Back of your book! 2 x 2 = 4 x 5 = 1 + 3 + 7 -9 = 14 + 16 = 9 x 5 = Completa las secuencias 2,4,6,… 5, 10, 15,… 3, 6, 12, 24, …

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
La comida WALT: say what you eat for each meal of the day
Advertisements

Healthy Living Objetivos:
Mis pecados Remember how these three tense of different verb types work: Infinitive Preterite tense (past) Present tense Near future tense ar verbs e.g.
La comida en el instituto Goles: To say what we think of food in school and to say whether school food is healthy.
LO: To say what you usually eat, how often you eat it and why.
En España la comida es a las dos o a las tres.
Spanish II I can do everything from level I Warm-up ;
Para llevar una vida sana….
Walt: La vida sana HEALTHY EATING
¿A què hora? Lesson objectives to learn how to say the timetable in Spanish to practise using hours, days of the week and subjects to produce sentences.
Tengo que ayudar en casa
Extended writing about your city
Structure ≈ 1) general health issues ≈ 2) what you do at the moment to be healthy- eating / sport / lifestyle- any aches and pains? ≈ 3) what you would.
Starter: Hoy es… Para estar en forma, no fumo, no como muchos dulces pero en el verano voy a comer helado En el futuro para llevar una.
Encantar Complete the quiz on “encantar”. ¿Que es?.....
¿Qué comes? WALT: say what you eat for each meal of the day/ Revising food WILF 1- Name food and meals of the day in Spanish ( level2) WILF2- Express your.
WALT: Talk about healthy living
La vida sana AQA GCSE book p50 and 51.
64÷8= 10x10= 7x8= 10x8= 90÷9= 100x10= 50/5 = 64÷8= 10x10= 7x8= 10x8= 90÷9= 100x10= 50/5 = 8 (ocho) 100 (cien) 56 (ciencuenta y seis) 80 (ochenta) 10 (diez)
WALT: GIVE OPINIONS ABOUT MY TOWN OR VILLAGE. WILF: TO BE ABLE TO GIVE A POSITIVE AND NEGATIVE OPINION ABOUT MY TOWN FOR LEVEL 3. TO ADD A JUSTIFICATION.
Este fin de semana… Martes el 22 de marzo This weekend…
Vamos a hablar......de las películas. You are going to have a conversation with your teacher about the cinema. What could the teacher ask you?
Los meses del año y los días de la semana. Mosaicos, pp. 16 and 17.
WRITE DOWN THE FREQUENCY WORDS. LEER- Read the text and answer true or false VERDAD (V) OR FALSO (X)
Vida Sana Objetivo; To talk about healthy lifestyles MUST be able to say what you do to lead a healthy lifestyles SHOULD be able to use ‘se’ constructions.
Título: ¿Qué debo comer y beber? Objetivo: Extracting information from Higher Level texts in order to produce A/A* responses sano = healthy / malsano =
El lunes 28 de abril de 2014 Trabajo de entrada Answer the following questions in complete sentences. 1. ¿Qué tiempo hace? (It’s raining). 2. ¿Cuántos.
Calcula 2 x 2 = 4 x 5 = = = 9 x 5 = 4 (cuatro)
Calentamiento Write whether you like to do or do each activity 1)2) 3)4)
ESPAÑOL 1 UNIDAD 4: Computer lab day
COMPLETA LA TABLA DEL 2 2X....=8 2X....=10 2X....=12 2X….=18 2X….20 2X….=30 2X….=14.
WALT: RECOGNISE KEY VOCABULARY FOR SCHOOL SUBJECTS AND LINKING WORDS WILF: TO BE ABLE TO RECOGNISE AND SPELL ACCURATELY AT LEAST 12 KEY WORDS FOR GRADE.
1/20 PRIMERA ACTIVIDAD (VERDURAS) Write a sentence using each of the following food items.  Brócoli  Espinaca  Zanahoria  Batatas Verduras Verde OscuroVerduras.
El 12 y 13 de noviembre. Haz ahora—nivel 0 Fill in the blank with the correct Spanish word or phrase 1. Me encantan las verduras. Son muy ______ para.
Rewrite the dialogue into a logical order. Encantado Adiós Soy de Bolivia Hasta luego ¿Cómo te llamas? ¿De dónde eres? Buenos días Igualmente Me llamo.
Mi dormitorio My bedroom
Español > English Deporte Equitación Baloncesto Atletismo
WILF 1- to write a detailed description of where you live & your house (step 2) WILF 2- to write a detailed description of where you live & your house.
