Counselor Connection S Tip of the month: Welcome back! Its that time again…time to start a brand new school year! For many students, this will be their.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Cada día te veo Porque vivo contigo Y a veces te grito
Advertisements

Capitulo 4- Tercer Paso Talking about where you and others go during free time.
In it to win it. Soy Dale … Responde a las preguntas : Tenéis solo 10 minutos. Cuando la alarma suena, los que están en las sillas ganan.
You need to improve the way you write and think in Spanish – At what time? This is an interactive presentation. You need your worksheet, your pencil, and.
Cómo Puedo Ayudar a que mi Hijo Tenga Exito en la Escuela?
¡Feliz Día de San Valentín!
3 al día  1. List 5 cities and / or states with Spanish names.
Back to School Night 2012 Noche de Regreso a la Escuela 2012 Melissa Shaw.
Las Palabras Interrogativas
El pretérito The Preterite
To be, or not to be? Lets start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means to be.
Students will: ask for and give names. understand the difference between addressing someone formally and informally. ask how others are doing and respond.
Unidad 2 etapa 2 A EMPEZAR.
Frases útiles. Necesitas tu agenda Firmo la agenda.
1 3 WAYS TO ASK A QUESTION 1.Add question marks to a statement. 2.Add a tag word to a statement. 3.Use a question word.
Adverbs Mosaicos, p. 138.
Copyright © 2009 Vista Higher Learning. All rights reserved. 8.1–1 Para expresar el idea de lo que podría pasar, usamos el condicional.
Centro Cultural Costarricense Norteamericano Academic Department New Policy about Absences & Tardiness.
Affirmative and Negative Words
The Imperfect Tense: -Ar Regular Verbs
Capítulo Uno: Primer paso
People who bully have power over those they bully. Spreading rumors is a form of bullying. Only boys bully. People who bully are insecure and have low.
Subject Pronouns and Ser
and Materiales Escolares Lapiz Boligrafo Cuaderno Libro: Expresate Annuncios: Projects will be graded as soon as I can get to them.
Ver una obra de Shakespeare Mirar las estrellas
Las Introducciones ** Important Phrases for Conversation **
The Present Tense of ir (to go)
Direct and Indirect Object Pronouns
Español 1 el 30 de agosto. Bell Dinger – el 30 de agosto
Expresiones Lección 1 Hola, ¿qué tal? = Hi, hows it going?
Tener “To Have” La clase de español I.
Los interrogativos.
R2-4B APUNTES #1 USES OF EL IMPERFECTO. #1). To talk about actions that Ejemplo: I walked home from school everyday. (I used to walk home from school.
¡Tengo que Empacar! Tener que y la ropa. Student Learning Outcome(s) At the end of this lesson, I can: YO PUEDO… Select the appropriate vocabulary to.
A Comer Vamos a Poner la Mesa.
más con la ropa y tener que el tiempo de la playa y de las montañas
Repaso del vocabulario, y más descripción
Copyright © 2008 Vista Higher Learning. All rights reserved Negative words deny the existence of people and things or contradict statements, for.
¿ Que día es hoy? Hoy es lunes ¿ Cual es la fecha de hoy? Hoy es el 26 de septiembre ¿ Cual es tu clase favorita? Mi clase favorita es… BELL RINGER.
Erika Wanczuk, M.Ed., NBCT x6471 Bienvenido a Desarrollo del Lenguaje Académico!
The Preterite/El Pretérito
Welcome To Your Childs Second Grade Class Bienvenidos al Clase de Segundo Grado de sus Niños Miss Langens Class.
Avancemos 2 – Unidad 1 Lección 1
Academic Awareness Ms. Dominguez & Ms. Palomera September 25, 2013.
Future Tense Regular & Irregular Verbs. The basics … Unsurprisingly, we use the future tense to talk about actions that will happen in the future. We.
California Standards Test (CST). Every student in California takes a test to see if they have learned the necessary knowledge and skills for their grade.
express an action that usually occurs or normally occurs. Ejemplos: Como frutas cuando tengo hambre. (I eat fruit when I am hungry.) Mis amigos se.
Recuerdos del Pasado Español 2 Capítulo 4A.
PARTE 1 LOS OBJETOS DIRECTOS E INDIRECTOS. DIRECT OBJECT PRONOUNS VS. INDIRECT OBJECT PRONOUNS Habla con otra persona para ver qué es la diferencia entre.
