03.04.2014 Roberto Carlos Moreno Martín-Bejarano Salud y Enfermedad Enfermedades Infecciosas.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Speaking Exercises 1.Save this program as speaking exercise #1YOUR NAME in the M drive 2.Read each question out loud into your microphone, and then reply.
Advertisements

Enfoque: martes, el 27 de noviembre Review vocabulary for quiz using: Flashcards or Handout glued in Referencias.
Interrogativos Capitulo 4A.
DAY 47 IRREGULAR PRETERITE REVIEW PRACTICE WITH 3B VOCABULARY CONMIGO & CONTIGO Español II.
Repaso (parte 2) Español 2. Como escribir una pregunta…  Adónde (to where)  Cómo (how)  Cuál/Cuáles (which ones)  Cuándo (when)  Cuánto (how much)
The Present Tense of ser (to be) (El tiempo presente del verbo ser)
Español 8 lunes el 5 de diciembre Real Quiz: section 3.1 Define 3.2 vocabulario (pg. 111, 94-97) Tarea/HW: -Study vocab 3.2 sheet (learn 10 words per day!)
Diego Rivera Por Sofia y Matilde. La Vida El 13 de diciembre, La Ciudad de México Academia de San Carlos
December 1-5 Homeostasis. Do Now 12/1 1. Match cards with picture 2.Check answers 3.Partner 1 explain why/how the picture represents the word.
How to Conjugate Regular –AR Verbs in the Present Tense.
p. 3 Fashion-La Moda: Carolina Herrera
Vocabulario 1 y Grammar 1 Chapter 2- Spanish 1. To ask someone’s age and birthday/ Responses ¿Cuántos años tienes?- How old are you? Tengo quince años.-
How to Conjugate Regular –AR – Er - IR Verbs in the Present Tense.
¡Buenos días! Hoy es el 12 de septiembre. Trabajo del timbre: 1.Guardan la tarea (keep HW). 2. Hagan la actividad de la hora. Do the military time activity.
Roberto Carlos Moreno Martín-Bejarano Health and Disease Stem Cells.
Hoy es martes. Es el 5 de noviembre LA PREGUNTA: ¿Cuál es la fecha de La Navidad? ¿Cuál es la fecha del Día de San Valentín? LA TAREA: -Terminen la hoja.
Recuerdan You must include pictures on each slide No slide may contain more than 5 words You may use ONE notecard each to assist you, but keep in mind.
Los saludos Greetings.
Spanish IB Explaining what happens to whom!. Metas de hoy…  Meta Grande: Hablan de hábitos sanos.  Talk about what is happening to whom.
Aims: Confirming information about something that you think is true Asking polite questions.
Calentamiento Turn the homework into the teal basket Write the verb from our list that corresponds with the pictures below.
Preparación: Hoy es jueves 25 de Septiembre de 2014 Write in Spanish: What is your name? ¿Cómo te llamas? My name is ……….. Me llamo………. Informal Greeting.
Celebraciones Link the description and celebration’s names with the videos.
Repaso A.  You use possessive adjectives to tell what belongs to someone or to show relationships.  In English, the possessive adjectives are my, your,
Doler (ue) Tells what hurts.
Tener -= to have. Tener Tener is our new friend. Tener is our new friend. He is a very strange verb sometimes. He is a very strange verb sometimes. You.
The present tense of ser (to be) (El tiempo presente del verbo ser)
Do Now  How does one form or ask questions in Spanish?  What are the 5Ws?  Give 3 examples of questions in Spanish and provide appropriate responses.
Bellwork Conjugate the following and give their meanings. Tener, venir, ser, ir and hacer.
DISCUSING HOW OFTEN YOU DO THINGS 5.1. Vocabulary ¿Con qué frecuencia?: How often? ¿Siempre?: Do you always? durante: during ¿Todavía?: Still? desayunar:
Preparacion : Hoy es Jueves 9 de Octubre.
Aim: What happens if the rate of mitosis is abnormal? Que sucede si la mitosis es anormal?
