Welcome to Monroe Elementary. Getting your child ready for Kindergarten. Preparando a su hijo/hija para Kindergarten.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
¿ Qué ropas llevan? rojo negro verde rosa amarillo blanco azul naranja 8 Write the colour in spanish like in the example Extension:Write.
Advertisements

Mr. Redaelli OnlineTaco.com. To Have - Tener Nosotros tenemos – We have (male) Nosotras tenemos - We have (female) Ellos tienen – They have (male) Ellas.
You need to improve the way you write and think in Spanish - Time This is an interactive presentation. You need your work sheet, your pencil, and your.
You need to improve the way you write and think in Spanish – At what time? This is an interactive presentation. You need your worksheet, your pencil, and.
This is an interactive presentation
Cómo Puedo Ayudar a que mi Hijo Tenga Exito en la Escuela?
Introducing Presentando L.A. Kids Learn!. What is L.A. Kids Learn!? a parent-involvement resource for students in pre-kindergarten programs through fifth.
Back to School Night 2012 Noche de Regreso a la Escuela 2012 Melissa Shaw.
Las Palabras Interrogativas
Mr. Redaelli OnlineTaco.com. To Have - Tener Yo tengo – I have Tú tienes – You have (Informal) Usted tiene – You have (Formal) El tiene – He has Ella.
Telling Time Grammar Essential #8.
ALC 63 jueves el 7 de enero Please have your verb flash cards on your desk.
Cone people and gatherer get your items to collect papers.
FYI –for your information Complete packets for the next two days. Follow instructions on the board. Do not write on packet! Retry set up again on.
Mandatos de la clase y vocabulario Classroom commands and vocabulary
Frases útiles. Necesitas tu agenda Firmo la agenda.
El Enfoque: miércoles, el 24 de febrero 1.¿Listos para Aprender? 2.Glue vocab into Cuentos.
Recuerda que las palabras: Some expresa en Español: algunas / os y Many expresa en Español: muchas / os. Éstas palabras las usamos para expresar cantidades.
1 3 WAYS TO ASK A QUESTION 1.Add question marks to a statement. 2.Add a tag word to a statement. 3.Use a question word.
Los Colores Y la ropa. Los Colores Red = rojo(a) Blue = azul Orange = anaranjado(a) Yellow = amarillo(a) White = blanco (a) Green = verde Brown = marrón/café
The Present Tense of tener (to have)
501 pd. 6 GLUE THIS HANDOUT TO YOUR NOTEBOOK. COMPLETE THIS WORK ON YOUR SPANISH IS FUN! BOOK COPY MAKE SURE THAT YOU COMPLETE THE PRACTICA ON THE 3 RD.
¿Quién es este hombre muy importante? ¿Por qué cada niño en cada escuela de Cuba le conoce?
1. Draw a map of where each kind of book is in the store. The map can be placed in the folder for La Librería. 2. Cut up more library cards.
Unit 4 ~ Getting Around ~ Clothes & Food la ropala comidalos colores el abrigolos pantalones cortos el agua rojo los aretesla ropa interior el jugo anaranjado.
and Materiales Escolares Lapiz Boligrafo Cuaderno Libro: Expresate Annuncios: Projects will be graded as soon as I can get to them.
8 th Grade Midterm Study Guide Complete the think-tac-toe that will help you prepare for your midterm. The tasks that you complete must create a tic- tac-toe,
Ver una obra de Shakespeare Mirar las estrellas
Meet The Teacher Night ! ¡Conozca a la maestra!. Bilingual Program programa bilingüe Spanish Instruction: Reading, Writing, Spelling, Social Studies Enseñanza.
Español 1 el 30 de agosto. Bell Dinger – el 30 de agosto
February 2012 Find whats happening at our school! Become an active member of our learning community! First Grade 306 Crosstimbers Houston, Texas
These are my books. Those are yours. I saw their car in the garage. Have you seen ours? I ate my cookie yesterday. Did George eat ______? We went to our.
Los interrogativos.
Hoy es martes, el 21 de febrero de Yo puedo… Form the contractions al and del. La Entrada – Contesta las preguntas. 1.¿Quienes están en la sala de.
