spanish speaking country lies at the bottom of Central America? 5. What Spanish speaking country is not part of the Americas? You may use your books. The information is located on the maps on pages XVI-XXVII at the beginning of the book.

Hacer Haora answers 1. North America 2. Guatemala, Honduras, El Salvador, Nicaragua, Costa Rica, and Panama. 3. Cuba, Dominican Republic, Puerto Rico 4. Panama 5. Spain

Hacer Haora: What are different ways you could answer to ¿Cómo estás? Choose the correct responses. bien mal muy bien fantástico horribl e fatal maravilloso

Spanish Words Spelling 1. Lápiz 2. Regla 3. Boligrafo 4. Carpeta 5. Silla 6. Escritorio 7. Papel 8. Papelera

Hacer Haora What does peace mean to you? Name symbols that represent peace. Write 6-7 sentences.

Definite articles What do they do? They tell you quantity and gender of things. In Spanish words are identified by gender and number. What are they? SingularPlural El (Masculine)Los La(feminine)Las

Lets practice What definite article would we use for the following words? Remember to look at gender and number. 1. Joya 2. Muñeca 3. Juego 4. Libros 5. Estudiantes

cuaderno lápiz hoja de papel libro pupitre carpetas bolígrafo Hacer Haora: Write in the definite article: el/los, la/las

HACER AHORA (you may use your book): Viernes 20 de Septiembre del 2013

Vocabulario del cuerpo 1. mano 2. brazo 3. cabeza 4. boca 5. pie 6. estómago 7. pierna 8. nariz 9. ojo 1.Hand 2.Arm 3.Head 4.Mouth 5.Foot 6.Stomach 7.Leg 8.Nose 9.Eye

Vocabulario del cuerpo cuerpo 11. hombro 12. rodilla 13. cuello 14. dedo 15. lengua 16. cadera 10.body 11.shoulder 12.knee 13.neck 14.finger 15.tongue 16.hip

Definite Articles 1) Mean the in English. 2) Comes before a noun 3) indicates gender of a noun 4) 4 types: el or la; los or las 5) el = masculine/singular 6) la = feminine/singular 7) los = masculine/plural 8) las = feminine/singular **usually nouns that end in –a are feminine **nouns that end in –o are masculine

Practiquemos 1. ______manzana 2. ______ computadora 3. _______ pizarra 4. ______ italiano 5. ______ bandera 6. ______ pantalla 7. _____ oso 8. _____ calificación

Exit slip Answer the following question in a full paragraph (6-7 sentences): Where were you 4-5 years ago and what were you doing? Also, where do you see yourself 4-5 years from now? Be honest!

All make-up work is due today!!!!!! If you need to turn in something before the day ends please see me in room 314 no later than 3:30 p.m.

Hacer Ahora Template lunes 23 de Septiembre del 2013 martes 24 de Septiembre del 2013 miércoles 25 de Septiembre del 2013 jueves 26 de Septiembre del 2013 viernes 27 de Septiembre del 2013

Hacer Ahora: Lunes 23 de Septiembre del 2013 Label the 10 body parts. You may use your books!

Partes del cuerpo 1. The knee=La rodilla 2. The waist=La cadera 3. The shoulder=El hombro 4. The neck=El cuello 5. The tongue=La lengua

¿Dónde está? Vs. ¿Dónde están? ¿Dónde está?= Is used when asking about 1 thing (singular) ¿Dónde están?= Is used when asking about more than 1 thing

Speaking activity Today you will test a classmate on how well he/she has learned their vocabulary on the parts of the body. Directions: Ask your partner the question ¿Dónde está…? Or ¿Dónde están? If your partner points correctly to the body part, give them a check mark. If they point incorrectly write an x. At the end, tally the checkmarks and write the number correct out of 16. BE HONEST! REMEMBER: Both of you need to complete this task! Buena Suerte!

Hacer Ahora When do you use ¿Dónde está? Vs. ¿Dónde están? Translate the following words: 1. La cabeza6. La pierna 2. El pie7. El brazo 3. La boca8. El estómago 4. La mano9. La naríz 5. El dedo10. El ojo

Plural Add –s if the word ends with a vowel. Add –es if the word ends with a consonant. This rules applies for all nouns. Practice: 1. La mano 2. El ojo 3. El Pie 4. La canción 5. La estación Extra Credit: Write the plural form of each of the parts of the body!

Hacer Ahora: Miércoles 25 de septiembre del Why are benchmarks so important? 2. What percentage of your grade are benchmarks? 3. What are the best ways to prepare for benchmarks?

Los números Página 7: Copy the pronunciations for numbers 0-9, and the chart for numbers on your notebooks.

Practiquemos

Telling Time Tarde= AfternoonMañana= Morning 1:00 p.m.= Es la una de la tarde. 2:00 a.m.= Son las 2:00 de la mañana 5:15= Son las cinco y cuarto 6:30= Son las seis y media 6: 40= Son las siete menos veinte 8:52= Son las ocho cincuenta y dos 4:00= Son las cuatro en punto

Hacer Ahora: Jueves 26 de Septiembre ¿Que hora es?

Los números Solve the following and write the pronunciation for each number! = = * 2= = = – 9= = – 9= = – 5=

Los números Solve the following and write the pronunciation for each number! = veinte + treinta y dos = cincuenta y dos = uno + uno= dos * 2= veinte * dos= cuarenta = veintiuno + dos= veintidos = veinticinco + uno= veintiseis – 9= cincuenta y nueve – nueve= cincuenta = treinta y tres + uno= treinta y cuatro – 9= cuarenta – nueve= cuarenta y nueve = setenta + uno= setenta y uno – 5= veintisiete – cinco= veintidos

Hacer Ahora: Viernes 27 de Septiembre del 2013 Please write the answers in Spanish! 1. What is the pronunciation for these numbers? Write the pronunciation for numbers HINT: veinti_________ 2 nd number

Los números apuntes 0-20Individual spelling 21-29Veinti__________ 2 nd number 30Treinta/ treinta y __________ 2 nd number 40Cuarenta/ cuarenta y _________ 2 nd number 50Cincuenta/ cincuenta y ________ 2 nd number 60sesenta/ sesenta y _________ 2 nd number 70Setenta/ setenta y ________ 2 nd number 80Ochenta/ ochenta y _________ 2 nd number 90Noventa/ noventa y ____________ 2 nd number 100cien

Práctica de los números Listen carefully

Los números Listening to numbers

Telling time Page 8 Activity 11 Q: ¿Qué hora es?= What time is it? A: Son las diez. When do you use the verb es/son?

Place the correct definite article in front of the following words. Remember definite articles are el, la, los, and las. 1. _______ monstruo 2. _______ carpetas 3. _______ mesa 4. _______ mano 5. _______ bolígrafos 6. ______libro 7. ______verdura 8. ______ gato 9. ______ tiendas 10. _____ supermercados

Exit slip 6-7 sentences