Ready to Learn! Presented by: Sandra Fernandez, Kindergarten Teacher Sandra Downing, Kindergarten Teacher Sophia Ramirez, TK Teacher Patricia Arreola,

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
November 14, Parte A (10 pts.) Conversation between Ana & Miguel based on the conversation and select the phrase that tells what Miguel wants or.
Advertisements

Capitulo 4- Tercer Paso Talking about where you and others go during free time.
You need to improve the way you write and think in Spanish – At what time? This is an interactive presentation. You need your worksheet, your pencil, and.
This is an interactive presentation
Cómo Puedo Ayudar a que mi Hijo Tenga Exito en la Escuela?
You need to improve the way you write and think in Spanish! Days
Ay Dios mio! Me quiero ir a la casa!
Ir=to go.
Para Empezar Hoy es martes el once de diciembre Write what each person/ the people like to do below. Ella Él Ellas Ella Él.
Para empezar Hoy es martes el cinco de febrero Write what each person has to do in Spanish based on the picture. Ella Él ÉlÉl.
Mr. Redaelli OnlineTaco.com. To Have - Tener Yo tengo – I have Tú tienes – You have (Informal) Usted tiene – You have (Formal) El tiene – He has Ella.
EL VERBO IR = TO GO.
SQR Chapter 11 due Friday Today we will learn how the class works (es lo que vamos aprender hoy) Topic Sentence Main Idea: with transitional phrase: Thus,
CONTENT OBJECTIVE: S.W.B.A.T. use the verb SABER to say what people know. LANGUAGE OBJECTIVE: Students will take notes and complete ACTS 12 & 14 on p.207.
Affirmative Tú Commands
Mandatos de la clase y vocabulario Classroom commands and vocabulary
Affirmative and Negative Words
Frases útiles. Necesitas tu agenda Firmo la agenda.
Me llamo________ Clase 9im La fecha es el 8 de febrero del 2013 Proposito 26: ¿Cómo repasamos para le Examen: Capitulo 8 la proxima semana? Actividad Inicial:
El 6 de septiembremartes Calentamiento El objetivo de hoy Los estudiantes van a poder preguntar Como te llamas? Y contestar la pregunta usando vocabulario.
Hagan Ahora ¿Qué te gusta hacer?.
Informal Affirmative Commands-to tell a friend/child to do something(to boss them around ) We can think of the formation of the Tú commands one of two.
Asking Questions.
Hanging out Lunes 4 de febrero Día primero. The verb IR A + INFINITIVE.
Ver una obra de Shakespeare Mirar las estrellas
Meet The Teacher Night ! ¡Conozca a la maestra!. Bilingual Program programa bilingüe Spanish Instruction: Reading, Writing, Spelling, Social Studies Enseñanza.
How to Conjugate Verbs Ending with –ar, -er, and -ir In the Present Tense.
Reflexive Verbs Verbs that are done to oneself. What are Reflexive Verbs? A verb is reflexive when the subject (the performer of the action) and the object.
Using Infinitives Spanish 1 Chapter 7.1.
Gramática 3.1 Gustar with infinitives Pronouns after prepositions
Frases útiles para la clase de español
Whats a direct object?. It receives the action of the verb. It answers the question WHAT? I hit the computer. WHAT do I hit?
Los interrogativos.
Capítulo 6B Los Mandatos.
Mandatos de la clase y vocabulario Classroom commands and vocabulary
Modelo (100 palabras) Ayer hubo un terremoto muy fuerte cerca de la ciudad. Creemos que muchas personas murieron y el terremoto también destruyó muchos.
Repaso del vocabulario, y más descripción
Final Review Spanish 1. Why a final? The purpose of a final is to: – Measure what you have learned over the span of the class. – Allow time to review.
Enfoque: el 26 de octubre 1. Correct your Homework 2. Put homework in In-Box 3. Watch Video de Viernes Comezon Cantado por Pastilla A VERY popular band.
¿ Que día es hoy? Hoy es lunes ¿ Cual es la fecha de hoy? Hoy es el 26 de septiembre ¿ Cual es tu clase favorita? Mi clase favorita es… BELL RINGER.
Los interrogativos.
1. My dad likes Match of the Day because he loves football. 2. My older sister loves X Factor because she likes singing. 3. My mum likes Come Dine with.
Welcome To Your Childs Second Grade Class Bienvenidos al Clase de Segundo Grado de sus Niños Miss Langens Class.
El catorce de noviembre de dos mil once La lección de lunes: los infinitivos Tener + que + infinitive (to have to…) Deber + infinitive (to must…) Esperar.
Clip Art UNIDAD 1 Lección 1 Table of Contents
Me gusta…. How to talk about what we like Me gusta leer. Te gusta leer. Le gusta leer. Nos gusta leer. Os gusta leer. Les gusta leer. I like to read.
C. #1,lunes, 1/10/12 Clima de hoy: _____________ 1 pt. Preguntas: 1.¿Cómo te llamas? 2.¿Cómo estás? Respuestas: 1. _________________ 2. _________________.
28 y 29 de agosto de Student fees: District working with office. You can pay online. Turn in your signature paper for the disclosure. KEEP YOUR.
R2-2A Apuntes #1 REFLEXIVE VERBS.
Realidades 2A ¿ Cómo te preparas?.
Para Empezar Test 2 The things you need to know for the test over Para Empezar Part 2.
Los verbos. Instrucciones Take notes on the following information on conjugating verbs. See Mrs. Morrison with any questions.
ALC 64 Hoy es miércoles el 14 de marzo de 2012 Conjugate the verbs on the next slide according to the pronoun. Please make a new ALC.
Tú Commands Español IB Realidades 6B Direction lines… Habla con otra persona. Lee la frase. Escribe la palabra apropriada.
Sponge: Primero (1), read the essential question, How are language and culture connected? Segundo (2), On your sticky note write a readable and appropriate.
Possesive Adjectives.
9/20 A- Complete the sentences: 1. Me llam_ Pablo. 2. ¿Cómo te llam_ _? 3.¿Cómo se llam_ ? B- Contesta las preguntas (oraciones completas). 1. ¿Estudias.
Spanish Ia (Final Exam) Crossfire Initial Activity 1. Brief notes on tener... (or review if you have received them already!) Tener---formas Tener.
Tú Commands Español IB Realidades 6B Por Sra. Chinchilla.
¿Q UÉ TE GUSTA HACER ?. H ACER AHORA Translate the following sentences from English to Spanish. 1. Juan reads magazines every day. 2. She plays in a band.
Back to School Night Welcome Parents to our classroom! Im Ms. Juarez. Bienvenidos a nuestro salon! Yo soy Ms. Juarez.
ROCK’N LEARN - School ~ La Escuela. It’s time for school. Es la hora para la escuela. The teacher- el maestro The teacher- la maestraThe student-el estudiante.
El Verbo “IR” Unidad 2 Etapa 2. Los Objetivos What does “Ir” Mean? How is it different from “-ir”? What are the two reasons to use “IR”?
Present Progressive Por Señora Chinchilla. When you want to say an action is happening now, use the present progressive. For example:I am eating. She.
Supporting Your Child During Testing Apoyando A Su Hijo Durante Un Examen.
Direct Objects & Direct Object Pronouns An English and Spanish Lesson.
Gustos y Disgustos Aversiones.
TIENEN 5 MINUTOS Page 8 Unit 2, Section A, Day 2 Hoy es el _27/28____ de _febrero____ del __2013________ Objective : ________I can talk about and describe.
1 - aburrirse acampar ¿Adónde fuiste? -
uno dos tres cuatro cinco
Transcripción de la presentación:

Ready to Learn! Presented by: Sandra Fernandez, Kindergarten Teacher Sandra Downing, Kindergarten Teacher Sophia Ramirez, TK Teacher Patricia Arreola, Kindergarten Teacher Deanna Briscoe, Kindergarten Teacher

What are you doing now?

Objectives Before Kindergarten Antes de Kinder During Kindergarten Durante Kinder After Kindergarten Despues de Kinder

Before Kindergarten

Things I need to do by myself. Completing simple chores -Pick up my toys -Put trash in trash cans -Put dishes in sink -Take care of my things Que haceres en casa -Recoger mis juguetes -Poner la basura en su lugar -Pones los trastes en su lugar -Cuidar mis cosas

Things I need to do by myself. Put on my shoes -shoelaces Ponerme los zapatos -cintas (agujetas) Buckle my pants Abrocharme los pantalones Eat (open milk cartons) Comer (abrir cartones de leche)

Things I need to do by myself. Use the bathroom -wash my hands -clean self -flush toilet -lift up seat & aim (boys) Usar el baño -lavarme las manos -limpiarme -bajar el agua -levantar el asiento y hacer en el inodoro (niños)

Academics Talk with Me! ¡Habla conmigo! Draw with Me! ¡Dibuja conmigo! Count with me! ¡Cuenta conmigo! Read with Me! ¡Lee conmigo!

Talk with Me! Questioning/Hacer preguntas What did you learn today? – What was your favorite part of the day? Why? ¿Que aprendiste hoy? - Cuál fue tu parte favorita del día? - Por qué? Complete sentences Oraciones completas Sentence frames/modeling Marcos de oraciones, modelar la manera apropiada

Read with Me! Home Language Idioma en casa Visit the Library Visitar la biblioteca Model reading (newspaper, lists, mail) Modelar la lectura (periódicos, listas, el correo) Types of books(pictures, words, magazines) Tipos de libros (dibujos, con palabras, revistas)

Draw with Me! Writing Tools Shapes, lines, colors Writing models (lists, using tools) Read their writing, Journals Name (caps) (lowercase) Herramientas para escribir Figuras, lines, colores Modelos de escritura (listas, usando herramientas) Leer su escritura, diarios de escritura Nombre (mayúsculas) (minúsculas)

Count with Me! Rote Counting contar a memoria Songs canciones Objects, fingers objectos, dedos One to One uno por uno

Parent Self Check Do I take my child to the library? ¿Llevo a mi hijo/a a la biblioteca? Do I read to my child? ¿Le leo a mi hijo/a? Does my child know how to draw lines and circles? ¿Sabe mi hijo/a dibujar lineas y circulos? Color/ (Knows colors) ¿Colorea?/ (¿Sabe los colores?) Say ABC /Dice el abecedario Count /Cuenta Sing, Dance /Canta, Baila Follow simple directions ¿Sigue instrucciones simples? Hold a pencil correctly? ¿Detiene el lapiz correctamente? Write name/caps/lowercase Escribir su nombre mayúsculas/minúsculas Use bathroom independently ¿Usa el baño independientemente? Eat and clean up independently ¿Come y recoge su lugar independientemente?

During and After Kindergarten

During Kindergarten Talk about school Hablen sobre la escuela Standards & Expectations Estandares y Nuestras Expectativas Schedule Horario Behavior Comportamiento Home-School Connection Conección entre el hogar y la escuela

Beyond Kindergarten Stay Connected (hw folders) Mantenganse conectados Know whats going on (school, friends) Sepa lo que está pasando en la escuela, con las amistades. Get involved Involucrese