To consolidate free time activities for writing assessment.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Visual.
Advertisements

GCSE Spanish Conversation
Objective: to be able to say when you went on holiday and how long for.
4A pre-quiz practice Complete the mini conversations with the correct question words. 1.- ¿____ es esto? - Es un ratón. 2. – Mi familia y yo vamos al cine.
4A practice Complete the mini conversations with the correct question words. - ¿____ es esto? - Es un ratón. 2. – Mi familia y yo vamos al cine. - ¿____?
¿En casa o fuera?. ¿Qué te gusta ver en la tele? ¿Cuál es tu programa favorito? ¿Qué le gusta ver a tu familia en la tele? ¿Qué tipo de películas te gusta?
Los deportes.
Repaso presente futuro pasado (pretérito) Hoy vamos a repasar:
Los deportes Hoy vamos a trabajar y competir en grupos
Hoy vamos a… repasar los deberes
¡Un poco de teatro! Persona 1: ¿Qué deportes te gustan? Persona 2: Pues, me gustan mucho los deportes individuales. Persona 1: ¡Los deportes individuales!
Repaso presente futuro pasado (pretérito) Hoy vamos a repasar:
Spanish II I can do everything from level I Warm-up ;
2x5= 3x5= 4x5= 5x5= 6x5= 7x5= 45 /5 = 50/5= 2x5= 3x5= 4x5= 5x5= 6x5= 7x5= 45 /5 = 50/5= What do you notice? 10 (diez) 15 (quince) 20 (veinte) 25 (veinticinco)
Tarjetas postales 4a projecto.
Starter: Hoy es… Para estar en forma, no fumo, no como muchos dulces pero en el verano voy a comer helado En el futuro para llevar una.
Starter: stars and wishes. Learning objectives: To use a writing frame to construct new language and memory strategies to remember it Outcome: Approximately.
IR – TO GO SPANISH 1. IR – TO GO voyvamos vas vavan.
Hacer Ahora Write these dates in Spanish. 1. January 5 2. April 1 3. October June August 31.
Los deportes.
CPL? End of year target? How to reach it? Where you are: CPL Where you want to be: End-of-year target What is going to help you get there: Advice (only.
El futuro Goles: Talking about your plans for the more distant future:
Hoy es jueves el 6 de marzo de 2014
Español 1  26 y 27 de septiembre de La Campana Hoy es viernes el 27 de septiembre de 2013  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Qué tiempo hace?
4.7 invitations, ir+a+inf.. Vámonos Conjugate the following three verbs. Draw a boot! Pedir (e → i) Querer (e → ie) Jugar (u → ue)
PRESENTATION ABOUT IDEAL HOLIDAYS WRITTEN ASSESSMENT: REAL or INVENTED holidays. You must describe your holidays in detail. See page 51 in Mira 2 book,
ESPAÑOL 1 UNIDAD 4: Computer lab day
Match the English to the Spanish
Hoy vamos a…….. decir frases largas memorizar una frase larga.
DAY 47: CHAPTER 5 TEST REVIEW SPANISH I. HAGA AHORA HAGA AHORA EL 21 DE ENERO a.raqueta b.aburren c.gana d.los calcetines largos e.devolvemos Match each.
What are they doing? Pupils complete jot thoughts in English – guess the lesson objective.
Español > English Deporte Equitación Baloncesto Atletismo
Calentamiento Write a sentence- ¿Qué haces en cada lugar (place)? (What do you do in each place?) 1) 2) 3) 4)
Prueba de vocabulario El pretérito. Para empezar … Decide whether the following phrases are written in the present (Pr), past/preterite (P) or future.
Lunes el 28 de noviembrePreparación para el examen objetivo: estar preparados para la preparación para el examen as tapas Me habría Por lo Era más limpio.
Saying what you are going to do at the weekend.
Starter: in Spanish how many sentences can you say about these pictures? Jot them down in the BACK of your book.
Do Now Write out these sentences with a correctly conjugated verb in the preterite. 1)Yo ___________ mi mochila (cargar) 2)La chica __________ un video.