Mandatos de la clase y vocabulario Classroom commands and vocabulary
Repaso del vocabulario, y más descripción
Erika Wanczuk, M.Ed., NBCT x6471 Bienvenido a Desarrollo del Lenguaje Académico!
Señora Johnson Tambien necesitas 5 separadores Chambas Apuntes Impresos Actividades Registros.
Welcome To Your Childs Second Grade Class Bienvenidos al Clase de Segundo Grado de sus Niños Miss Langens Class.
Bienvenidos Padres!. My name is Mi nombre es Tonight we will be discussing what you and your child can do to be successful this year. Esta noche estaremos.
Academic Awareness Ms. Dominguez & Ms. Palomera September 25, 2013.
ALC 11 lunes el 26 de septiembre. Bienvenida lunes el 26 de septiembre Front row face the back row. Back row will read the words on the screen in the.
>>0 >>1 >> 2 >> 3 >> 4 >> la clase de español I A practicar: preguntas personales A escuchar: repaso 1A A repasar: la hora A leer: cortesía A leer: lectura.
En español no existe s. Ramons shoes =The shoes of Ramon Luisas black sweater = The black sweater of Luisa. The big house of Susan. Susans big house. =
ALC 79 Miércoles el 19 de enero. objetivo Yo puedo identificar el vocabulario nuevo con actividades diferentes. Yo puedo hacer 24 tarjetas de memoria.
¿Que te gusta hacer? Vocabulario 1. VERBS ALQUILAR VIDEOS 1. To Rent Videos.
California Standards Test (CST). Every student in California takes a test to see if they have learned the necessary knowledge and skills for their grade.
125 Computer games 2,500 different questions 600 worksheets in PDF 2,000 Slides for SMART Board 440 Flash Cards 17 new bilingual PowerPoint Presentations.
Spanish Ia (Final Exam) Crossfire Initial Activity 1. Brief notes on tener... (or review if you have received them already!) Tener---formas Tener.
Bellwork PD Spanish I. 30 agosto 2012 Have a seat, make sure you have a writing utensil, and relax! The quiz will start shortly after the bell rings.
*** 3 MINUTES *** Objective: I can write and talk about my and others family members Vocab/Ideas: Family members (review) Possessive adjectives (review)
Back to School Night Welcome Parents to our classroom! Im Ms. Juarez. Bienvenidos a nuestro salon! Yo soy Ms. Juarez.
Spanish Vocabulary By Anne DeVine. Colors Red= Rojo Yellow= Amarillo Green= Verde Blue= Azul Pink= Rosa Orange= Naranjo.
ROCK’N LEARN - School ~ La Escuela. It’s time for school. Es la hora para la escuela. The teacher- el maestro The teacher- la maestraThe student-el estudiante.
Mucho vs. ¿Cuánto? (pg. 54) (Asking and stating how many things there are when describing something)
Warm Up, el jueves, el 30 de agosto
Me llamo ________ Clase 10 NM La fecha es el 2 de febrero del 2012 Propósito # 28: ¿Cómo repasamos para el examen de la Unidad 7? Actividad Inicial: Escribe.
Warm Up, el viernes, el 24 de agosto 
Supporting Your Child During Testing Apoyando A Su Hijo Durante Un Examen.
Gustos y Disgustos Aversiones.
 1. Why should a person learn Spanish? Give at least 3 reasons in your explanation.  2. What Spanish experiences have you had? (None is not an option.
Tips for Parents: How to Help Your Student be Successful on Upcoming Assessments.
Español la memoria (1): cómo trabajarla bien. Hoy vamos a… mirar escucharpensar hablar memorizar.
10/ How to set up the PSNC educational program Cómo establecer el programa educacional de EPNC By Por Dave Batty PSNC #10.
Wow! We are now almost finished with our 2nd week of school. The children have done a great job learning classroom and school routines. We have all settled.
100 Book Challenge Desafío de leer 100 libros. Cada niño tendrán: Una bolsa de libros Una carpeta 2 libros para leer cada noche Un informe de lectura.
Please label all materials and bags with your child’s name.
First Grade Dual High Frequency Words
Kindergarten Spanish High Frequency Words
Spanish I Señora Hoffman-Fields
Transcripción de la presentación:

Welcome to Monroe Elementary

Getting your child ready for Kindergarten. Preparando a su hijo/hija para Kindergarten.

Your child needs to know… Su hijo/hija necesita saber… Recognize his or her name. Recognize his or her name. Reconocer su nombre Reconocer su nombre How to write his/her name. How to write his/her name. Como escribir su nombre. Como escribir su nombre. Manuelita Jose Sebastian How to write the letters of the alphabet. How to write the letters of the alphabet. Escribir las letras del abecedario. Escribir las letras del abecedario.

Your child needs to know most or all letter names. Su hijo/hija necesita reconocer casi o todas las letras del alfabeto. A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z

Your child needs to know some letter sounds. Su hijo/hija necesita saber algunos sonidos de las letras. Open Court Sound Cards

Your child can listen, retell, and make comments about a story. Su hijo/hija puede escuchar, decir, y comentar sobre un cuento.

The joy of reading is priceless. El amor a la lectura no tiene precio. Your child can hold a book correctly and pretend to read. Su hijo/hija puede tomar un libro correctamente y pretende leer.

Activities to support your child. Actividades para ayudar a su hijo/hija. Reading-LeerWriting-EscribirColoring-ColorearCutting-CortarPasting-PegarPlaying-Jugar

Read to your child daily. Lea a su hijo/hija diariamente. El leer realza la imaginacion, comprension, language, y la habilidad en lectura. Reading enhances your childs imagination, comprehension, language, and reading skills.

Please provide your child with educational materials. Por favor de proveer a su hijo/hija con materiales educacionales. Letras magneticas, libros del alfabeto, plastilina, marcadores, juegos de letras… Magnetic letters, alphabet books, clay, alphabet puzzles, white boards, markers…

Supplies for School (donated) * 2 Boxes of Kleenex *2 Boxes of Baby or Clorox Wipes *2 Pkgs. White copy paper (500 sheets) *12 #2 Yellow Pencils School Supplies for Home 1.Box of # 2 Pencils 2.Box of Crayons-24)) Glue Sticks 4.3 – Pink Large Erasers 5.Box of Crayola Markers 6.1 Pair of Fiskers Scissors Pencil Case/BOX Notebook 9.4- Pocket Folders

Lista de Donación: *2 Cajas de *Pañuelos/Kleenex *1 Caja de bolsas Zip Lock *2 Cajas de Baby Wipes o Clorox Wipes *2 Paquetes de Papel Blanco Para Hacer Copias Lista de Utíles Para la Casa 1 – Cuaderno 2 - Botellas de pegadura 1 - Par de Tijeras de punta redonda (Fiskars) 1 - Caja de colores (32) 12 - Lápices regulares #2 2 – Borradores Grandes 1 - Caja de marcadores 1 – Caja de plástico para para los materiales 4 folders Utiles en Descuento Durante el Verano En las Tiendas: Target Staples Utiles en Descuento Durante el Verano En las Tiendas: Target Staples

Play math games daily. Juegue un juego matemático diariamente. 1.Pasta Pattern 2.How many coins in my bag? 3.Flash cards 4.Counting beans 5.Bingo 6.Patrones de pasta. 7.Cuantas monedas en mi bolsa? 8.Juego de tarjetas 9.Contar los frijoles.

