Calentamiento Pre-write 115 (into quizlet)

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
This is an interactive presentation
Advertisements

Cap. 6 ¿Cómo es tu familia? Describing a family.
Mi familia.
los abuelos grandparents el abuelo, la abuela grandfather, grandmother.
ESPAÑOL UNO: CAPÍTULO 6 TENER.
2-3 By: Alli Hoffman and Amanda Herman 6°. Table of Contents I can identify/use verbs with irregular yo forms I can use A PERSONAL I can use the verb.
los abuelos grandparents el abuelo, la abuela grandfather, grandmother.
¿Quién es? Mi padre ¿Quién es? Mi madre ¿Quiénes son? Mis padres.
Possessive Adjectives
Possessive Adjectives
EL VERBO TENER Una introducción. For all verbs in Spanish the subject pronouns are not necessary. You can tell who is doing the verb by the ending.
The Present Tense of Stem-Changing Verbs: e  ie, e  i,
Repaso: Los adjetivos posesivos
Los adjetivos posesivos
Stem Changing Verbs index e ie Explanation of Stem-Changing Verbs Practice with e ie Stem Changing Verbs o ue Explanation of Stem-Changing Verbs Practice.
POSSESSION.
Me llamo _________ clase 10 NM La fecha es el 6 de octubre del 2011 Propósito # 6: ¿Cómo repasamos los miembros de la familia? Actividad Inicial: Una familia.
Adjetivos Posesivos.
Adjetivos Posesivos.
Game Cluedo: How to Play 1.Your group should have the 21 cards containing 6 cards of suspects, 9 rooms and 6 weapons, a tally card for each member and.
LA FAMILIA.
Jeopardy Vocabulario 1 Vocabulario 1b Verbos Adjetivos posesivos Cultura Q $100 Q $200 Q $300 Q $400 Q $500 Q $100 Q $200 Q $300 Q $400 Q $500 Final Jeopardy.
Final Project Instructions Due Mon/Tues, April 11 & 12 Final project should be a power point presentation with photos or a poster with photos/labels. Descriptions.
Final Project Instructions Due Friday February 24 Final project should be a power point presentation with photos or a poster with photos/labels. Descriptions.
Final Project Instructions Due Tuesday, March 16th Final project should be a power point presentation with photos or a poster with photos/labels. Descriptions.
The Present Tense of Stem-Changing Verbs: e  ie, e  i, o  ue
Stem-changing verbs almorzar To eat lunch (ue)
SPANISH I 4 th Six Weeks Vocabulary. -astro(a) Step ___ Ex. Brother Stepbrother hermano hermanastro.
Comparativo y superlativo
Copyright © 2008 Vista Higher Learning. All rights reserved The verbs tener (to have) and venir (to come) are among the most frequently used in Spanish.
Spanish 1 Forming Questions. Trabajo de timbre Da la pregunta. Write the question asked for each answer given. 1. Tengo 16 años. 2. Soy de Ecuador. 3.
Making comparisons In this slide show, well look at ways of expressing differences and similarities.
Gramática 5.1 Possession in Spanish
5B - Apuntes #2 VENIR.
Repaso del vocabulario, y más descripción
Stem-Changing Verbs E > IE, E > I, O > UE and U > UE.
la familia family los parientes relatives el padre (papá) father.
Ch. 6 – La Familia y su casa. Spanish 1and 2 – Mr. Silva January 2014.
La Familia y Su Casa Chapter 6 Eva y Pilar. La Familia Abuelo(a) – grandfather/mother Padre/madre – father/mother Hermano(a) – brother/sister Tío(a) –
Expressing possession
FAMILIES (Familias) Santiago Bilingual Primary School. La Línea. Spain.
¿Cómo eres? Objectivo : In this lesson I will be able to describe different personalities in Spanish. 1. Mi madre 2. Mis hermanas 3. Mis abuelos 4. Mi.
La familia The family el abuelo la abuela grandparents.
Tiene ojos verdes almorzar Green To eat lunch. dormir empezar To sleep To start/begi n.
Me llamo ___________Clase 8IM La fecha es el 23 de septiembre del 2011 Propósito # 3: ¿Cómo continuamos el repaso de los verbos? Actividad Inicial:  Escribe.
Español 2 Capítulo 7 página 241 Possessive Adjectives.
Possessive Adjectives
Stem-Changing Verbs a.k.a. Shoe Verbs.
*** 3 MINUTES *** Objective: I can write and talk about my and others family members Vocab/Ideas: Family members (review) Possessive adjectives (review)
¿Q UÉ TE GUSTA HACER ?. H ACER AHORA Translate the following sentences from English to Spanish. 1. Juan reads magazines every day. 2. She plays in a band.
Vocabulario de Sociales Tercer grado La familia a través del tiempo.
* **YOU HAVE 5 MINUTES*** Objective I can identify members of the family and talk about my likes and dislikes Vocab/Ideas Grandma Grandpa Grandparents.
Gramática Stemchangers o-ue, e-ie. Stem-changing verbs A stem-changer has a change in the vowels in the stem. This change occurs in every form EXCEPT.
PersonEnglish Adjectives- Singular Adjectives– PluralYoMyMi Mis TúYourTu Tus Él / Ud His / Your (formal) Su Sus Ella / Ud Her / Your (formal)
-go Verbs Small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Tener : to have Traer:
7th grade-TENER review with family vocabulary
Mi árbol genealógico Proyecto Unidad 2, Paso 1.
TOD: -AR VERBS Español 1. Review the EQs for today: What is conjugation? How do we conjugate –AR verbs in Spanish?
Gustos y Disgustos Aversiones.
¡Libro de la Familia!. 7 pages total 1 about you 3 pages about groups of family members 3 individual pages about family members.
 1. Why should a person learn Spanish? Give at least 3 reasons in your explanation.  2. What Spanish experiences have you had? (None is not an option.
Stem-changing Verbs (u-ue), (e-ie) Stem-changing verbs are verbs where there is the a spelling change in some of the forms of the verb. There is only.
Comparatives.
Stem Changing Verbs. How do these verbs work? Well, in addition to conjugate you have to change one of the vowels in the stem. First, let’s Identify the.
TAREA Para MAÑANA: 1. Drop the ending (-ar, -er, -ir) 2. Identify the subject 3. Extra Step 2.5: Change the stem 0. Decide if it’s a regular verb.
Stem-Changing Verbs: e  ie, e  i, o  ue Los Verbos
Present Tense Shoe Verbs
La familia the family.
Verb Vocab pg. 150 Pics.
La ropa, stem-changing verbs
Transcripción de la presentación:

Calentamiento Pre-write 115 (into quizlet) Read 114 & make a list of words you don't understand. Read your list and highlight any words you wrote that are listed on 115. Figure out what the dialogues on 114 are saying.

Calentamiento Pre-write 115. Read 114 & make a list of words you don't understand. Read your list and highlight any words you wrote that are listed on 115. Figure out what the dialogues on 114 are saying

Title: La Familia Overview & Purpose: Learning Family vocabulary allows student to describe their family and daily life as well as learn about others. Objective: To name members of their immediate family. Language Objective: To fill out a family tree using new vocabulary and personal information Pre-write: 115 Evaluation: Libro 4-1 & Family tree

La Familia

Hispanic Families Strong structures catholic church divorce is uncommon friends are like family godparents events are very important

Los Padres Los padres (the parents/the fathers) mi madre (la) my mother (the) mi padre (el) my father Los hijos (the children) la hija the daughter el hijo the son Soy la hija/el hijo de mis padres

Los Hermanos Mis hermanos mi hermana (la) mi hermano (el) My brothers My siblings mi hermana (la) my sister mi hermano (el) my brother

Mayor Menor Older Mi hermano mayor se llama Adrián. My older brother is called Adrian Menor Younger Mi hermana menor se llama Paula. My younger sister is called Paula

Los Tíos y Primos Los primos (the cousins) La prima the girl cousin El primo the boy cousin Los Tíos (the aunt & uncle, the uncles) mi tía (la) my aunt mi tío (el) my uncle Los sobrinos nephews the nephews/nieces La sobrina The niece El sobrino The nephew Soy la sobrina/el sobrino de mis tíos.

