Localización de Riesgos Hazard Identification

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Capacitación de protección de caída evaluación de la capacitación 1.
Advertisements

World Language Survey 24 de abril de La Campana Write the following Math problems using Spanish words = – 12 = x 3.
Safety Program Management Safety and Health Management This material was produced under grant number 46D6-HT23 from the Occupational Safety and Health.
Los números ordinales (first, second, third…). Los números ordinales  1—primero*  2—segundo  3—tercero*  4—cuarto  5—quinto  6—sexto  7—séptimo.
Hoy es lunes. La fecha es el 24 de febrero LA PREGUNTA: Traduzcan. (Use the verb estar) We are He is They are LA TAREA y OTROS ANUNCIOS: Examen del capítulo,
Please sit in your birthday month area. abril,, mayo julio enero,, agosto dici febrero, nov,. oct marzo, junio, sept.
First, let’s review the basic subjects. They are… I = you = he = she = yo tú él ella we = they = you (all) = nosotros/as ellos/as ustedes (Uds.) Then.
Lesson objective: Students will be able to express affirmative and negative ideas.
PPE – Personal Protective Equipment
Telling Time.
What needs to be turned in from the last class period? Partner clock (50 pts possible) Please turn this in now. Spanish vocabulary in each square. English.
Tu Día Escolar Español 2 Tema 1 Página 40.
Comites de Seguridad Safety Committees Un instructivo bilingüe para patrones con trabajadores hispanos A bilingual training module for employers with Hispanic.
¡Hola! ¡Buenos días! ¡Bienvenidos! Please find your class number on the class paper that is taped to the board and then look for your seat.
Siéntate con un compañero nuevo. Circle paper This is Spanish practice at home. When you can do a circle, have a parent/guardian sign it off. We have done.
Time Expression with Hacer Grammar Essential #106.
Comunicación de Riesgo Hazard Comunication
Objetivo: Which form of the verb should we use? Are we pronouncing the vocabulary correctly? Hagan Ahora: El papel de APT P. 69, Actividad 2.
Federación de servicios a la ciudadanía medios de comunicación, artes, cultura y deportes The impact of noise on musicians Looking for solutions.
Quasimodo: (son las doce)
OR-OSHA – PESO 10 TOOLBOX SHEET For COMPLETE information call OR-OSHA 1 (800) or visit HOJA INFORMATIVA DE OR-OSHA - PESO 10 Para.
What has to be done today? It can be done in any order. Make a new ALC form Do the ALC Get two popsicle sticks Get 16 feet of yarn. That is 4 arms width.
TIENEN 5 MINUTOS Hoy es el _____ de _____ del __________ Objective : I can identify and say prepositions Vocab/Ideas : Sobre Detrás de Debajo de Entre.
Leading in Learning – Spanish Collective Memory. Plenary 1 Did you know any of the words already? If so, which? Why are the colours significant do you.
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
3-4 de septiembre.  Exchange both your notebook and your participation card with your partner.  Listen to Profa as she helps you in each section know.
Telling Time La hora. Telling Time To ask what time it is in Spanish, ask: ¿Qué hora es? To answer: Es la una… (12:31 – 1:30) or Son las (hour). (1:31.
ALC 65 Hoy es martes el 31 de marzo, 2015 Please sit with someone that has the same number that you were given when you walked in the door. You will see.
ALC 45 Miércoles el 3 de noviembre Bienvenida. objetivo Yo puedo saber 80% del vocabulario de las tarjetas de memoria y entender la lectura que leo.
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
ALC 47 Hoy es jueves el 30 de enero, Unscramble the letters to make words. If necessary use your vocabulary list for help. 1.seaprd 2.usaebol 3.socamat.
Español usar un diccionario (1) yonosotros tútúvosotros él/ella Ud ellos/ellas /Uds hablo hablas habla hablamos habláis hablan.
Reconociendo y controlando peligros en el trabajo.
