ENGRANAJES.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
¿PARA QUE ESTAMOS AQUÍ? LOS OBJETIVOS DE LA ENCARNACIÓN.
Advertisements

SIES – SISTEMA INTEGRADO DE EDUCACIÓN SUPERIOR
el 1, el 4 y el 9 tres cuadrados perfectos autosuficientes
22 3 ¿Qué creen que es? Les doy pistas: Se devora y no se gasta No necesita luz eléctrica Se puede compartir Se lleva a todas partes, facilito Si no.
MOVIMIENTO JOVENES DE LA CALLE CIUDAD DE GUATEMALA la storia la historia lhistoire the history strada calle rue street.
Paso 1 Portada YO SOY EUROPEO Comisión Europea.
1 INFORME RESUMEN SOBRE EL NIVEL DE UTILIZACION DE LAS TIC EN LAS EMPRESAS GALLEGAS ( Resumen PYMES ) Noviembre de 2004.
1 INFORME RESUMEN SOBRE EL NIVEL DE UTILIZACION DE LAS TIC EN LAS EMPRESAS GALLEGAS (MICROEMPRESAS, resultados provisionales) 29 de julio de 2004.
1 LA UTILIZACION DE LAS TIC EN LAS PYMES GALLEGAS AÑO Resumen. 24 de Junio de 2005.
Aranda Fernández, Miguel Ángel García Redondo, Luis Miguel
03- PREINSCRIPCIÓN v.2 Noviembre 2009 SIES – SISTEMA INTEGRADO DE EDUCACIÓN SUPERIOR.
Cuestiones y problemas
Los números.
Beginning Low ESL Teacher
ANDRE FRANCO. Malena aprende los números Malena is learning the numbers in Spanish with objects. Lets find out how much she knows.
ANALISIS DE IMÁGENES A PARTIR DE LA PRESENTACIÓN DE ALGUNAS IMÁGENES, PEDIR A LOS NIÑOS QUE OBSERVEN LAS ILUSTRACIONES Y QUE DESCRIBAN EN SU CUADERNO LAS.
Elementos transmisores del movimiento II
12.1. Breve introducción histórica sobre las máquinas
A la izquierda A la derecha Todo recto
SABER Y CONOCER The verbs saber and conocer also have an irregular YO form. Both of these verbs mean to know. Saber is used to express knowledge of simple.
El treinta y uno de agosto
Español 1 ¿Qué hora es?. Bell Dinger :Escriban los números en español…
Los números.
MOVIMIENTO JOVENES DE LA CALLE CIUDAD DE GUATEMALA chi siamo quienes-somos qui sommes-nous who we are attività actividades activités activities alimentazione.
Funciones Excel. Parte 1. Introducción 2 Una función Excel es una fórmula o un procedimiento que se realiza en el ambiente de Visual Basic, fuera de.
-17 Expectativas sobre la situación económica (Europa) Septiembre 2013 Indicador > +20 Indicador 0 a +20 Indicador 0 a -20 Indicador < -20 Total Unión.
Cuenta Pública Ministerio de Agricultura 18 de diciembre de 2013.
Capítulo 6-2 Vocabulario Describing people and things in the past, Talking about an emotional reaction 1.
Gerencia de Programas Federales de Agua Potable y Alcantarillado Evolución del Sistema Informático de Contraloría Social (SICS) Veracruz, Ver. 2 de octubre.
SOLDADURA.
Parte 3. Descripción del código de una función 1.
DIPLOMADO EN COMPETENCIAS DOCENTES
MECANISMOS DE ENGRANAJES INTRODUCCION
Teoría matemática.
TECNOLOGICO DE ESTUDIOS SUPERIORES DE TIANGUISTENCO
Cursogramas Ventas – Ejercicio 8
Proyecto ProMéxico Plasmas abril SECCIONES NOTICIAS PROYECTOS UNIDAD ACTÚA EVENTUALES secciones ProMéxico.
Proyecto ProMéxico Plasmas mayo SECCIONES NOTICIAS PROYECTOS UNIDAD ACTÚA EVENTUALES secciones ProMéxico.
Proyecto ProMéxico Plasmas marzo SECCIONES NOTICIAS PROYECTOS UNIDAD ACTÚA EVENTUALES secciones ProMéxico.
RETIRO DE COMALCALCO DIC. 2012
Expresiones Racionales
Exponentes Racionales y Radicales
Comité Nacional de Información Bogotá, Mayo 30 de 2011 Consejo Nacional de Operación de Gas Natural 1 ESTADISTICAS NACIONALES DE OFERTA Y DEMANDA DE GAS.
Comité Nacional de Información Bogotá, Julio 21 de 2011 Consejo Nacional de Operación de Gas Natural 1 ESTADISTICAS NACIONALES DE OFERTA Y DEMANDA DE GAS.
Comité Nacional de Información Bogotá, Julio 27 de 2011 Consejo Nacional de Operación de Gas Natural 1 ESTADISTICAS NACIONALES DE OFERTA Y DEMANDA DE GAS.
INFORME PIPADI HOSPITAL VALL DHEBRON JUNIO 2012 – JUNIO
Formula for si Clauses: Si + _________, + ___________.
Plan de Desarrollo “TODOS SOMOS FACATATIVA 2012 – 2015”
Aqui está Señoras y Señores !!!!!
JORNADA 1 DEL 24 DE MARZO AL 30 DE MARZO EQUIPO 01 VS EQUIPO 02 EQUIPO 03 VS EQUIPO 06 EQUIPO 05 VS EQUIPO 10 EQUIPO 07 DESCANSA EQUIPO 08 VS EQUIPO 13.
CULENDARIO 2007 Para los Patanes.
Números enteros.
BEATRIZ LAFONT VILLODRE
SI QUIERES VERLO DALE AL CLICK
ESTADOS FINANCIEROS A DICIEMBRE DE 2013.
Resguardos de Máquinas
GUIÓN GRÁFICO VALORES EN LA USB
Articles, nouns and contractions oh my!. The POWER of the article THE 1. There are four ways to express THE in Spanish 2. The four ways are: El La Los.
1 DEFINITION OF A CIRCLE and example CIRCLES PROBLEM 1a PROBLEM 2a Standard 4, 9, 17 PROBLEM 1b PROBLEM 2b PROBLEM 3 END SHOW PRESENTATION CREATED BY SIMON.
Quantity How much? How many?
What uses could you give to numbers in Spanish? Think for one minute, and then brainstorm!!!!!
EL RETO DE UN GRANDE Y PROFUNDO LEGADO
Numbers.
1 Fractales parte Este tipo de fractales pueden producirse con el Sistema L Un Sistema L o sistema de Lindenmayer es una variante de.
Progresiones Aritméticas
ESCUELA PROFESIONAL DE INGENIERIA INDUSTRIAL CURSO: GESTION DE LA CALIDAD ING.ELIZABETH FERG 1.
MECANISMOS DE ENGRANAJES: INTRODUCCION
ENGRANES Área Académica: Licenciatura en Ingeniería Mecánica
ENGRANAJES. RUEDAS RECTAS ENGRANAJE RECTO Valores Caracteristicos:  Número de dientes, z  Módulo, m en mm  Paso=  m.
Transcripción de la presentación:

ENGRANAJES

RUEDAS RECTAS ENGRANAJE RECTO Valores Caracteristicos: Número de dientes, z Módulo, m en mm Paso=  m

NOMENCLATURA DIMENSIONES: Diámetro medio: D= m z Diámetro de cabeza: D= m (z+2) Diámetro de fondo: D= m (z-2,5)

RUEDAS RECTAS ENGRANAJE RECTO

Geometría de las ruedas rectas

RUEDAS RECTAS FUERZAS GENERADAS Fuerza Tangencial: Ft = Mt / R Fuerza Radial: Fr = Ft Tg  , ángulo de contacto. Valor habitual, =20º

RUEDAS HELICOIDALES Valores Caracteristicos: Número de dientes, z Módulo, m en mm Paso=  m a, ángulo de hélice. Valores habituales de 15º 20º DIMENSIONES: Diámetro medio: D= ma z Diámetro de cabeza: D= ma (z+2) Diámetro de fondo: D= ma (z-2,5) Módulo aparente: ma = m / cos a

RUEDAS HELICOIDALES FUERZAS GENERADAS Fuerza Tangencial: Ft = Mt / Ra Fuerza Radial: Fr = Ft Tg a Tg a = Tg  / Cos a Fuerza axial: Fr = Ft Tg a

RUEDAS CONICAS Valores Caracteristicos: Número de dientes, z Módulo, m medio en mm Paso=  m 1 - 2, ángulos de paso. Ejes perpendiculares: 1 + 2 = 90º DIMENSIONES: Diámetro medio: D= m z Diámetro de cabeza: D= m (z+2) Diámetro de fondo: D= m (z-2,5)

RUEDAS CONICAS FUERZAS GENERADAS Fuerza Tangencial: Ft = Mt / Rmedio Fuerza Radial: Fr = Ft Tg  Cos  Fuerza axial: Fr = Ft Tg  Sen 

Aplicación de los diferentes tipos de ruedas En la figura se muestra una batidora industrial, en la que podemos ver los diferentes tipos de engranajes.