Los Abuelos Los abuelos (the grandparents) La abuela the grandmother El abuelo the grandfather Los nietos (the grandchildren) La nieta the grandaughter El nieto the grandson

El matrimonio=the marriage El cuñado/la cuñada The brother in law The sister in law La suegra/el suegro The mother-in-law The father-in-law El yerno The son-in-law La nuera The daughter-in-law El/la hermanastro/a The step-brother/sister La madrastra The step-mother El padrastro The step-father

Más Vocabulario de Familia El hijo único The only son La hija única The only daughter Los gemelos the twins boys, boy & girl Las gemelas the twin girls

La Tarea: Crea tu arbol genealógico Just a rough draft! Tus abuelos tus padres tus hermanos tus tíos y tus primos Tus sobrinos/as Tus cuñados* Tus padrastros* Tus hermanastros* Just a rough draft!

¡A practicar! Libro 4-1: Look at the family tree on pg. 115 and write sentences to describe the family relationships

calentamiento El esposo de mi madre es mi _____. El hijo de mi padre es mi _____. La madre de mi padre es mi ____. El hermano de mi madre es mi _____. La hija de mi hermana es mi ______. Soy el/la _______ de mi abuela. El hijo de mi tía es mi _______. El esposo de mi hermana es mi ______.

calentamiento El esposo de mi madre es mi PADRE/PADRASTRO. El hijo de mi padre es mi _____. HERMANO La madre de mi padre es mi ____. ABUELA El hermano de mi madre es mi _____. TíO La hija de mi hermana es mi ______. SOBRINA Soy el/la _______ de mi abuela. NIETO/NIETA El hijo de mi tía es mi _______. PRIMO El esposo de mi hermana es mi ______. CUñADO

El arbol genealógico de La Señorita Meinecke Mis ABUELOS Mi abuela Mis ABUELOS Mis ABUELOS Mi abuela Mi abuelo Mi abuelo Mi abuela es Luise Meinecke. Ella tuvo un hijo. Ella ha fallecido. Mi abuelo es otto Meinecke. Él tuvo un hijo. Él ha fallecido. Mi abuela esJosefa Oreste. Ella tuvo 10 hijos. Ella ha fallecido Mi abuelo es Silvestre Oreste. Él ha fallecido. Mis PADRES Mis TíOS Mi madre Mi padre Mi tío Mi tía Mi madre es Dalisay Meinecke. Ella tiene nueve hermanos Mi padre es Gerhard Meinecke. Él es hijo único. Mi tío es Bejamin Oreste y mi tía es Ming Oreste. Tienen dos hijas. Mis HERMANOS y yo Mis PRIMOS Mis PRIMAS Mis primas son Michelle Oreste y Judy Oreste Huynh. Son simpáticas. Mi hermana es Karen Meinecke y tiene un hijo.

Family tree instructions Label what each is to you in plural on the top line (except parents, singuar) Write two sentences: One with their singular relation with their name & one describing them Mi abuela es Luise Meinecke Ella ha fallecido. Ella es simpática Primos You can name them together or separately: Mis primas son Judy y Michelle Oreste. Mi prima mayor es Judy Oreste. Mi prima menor es Michelle Oreste. Describe them together or separately Ellas son morenas Judy es callada. Michelle es simpática

More instructions You may use the sheet given to you in class or Make a SMALL poster board Use your own paper Make a scrapbook page Print your own You must illustrate it! Real photos Scanned photos Color(ed) clip art Detailed drawings (color)

Vocab for your family tree Él es hijo único/Ella es hija única He is an only son/she is an only daughter Él/ella ha fallecido He/she has died Él-ella no tiene/n hijos He-she/they don’t have children. Él/ella es divorciado/a He/she is divorced Son casados/están casados. They are married. Él es soltero/ella es soltera. He/she is single.