Antes de empezar – find these words in your vocabulario 1) más o menos - 2) por supuesto – 3) ¡Qué asco! -
WALT: RECOGNISE KEY VOCABULARY FOR SCHOOL SUBJECTS AND LINKING WORDS WILF: TO BE ABLE TO RECOGNISE AND SPELL ACCURATELY AT LEAST 12 KEY WORDS FOR GRADE.
REVISIÓN LECCIÓN 1 Me gusta, no me gusta, actividades tiempo libre, comidas y bebidas.
Lunes el 6 de enero To be able to use the simple future tense To come up with New Year’s Resolutions Própositos para el año nuevo.
La hora de comer Lunchtime!. ¿Qué comes durante la hora de comer? Durante la hora de comer…. At lunchtime..
¿QUÉ NÚMERO ES?. Walt: La vida sana HEALTHY EATING Wilf: Learn vocabulary in Spanish to describe healthy diet (Level1-2) Wilf: Taking about healthy eating.
Answering Questions.  If a question does not have a question word, it is a yes/no question. Answer with sí or no.  If the question asks “you,” answer.
1) ¿A qué hora tienes la clase de español? At what time do you have Spanish class?
THE VERB TENER Avancemos U2L1. What is an infinitive?  A verb in the “to” form.  To talk, to eat, to drink, to have  Infinitives in Spanish end in.
Caso 2 Healthy Life Teacher Erika Gallardo Onel
Me presento (part 2) WALT: give a physical and character description of yourself. WILF: Be able to give a detailed description of yourself and give your.
Mi cole Goles: To say what facilities there are in your school To use adjectives to describe what your school is like To compare Spanish and English schools.
I can… Listen and respond to questions in L2 Review concepts from Spanish 1 Recognize when to use SER or ESTAR Use SER/ESTAR in context Recognize when.
Empareja el español y el inglés.
Fix the sentences (order, articles, adjectives)  estudiantes / son / simpático  Los estudiantes son simpáticos.  deportes / son / pésimo  música rock.
Hacer Ahora (Do Now) 1. Please sit down quietly. 2. Please copy today’s date, day and homework into your notebook or binder. 3. Please conjugate the verb.
Vamonos Sit down and take out paper to start taking your notes!
Spanish II Week 14. NO PARA EMPEZAR TODAY Unit 2 Test! Remember: our class goal is for everyone to earn at least an 80% on this test!
Vámonos Translate these Spanish words into English. You should write both the Spanish and English. Hint: all cognates 1.La pasta6. La pizza 2.Los tomates7.
Spanish I Week 10. Para Empezar El diecinueve de octubre Please answer the following in a complete sentence in Spanish: ¿Qué te gusta hacer?
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
La Fecha: Hoy es martes, 26 de agosto Tema: Activities Vocabulary Obj: SWBAT learn how to express their opinions about everyday activities using Spanish.
Talking about the future IR + A+ INFINITIVE. To talk about what someone is or is not going to do (in the future), use the present tense form of IR with.
¡Bienvenidos a clase! viernes, el 30 de octubre.
Vida Sana Objetivo; To talk about healthy lifestyles MUST be able to say what you do to lead a healthy lifestyles SHOULD be able to use ‘se’ constructions.
Vamonos Translate the following sentences into Spanish using AR/ER/IR verbs. I am going to cook chicken for dinner. We run after school. She eats a hamburger.
Hoy es martes el 5 de abril Today is Tuesday, April 5 Write the following phrases in Spanish and use correctly the verb estar: She is sick= Ella está enferma.
WALT: to write about the furniture in your bedroom WILF: to write a full sentence, listing at least 3 items of furniture in your bedroom (level 2) WILF:
Martes, 4 de octubre WALT: how to tell the time in Spanish WILF: to be able to understand and begin to say the time in Spanish Can you match these times.
Vida Sana Objetivo; To talk about healthy lifestyles
Mi dormitorio WALT: write about the furniture in your bedroom WILF:
Yesterday I went to an Italian restaurant
Transcripción de la presentación:

Back of your book! 2 x 2 = 4 x 5 = = = 9 x 5 = Completa las secuencias 2,4,6,… 5, 10, 15,… 3, 6, 12, 24, …

Martes el 7 de febrero Una vida más sana WALT: Talk about healthy living WILF: to use a variety of structures to give advice to live a healthier life style in order to work towards a LEVEL 4+ To use a variety of structures & the future tense to give advice to live healthier life style = level 5 WILF: to use a variety of structures to give advice to live a healthier life style in order to work towards a LEVEL 4+ To use a variety of structures & the future tense to give advice to live healthier life style = level 5

There are 2 ways of saying what you should or shouldn’t do: Hay que…No hay que…….+ verb (infinitive) Tienes que…No tienes que…+ verb (infinitive) There are 2 ways of saying what you should or shouldn’t do: Hay que…No hay que…….+ verb (infinitive) Tienes que…No tienes que…+ verb (infinitive) Eg: Hay que beber dos litros de agua el día OR Tienes que beber dos litros de agua el día You should drink 2 litres of water a day You should You shouldn’t

WALT: Talking about healthy living WILF: to use a variety of structures to give advice to live a healthier life style in order to work towards a LEVEL 4+ Task: copy the phrases in Activity 1a p100 in Listos 2 And translate each of them in English (in your book). Use the pictures a-e to help you Task: copy the phrases in Activity 1a p100 in Listos 2 And translate each of them in English (in your book). Use the pictures a-e to help you 1- Hay que beber dos litros de agua el día You should drink 2 litres of water a day 2- Tienes que Hacer deporte tres veces a la semana You should do some sport 3 times a week

Task: copy the phrases in Activity 1a p100 in Listos 2 And translate each of them in English (in your book). Use the pictures a-e to help you Task: copy the phrases in Activity 1a p100 in Listos 2 And translate each of them in English (in your book). Use the pictures a-e to help you 1- Hay que beber dos litros de agua el día You should drink 2 litres of water a day 2- Tienes que Hacer deporte tres veces a la semana You should do some sport 3 times a week 3- Hay que comer cinco raciones de fruta o verdura al día You should eat 5 portions of fruit or veg a day You should eat 3 meals a day 4- Hay que comer tres comidas al día 5- Tienes que desayunar todos los días You should have breakfast everyday 6- No hay que fumar! You shouldn’t smoke!

Task: copy the phrases in Activity 1a p100 in Listos 2 And translate each of them in English (in your book). Use the pictures a-e to help you Task: copy the phrases in Activity 1a p100 in Listos 2 And translate each of them in English (in your book). Use the pictures a-e to help you 1- Hay que beber dos litros de agua el día 2- Tienes que Hacer deporte tres veces a la semana 3- Hay que comer cinco raciones de fruta o verdura al día 4- Hay que comer tres comidas al día 5- Tienes que desayunar todos los días 6- No hay que fumar!

ESCUCHAR Listen to the recording and arrange the pictures in the correct order. ESCUCHAR Listen to the recording and arrange the pictures in the correct order ,4,5,1,2

WHAT DO YOU NEED TO ACHIEVE A LEVEL 5? THE FUTURE TENSE!

WALT: Talking about healthy living To say what you are going to do to be more healthy use: VOY A + VERB (INFINITIVE) I am going to + verb To say what you are going to do to be more healthy use: VOY A + VERB (INFINITIVE) I am going to + verb En el futuro, Voy a hacer más deporte In the future, I am going to do more sport Use the future tense to say what you are going to do to be healthy = level 5

LEER-Read the text below and answer the questions in English. Hola me llamo Claudio. Tengo trece años. Soy alto. Me gusta mucho el deporte*. Tengo una vida sana**. Normalmente, como muchas frutas y verduras. Me gusta mucho las frutas pero me encantan las hamburguesas y las patatas fritas. Tambien bebo dos litros de agua el día pero a veces bebo una coca-cola. Para tener una vida sana, hay que hacer deporte y tienes que desayunar todos los días. ¡Pero no hay que fumar! ¿Y tu? Tienes una vida sana? Hola me llamo Claudio. Tengo trece años. Soy alto. Me gusta mucho el deporte*. Tengo una vida sana**. Normalmente, como muchas frutas y verduras. Me gusta mucho las frutas pero me encantan las hamburguesas y las patatas fritas. Tambien bebo dos litros de agua el día pero a veces bebo una coca-cola. Para tener una vida sana, hay que hacer deporte y tienes que desayunar todos los días. ¡Pero no hay que fumar! ¿Y tu? Tienes una vida sana? Claudio 1.Can you give at least 2 details about Claudio? 2.Does he live a healthy lifestyle? 3.Why? 4.What food does he like? 5.What food does he prefer? 6.Does he drink coke often? 7.What advice does he give you to have a healthy lifestyle? (give at least 2 details) What level did you achieve ? Why? *Deporte = sport **Una vida sana = a healthy life