Classroom expectations Expectativas del Salon Respect and Care for the school, classroom, and each other. Respectar y querer a la escuela, clase, y a los demas.

DRESS CODE There is a mandatory uniform policy for students in the SAUSD at Monroe Elementary All students are expected to participate in wearing the appropriate uniforms. Under state legal guidelines, parents who decide that they do not wish their child to wear uniforms may speak with the principal. The acceptable list of colors is indicated below: Pants/Shorts/Skirts/Jumpers : Navy blue, Red, Black, Khaki Polo Shirts (solid colors) -White, Red, Navy Blue, Black, Sweaters (solid colors) Navy Blue, Black, Red, White CODIGO DE ROPA Hay una póliza mandataría de uniforme para todos los alumnos/as del Distrito Unificado de Santa Ana en la escuela Monroe. Todos los alumnos/as tienen que participar. Sobre las normas legales del Estado, todos los padres que decidan que su hijo/hija no usen el uniforme tienen que hablar con la directora. Los colores aceptados son los siguientes: Pantalones largos/cortos, faldas: Azul marino, rojo, negro, kaki Camisas/Blusas: Blanco, Rojo, Azul Marino, Negro Suéteres: Azul Marino, Rojo, Negro, Blanco

Kindergarten Schedule Early Birds: 7:55AM 8:00-8:50 Reading ( Open Court) 8:50-9:10 Workshop 9:10-9:40 HM Math 9:40-9:55 Recess 9:55 am Late Birds come in. 10:00-10:30 ELD 10:30-11:00 Literature/Science/ Social Studies 11:00-11:40 Writing 11:42 Lunch-Early Birds go home Late Birds 12:25-1:15 Reading 1:15-1:45 HM MATH 1:45-2:05 Workshop 2:07pm Dismissal time Wednesday Modified Schedule Early Birds: 7:55AM to 11:10 Late Birds: 9:55 AM to 1:30 Día Modificádo Cada Miercoles Early Birds: 7:55 a 11:30PM Late Birds: 9:55 a 1:30PM

Make sure your child is ready for school. Asegúrese que su hijo/hija esté listo para la escuela. Se va a dormir a una hora razonable. Se va a dormir a una hora razonable. Come un desayuno nutritivo. Come un desayuno nutritivo. Llega a la escuela a tiempo diariamente!!! Llega a la escuela a tiempo diariamente!!! Llegue a tiempo despues de la escuela. Llegue a tiempo despues de la escuela. Tiene la tarea lista. Tiene la tarea lista. Usa el uniforme. Usa el uniforme. Goes to bed at a reasonable hour. Eats a nutritious breakfast. Gets to school on time everyday!!! Gets to school on time everyday!!! Be on time to pick him or her up after school. Have homework ready! Wears uniform.

Important Web Pages Paginas Web Importantes

Please visit: click: grade levels, kindergarten click: videos to watch Students can practice letter names, sounds, and High Frequency Words. Kindergarten CDs for sale: $5.00 Kindergarten CDs for sale: $5.00 CD contains K sounds, letter names and HFW. CD contains K sounds, letter names and HFW. CDs de Kinder a la venta por $5.00 CDs de Kinder a la venta por $5.00 Contiene nombres de las letras, sonidos, y Palabras Frecuentes. Contiene nombres de las letras, sonidos, y Palabras Frecuentes. Por favor visiten la pagina de Monroe: Clic: grade levels, kindergarten Clic: Videos Para Ver Su hijo/hija puede practicar los nombres de las letras, sonidos, y Palabras Frecuentes. Por favor visiten la pagina de Monroe: Clic: grade levels, kindergarten Clic: Videos Para Ver Su hijo/hija puede practicar los nombres de las letras, sonidos, y Palabras Frecuentes.

Power Point Presentation created by Mrs. Colombo Kindergarten Teacher La Presentacion del Power Point fue creada por la maestra Colombo.