Sra. Knutsen. 1. ¿Hay un metro en Seattle? No, no hay un metro en Seattle. 2. ¿Dónde hay un metro? Hay un metro en San Francisco, Nueva York, Chicago.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Los Números y El Tiempo. Los Números Más de = once 12 = doce 13 = trece 14 = catorce 15 = quince 16 = dieciseis 17 = diecisiete 18 = dieciocho 19.
Advertisements

You need to improve the way you write and think in Spanish - Time This is an interactive presentation. You need your work sheet, your pencil, and your.
You need to improve the way you write and think in Spanish – At what time? This is an interactive presentation. You need your worksheet, your pencil, and.
How to tell time in Spanish
Telling Time (Cómo decir la hora).
Vocabulary - List A Los Números
La hora. ¿Qué hora es? Son las ocho= Its 8 oclock Son las ocho= Its 8 oclock Son las cinco= It's 5 oclock Son las cinco= It's 5 oclock Son las seis=Its.
Pensar, Querer, and Preferir
Regular Present Tense -er and –ir Verb Conjugations
Los números Hundreds 100s Tens 10s Ones 1s.
Telling Time Grammar Essential #8.
TENER TO HAVE. IRREGULAR = NO PATTERN TO HAVE TENGOTENEMOS TIENESTENÉIS TIENETIENEN.
Hola Todays Lesson Objectives To learn the question How old are you? and how to write and say the answer to this To learn the question When is your birthday?
Hagan Ahora (Do Now) Pg. 57 #29. Los números el 13 de noviembre.
Communicative Spanish Background- Intros-. What to cover? Communicative SpanishCommunicative Spanish VocabVocab ConjugationConjugation Parts of speech.
Los números de 0-1,000,000 ¡Vamos a contar!.
ANDRE FRANCO. Malena aprende los números Malena is learning the numbers in Spanish with objects. Lets find out how much she knows.
¡Los números! cero 11 once 12 doce 13 trece.
¡Los números! cero 11 once 12 doce 13 trece.
¿Qué fecha es hoy? Objetivo: to be able to say the date in Spanish and give your date of birth.
Uno 1.
1 3 WAYS TO ASK A QUESTION 1.Add question marks to a statement. 2.Add a tag word to a statement. 3.Use a question word.
Los números y las letras
Los Números en Español Spanish4Teachers.org.
P. 330 Realidades 1 Pensar, Querer, and Preferir By: Sra. Suzanne M. Shirley North Intermediate High School 808 East College, Broken Arrow, OK
Which verb is used? To tell the time in Spanish, you should use ¨ Ser ¨verb Third person singular or plural conjugation is used, depends on what time.
Calentamiento Open your binder to the numbers notes you copied (pre- write pg. 10) Spell out your –Name –Last name – address.
Números Numbers.
Empezar/Comenzar, Pensar, Querer, and Preferir
SABER Y CONOCER The verbs saber and conocer also have an irregular YO form. Both of these verbs mean to know. Saber is used to express knowledge of simple.
Números Ordinales ordinal numbers
Español 1 ¿Qué hora es?. Bell Dinger :Escriban los números en español…
Actividad Inicial #2 (p. 165) Turn in your dot-to-dot in the tray
Español 4 AMSCO páginas Los números Español 4 AMSCO páginas
Tener, ir, and verbs with infinitives Exprésate 1-2.
ALC 11 lunes el 26 de septiembre. Bienvenida lunes el 26 de septiembre Front row face the back row. Back row will read the words on the screen in the.
Capítulo 8.1 Vamos de compras
T ENER – T O HAVE / T O BE ( AGE ) The verb tener is a very useful verb. It can be used to say what someone has, or it can be used to tell someones age.
¿Qué hora es? Telling Time en Español Sra Spampinato.
El Calendario E n Español El Calendario E n Español By CDEC-Chamber of Studies & Business Connections.
Tú Commands Pages 102 and 132. When do I use tú commands? You use the tú command when you are giving advice telling someone you know what you want them.
Los Numeros 0 – 100 en espanol.
Stem-Changing Verbs a.k.a. Shoe Verbs.
¿Q UÉ TE GUSTA HACER ?. H ACER AHORA Translate the following sentences from English to Spanish. 1. Juan reads magazines every day. 2. She plays in a band.
Chapter 6 n e to ie stem-changing verbs n PENSAR n CERRAR n EMPEZAR n ENCENDER n PREFERIR n QUERER n SENTIR.
Ahora (Do Now) Write out each equation in words, and solve = ?
Espa ň ol 1 N ú meros La semana: de enero, 2011.
Telling time in Spanish: Explanation Practice exercise index McCarron.
La Lección del Repaso Antes de entrar en la clase de Español IV, necesita saber esta información.
El abrecerebros 24/9/13  “Pluralize,” then translate: la clase de química.  1. No quiero la clase de química.  2. Me gusta la foca negra.  3. La profesora.
Articles, nouns and contractions oh my!. The POWER of the article THE 1. There are four ways to express THE in Spanish 2. The four ways are: El La Los.
Uno 1.
Cero.
-go Verbs Small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Tener : to have Traer:
Tener, ir, and verbs with infinitives Exprésate 1-2.
Question formation Preview Sí or no No and not Question words
Quantity How much? How many?
Los números Mathematical problem solving Existence/Non-existence Quantity How much? How many?
What uses could you give to numbers in Spanish? Think for one minute, and then brainstorm!!!!!
1 Present tense conjugations of regular –AR verbs Los Verbos Regulares.
Vocabulario: (Los números)
Cero 0 Uno 1 Dos 2 Tres 3 Cuatro 4 Cinco 5 Seis 6.
By D Mibelli. Many of you know the numbers from UNO 6 SEIS 2DOS 7 SIETE 3TRES 8 OCHO 4CUATRO 9 NUEVE 5CINCO10 DIEZ There is a pattern from
Uno 1.
Vocabulario Los números
Para hacer ahora Write as many numbers as you can in Spanish up to the number 30. Do not worry if you do not know many. I want to see what you know about.
Los números: Numbers.
Sra. Butsch Nolte Kentridge High School
Los números.
0 cero. 0 cero quince 1 1 uno catorce.
Transcripción de la presentación:

Sra. Knutsen

1. ¿Hay un metro en Seattle? No, no hay un metro en Seattle. 2. ¿Dónde hay un metro? Hay un metro en San Francisco, Nueva York, Chicago y Madrid. 3. ¿Puedes tomar el metro a la escuela? No, no puedo tomar el metro a la escuela. 4. ¿Vas a viajar a españa y tomar el metro? Sí/No, no voy a viajar a españa y tomar el metro.

Ricky Martin Puerto Rico *tu recuerdo Aventura U.S./Dominican Republic *amor de madre Chayanne Puerto Rico *me enamoré de ti/ Sentada aquí en mi alma Juanes Colombia *fotografía Enrique Iglesias España *dímelo Luis Fonsi Puerto Rico * no me doy por vencido

Translate these phrases related to taking the metro. 1. What line (línea) do we take? ¿Qué línea tomamos? 2. Where do we change trains? ¿Dónde cambiamos de trenes? 3. Where do I get off of the train? ¿Dónde bajo del tren?

Para ir a _____________ desde _______________, es necesario tomar la dirección ______________. Tienes que cambiar de tren en _________________, dirección de ________________, y debes bajar en _________. To go to _______________ from _____________, its necessary to take the direction _______________. You have to change trains at ______________________, direction of ________________, and you should get off at ____________. *Normally en is in/on but here it is used to express at *We are used to using de to say from. When using it in this type of a scenario (from one location to another) you use desde instead. *Remember when looking at the map if you are on a subway line to indicate direction look to the end of line you are taking and use this stop as a reference point.

Atocha (1) Delicias (3) Para ir a Delicias desde atocha, es necesario tomar la dirección de Plaza de Castilla. Tienes que cambiar de tren en Sol, dirección de Legazpi, y debes bajar en Delicias.

