La Fecha: Hoy es viernes, el cuatro de enero. La Meta: ¿Cómo se escribe la palabra? Hagan Ahora: ¿Cómo se escribe tu nombre? (Ejemplo: -Ce-A-Ele-De-A-Ese-

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
E SPAÑOL 1 6° Hoy es viernes el 30 de enero. P ARA E MPEZAR Escribe el nuevo vocabulario por 1 The Homework 2.The notebook 3. The day 4. The date 5. The.
Advertisements

 WRITE THE FOLLOWING NUMBERS IN WORDS ON YOUR SHEET: 35, 49, 58, 67, 72, 84, 93, 100  WRITE AND SOLVE THIS PROBLEM: CUARENTA Y SIETE – TREINTA Y OCHO.
Question words question WORDS? Cómo Cuándo Cuánto Dónde Por qué Qué Cuál Quién A qué hora Adónde.
 Which Spanish letter sounds like “h”? Give an example.  Which Spanish letter sounds like “y”? Give an example.  Which Spanish letter is silent? Give.
La Hora... Telling Time in Spanish. ¿Que hora es? The verb ser is used to express the time of day. Use es when referring to "one o'clock" and use son.
Telling time in Spanish: Explanation Practice exercise index MURPHY.
Telling time in Spanish: Explanation Practice exercise index.
Telling Time.
de septiembre.  ¿Qué hora es? La participación #1 = dibuja una FLOR GRAN DE 3. 4.
Hoy es miércoles, el 30 de octubre La pregunta: Explain this comic.
Campanazo Write out the following numbers in Spanish:
Hoy es martes. Es el 5 de noviembre LA PREGUNTA: ¿Cuál es la fecha de La Navidad? ¿Cuál es la fecha del Día de San Valentín? LA TAREA: -Terminen la hoja.
Para hacer ahora Identifiquen:
TIENEN 5 MINUTOS Hoy es el _____ de _____ del __________ Objective : I can identify and say prepositions Vocab/Ideas : Sobre Detrás de Debajo de Entre.
Los mandatos. Cómo formar los mandatos Use commands when you want to tell someone to do something or not to do something.
Hacer Ahora Lunes, el 7 de febrero
Unidad 3 Leccion 1 Vocabulario.
CALENTAMIENTOS # 1 - # 10 Tu nombre: _____ _____ _______
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
La comida Food!. Para comer (to eat) - Frutas (fruits) -El desayuno (breakfast) -El almuerzo (lunch) -La cena (dinner) -Postres (desserts)
Para empezar… Contesta en español, en oraciones completas:
La campana (Escriban todo!!!!) 1.What do the verbs saber and conocer mean? 2.When do you use the verb conocer? 3.What do the verbs ser y estar mean? 4.When.
Tener -= to have. Tener Tener is a new verb, but you have already seen two of the forms from TENER in the last chapter. Tener is a new verb, but you have.
Objetivo: What are some activities we like to do? What don’t we like to do? Hagan Ahora: Translate the following words into English. la comunidadpero.
¿Cuántos Años Tienes? ¿ Cuál Es Tu Teléfono? Spanish4Teachers.org.
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
HOW LONG AGO: HACER WITH EXPRESSIONS OF TIME. Para el fin de esta leccíon, se puede:  Comprender los usos de “hacer” con expresiónes de tiempo.  Comprender.
En la clase Los Verbos Sujetos: Yo y Tú. Conjugación de los verbos - I In Spanish when we want to talk about yourselves we use the word yo. Yo means I.
ALC 114 Lunes el 14 de marzo. Objetivo Write and retell the sock joke with your flash cards of the clothing and colors.
I can Tell time in Spanish: Avancemos 2.2 Jorgensen.
El calendario y la fecha. el lunesel martesel miércoles el juevesel viernes el sábadoel domingo  days of the week are not capitalized  all days are.
Essential ?: How do I use these irregular verbs? How are they different than the verbs I already know?
Examen viernes el 3 de abril. Be sure to write the number for each question. This test is worth 90 points. Notes may be used but we will be going quickly.
ESPAÑOL 1, el 7 de octubre a la clase de ESPAÑOL Toma asiento Saluda a tu compañero de mesa Espera para la maestra empezar la clase.
