28 y 29 de agosto de 2013. Student fees: District working with office. You can pay online. Turn in your signature paper for the disclosure. KEEP YOUR.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Español A- In the “Calientarse-Warmup” section of your binder, write the FULL NAME (JACK HILLE MIDDLE SCHOOL) of our school using the Spanish Alphabet.
Advertisements

This is an interactive presentation
Accents and Punctuation
Para em[ezar Hoy es jueves el dieciocho de octubre Answer the questions below. Write 3 examples. ¿Qué tiempo hace en el invierno? En el invierno: 1. 2.
Mr. Redaelli OnlineTaco.com. To Have - Tener Yo tengo – I have Tú tienes – You have (Informal) Usted tiene – You have (Formal) El tiene – He has Ella.
To be, or not to be? Lets start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means to be.
Conteste las preguntas en español. ¿Cuándo nació su mejor amigo/a? ¿Dónde nació su mejor amigo/a? ¿Dónde naciste?-
Cone people and gatherer get your items to collect papers.
Frases útiles. Necesitas tu agenda Firmo la agenda.
El 6 de septiembremartes Calentamiento El objetivo de hoy Los estudiantes van a poder preguntar Como te llamas? Y contestar la pregunta usando vocabulario.
El 8 de septiembre jueves Calentamiento
GUSTAR PRÁCTICA CON GUSTAR. DIRECCIONES: Each slide will contain a picture or a vocabulary word and a subject. In your group, you need to come up with.
El Verbo “GUSTAR” w/ I.O. clarifiers
Capítulo Uno: Primer paso
¿Cómo te llamas? Yo me llamo Ricardo..
A expresar los gustos e intereses Estas preguntas son buenos para conversar sobre lo que les gusta con sus compañeros What do you like? What do you love?
¡Cinco Minutos! Turn in your signed parent letter into the drop off folder Take out a sheet of loose leaf paper Write down your name, date and period at.
8 th Grade Midterm Study Guide Complete the think-tac-toe that will help you prepare for your midterm. The tasks that you complete must create a tic- tac-toe,
Time Expression with Hacer
Hoy es el veinte de septiembre ¿Qué te gusta Hacer?
El Verbo GUSTAR En español gustar means to be pleasing In English, the equivalent is to like.
How are you doing with your metas? Can you... Are you studying and practicing... or... hoping to learn by magic?
Español 1 el 26 de agosto. Empezar el 26 de agosto Translate: Hi! My name is John. How are you? Whats your name? See you later. Its 5:00 p.m. Whats happening?/Whats.
Gramática 3.1 Gustar with infinitives Pronouns after prepositions
¡Tengo que Empacar! Tener que y la ropa. Student Learning Outcome(s) At the end of this lesson, I can: YO PUEDO… Select the appropriate vocabulary to.
más con la ropa y tener que el tiempo de la playa y de las montañas
Repaso del vocabulario, y más descripción
Los Verbos Capítulo 1 Parte 2.
¿Cómo te llamas? ¿De dónde eres?
Señora Johnson Tambien necesitas 5 separadores Chambas Apuntes Impresos Actividades Registros.
WRITING A SPANISH ESSAY BY MRS. MAYER, SPANISH GRADE 7, RDMS.
ALC 11 lunes el 26 de septiembre. Bienvenida lunes el 26 de septiembre Front row face the back row. Back row will read the words on the screen in the.
Español 1 18 y 19 de septiembre de Escribe los meses que combinan con las estaciónes. (Write the months that match with the seasons.) El otoño-
LA GRAM ÁTICA EN ACCIÓN 2 THE VERB GUSTAR, ¿POR QUÉ?, PORQUE, AND DE ¿Por qué? Porque es tu cumplea ños. A e llos les gustan las fiestas. Me gusta mucho.
Para Empezar Test 2 The things you need to know for the test over Para Empezar Part 2.
9/20 A- Complete the sentences: 1. Me llam_ Pablo. 2. ¿Cómo te llam_ _? 3.¿Cómo se llam_ ? B- Contesta las preguntas (oraciones completas). 1. ¿Estudias.
Ahora – 1. Take out your homework to be checked. DO NOT pass it forward. 2. Copy down the following and fill in the blanks with the correct form of ser.
*** 3 MINUTES *** Objective: I can write and talk about my and others family members Vocab/Ideas: Family members (review) Possessive adjectives (review)
¿Q UÉ TE GUSTA HACER ?. H ACER AHORA Translate the following sentences from English to Spanish. 1. Juan reads magazines every day. 2. She plays in a band.
el plato-plate el tenedor-fork la cuchara-spoon el cuchillo-knife el vaso-cup la servilleta-napkin la cuenta-bill.
HAZ AHORA / DO NOW Responde en frases completas: Por ejemplo: ¿Qué te gusta más, nadar o esquiar? Pues, me gusta más nadar. Pues, no me gusta ni nadar.
Que tiempo hace 2? ?.
DO NOW: 1. Pasen la tarea. 2. ¿Qué tiempo hace en la foto?
Como se dice en Español? 1. I’m fine- 2. I’m ok- 3. I’m so-so- 4. I’m bad- 5. I’m very well- El objetivo de hoy Los estudiantes van a poder introducir.
What are subject pronouns??? They replace the subject in the sentence. For example: IWe You HeThey She.
Gustos y Disgustos Aversiones.
 1. Why should a person learn Spanish? Give at least 3 reasons in your explanation.  2. What Spanish experiences have you had? (None is not an option.
Negatives and Questions. Negatives Consider the following sentences: Juan estudia mucho. Marta y Antonio viven en Georgia. Rita y el chico necesitan.
ANTE TODO ¿Dibujas mucho? ¿También tomas tú geografía?
Español 2 19 de septiembre de La campana Hoy es viernes el 19 de septiembre de ¿Qué llevan los animales? Los gansos El perro El gato El.
Question formation Preview Sí or no No and not Question words
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
28 y 29 de agosto de Turn in your Signature form for your disclosure. Fee receipt: District working with office. Can pay online or next week.
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
VERBOS REFLEXIVOS Español 2. Reflexive Verbs* What is a reflexive verb? A reflexive verb is when you do an action to yourself. For example : Pasar el.
26 de agosto de Describe la familia. Usa a lo menos 5 oraciones. Necesita usar palabras que conectan.
Spanish I Week 16. Para Empezar 7 de diciembre Por favor responde a la pregunta en español. Please respond to the question in Spanish ¿Qué llevas hoy?
TIENEN CINCO MINUTOS Objective: I can identify the four seasons and the weather that goes with them Vocab/Ideas Otoño Invierno Primavera Verano Hemisferio.
Español 2 6 y 7 de noviembre de 2013.
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
Español 2 8 y 9 de octubre de 2013.
Hoy es martes el primer de octubre de 2013
Español 2 26 de agosto de 2016.
First Grade Dual High Frequency Words
El tiempo Weather #onfleek.
Adjective Grammar Adjective Agreement.
Adjective Grammar Capítulo 1B.
19 de agosto de 2013 Pregunta Esencial: Who are you? Who am I?
BONUS IDEAS 0-10 pts. Canciónes, arte, videos, poemas, etc.
Transcripción de la presentación:

28 y 29 de agosto de 2013

Student fees: District working with office. You can pay online. Turn in your signature paper for the disclosure. KEEP YOUR HOMEWORK PAPER!

Describe the following picture: Spanish 2 at least 5 sentences Use connecting words and describe the clothing Participación #1: Dibuja las botas

Con tu compañero preguntales las preguntas de tarea. Usa detalles durante tu conversación.

Pon tu cuaderno en orden 1.La Campana 2.Los Apuntes 3.Las Pruebas 4.La Canción 5.El Diario

PresentePasado Hace solHizo sol Hace frio.Hizo frio. Hace calorHizo calor. Hace viento.Hizo viento. Está nevando Estaba nevando. Está lloviendo Estaba lloviendo. NieveNevaba LlueveLlovió El relámpago el trueno La tormenta el granizo La participación: Dibuja una camisa.

In a group of 4 come up with an adjective that describes your Spanish name. For Example: Marvelous Maria. Jubilant Juan In your group of 4 ask each other names in Spanish ¿Cómo te llamas? Me llamo Marvelous Maria After practicing that for awhile, group up with another group and your practice again with that group La participación: Dibuja unos zapatos de tacos altos.

Español 2- You have a friend who lives in Spain. Your friend has just started school also. He/She has asked you about your classes. Write an to your friend describing your classes and also tell them about the clothes that you like most. Participación 4: Dibuja una chaqueta.

Make a weather graph for 1 week. Label it with at least 5 different types of weather that happen in the Wasatch Front..

Español 2: Translate into English/Spanish 1. el relámpago2. Hizo sol3. Hace frío 4. Está lloviendo5. Nieva Paricipación 5: Dibuja un suéter.

If you were absent today. Please do the following. 1. La Campana 2. Be sure your notebook is put together correctly. 3. Write the notes. Be sure to separate past and present. 4. Do the diario. Set a timer for yourself for 5 minutes. Write as much as you can. Be as detailed as you can. Count your words. 5. On your homework paper, write the assigned homework down. (Complete the homework.) 6. Write a 100 word weather forecast. It needs to be for at least 3 days. (This is what makes up your participation points.)