LEER-Read the text below and answer the questions in English. Hola me llamo Claudio. Tengo trece años. Soy alto. Me gusta mucho el deporte*. Tengo una vida sana**. Normalmente, como muchas frutas y verduras. Me gusta mucho las frutas pero me encantan las hamburguesas y las patatas fritas. Tambien bebo dos litros de agua el día pero a veces bebo una coca-cola. Para tener una vida sana, hay que hacer deporte y tienes que desayunar todos los días. ¡Pero no hay que fumar! ¿Y tu? Tienes una vida sana? Hola me llamo Claudio. Tengo trece años. Soy alto. Me gusta mucho el deporte*. Tengo una vida sana**. Normalmente, como muchas frutas y verduras. Me gusta mucho las frutas pero me encantan las hamburguesas y las patatas fritas. Tambien bebo dos litros de agua el día pero a veces bebo una coca-cola. Para tener una vida sana, hay que hacer deporte y tienes que desayunar todos los días. ¡Pero no hay que fumar! ¿Y tu? Tienes una vida sana? Claudio 1.Can you give at least 2 details about Claudio? 2.Does he live a healthy lifestyle? 3.Why? 4.What food does he like? 5.What food does he prefer? 6.Does he drink coke often? 7.What advice does he give you to have a healthy lifestyle? (give at least 2 details) What level did you achieve ? Why? *Deporte = sport **Una vida sana = a healthy life

Use the word bank below to translate the phrases 1-5 into Spanish. 1- I am going to eat more fruits 2- I am going to drink lots of water 3- I am not going to smoke 4- I am going to do more sport at the weekend 5-I am going to eat more healthy and I am not going to eat fast food because it is bad for your health. Wordbank voy a…comerbebermucha fumarno voy a…y másdeporteen el fin de semanafrutasporque La comida rapidasanala saludmales Wordbank voy a…comerbebermucha fumarno voy a…y másdeporteen el fin de semanafrutasporque La comida rapidasanala saludmales Voy a comer más frutas Voy a beber mucha agua No voy a fumar Voy a hacer más deporte en el fin de semana Voy a comer más sana y no voy a comer la comida rapida porque es mal para la salud ¿Qué vas a hacer para tener una vida más sana ? What are you going to do to have a healthier life?

Use the word bank below to translate the phrases 1-5 into Spanish. 1- I am going to eat more fruits 2- I am going to drink lots of water 3- I am not going to smoke 4- I am going to do more sport at the weekend 5-I am going to eat more healthy and I am not going to eat fast food because it is bad for your health. Wordbank voy a…comerbebermucha fumarno voy a…y másdeporteen el fin de semanafrutasporque La comida rapidasanala saludmales Wordbank voy a…comerbebermucha fumarno voy a…y másdeporteen el fin de semanafrutasporque La comida rapidasanala saludmales ¿Qué vas a hacer para tener una vida más sana ? What are you going to do to have a healthier life? (I am going to..) (eat.) (drink) (a lot of) (smoke)(I am not going to…) (and) (more)(sport)(at the weekend) (fruits) (because) (fast food) (healthy) (health) (bad)(is)

Look at the following pictures. Do you agree or disagree with the advice given? 1. Debes comer fruta y verduras 2. No debes beber mucha agua 3. Hay que hacer deporte 4. Hay que comer chocolate todos los días 5. Tienes que desayunar

¿Verdad o falso? Debes comer fruta y verduras

¿Verdad o falso? No debes beber mucha agua

¿Verdad o falso? Hay que hacer deporte

¿Verdad o falso? Hay que comer chocolate todos los días

¿Verdad o falso? Tienes que desayunar

¿Verdad o falso? No tienes que beber alcohol todos los días