Quasimodo:. Pronunciación: 0 La salud 0 Verbos 0 Adjetivos 0 Adverbios.
Español 2 1 de octubre de La Campana Lea tu papel de objetivos. Read your objective paper. Escribe 2 metas para esta unidad. Write 2 goals for this.
TOPICS: SABER/CONOCER AND YO-GO VERBS Essential questions: How do I say whom and what I know? How do I use some other irregular verbs?
Vocab: el día escolar Grammar: Subject Pronouns & Present Tense of –ar Verbs.
ALC 16 Bienvenida jueves el 6 de octubre. ALC 16 jueves el 6 de octubre Conjugate Yo bailar Tú escuchar Usted salir Ella abrir Nostros comer Vosotros.
ALC 25 You will need your vocabulary list from the last assignment.
Español II Segundo tema.  You will be able to tell about what you do everyday in your daily routine.  You will be able to identify items you use to.
ALC 83 Please find a place to sit. Sit next to your project partner.
Direct Objects & Direct Object Pronouns An English and Spanish Lesson.
Notes on Reflexives. To say that people do something to or for themselves, we use reflexive verbs. For example: bathing oneself and brushing one’s teeth.
Science Fair 2015 Feria de la Ciencia. Monday, April 20 th Night showing: 5- 7pm.
ALC 76 Cambio de la rutina. Asignación y después ALC 76.
-AR VERBS Español.
Quiz Review: School Vocab, School Verbs and Irregular Verbs: Traer, Tener, Poner, and Hacer Español II: Señorita Kudrak and Señorita Mazur.
Preparacion Hoy es viernes el 4 de diciembre. Today is Friday, December 4. DO NOW: In preparation for some exercises in class do the following with the.
LOS VERBOS!!!. We already know these phrases in Spanish:
ALC 65 Hoy es viernes el 16 de marzo de 2012 Conjugate to eat (comer) Today is a test on foods, verbs, likes It will begin at 11:32 as a ppt show.
Español 1 Ms. Lewis Explorar 0 ¿Cómo se llaman las personas en tu grupo? 0 Escribe los nombres. 0 ¿Cosas buenas? 0 ¿Quién conoce a todas las personas.
ALC 14 viernes el 30 de septiembre. Bienvenida The next time one student will be selected to do the bienvenida in front of the class. Please partner up.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
¡Bienvenidos a clase! lunes, el 6 de abril. ¿Que vamos a hacer hoy? 1.tener + que + infinitive 2.hace + time expressions 3.adverbios.
¡Bienvenidos a clase! viernes, el 30 de octubre.
ESPAÑOL 1 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
ESPAÑOL 1 Lesson 50 5 y 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
English Language II (2). English Language I (2) Warm-up.
¡BIENVENIDOS! ALPHABET, COGNATES.. DO NOW Take five minutes to Silently and Independently fill out the calendar on your desk. Every Calendar should have:
Learning Objective (skill-concept-context) Today we will recognize the INFINITIVES* of verbs in Spanish. * in grammar, the basic form of a verb, used with.
Modal verbs By Gema V. Rosales Calvo.
© Granta Design, Título del Proyecto Tutor: Nombre y Apellidos Alumno/s: Nombre y Apellidos 1 Nombre y Apellidos.
100 Book Challenge Desafío de leer 100 libros. Cada niño tendrán: Una bolsa de libros Una carpeta 2 libros para leer cada noche Un informe de lectura.
Escribir *You can get creative. You can write in the first person which means you are the character, you can use the third person which means you are talking.
Manipulación Manual de Cargas Manual Material Handling Un instructivo bilingüe para patrones con trabajadores hispanos A bilingual training module for.
Unidad 8 – Lección 1 Objetivos de lección 1:
Hand Protection Safety Moment. © 2015 HALLIBURTON. ALL RIGHTS RESERVED. 2 Hand Protection Hands are your most important tool!
Ser y Estar To be or….to be?
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Manipulación Manual de Cargas Manual Material Handling Un instructivo bilingüe para patrones con trabajadores hispanos A bilingual training module for.
Transcripción de la presentación:

Localización de Riesgos Hazard Identification Un instructivo bilingüe para patrones con trabajadores hispanos A bilingual training module for employers with Hispanic workers

STEP 1 STEP 2 STEP 3 STEP 4 TO USE THIS TRAINING MODULE: This OR-OSHA training module is designed so that both English and Spanish-speaking people can use it. The left-sided pages are in English and the right-sided pages are in Spanish. Instrucciones en español: pasta interior de atrás STEP 1 STEP 2 STEP 3 STEP 4 Print all the module pages. Photocopy the entire module copying on both sides of each page. The even pages (2, 4, 6, etc.) must be in English. The odd pages (3, 5, 7, etc.) must be in Spanish. English Spanish Staple or bind each module. Make sure that the pages in English are on the left and the pages in Spanish are on the right. Provide the training. It is suggested that before giving the training, you read the OR-OSHA module Cultures, Languages, and Safety, available from the OR-OSHA web site. Toll free number in Spanish: 1 (800) 843-8086 option No. 3 Toll free number in English: 1 (800) 922-2689 Web site: www.orosha.org

Programa en Español de Seguridad e Higiene en el Trabajo de OR-OSHA OR-OSHA Occupational Safety and Health Program in Spanish PESO These modules are designed to be taught in 30 to 60 minutes. Estos instructivos están diseñados para ser enseñados en 30 a 60 minutos. Obtenga estos instructivos bilingües y el Diccionario Español-Inglés / Inglés-Español de Seguridad e Higiene en el Trabajo (30,000 palabras) en www.orosha.org Obtain these bilingual training modules and the Spanish-English / English-Spanish Occupational Safety and Health Dictionary (30,000 words) at Please send comments to tomas.schwabe@state.or.us Favor de enviar comentarios a tomas.schwabe@state.or.us Nota: Este material educativo o cualquier otro material utilizado para adiestrar a patrones y empleados de los requisitos de cumplimiento de los reglamentos de la OR-OSHA por conducto de la simplificación de los reglamentos, no se considerará substituto de cualquiera de las previsiones de la Ley de Seguridad en el Trabajo de Oregon, o por cualquiera de las normas dictaminadas por la OR-OSHA. Este material educativo fue producido por el Programa PESO de la OR-OSHA. Note: This educational material or any other material used to inform employers and workers of compliance requirements of OR-OSHA standards through simplification of the regulations should not be considered a substitute for any provisions of the Oregon Safe Employment Act or for any standards issued by OR-OSHA. This educational material was produced by the OR-OSHA PESO Program.

Welcome! The reason for this course The goal of this course Accidents are caused by unsafe conditions and unsafe acts. To prevent accidents you must know how to identify these unsafe conditions and actions and then take action to correct them. The goal of this course Learn the steps to identify and control the hazards that could lead to accidents.

¡Bienvenidos! La razón de este curso La meta de este curso Los accidentes son causados por condiciones inseguras y actos inseguros. Para prevenir los accidentes debe saber como identificar estas condiciones y acciones inseguras y entonces tomar acción para corregirlas. La meta de este curso Aprender los pasos para identificar y controlar los riesgos que puedan llegar a ser accidentes.

Important terms What is a hazard? Any condition or action that has the capability of producing injuries and illnesses. What is an exposure? How close is the worker to the hazard. If we are going to prevent accidents, we have to identify hazards and then control or eliminate them!

Palabras importantes ¿Que es un riesgo? Cualquier condición o acción que puede producir lesiones o enfermedades. ¿Que es exposición? La cercanía del trabajador al riesgo. ¡Si vamos a prevenir accidentes, tenemos que localizar los riesgos y entonces controlarlos o eliminarlos!