(por favor) By emory gibson Para describir how long ago en español, presta attencion.
el plato-plate el tenedor-fork la cuchara-spoon el cuchillo-knife el vaso-cup la servilleta-napkin la cuenta-bill.
DOUBLE OBJECT PRONOUNS Double Object Pronouns b Double Object Pronouns occur when an indirect object pronoun and a direct object pronoun are used in.
The Present Tense of ir (to go) and hacer (to do; to make) (El tiempo presente de los verbos ir y hacer)
GRAMÁTICAS: 5.2 Negation with nunca, tampoco, nadie, and nada.
Los Saludos (greetings)
 Making complete sentences How to make complete sentences in Spanish. The following presentation is designed to help you learn how to do the following:
Supporting Your Child During Testing Apoyando A Su Hijo Durante Un Examen.
OK…once again: How do we form the subjunctive? 1.Start with the present tense “yo” form. 2.Drop the “-o.” 3.Add the opposite ending (“-e” for “-ar” verbs.
UNIDAD 2 LECCIÓN 1 Español 1 – Doctora Tartaglione.
 1. Why should a person learn Spanish? Give at least 3 reasons in your explanation.  2. What Spanish experiences have you had? (None is not an option.
Tips for Parents: How to Help Your Student be Successful on Upcoming Assessments.
Negatives and Questions. Negatives Consider the following sentences: Juan estudia mucho. Marta y Antonio viven en Georgia. Rita y el chico necesitan.
Español la memoria (1): cómo trabajarla bien. Hoy vamos a… mirar escucharpensar hablar memorizar.
Make Meals Memorable Take Time to Eat Together and Talk With Your Family. Haga memorables las comidas Tome tiempo para comer y conversar con su familia.
Question formation Preview Sí or no No and not Question words
Informal and Formal Greetings
First Grade Dual High Frequency Words
El Imperfecto Español 2.
Our 5th Grade Classroom News The Week of September 3, 2018
My life Name: benjamín Aravena barrios Thicher: Alexis fernandes DATE: 26|06|2018 COURSE: 7°BASICO.
Transcripción de la presentación:

Counselor Connection S Tip of the month: Welcome back! Its that time again…time to start a brand new school year! For many students, this will be their first year. Separating from a parent is a very real fear for many elementary age children. In fact, at times, when it becomes severe, children may experience separation anxiety. Children may worry about their safety when they are away from their parents, or they may be fearful of a new environment. Children experiencing separation anxiety may react in a tantrum, panic, or even may complain of feeling ill to avoid the separation. However, if the child stays out of school, it may become increasingly difficult for him/her to return to school. If separation anxiety becomes long term, it can impact a childs emotional, social, and academic growth. A childs development of self- confidence may be delayed and he/she may have difficulty making new friends. Frequent absences can create a lack of belonging to the class as well as gaps in academic progress. If you feel that your child has developed or is developing separation anxiety, it is critical to address it right away. There may be particular worries your child has, such as riding the bus, eating in the cafeteria or making friends. Once the possible causes have been identified and discussed, together you and I can create a plan to support your child. As always, feel free to contact me if you have any concerns. Ms. Rodriguez When saying Goodbye is challenging: Saying goodbye and separating can be difficult for both children and adults. The following are tips to create a calmer separation: Pre-set your child for approaching separation. Let him/her know when and where you will be separating, where you are each going, and why. Explain that he/she must go to school and that you have other responsibilities that you must handle as well. Do NOT give into please let me stay home. This will make separating more difficult the next day. Establish a morning routine. Routines create a sense of security and stability and allow children to know what to expect each morning. Keep goodbyes short. Give your child a hug/kiss, say bye and tell your child that you will see them later. Walk away while sending your child on their way. Enhance motivation by establishing a reward system for smooth separations. If your child has done well, praise them! Establishing routines for a great back to school: Starting each day with breakfast is the best way to fuel a body and prepare for the day. Get organized! Being organized not only leads to success but it also reduces stress on the child. Make homework a priority in your home and reinforce that