Los abuelos Mi abuela es Luise Meinecke. Ella ha fallecido Mis primos. Mis primas son Judy y Michelle Oreste. Ellas son morenas. Mi prima es Judy. Ella es callada. Mi otra prima es Michelle. Ella es simpática. Mi primo es Bobby Oreste. Mi prima es Liza Oreste. Ellos son

Más vocabulario Almorzar (ue) Costar (ue) Dormir (ue) Empezar (ie) Verbos Verbos Almorzar (ue) To eat/have lunch Costar (ue) to cost Dormir (ue) To sleep Empezar (ie) To begin Encontrar (ue) To find Entender (ie) To understand Jugar a (ue) To play (sport/game) Pasar Pass/spend time

Más vocabulario Verbos Verbos Pensar (ie) Pedir (i) Perder (ie) To think Pedir (i) To ask for Perder (ie) To lose Poder (ue) To be able to/can Poner (yo-go) To put Preferir (ie) To prefer Querer (ie) To want/to love Recordar (ue) To remember Repetir (i) To repeat Salir (yo-go) To go out/exit

Más vocabulario Verbos Verbos Servir (i) Soñar (ue) To serve Soñar (ue) To dream Soñar CON To dream about Traer (yo-go/i in 1st person) To bring traigo Venir (yo-go/ie) To come Volver (ue) To return

Más vocabulario adjetivos Casado/a Divorciado/a Mayor Menor Soltero/a Married Divorciado/a Divorced Mayor Older Menor Younger Soltero/a Single/unmarried Unido/a Close Close-knit Viudo/a Widowed Widower/widow

Arbol Genealógico Mi abuela tiene 85 años. Se llama Josefa. Es morena y baja.

Preguntas y respuestas ¿Cuántas personas hay en tu familia? How many persons/people are there in your family? En mi familia somos ____ personas. In my family we are ____ persons/people.

Describelos… ¿Cómo es tu familia? Somos ______ y tenemos _______. How is your family?/What is your family like? Somos ______ y tenemos _______. We are _____ and we have _____. Somos delgados y tenemos el pelo rubio. Usamos lentes. We wear (use) glasses. Uso lentes (I use/wear glasses) ¿Cómo es tu tía? What is your aunt like? Mi tía es simpática.

Name Structure Last name structure name “middle name” “father’s last name” “mother’s last name” Tanya Renee Meinecke Oreste Try yours!! If you marry, a girl adds on her husband’s last name (Boys stay the same) Tanya Renee Meinecke Oreste de Pitt Pick a movie star you’d like to marry and try your/her name

Invitacion de boda Mother’s name stays same as when she was single, just adds husband EVERYONE’S name is: first name, (middle), their dad’s last name, their mom’s last name, + (de husbands) Parents pay…they invite ladies first Bride’s family (mother first) Groom’s family (mother first) invite bride groom when where

Invitación de boda (imaginaria) Create a wedding invitation with the correct Spanish last name format: Dalisay Oreste Roces de Meinecke Gerhard Meinecke Nehring y Sonia Blanchard Richards de Bloom Harold Bloom Simmons Te invitan a la boda de sus hijos: Tanya Renee Meinecke Oreste y Orlando Johnathan Bloom Blanchard Domingo, el 9 de Septiembre de 2.005 a las 3:00 de la tarde en la iglesia Corazon Sagrada 2300 Calle Sur Canterbury, Inglaterra