Chapter 2 Test (tomorrow) Part I listening (30 points) A. Know weather B. Know vocab. from chapter (pg. 53) Part II Reading (36 points) C. La ciudad vocab.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
45 POINTS Review for Chapter 2 Test. A. Escuchemos 4 points Based on the statements you hear choose a) if they are describing the living room pictured.
Advertisements

TIENEN 5 MINUTOS Objective:
Me llamo ________ Clase 702 La fecha es el 7 de enero del 2014
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
La Fecha: Hoy es ________, _____de octubre Tema: The verb estar with prepositions of location Objective: SWBAT describe where something or someone is located.
Español 1 lunes el 27 de octubre Collect last week’s warm up Staple yo soy/no soy worksheet to it Daily Warm-Up (pick up new sheet) Ser worksheet with.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Quasimodo: Cada (each) persona necesita:
Quasimodo:. Pronunciación: 0 La salud 0 Verbos 0 Adjetivos 0 Adverbios.
La campana (Escriban todo!!!!) 1.What do the verbs saber and conocer mean? 2.When do you use the verb conocer? 3.What do the verbs ser y estar mean? 4.When.
VAMONOS: Hoy es jueves Direcciones: Escriban en inglés. 1. Nosotros estamos en el pasillo. 2. Ellas están en la biblioteca. 3. Él está en la clase de matemáticas.
La Fecha: Hoy es ________, ____ _de octubre Tema: Assessment Objective: SWBAT show mastery of the verb estar and location by scoring a minimum of 70% on.
Exam format Unidad 4 etapa 1
Calentamiento Escribe la respuesta de cada pregunta (Write the answer) 1) ¿Qué vas a hacer este fin de semana? 2) ¿Quieres ir al cine conmigo? 3) ¿Sabes.
Examen viernes el 3 de abril. Be sure to write the number for each question. This test is worth 90 points. Notes may be used but we will be going quickly.
Preposiciones dicen: Donde Each slide will change after a few seconds. For each slide you must decide where the BLACK box is. There are two possible answers.
Unit 1 Estados Unidos ¿Que te gusta hacer?. Me gusta el fin de semana. Palabra del dia: me gusta.
Review for Chapter 2 Test
Spanish II Week 13. Para Empezar El nueve de noviembre En tres frases, responde a esta pregunta: ¿Que es tu rutina diaria?
Q UASIMODO : O N THE TEST TOMORROW Vocab: Key phrases from your folder, Vocab 1: el cuerpo, los verbos, los adverbios, + be able to recognize the other.
Chapter 1 Test (tomorrow) Part I listening (30 points) A. Know verbs, adjectives, B. Know verbs and activities. Part II Reading (30 points) Adjectives,
Unidad I, Lección 4 La América Central y México. 23/9 Bellringer Take down the vocabulary notes which are located on the next 3 slides. The first two.
Los Lugares (Places). la biblioteca 3 la casa la casa de _____.
Primer Paso- Review for Quiz
Chapter 2 Test (tomorrow) Part I listening (30 points) A. Know weather B. Know vocab. from chapter (pg. 53) Part II Reading (36 points) C. La ciudad vocab.
Unidad 1 Español 2R Leccion 1. Vamos de Viaje!!!! Objective (s): Personal A Direct and indirect object pronouns. Hacer Ahora:NA *** Preliminar test. ****
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
¿QUÉ HACES EN TU TIEMPO LIBRE? WHAT DO YOU LIKE TO DO IN YOUR FREE TIME?
Week 30 Spanish II. Para Emepzar 11 de abril What is this question asking: ¿Dónde te gustaría visitar y por qué?
THE VERB ESTAR Español 1 – Unidad 2 Lección 2. THE VERB ESTAR The verb estar means TO BE and is used to indicate LOCATION as well as to say how people.
Week 22. Para Empezar 1 de febrero Please respond to the following question in Spanish: ¿Qué te gusta hacer con tu familia?
Description Sentences
Hazlo ahora: ¿Qué es un pasatiempo?.
(Yo _______  nosotros Nosotras ________   (Tú ) ____  xxxxx Usted Él ____
PREPOSITIONS OF PLACE (2)
To do lists Mark in Green for Vocab.
Hoy es el _____ de _____ del __________
En español IR significa “to go”
BELLWORK Write the DLT! I can review the present tense conjugations of estar. I can translate the prepositional phrases often used with estar. I can use.
April 8th “C day” classes (45 min.)
Make one pile on your table with your seasons quadrants homework!
¿Dónde están los tres objetos? Escribe una oración para cada objeto:
El 28 de Agosto Objetivos:
Primera Actividad Escribe en español: 1. The backpack is under the desk. 2. The books are on top of the table. 3. The pens are.
Discussion Voice Activity 1.05
Español Asking questions.
Hoy es lunes el 11 de enero Today is Monday, January 11
El tiempo Weather #onfleek.
Vámonos Match the vocabulary word to it’s translation! Write word and definition. el bistec a. pepper la galleta b. cookie el helado c. juice.
En español IR significa “to go”
Take notes and complete ACTS on p.224
¡A mí me encantan los regalos! Hoy es lunes, el veinte de octubre.
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Hoy es lunes el 29 de febrero Today is Monday, February 29
Review for Chapter 2 Test
Notebook pg 3 El Verbo “IR” ( to go ).
Hoy es _________, el _____ de ______ de______________.
Prepositions using the verb estar
EXAMEN de ESCRIBIR – El Calendario Repaso Worksheet
Metas: I can identify my current proficiency level
“HACE + TIME + QUE” EXPRESSIONS
5.3 The Verb Ir el 2 de diciembre.
Preparacion Hoy es jueves el 3 de diciembre
Tapas ¿Qué hora es? 2. ¿ Quieres beber un refresco?
Metas: 1) I can identify the names of places in town where I can go buy or do things. 2) I can talk about what time places open and close for business.
En español IR significa “to go”
Quasimodo: Get together with your partner from yesterday and finish up filling in your school map! If you finish early quiz each other on vocab to help.
¡Exprésate! UNO Chapter 5-2
Enfoque: Menti.com Los medios de transporte
Transcripción de la presentación:

Chapter 2 Test (tomorrow) Part I listening (30 points) A. Know weather B. Know vocab. from chapter (pg. 53) Part II Reading (36 points) C. La ciudad vocab. D. Travel vocab., know difference between preterite and present tense E. Comic strip- travel vocab.

Part IV Writing (10 points) F. Write the corresponding word next to each definition Example: el rascacielos la montaña el edificio el centro 1. La parte de la ciudad donde hay muchas tiendas y oficinas. ___________________________

Part IV Writing (6 points) G. Tell where the places are in relation to one another, using the expressions in the box. Example: lejos de al lado de debajo de cerca de encima de 1. La biblioteca está ____________ del cine. __________________________

H. Read the following situations. Write a sentence in Spanish to indicate how you feel in each one. (15 points) Example. ______________________________________________________ 1. Vas a ir a Puerto Rico en dos meses. _____________________________________________________ 2. Hace mal tiempo. No tienes nada que hacer.

I. Write a question in Spanish offering or asking for help in each situation. (15 points) Example: 1. You need to pack your suitcase. __________________________________________ 2. You need to buy food for the party. __________________________________________________ Words to know: to find, airplane ticket, presents

Study!!!!!!! Pg. 53 in Textbook and your notes!!!! *Extra credit: Make columned sheet (one side Spanish, other side English) +3 on test