Describe los famosos Capítulo 5B (Follow-up to Text book 252, Act #4)

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
¿Cómo son las personas famosas?
Advertisements

Reflexive Verbs.
Subject-adjective agreement Mi abuelo es (viejo/vieja). Tiene los ojos (verde/azules).
La hora To find out the time you ask: ¿Qué hora es?
¿Qué hora es? To ask what time is it in Spanish, we say… ¿Qué hora es?
To tell the time in Spanish… 3:15=Son las tres y quince. 11:20=Son las once y veinte. 6:04=Son las seis y cuatro. 1:30=Es la una y treinta 8:19=Son las.
Ch. 2: Más adjetivos….
Los mandatos. Cómo formar los mandatos Use commands when you want to tell someone to do something or not to do something.
ALC 93 Miércoles el 9 de febrero You need an orange book.
Las características físicas, la personalidad y otros rasgos.
Tener To have. Review - Conjugations Yo tengo Tú tienes Él/ella/usted tiene Nosotros tenemos Vosotros tenéis Ellos/ellas/uds tienen.
24 de febrero de 2014 Español 1.
Los Colores lunes, el 8 de diciembre.
Objetivo: How do we describe ourselves? Hagan Ahora: In your notebooks, conjugate ser into all six forms. When you receive your workbook, write your first.
DESCRIBING PEOPLE #2 Use the pictures in the Power point to complete the handout. You may use notes, textbook, or previous Powerpoints if needed.
Spanish 1 Gateway High School UNIDAD 2: ¿CÓMO SÓMOS Y QUÉ NOS GUSTA?
4B Grammar Points. 1. To say you are going to do something use: A form of ir + a + infinitive.
¿Cómo son las personas famosas?
Julie Pettigrew Future career and personality traits Rushcliffe School.
10 de noviembre. Para Empezar #9 ¿En dónde me pongo cada una de estas cosas? Me pongo una corbata en el ______________ Me pongo los zapatos en los _______________.
¿Cuántos años tiene él / ella? How old is he / she? Él / Ella tiene… años. He / She is … years old.
Calentamiento 19/10/ When do we use the verb tener? 2.Give an example. 3.What is a possessive adjective? 4.Give an example. 5.When do we use the.
¿Qué te gusta hacer? How to respond to different questions.
 Identify what the following are doING in Spanish:
Definite & indefinite articles The articles el, la, los & las are definite articles and mean “the” when translated into English. Use these when talking.
Answer the following questions en español. 1.¿Qué te gusta hacer en el verano? 2.¿Qué te gusta hacer en el otoño? 3.¿Qué te gusta hacer en el invierno?
Describe los celebridades Capítulo 5B (Follow-up to Tx 252, Act #4)
Repaso de Vocabulario Capítulo 4.
Possessive Adjectives/ Adjetivos Posesivos
¿Cómo eres? (What are you like?) Soy... Tengo... ¿Cómo es? Es...
Adjective Agreement Una chica cómica Unas chicas cómicas
Stating what you have, and describing physical features.
Notes: La Hora (Time) How do I tell time in Spanish?
Title: El álbum familiar de _______.
Escribe una descripción para todos los miembros de la familia:
How do you say “to be” in Spanish? Hint: there are 2 ways
POSSESSIVE ADJECTIVES “It is not your dog, it is my dog!”
¡feliz cumpleaños tío! You are the first person to arrive at a new Mexican restaurant for your uncle’s birthday dinner. You decide to wait at the table.
Hoy es lunes el veinticinco de noviembre
Ser and Adjectives.
DAR and DECIR to give and to say/tell.
VOCABULARIO 9. El tío 10. La tía 11. El hermano 12. La hermana 13. El sobrino 14. La sobrina 15. El primo 16. La prima La madre La mamá El padre El papá.
La octava (8th) semana Spanish I A
Tapas Write two adjectives to describe each noun.
El Horario de hoy Examen/CP 15-20
Describe los celebridades
Tapas Write the correct form of the adjective in parenthesis:
Tapas Fill in the blank with an adjective:
Apuntes: Tener Lección 3: La familia.
Adjective Grammar Adjective Agreement.
El objetivo: Hoy es _____, ____de diciembre Tema: La Familia
¡buenos días!.
Tener To have Ch. 4 - Tener and Venir.
Year 8 End of Unit project
1-5B El Restaurante.
Adjective Grammar Capítulo 1B.
Sp 1 1B – Guess the word.
Tapas The verb estar is used to tell location and to tell the current state or condition (such as feelings) of someone or something. Tell where.
Tarea para mañana-martes el 6 de diciembre
TAPAS Describe a friend in Spanish. In the description include: - name
Demonstrative Adjectives
You will make a presentation about your family
Describe a las personas con una frase completa.
More Unit 1 review! (Sra. Soto).
Pre-write Part 1: State your name Me llamo Valerie.
Pre-write Part 1: tell the relationship of the person to you
Describe el pelo de las personas.
La familia The Family.
Present Tense -er and –ir verbs
¿Cuántas personas hay en tu familia?
Transcripción de la presentación:

Describe los famosos Capítulo 5B (Follow-up to Text book 252, Act #4)

For EACH celebrity “Family Member” do the following: 1.Identify how you are related (imagine the celebrities are your relatives) 2.Describe height and hair color and length 3.State the person’s age (if unknown, guess it) 4.Describe the person’s personality in at least 2 adjectives. 5.Tell something the person enjoys doing.

Example: Richard Gere 1. Mi padre se llama Richard Gere. 2. Él no es ni alto ni bajo, y tiene pelo corto y canoso. 3. Mi papá tiene cincuenta y cinco años. 4. Richard Gere es ordenado y trabajador. 5. A él le gusta ver peliculas y también ir al cine.

Famoso #

Famoso #

Famoso #

Famoso #