C o n s t r u i r C o m u n i d a d Grupo 8 Daniela Aleman Valentina García Juan David Contreras.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
¡Vamos a viajar!.
Advertisements

-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the -go verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Decir: to say.
What kind of verb is JUGAR? An ________ VERB. It is also a Stem-Changing verb. What stem-changing verb did we see a few chapters ago? _________________.
Vocabulario Level 1: De un Lugar a otro 6 al 17 de enero de 2014.
Dónde vs. Adónde Dónde means WHERE. When dónde is used, it is usually in relation to where someone IS LOCATED RIGHT THEN. Ex: ¿Dónde estás tú? Yo estoy.
Hoy es lunes. La fecha es el 24 de febrero LA PREGUNTA: Traduzcan. (Use the verb estar) We are He is They are LA TAREA y OTROS ANUNCIOS: Examen del capítulo,
Preguntas Esenciales 1.What are essential questions? What are their purpose in learning? 2.Look over the essential questions and think about how they might.
Sequencing activities From drilling to meaningful communication.
Starter: stars and wishes. Learning objectives: To use a writing frame to construct new language and memory strategies to remember it Outcome: Approximately.
Parts of the Computer Las partes de la computadora
The verb to be. WHAT IS IT USED FOR?HOW DO YOU USE SER?  To identify a person  To saw where someone is from. Yo soyNosotros(as) somos Tú eresVosotros(as)
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
Telling Time.
T.R.U.S.T. South LA | 4331 S. Main St Los Angeles, CA | | trustsouthla.org T.R.U.S.T. South LA and Abode Communities invite you to participate.
 Bajarse el autobús  El conductor  El edificio  El estacionamiento  El guía  La iglesia  La lancha  El letrero 
Hoy es lunes, el treinta de septiembre. La pregunta: How do you greet someone… in the morning? in the afternoon? in the evening? La tarea: OJO  OJO 
Este fin de semana… Martes el 22 de marzo This weekend…
Un cuento A story by you Un cuento por ______ (your name)
MORE CONVERSATION TOOLS
What has to be done today? It can be done in any order. Make a new ALC form Do the ALC Get two popsicle sticks Get 16 feet of yarn. That is 4 arms width.
Los modismos Los apuntes de clase. Modismos are idiomatic expressions. (A certain pattern that may not have a direct translation to another language)
Telling Time La hora. Telling Time To ask what time it is in Spanish, ask: ¿Qué hora es? To answer: Es la una… (12:31 – 1:30) or Son las (hour). (1:31.
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
ALC 155 miércoles el 25 de mayo. Bienvenida Sientense SS – lado a lado Uno lee las preguntas en voz alta la otra persona contesta.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Quasimodo: Get your homework out to be checked ▫Cuaderno 29 part 3 (homework) ▫Your practice conjugations on the back of your notes from yesterday(classwork)
Unit 3; Week 2 Objectives: -I can understand the time and location of an event when I hear or read about it. -I can ask and give the time, date, and location.
Things to do before we start.
Survival Spanish – SPA II y III
Quasimodo: Traducir (translate) I am from Michigan. ◦ Yo soy de Michigan. She is from Spain. ◦ Ella es de España. It is 9:30 in the morning. ◦ Son las.
¿Qué haces después de las clases?
Bienvenida ALC 135 Miércoles el 13 de abril. objetivo Yo puedo presentar el ppt de la Semana Santa.
SPANISH 8 TH GRADE With Señorita Hall Classes #1-5 – August- September 2013 Capítulo 1: Lectura 1 ● El cuento del gato Warm-Up In your carpeta fill out.
The following slides introduce the new verb IR.
Ejercicio #1 SER vs. ESTAR- Translate 1. I am tall. 2. He is happy. 3. They are short. 4. We (girls) are tired- 5. You all are young.-
Yo Puedo… …negotiate and come to a conclusion …compare my spending habits to those of my classmates AND peers from Argentina …agree and disagree …talk.
Hacer Ahora. Usa saber o conocer para completar las oraciones.
Hoy es viernes, el seis de septiembre
Preguntas y respuestas
Overclipping It’s very important as a trader that you understand your clip size and what positions this allows you to have. In addition it will help you.
Learning Target: I will be able to determine the Difference between different ecosystems around the world.
ALC 76 Cambio de la rutina. Asignación y después ALC 76.
Saber vs. Conocer “To Know”. Saber = to know Yo - sé I know Nos. – sabemos We know Tú – sabes You know Vos. – sabéis Y’all know Él, ella, Ud. – sabe He.
Los números Apuntes de vocabulario. treinta treinta y uno.
Si Clauses (Cláusulas de si) Si lo comemos todo, ganamos el concurso.
Operations Charts Keep these operations charts posted by the wall you usually work out math word problems. Print them in color and paste them on the same.
28 de septiembre. Warm-Up #23 Conjugate the verbs to make them affirmative or negative commands. 1.Lavar las frutas. 2.Tener cuidado en el partido. 3.Servir.
Calentamiento Read the hand-out from the sub and answer the following questions: 1)¿Qué tiempo hace en Ecuador? 2)¿Cuántas clases tiene Ramón? 3)¿Qué.
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
I can identify at least 4 weather patterns in Spanish. I can conjugate and translate the verb tener in Spanish. I can state what someone has to do using.
¿Te acuerdas? What verb means “to go”? IR yo voy tú tú vas él va ella va Ud. va nosotros vamos ellos van ellas van Uds. van.
¿Qué Están Haciendo? Use the PRESENT PROGRESSIVE tense to tell what the characters are doing in each scene.
Saber Vs. Conocer Sra. Altamirano Español II. First, we need to learn the conjugation of the verb SABER Yo sé Tú Sabes él, ella,ud. Sabe Nosotros Sabemos.
Meta: KNOW HOW TO CONJUGATE THE IRREGULAR VERB “IR” Palabra del día: Empate=tied 18 DE MARZO.
100 Book Challenge Desafío de leer 100 libros. Cada niño tendrán: Una bolsa de libros Una carpeta 2 libros para leer cada noche Un informe de lectura.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
Examen 4A El mapa gráfico.
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
Hoy es lunes el 22 de febrero Today is Mondaday, February 22
Los Saludos y Las Despedidas
Tapas The verb estar is used to tell location and to tell the current state or condition (such as feelings) of someone or something. Tell where.
Kindergarten Spanish High Frequency Words
Gustar, Interesar, Aburrir
Where are you going to go?
Affirmative and Negative Words
Jugar.
Enfoque: Menti.com Los medios de transporte
Los Saludos y Las Despedidas
Los Saludos y Las Despedidas Los Saludos y Las Despedidas Spanish Greetings Spanish Greetings © 2011 The Enlightened Elephant.
Transcripción de la presentación:

C o n s t r u i r C o m u n i d a d Grupo 8 Daniela Aleman Valentina García Juan David Contreras

Crear arborización comunitariamente haciendo un clic

Posibilidad de plasmar una idea en cada hoja del árbol Ver cuántas hojas van y cuántas faltan

Posibilidad de ver los mensajes de otras personas

La Fundación Bi Hui Art and Dance, la Alcaldía Local de Santa Fe y el IDRD; los invita a participar el domingo 2 de Mayo en "Recreando Voy Formando", evento que se desarrollará en el Parque Nacional, desde las 10:00 am, con actividades recreativas. Inscríbete Gratis, diviertete y gana Premios:)

Iniciativa independiente de generar comunidad para renovar vehículos antiguos

Todos pagan, uno se lleva el taxi nuevo

Pasos para crear comunidad 1. Know the External Reflects the Internal El barrio es un reflejo de cada uno de sus habitantes 2. Do One Thing at a Time Generar espacios para discuciones públicas que incluyan diferentes grupos sociales para fortalecer el sentido de comunidad 3. Invite Instead of Force A partir del anterior punto 4. Know Where Your Attention is Most Needed Comunidad decide a partir de sus reuniones 5.Conclusion Grupos de la comunidad se sienten incluidos

1.Transparency: those involved can understand what's going on. Presentación de datos específicos de los hechos a partir de la información obtenida y luego de las deciciones tomadas 2.A clear stance: how we'll treat your ideas and commitment, from listening to supporting. Construir un proceso discipliando en un ambiente de colaboración 3. Accessibility: information, communication, collaborations in terms that work for all. Reuniones y acceso a la información 4.A clear route to action: you can see that something will happen. Establecer fechas y parámetros con respecto a desiciones 5.Appropriate methods: probably a mix of face-to-face, print, online media with appropriate facilitation Circular la información de lo que ocurre por diferentes medios 6 Equity: the design of the process - including the points above - should not disadvantage groups invited to engage. Todos los grupos participantes deben tener equidad Herramientas

Community Engagement No es suficiente hacer participar a la comunidad para embellecer la zona sino invitarlos a participar en las actividades del parque y una forma de vida