El Calendario. What are the days of the week and months in Spanish?
¿Qué hora es? (What time is it?) Escribe los números en español Write the numbers in Spanish: 1. _______ 0 7. ________ 6 2. _______ 1 8. ________ 7 3.
Escribe las tres formas para presentarte (Write down three ways to introduce yourself) 1. _______________________________ 2.________________________________.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
Para hacer ahora 1) ¿Cuál es la fecha de hoy? 2) ¿Cuál es la fecha de mañana? 3) ¿Cuáles son las estaciones del año?
¡Bienvenidos a clase! lunes, el 6 de abril. ¿Que vamos a hacer hoy? 1.tener + que + infinitive 2.hace + time expressions 3.adverbios.
¡Bienvenidos a clase! viernes, el 30 de octubre.
Para hacer ahora 1) How would you ask to go to the following places in Spanish? 2) How do you say that you have something in Spanish? 3) How do you say.
Hoy es lunes el diez de febrero. La Meta: Los números a mil Hagan Ahora: Escriban una lista de uno a cinco. Escuchen los números y escriban los numerales.
La fecha: Hoy es miércoles el 23 de octubre. La meta: ¿Qué es tu apodo? Hagan Ahora Escriban el saludo apropiado para cada situación. 1.You see your teacher.
Talking about what you do and when Spanish grade 8 Level 1b.
La Fecha: Hoy es martes, 30 de septiembre Objective: SWBAT use the verb tener in Spanish to talk about things that you and others have and have to do.
Hoy es martes, el seis de mayo. La Meta: ¿A quién hablas? Hagan Ahora: Saquen la tarea del viernes para repasarla. (Take out Friday’s homework to go over.
How do you respond to the following greetings in Spanish?
TENER to have =_____________.
Las clases de Sra. Schwarz Realidades 1
If you didn’t do your HW, write it in your Missing Work Log!
Hoy y manana los dias de la semana
Expressing the Date.
Telling at what time something happens
Hoy es _________, el _____ de ______ de______________.
HAGAN AHORA: ESCRIBE LAS FECHAS EN ESPAÑOL December 31 July 4
Telling time in Spanish:
Hoy es jueves el trece de septiembre
The Days of the Week (Los días de la semana).
Telling time in Spanish:
The days of the week (Los días de la semana).
Antes de empezar In English, write 5 things you would like to do when you finish High School. 1) 2) 3) 4) 5)
Hoy es _______,el ____ de ____________.
The Days of the Week (Los días de la semana).
Antes de empezar contesta las preguntas sólo escribe las respuestas
Hoy es miércoles el 12 de noviembre
Los días de la semana-Days of the week
Español Semana 5 Hoy es jueves, el doce de septiembre del Agenda
Transcripción de la presentación:

La Fecha: Hoy es viernes, el cuatro de enero. La Meta: ¿Cómo se escribe la palabra? Hagan Ahora: ¿Cómo se escribe tu nombre? (Ejemplo: -Ce-A-Ele-De-A-Ese- = CALDAS) Tarea: On looseleaf, write a Spanish word for each letter of the alphabet. Translate each into English.

¿Cómo se escribe…? When you want to ask someone how to spell something, you say ¿Cómo se escribe? Página 5

Capitalization? To say that a letter is capitalized, you say Con mayúscula

Accents? To say that a letter has an accent, you say Con acento

The Carol Rule? Only the letters C, R and L are ever repeated in a word.

Escriban las palabras 1.manzana 2.Profesor 3.ratón

Escriban las palabras 4.perro 5.muchacha 6.Lluvia

Escriban las palabras 7. mayonesa 8.cumpleaños

When do we roll our “r” in Spanish? If the word BEGINS with an R, you must use the roll. If the word has TWO “R”s NEXT TO EACH OTHER, you must use the roll. All other times, you do NOT.

La canción del alfabeto Escuchemos y cantemos la canción.canción Página 1

Páginas 6-9 Actividad deletrando las frutas y las verduras (Fruit and Vegetables Spelling activity)