Mi Monstruo 1) Describe a monster in Spanish in 8 sentences. Write about its body, colors, size, and number of body parts. Don’t forget to name it! Make.
The Nervous System/ Sistema Nervioso Receives information Directs your body to respond to the information. How does the nervous system maintain homeostasis?
Bioterrorism Today there is mounting concern about the threat of a bioterrorist attack using smallpox -- so much concern that in October 2001 the American.
¡Hacemos un repaso! Let’s review! cabeza garganta piernas.
How do you respond to the following greetings in Spanish?
Homeostasis Process by which an organism’s internal environment is kept stable in spite of changes in the environment. Proceso en el cual el ambiente interno.
Quasimodo: Get ready for your quiz!.
HOLA.
Preguntas Questions Ch. 1 - Questions.
Preguntas Questions.
The present tense of ser (to be) (El tiempo presente del verbo ser)
LO: SWBAT understand how HIV affects the Immune System
Las clases de Sra. Schwarz Realidades 1
Me llamo __________ Clase 801 La fecha es el 2 de junio del 2016
ESPAÑOL 1, el 11 de octubre a la clase de ESPAÑOL.
ENGLISH COLEGIO ZAZU DE OCTUBRE
PARA EMPEZAR #1 Match the phrases with their English meanings
Fish is Fish by Leo Lionni.
Glue “Simón el Ratón” 2a escena Vocabulary into Referencias section
The Present Tense of ser (to be) (El tiempo presente del verbo ser)
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Preguntas Questions.
Vocabulario 1 Apuntes (notes)
Treatment of symptomatic splenomegaly with low doses of radiotherapy: Retrospective analysis and review of the literature  Carolina de la Pinta, Eva Fernández.
Present Tense of VENIR “a + time”
Review: Greetings & Farewells.
Monster Draw Activity Read the sentences on the following slide and draw your monster based on the descriptions.
Capitulo 1B Y tu, ¿Cómo eres?
Prepárate para la prueba
DUE NOW: Place homework on entrance table.
TPRS Jan. 13th - Feb. 13th (No Warm-up).
Necesitas marcadores, borradores y pizarras blancas.
Telling Time in Spanish
Who is George and where is he from? Your daughter is my cousin.
SIDA (AIDS ). WHAT IS AIDS?  AIDS is a disease caused by a virus called HIV that causes destruction of the immune system of the person who has it.
Quasimodo: “Por lo demás, hermanos, todo lo que es verdadero, todo lo honesto, todo lo justo, todo lo puro, todo lo amable, todo lo que es de buen nombre;
Review present tense conjugations
SER AND NOUN-ADJECTIVE AGREEMENT
Transcripción de la presentación:

Roberto Carlos Moreno Martín-Bejarano Salud y Enfermedad Enfermedades Infecciosas

A) Body defenses. Microorganism and body

How does our body keep pathogens out? Reading… Section 2

B) Body defenses. Skin and secretions

What happens when the infection spread to the blood current?

C) Histological immune response.

D) Cellular immune response.

D) Cellular immune response. Memory B cells and faster immune response.

E) Cellular immune response. Quiz analysis

Roberto Carlos Moreno Martín-Bejarano Salud y Enfermedad Enfermedades NO Infecciosas

Before starting… some curiosities…

F) ¿Cómo se sabe que una persona está muerta? Pérdida de consciencia Parada respiratoria Ausencia de pulso Pupilas no reactivas…

F) ¿Cómo se sabe que una persona está muerta? ELECTROENCEFALOGRAMA

G) ¿Qué es la muerte súbita ?

G) ¿Qué es la muerte súbita ? CANALOPATÍA

H) Non-infectous Diseases. Features of non-communicable diseases Link the disease with its symtomes

ABC D E F G H I J

-Traer “Section Review” (pág 23 y 24) de la Sección 2: Your Body’s defenses Link the non-infectious disease’s image with its description.