La fecha: Hoy es lunes el dieciocho de noviembre. La meta: ¿Cómo se llama él? ¿Y ella? Hagan Ahora Paquetes página 12 – Dibujen como se sienten ahora.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Subject Pronouns and AR verbs. Who is the subject of a sentence? How can we substitute the subject and still make sense? Ex:
Advertisements

Bienvenidos a la clase de español
Lección Preliminar.
Module 1 Exam Review.
Gustar- To like (to please)
¿Cuáles son las frases que necesitamos para la clase de español?
Las metas de hoy: Las metas de hoy: Students will listen to, ask about, and communicate activities people like to do and don’t like to do. Students will.
Vocabulario 1.1 Saludos y despedidas
Greetings, Goodbyes & Expressions of Courtesy
The verb to be. WHAT IS IT USED FOR?HOW DO YOU USE SER?  To identify a person  To saw where someone is from. Yo soyNosotros(as) somos Tú eresVosotros(as)
Fecha: Hoy es lunes 3 de octubre *Copy and match up these words in your books TengoMy name is SoyHello Me llamoI am HolaListen EscuchaI have.
Subject Pronouns and Ser Subjects and Verbs The subject of a sentence tells us who is doing the action. The verb tells us what action is taking place.
-AR Verbs In Spanish, there are three classes (or conjugations) of verbs: those that end in –AR, those that end in –ER, and those that end in –IR. This.
Capítulo uno Gramática 1.2 Subject pronouns (Los pronombres)
Español 1 - Unidad 2/Etapa 2. Permanent Condition Temporary Condition.
# 1 Para empezar: Hoy es lunes, el 8 de septiembre.
Subject Pronouns The subject pronouns in Spanish are: YO – INOSOTROS – WE NOSOTRAS – WE (ALL FEMALES) TÚ – YOU (FAMILIAR)VOSOTROS – YOU VOSOTRAS – YOU.
Chapter 1 Empecemos Vocabulary 1.1.
Notas Sacen una hoja de papel y un lapiz. ¿De dónde es Mrs. Lassen? Yo soy de Idaho. Yo soy de Idaho.
ESPAÑOL I DOCTORA TARTAGLIONE Unidad Preliminar ¿ Cómo te llamas? How do you respond? Me llamo _______.
Spanish I- Unit 1 Chapter 1- Vocabulary I.
Las preguntas personales 2 grado
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea nueva en la cesta. P ut your new homework in the basket. 2. Hagan la actividad con los dados con sus.
La Fecha: Hoy es jueves, 4 de septiembre Tema: Review of Unit 1 concepts Obj: SWBAT use activities vocabulary and the verbs ser and gustar to create basic.
Spanish 1 Unidad 1 Etapa 1 Bienvenido a Miami! ¡ Bienvenido a Miami!
_____________ is I and then there’s ________: Don't you know that's the INFORMAL “YOU” The FORMAL “YOU” is called ______________ You gotta get the difference.
Introducciones Español 1.1. Introducciones At some point, you might want to introduce some friends in Spanish. Let’s practice with the vocabulary for.
Subject Pronouns P. 82 Realidades 1 Subject Pronouns uTuThe subject of a sentence tells who is doing the action. uYuYou often use people’s names as the.
© The Enlightened Elephant. Aprendemos los pronombres. © The Enlightened Elephant.
Spanish II Notes. p. 4-5 ¿Como te llamas?- What’s your name? Me llamo…- My name is… ¿Cómo se llama el chico?- What’s the boy’s name? ¿Cómo se llama la.
Buenos dias/Tardes Chicos 1.Saquen su Bellwork sheet 2.Empiezen a trabajar.
Subject Pronouns – Review of Spanish 1 Avancemos 2 – Lección Preliminar (Página 5)
El verbo estar “to be” When you want to talk about where someone or something is located, use the verb estar yo tú él, ella/ usted nosotros(as) ellos(as)/
Gramática 1.2 Verb Conjugations, the verb SER, Punctuation and Accent Marks el 22/23 de septiembre.
Subject pronouns Who is doing the action.
Capítulo 2 En mi colegio pg Los objetivos pg Identify people and classroom objects 0 Ask for and give names 0 Ask or tell where someone.
5 al día #8: Traduce 1) De la mañana 2) ¿Qué fecha es hoy? 3) El invierno 4) La primavera 5) Media noche 1) In the morning 2) What’s todays date? 3) Winter.
Hoy es jueves Es el 17 de septiembre del 2015 ¿Cuáles son los saludos y las despedidas en español? PARA HACER AHORA: Use worksheets Find an appropriate.
Subject Pronouns and the Verb Ser. Subject Pronouns Singular 1 st person:yo (I) 2 nd person:tú (you informal) él (he) 3rd person: ella (she ) usted (
Gramática de 2A. YoINosotros/ Nosotras We TúYou ÉlHeEllosThey EllaSheEllasThey Ud.You (formal)Uds.You all Ellos is used to refer to “they” if there is.
Greetings, Goodbyes & Expressions of Courtesy
*Unas actividades*. ¿Cuál es la diferencia entre las dos oraciones siguientes:? Ella mira la televisión a las tres y media. Ellos miran la televisión.
Grammar from Chapter 1.1 (What you covered last year)
¿CÓMO ERES? Palabras y frases para describir a las personas
LOS VERBOS!!!. We already know these phrases in Spanish:
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
Capítulo 2A - Apuntes #1 LOS PRONOMBRES. *The subject of a sentence tells us who is doing the action Pablo escucha música *The subject of a sentence replaces.
Subject Pronouns P. 82 Realidades 1 Subject Pronouns u The subject of a sentence tells who is doing the action. u You often use people’s names as the.
Español 1 Por: Señora Snyder. yo “I” tútú “you” INFORMAL, SINGULAR YOU Use when talking to someone that you know well and with whom you can be casual.
Capítulo 2A - Apuntes #1 LOS PRONOMBRES. *The subject of a sentence tells us who is doing the action Pablo escucha música *The subject of a sentence replaces.
ALC 14 viernes el 30 de septiembre. Bienvenida The next time one student will be selected to do the bienvenida in front of the class. Please partner up.
Copy this on pagína 7 of your cuaderno. Campana # 21 Oct 29 th Campana # 22 Nov. 2 nd Campana # 23 Nov 4 th Campana #24 Nov 6 th Campana #25 Nov 10 th.
Unit 1 ACTIVIDADES, GUSTAR, INDIRECT OBJECTS + GUSTAR.
Subject Pronouns Pronombres Personales
To say a person likes something, or that something is pleasing to them use the following phrases: Me gusta… / Me gustan… Te gusta… / Te gustan… Le gusta…
The Present Tense hacer (to do; to make) (El tiempo presente de el verbo hacer)
Vámonos 1. ¿Cómo se llama usted? (Michelle Obama) 2.¿Cómo se llama él? (Pedro) 3. ¿Quién es ella? (Alicia) 4. ¿Cómo se llama ella? (Marta) 5. How do you.
*TIENES 5 MINUTOS* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
What will you have to know on tomorrow’s quiz?. What will you have to do on tomorrow’s quiz?
Capítulo 1 30 of Study the following forms of the verb ser. yo ___ tú ____ Ud., él, ella __ nosotros(as) ______ vosotros(as) ____ Uds., ellos, ellas.
Verbs like Gustar Notes/ Examples.
Do-Now If you have not done so, complete the crossword puzzle on page 3 dealing with Spanish greetings. (If you did do the puzzle already, please read.
¿Cómo te llamas? What’s your name? ¿De dónde eres? Where are you from? Como saludar a otros y responder a los salutaciones. How to greet others and respond.
La fecha: Hoy es miércoles el 23 de octubre. La meta: ¿Qué es tu apodo? Hagan Ahora Escriban el saludo apropiado para cada situación. 1.You see your teacher.
Hagan Ahora: Miren el siguiente vídeo otra vez sobre saludar con besos. (Watch the following video again about greeting with kisses.) Tarea: Finish Pre-Test.
La Fecha: Hoy es martes, el doce de noviembre. La Meta: ¿Cómo te llamas? ¿Cómo estás? Hagan Ahora: Completen PARTE 1 de la página “Practicando con las.
Lunes, 5/10/15  What is the purpose of a subject pronoun?  Give at least one example of a subject pronoun in English.
Hoy es lunes, el veintiocho de abril. La Meta: ¿Quién es? Hagan Ahora: Completen página 4 de los paquetes. Tarea: Write the subject pronoun chart 6 times.
El 23 de marzo español 1 ¡Hay 8 días hasta las vacaciones de primavera!
Transcripción de la presentación:

La fecha: Hoy es lunes el dieciocho de noviembre. La meta: ¿Cómo se llama él? ¿Y ella? Hagan Ahora Paquetes página 12 – Dibujen como se sienten ahora. (How you feel now) Tarea: ¿Cómo se llama…? Handout Examen – Viernes, el 22 de noviembre

How do you ask - “What’s your name?” ¿Cómo te llamas ? Me llamo Sarah. Mi nombre es Sarah. Soy Sarah.

¿Cómo se llama él? Él se llama Pepe. When you want to ask “what’s his name?”.

¿Cómo se llama ella? Ella se llama Rosa. When you want to ask “what’s her name?”.

¿Cómo se llama usted? Me llamo/ Mi nombre es/ Soy… When you want to ask “what’s your name?” FORMALLY.

¿Cómo se llaman ellos? Ellos se llaman…. When you want to ask “what’s their name?” and the group is ALL BOYS or is a MIX of BOYS AND GIRLS.

¿Cómo se llaman ellas? Ellas se llaman…. When you want to ask “what’s their name?” and the group is ALL GIRLS.

¿Cómo se llama? PAQUETE P

Ella se llama Jennifer López. ¿Cómo se llama ella?

Él se llama Lionel Messi. ¿Cómo se llama él?

Ella se llama Selena Gómez. ¿Cómo se llama ella?

Él se llama George López. ¿Cómo se llama él?

¿Cómo se llaman ellos? ¿Cómo se llaman ellas? Ellos se llaman Big Time Rush. Ellas se llaman Spice Girls.

¿Cómo se llama? Please remember that in Spanish there is more than one way to ask a person’s name. The phrase you choose depends on the situation.  To ask a fellow student or young child, use the familiar form” ¿Cómo te llamas?  To ask an adult or person who commands respect, use the formal form: ¿Cómo se llama (usted)?  To report someone’s name use the following: Se llama (their name)  To tell someone your own name, use this phrase: Me llamo (your name)

Handout “¿Cómo se llama?” Ahora, responda a las frases en español. 1. (Yo) Me llamo…. / Mi nombre es… / (Yo) Soy… 2. Ella se llama Maribel. 3. Él se llama Juan. ¿Cuál es la pregunta correcta? 1. ¿Cómo se llama ella? 2. ¿Cómo se llama él? 3. ¿Cómo se llama él/ella?