homework is your childs responsibility. Establish a regular homework routine. (Homework should be done in the same area around the same time each day.) After homework is complete, encourage your child to prepare for the upcoming school day by packing his/her backpack immediately so that nothing gets left behind. Establish a regular bedtime and stick to it. Be firm and after a few nights your child will quickly learn that bedtime is non-negotiable. Children between the ages of 5 and 12 should get hours of sleep each night. Inadequate sleep can result in behavioral problems or cognitive problems which impede learning. Establish a grab and go spot. Determine a place, usually by the door, where school bags, lunches and necessities can be placed the night before. This avoids those late mornings, looking for homework and a lost shoe. You can never be too prepared! August 2013, Vol. I Ms. Rodriguez, school counselor , ext: 3608

Consejos de la Consejera S Agosto del 2013, Vol. I Ms. Rodriguez, consejera escolar , ext: 3608 Consejo del mes: ¡ Bienvenidos! ¡Es ese tiempo otra vez … tiempo para comenzar otro año escolar! Para muchos estudiantes, este será su primer ano. Separación de los padres es un temor muy real para muchos niños de la edad elemental. De hecho, cuando el temor es tan grave, los niños pueden desarrollar ansiedad de la separación. Los niños se pueden preocupar de su seguridad cuando están lejos de sus padres, o pueden ser temerosos de un nuevo ambiente. Los niños que desarrollan ansiedad de la separación pueden reaccionar en una rabieta, pánico, o incluso se quejan de sentirse enfermos para evitar la separación. Sin embargo, si el niño se queda fuera de la escuela, se hace aun mas difícil para el/ella regresar a la escuela. Si la ansiedad de la separación se hace el largo plazo, puede tener un impacto negativo en el desarrollo social, emocional, y académico. El niño/niña podrá tener dificultad haciendo nuevos amigos y las ausencias frecuentes pueden crear una falta de pertinencia en el salón, Si usted siente que su hijo/hija ha desarrollado ansiedad por la separación, es muy importante dirigirlo enseguida. Pueden haber preocupaciones particulares que su hijo tiene, como el paseo en el autobús, comer en la cafetería, o hacer nuevos amigos. Cuando las causas posibles se han identificado y se han hablado, juntos usted y yo podemos crear un plan para apoyar a su hijo/hija. Como siempre, si tiene preocupaciones o preguntas, aquí estoy para servirle. Ms. Rodriguez Cuando decir adiós es difícil: Decir adiós y la separación puede ser difícil tanto para niños como para adultos. Lo siguiente son sugerencias para crear una separación tranquila: Prepare a su niño para la próxima separación. Avísele cuando y donde se van a separar, en donde cada uno va a estar y por que. Explique que debe ir a la escuela y que usted también tiene otras responsabilidades. No se rinda cuando oiga por favor déjame quedarme hoy. Esto solamente hará el próximo día lo doble difícil. Establezca una rutina el la mañana. Las rutinas crean un sentido de seguridad y estabilidad y permiten que los niños sepan que esperar cada mañana. Mantenga las despedidas cortas. Dele a su hijo un abrazo y beso, digan adiós y que lo verán mas tarde. Aléjese y mande a su hijo en camino. Aumente la motivación estableciendo un sistema de premios. Si su hijo tuvo una separación buena, o esta mejorando, ¡ celébrelos! Establecimiento de las rutinas para un gran regreso a la escuela: Comenzar cada día con el desayuno es la mejor forma de alimentar el cuerpo y prepararse para el día. Organícese! Ser organizado reduce el estrés en el niño y los ayuda a ser exitosos. Establezca una rutina regular para la tarea. (Haga la tarea en el mismo lugar y a la misma hora cada día como prioridad.) Después de que termine la tarea, anime a su hijo a prepararse para el próximo día alistando su mochila y su ropa para mañana. Establezca un horario regular para irse a dormir y sea firme con el horario. Después de unas cuantas noches su hijo/hija aprenderá que la hora de dormir no es negociable. Los niños entre 5 a 12 anos de edad deben recibir horas de sueno cada noche. Muy poco sue ñ o puede resultar en problemas de comportamiento o problemas cognitivos que impiden el aprendizaje. Establezca una área de su casa como la área agarra y vámonos. Escoja un lugar, generalmente por la puerta, donde mochilas escolares, comidas y necesidades pueden ser colocadas la noche anterior. Esto evita aquellas mañanas tardes, buscando la tarea o un zapato perdido al ultimo minuto. ¡ Nunca puede estar demasiado preparado!