Antes de empezar Escribe los números 1-6. What word would you use to describe how they are feeling? Use only the words found on your vocabulary.
¿Cuál es la forma del pretérito para los siguientes verbos ir ser hacer estar tener haber decirver dar.
Hoy es el 5 de enero.. Para comenzar: ¿Qué hiciste durante las vacaciones? ¿Adónde fuiste? In your journal, write about what you did and where you went.
1. Escribe la fecha y el objetivo. 2. Saca la tarea! 3. Translate the following sentences from Spanish to English. 1. Me gustan los deportes porque son.
Pocoyó practica deporte. Pato y Elly practican deporte también.
Para empezar … Writing one word per post-it note, write as much vocabulary as you can about sports and free-time as possible. This can be anything!
Diario #4 Deportes, El Futuro ¿A qué juegas? ¿Qué vas a hacer en el futuro?
¿Adónde fuiste?.
Para empezar - Anagramas 1.compras de ir puede se 2.excursión de ir puede se 3.polideportivo al ir puede se 4.pesca de ir puede se 5.fútbol de partidos.
Work for 11N1 Spanish from KRU Using the next 4 slides (which were also given out in our last lesson), write a paragraph using past, present and future.
¿Qué vas a hacer este finde? Goles: To recap the future tense. To say why you can’t do something, due to alternative plans.
JUEVES, EL 10 DE SEPTIEMBRE LT: I WILL RECOGNIZE SOME NEW VOCABULARY WORDS. Go over tests & retake procedures Interpretive Assessment: numbers & alphabet.
unas frases increíblemente útiles some incredibly useful phrases (for dodging conjugation)
Me gusta. objetivo Talk about activities you like and don’t like to do. Ask others what they like to do.
Empareja el español y el inglés.
¿Cuál es la forma del pretérito para los siguientes verbos ir ser hacer estar tener haber decirver dar.
Calentamiento Read the hand-out from the sub and answer the following questions: 1)¿Qué tiempo hace en Ecuador? 2)¿Cuántas clases tiene Ramón? 3)¿Qué.
Chapter 1 Test (tomorrow) Part I listening (30 points) A. Know verbs, adjectives, B. Know verbs and activities. Part II Reading (30 points) Adjectives,
Vámonos: Verbal (choose one to SAY to me out loud for credit) Tell me about a sport you like MORE THAN another sport. Tell me about a food that WORSE THAN.
Spanish I Week 10. Para Empezar El diecinueve de octubre Please answer the following in a complete sentence in Spanish: ¿Qué te gusta hacer?
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
Para Empezar 25 de enero Write two sentences in the past tense describing where Drake was and what he did yesterday based on the photos.
SWBAT: Classify words in Spanish that describe hobbies and sports Hoy es lunes el primero de febrero WRITE DOWN, IN SPANISH, ALL THE SPORTS AND HOBBIES.
GUSTAR To like. GUSTAR The Spanish verb GUSTAR is usually translated into English as ‘To like’, however, it literally means ‘To be pleasing’.
A G D F C B I J K L H E Starter – Write the Spanish word for each sport. If you can, write a full sentence with a verb and/or an opinion.
Hoy es jueves el 31 de marzo Today is jueves, March 31  Read the sentences and translate using words of vocabulary you’ve learned last time on invitations.
1.¿Dónde ves más películas, en casa o en el cine? 2.Cuando vas de compras, ¿adónde vas? 3.¿Adónde vas los fines de semena? 4.¿Vas solo(a) o con tus amigos?
OBJETIVO: TELL PLACES I GO TO WITH FRIENDS, FAMILY, AND BY MYSELF USING THE NEAR FUTURE TENSE. Agenda: Hacer Ahora: Práctica con IR 1.Gramática: IR + a.
SPN I Feb Objectives: Talk about activities outside of school Extend, accept, and decline invitations Tell when an event happens Understand cultural.
The present tense of ir and jugar
4.7 invitations, ir+a+inf..
viernes, el 2 de septiembre LT: I can write about Spanish 1 themes
Transcripción de la presentación:

To consolidate free time activities for writing assessment. Martes, veinte de noviembre de 2012 Los hobbies Objetivo To consolidate free time activities for writing assessment.

Para empezar Starter

“Me encantan todos los deportes, sobre todo el ciclismo “Me encantan todos los deportes, sobre todo el ciclismo. El fin de semana pasado hice el ciclismo con mis amigos en Grafham Water. Me lo pasé bomba. En el verano voy a ir de vacaciones con mi padre en Escocia y vamos a hacer ciclismo allí. Otro deporte que me gusta mucho es el tenis. Admiro mucho a Andy Murray porque es muy dedicado y ambicioso. Pienso que en el futuro va a ganar Wimbledon. Un deporte que no me gusta es el esquí. El año pasado fui a esquiar con mi colegio en Austria. Me lo pasé fatal porque hacía mucho frío y tenía miedo porque sufría de vértigo.” A Colour all the present tense verbs you can find in green (or underline with wavy line) – 8 in total but some are repeated. B Colour all the past tense verbs you can find in pink (or draw a box around them) – 4 in total. C Colour all the future tense structures you can find in orange (or draw clouds around them) – 3 in total 2 bonus points if you can find the Spanish for: 1 – in the summer / 2 – it was very cold

Choose a phrase from each box. Say each phrase out loud Choose a phrase from each box. Say each phrase out loud. Your partner needs to translate into English what you say for each box. Do all 9 boxes and then swop. 1 En mi tiempo libre 2 Normalmente 3 Cada semana 4 Todos los días 5 Durante la semana 6 Los fines de semana 1 hago el baile 2 juego al fútbol 3 hago el boxeo 4 juego al hockey 5 hago el ciclismo 6 monto al caballo 1 con mis amigos. 2 con mi familia. 3 con mi hermano. 4 en un club.. 5 en el parque. 6 en mi instituto.. Me gusta mucho porque…….. 1 es muy divertido. 2 me gustan los deportes de equipo. 3 prefiero los deportes individuales. 4 es bueno para la salud. 5 es muy entretenido. 6 me encantan los deportes. El fin de semana pasado…….. 1 hice el ciclismo. 2 jugué al fútbol. 3 hice el boxeo. 4 hice el baile 5 monté al caballo 6 jugué al hockey. 1 ¡Fue genial! 2 ¡Fue guay! 3 ¡Fue fantástico! 4 ¡Fue estupendo! 5 ¡Fue un poco pesado! 6 ¡Fue fenomenal! El próximo fin de semana….. 1 voy a ……. 2 me gustaría.. 3 quiero.. 4 tengo ganas de.. 5 tengo pensado.. 6 espero.. 1 jugar al fútbol 2 ir a la piscina 3 bailar 4 jugar al tenis 5 montar a caballo 6 hacer el ciclismo 1 en el colegio. 2 con mis amigos. 3 en la ciudad. 4 con mi familia. 5 en mi pueblo.. 6 con mi novio/a.. A B C Who with? Where? What sport you do. Time phrase D E F An opinion Your opinion Last weekend Pair work speaking activity. G H I Next weekend’s plans What you will do Extra detail

los deportes One or two sports you like and why Write a 30-second mini-presentation about sports using this as a framework. Then do a prompt sheet with 10 words maximum and practise until you can deliver the presentation with only the prompts. One or two sports you like and why los deportes Your plans for next weekend + extra details What you did last weekend (+extra detail + opinion) Where? When? With whom? This is going to be homework. Starting it in class will help them to get the idea. Say a sport that someone else you know likes.

los pasatiempos One or two hobbies you like and why Write a 30-second mini-presentation about hobbies using this as a framework. Then do a prompt sheet with 10 words maximum and practise until you can deliver the presentation with only the prompts. One or two hobbies you like and why los pasatiempos Your plans for next weekend + extra details What you did last weekend (+extra detail + opinion) Where? When? With whom? Say a hobby that someone else you know likes.

“Me encantan todos los deportes, sobre todo el ciclismo “Me encantan todos los deportes, sobre todo el ciclismo. El fin de semana pasado hice el ciclismo con mis amigos en Grafham Water. Me lo pasé bomba. En el verano voy a ir de vacaciones con mi padre en Escocia y vamos a hacer ciclismo allí. Otro deporte que me gusta mucho es el tenis. Admiro mucho a Andy Murray porque es muy dedicado y ambicioso. Pienso que en el futuro va a ganar Wimbledon. Un deporte que no me gusta es el esquí. El año pasado fui a esquiar con mi colegio en Austria. Me lo pasé fatal porque hacía mucho frío y tenía miedo porque sufría de vértigo.” A Colour all the present tense verbs you can find in green (or underline with wavy line) – 6 in total. B Colour all the past tense verbs you can find in pink (or draw a box around them) – 4 in total. C Colour all the future tense structures you can find in orange (or draw clouds around them) – 3 in total 2 bonus points if you can find the Spanish for: 1 – in the summer / 2 – it was very cold