What causes hazards? MACHINERY TOOLS PEOPLE MATERIALS ENVIRONMENT

¿Que causa los riesgos? MAQUINARIA HERRAMIENTA GENTE MATERIALES MEDIO AMBIENTE

What are the hazards? Acceleration Heat / Cold Biological Mechanical Chemical Pressure Electrical Radiation Ergonomics Explosives Vibration and Noise Flammability and Fire Violence

¿Cuales son los riesgos? Aceleracíon Calor / Frío Biológicos Mecánicos Químicos Presión Eléctricos Radiación Ergonómicos Explosivos Vibración y Ruido Inflamables y Fuego Violencia

Safety controls Engineering Controls Administrative Controls Process design Isolation through closed systems Ventilation and humidifying systems Protection at points of operations and transmission mechanisms Ergonomic designs Administrative Controls Supervision Pesonnel rotation Periodic breaks Reduction in duration of exposure Education Personal Protective Equipment Controls Face shields Aprons Respirators Gloves Safety shoes, etc.

Los controles de seguridad Compuerta de inspección Controles de Ingeniería Diseño de procesos Aislamiento por sistemas cerrados Sistemas de extracción y humedad Protecciones en los puntos de operación y mecanismos de transmisión Diseños ergonómicos Controles Administrativos: Supervisión Rotación de personal Descansos períodicos Disminución del tiempo de exposición Educación Controles de Equipo de Protección Personal Caretas Mandiles Mascarillas Guantes Zapatos de seguridad, etc. Protector Fijo Encerrando Banda y Poléa

What to do when you find a hazard Report it! Report it to: A foreman A member of your safety committee A supervisor The owner A lead worker

Que hacer cundo encuentra un riesgo ¡Repórtelo! Repórtelo a: El mayordomo Un miembro del comité de seguridad Un supervisor El dueño Un trabajador al mando

Notes: Apuntes:

PASO 1 PASO 2 PASO 3 PASO 4 PARA USAR ESTE INSTRUCTIVO: Este instructivo de la OR-OSHA esta diseñado para que personas de habla inglés y español lo puedan usar. Las páginas del lado izquierdo van en inglés, las páginas del lado derecho van en español. English instructions: Inside front cover PASO 1 PASO 2 PASO 3 PASO 4 Imprima todas las páginas del instructivo. Fotocopie el instructivo entero copiando por los dos lados de cada página. Las páginas pares (2, 4, 6, etc.), deben estar en inglés. Las páginas nones (3, 5, 7, etc.), deben estar en español. Inglés Español Engrape o encuaderne cada instructivo. Asegúrese que las páginas en inglés estén del lado izquierdo y las páginas en español del lado derecho. Proporcione el adiestramiento. Se sugiere que antes de dar el adiestramiento, lea el instructivo de OR-OSHA llamado, Culturas, Idiomas, y la Seguridad. Teléfono gratis en español: 1 (800) 843-8086 opción No. 3 Teléfono gratis en inglés: 1 (800) 922-2689 Sitio en la internet: www.orosha.org

Programa en Español de Seguridad e Higiene en el Trabajo de OR-OSHA OR-OSHA Occupational Safety and Health Program in Spanish PESO TOPICS TEMAS Accident Investigation Investigación de Accidentes Cultures, Languages, and Safety Culturas, Idiomas, y la Seguridad Excavations Excavaciones Fall Protection Protección Contra Caídas Hazard Communication Comunicación de Riesgo Hazard Identification Localización de Riesgos Hazardous Energy Control Control de Energía Peligrosa Health in Construction Higiene en la Construcción Industrial Vehicles Vehículos Industriales Manual Material Handling Manipulación Manual de Cargas Portable Ladders Escaleras Portátiles Safety Committees Comites de Seguridad Scaffolds Andamios LA LLAVE AL ACCESO In Compliance with the Americans with Disabilities Act (ADA), this publication is available in alternative formats by calling the OR-OSHA Public Relations Section, (503) 378-3272 (V/TTY). En cumplimiento con el Acta de Americanos Incapacitados (ADA), esta publicación esta disponible en formatos alternos comunicándose con la Sección de Relaciones Públicas de OR-OSHA, (503) 378-3272 (V/TTY).