Traducen. 1. To go to Sevilla from Atocha you have to take the direction Plaza de Castilla. Para ir a Sevilla desde Atocha tienes que tomar la dirección de Plaza de Castilla. 2. You need to change trains at Sol in the direction of Ventas. Necesitas cambiar de tren en Sol en la dirección de Ventas. 3. You get off at Sevilla. Bajas en Sevilla.

-ar-er-ir -o-amos-o-emos-o-imos -as-áis-es-éis-es-ís -a-an-e-en-e-en We also know some irregulars: -ser (soy, eres, es, somos, son) -estar (estoy, estás, está, estamos, están) -tener (tengo, tienes, tiene, tenemos, tienen) -venir (vengo, vienes, viene, venimos, vienen) -hacer (hago) -ir (voy, vas, va, vamos, vais, van) Stem-changers: -querer (e-ie) -preferir (e-ie) -poder (o-ue) -dormir (o-ue)

Ir + a + infinitivo Necesitar + infinitivo Querer + infinitivo Tener que + infinitivo Gusta + infinitivo Preferir + infinitivo Tener ganas de + infinitivo Poder + infinitivo Acabar de + infinitivo Deber + infinitivo Bailo. Voy a bailar. Necesito bailar. Quiero bailar. Tengo que bailar. Me gusta bailar. Prefiero bailar. Tengo ganas de bailar. Puedo bailar. Acabo de bailar. Debo bailar. I dance. Im going to dance. I need to dance. I want to dance. I have to dance. I like to dance. I prefer to dance. I feel like dancing. I can dance. I just danced. I should dance.

pienso = I plan/think piensas = you plan/think piensa = plans/thinks pensamos = we plan/think pensáis = yall plan/think piensan = plan/think espero = I hope esperas = you hope espera = hopes esperamos = we hope esperáis = yall hope esperan = hope

1. We plan to go. Pensamos ir. 2. She hopes to win (ganar). Ella espera ganar. 3. Do you plan to go to the party? ¿Piensas ir a la fiesta? 4. What do they plan to study in the university? ¿Qué piensan estudiar ellos en la universidad?

1. ¿Qué es una peseta? Una peseta es una forma de dinero/moneda/plata. 2. ¿Cuánto cuesta un euro en dólares? Un euro cuesta $1.31 dólares. 3. ¿Cuánto tardas en llegar a tu casa (desde la escuela)? Tardo ___ minutos en llegar a mi casa (en carro/autobús/a pie). 4. ¿Cuánto cuesta un billete sencillo en el metro de España? ¿ y un billete de 10 viajes? Un billete sencillo cuesta 2 euros. Un billete de 10 viajes cuesta 15 euros.

Uno 1 Dos 2 Tres 3 Cuatro 4 Cinco 5 Seis 6 Siete 7 Ocho 8 Nueve 9 Diez 10 Once 11 Doce 12 Trece 13 Catorce 14 Quince 15 Dieciséis 16 Diecisiete 17 Dieciocho 18 Diecinueve 19 Veinte 20 Veintiuno 21 Veintidós 22 Veintitrés 23 Veinticuatro 24 Veinticinco 25 Veintiséis 26 Veintisiete 27 Veintiocho 28 Veintinueve 29 Treinta 30 Diez 10 Veinte 20 Treinta 30 Cuarenta 40 Cincuenta 50 Sesenta 60 Setenta 70 Ochenta 80 Noventa 90 Cien/ciento Cien/ciento 100 Doscientos 200 Trescientos 300 Cuatrocientos 400 Quinientos 500 Seiscientos 600 Setecientos 700 Ochocientos 800 Novecientos 900 Mil 1000 Millón 1,000,000

1.Use cien for 100 and ciento for (ej: ciento uno = 101) 2.Dont add any more ys into your number (ej: ciento veinte = 120, not ciento y veinte) 3.The 100s change for gender if describing the number of an item/people (ej: doscientas chicas vs. doscientos chicos) 4.When writing numbers in Spanish, =. and. =, (ej: & 1,50) 5.When talking using millones follow with de if talking about a noun. (ej: millones de dólares)