Engranaje, tornillo sin fín a.) de dientes cilíndricos b.) doble envolvente.

Pasos diametrales preferidos Pasos diametrales preferidos para cuatro clases de dientes

Pasos diametrales Pasos diametrales estándares comparados con el tamaño del diente. Se supone un tamaño real

Addendum, Dedendum and Clearance Table 14.2 Formulas for addendum, dedendum, and clearance (pressure angle 20°, full-depth involute.) Text Reference: Table 14.2, page 623

Pitch and Base Circles Figure 14.8 Pitch and base circles for pinion and gear as well as line of action and pressure angle. Text Reference: Figure 14.8, page 624

Involute Curve Figure 14.9 Construction of involute curve. Text Reference: Figure 14.9, page 625

Contact Ratio Figure 14.10 Illustration of parameters important in defining contact ratio. Text Reference: Figure 14.10, page 629

Line of Action Figure 14.11 Details of line of action, showing angles of approach and recess for both pinion and gear. Text Reference: Figure 14.11, page 629

Backlash Figure 14.12 Illustration of backlash in gears. Text Reference: Figure 14.12, page 632

Recommended Minimum Backlash Table 14.3 Recommended minimum backlash for coarse-pitch gears. Text Reference: Table 14.3, page 633

Externally Meshing Spur Gears Figure 14.13 Externally meshing spur gears. Text Reference: Figure 14.13, page 635

Internally Meshing Spur Gears Figure 14.14 Internally meshing spur gears. Text Reference: Figure 14.14, page 635

Simple Gear Train Figure 14.15 Simple gear train. Text Reference: Figure 14.15, page 636

Compound Gear Train Figure 14.16 Compound gear train. Text Reference: Figure 14.16, page 636

Example 14.7 Figure 14.17 Gear train used in Example 14.7. Text Reference: Figure 14.17, page 637

Allowable Bending Stress vs. Brinell Hardness Figure 14.18 Effect of Brinell hardness on allowable bending stress for two grades of through-hardened steel [ANSI/AGMA Standard 1012-F90, Gear Nomenclature, Definition of Terms with Symbols, American Gear Manufacturing Association, 1990.] Text Reference: Figure 14.18, page 638

Contact Stress vs. Brinell Hardness Figure 14.19 Effect of Brinell Hardness on allowable contact stress for two grades of through-hardened steel. [ANSI/AGMA Standard 1012-F90, Gear Nomenclature, Definition of Terms with Symbols, American Gear Manufacturing Association, 1990.] Text Reference: Figure 14.19, page 639

Forces on Gear Tooth Figure 14.20 Forces acting on individual gear tooth. Text Reference: Figure 14.20, page 640

Bending Stresses Figure 14.21 Forces and length dimensions used in determining bending tooth stresses. (a) Tooth; (b) cantilevered beam. Text Reference: Figure 14.20, page 641

Lewis Form Factors Table 14.4 Lewis form factors for various numbers of teeth (pressure angle 20°, full depth involute). Text Reference: Table 14.4, page 642

Spur Gear Geometry Factors Figure 14.22 Spur gear geometry factors for pressure angle of 20° and full-depth involute. [ANSI/AGMA Standard 1012-F90, Gear Nomenclature, Definition of Terms with Symbols, American Gear Manufacturing Association, 1990.] Text Reference: Figure 14.21, page 643

Application Factor Table 14.5 Application factor as a function of driving power source and driven machine. Text Reference: Table 14.5, page 643

Size Factor Table 14.6 Size factor as a function of diametral pitch or module. Text Reference: Table 14.6, page 644

Load Distribution Factor Figure 14.23 Load distribution factor as function of face width and ratio of face width to pitch diameters. Commercial quality gears assumed. [From Mott (1992).] Text Reference: Figure 14.23, page 645

Dynamic Factor Figure 14.24 Dynamic factor as function of pitch-line velocity and transmission accuracy level number. Text Reference: Figure 14.24, page 645

Helical Gear Figure 14.25 Helical gear. (a) Front view; (b) side view. Text Reference: Figure 14.25, page 651

Pitches of Helical Gears Figure 14.26 Pitches of helical gears. (a) Circular; (b) axial. Text Reference: Figure 14.26, page 652

Motor Torque and Speed Figure 14.28 Torque and speed of motor as function of current for industrial mixer used in case study. Text Reference: Figure 14.28, page 655