Coeducación Hezkidetza zerbait gehiago ere bada… Coeducación es también algo más… Neska-mutilak, izan nahi dutena izanez, ondo sentitzeko heztea da. Es.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
JOLAS KOOPERATIBOA, zer da? ¿Qué es EL JUEGO COOPERATIVO?
Advertisements

Qué piensas que es mejor...
II. GAZTE PLANA ( ) Eusko Legebiltzarra Emakumea eta gazteria Batzordea 2002ko maiatzaren 6a II. GAZTE PLANA ( ) Eusko Legebiltzarra Emakumea.
1.Igualdad…¿en qué momento estamos? Sin embargo, los avances en coeducación, hasta hace pocos años, han sido lentos y puntuales… SENSIBILIZACIÓN SOCIAL.
Juegos y Juguetes LOS JUEGOS COLECTIVOS REGLADOS SON, EN PRINCIPIO, LOS MÁS ADECUADOS PARA MEJORAR LA TOLERANCIA A LA FRUSTRACIÓN, LAS HABILIDADES SOCIALES.
Directrices para la interacción adulto-niño o niña
Zer da denboraren kutxa? ¿Que es el banco del tiempo?
Seminario de Educación para la Igualdad – SUATEA
Os propongo unas orientaciones para estimular el lenguaje.
COMPONENTE COMUNITARIO
ENCUENTROS GRUPALES CON ADULTOS.
Zer gertatuko litzateke? ¿Qué pasaría?. Gaur egun %75 etxeko lanak emakumeek egiten dituzte; hortaz greba bat egonez gero… Hoy en día las mujeres realizan.
MÓDULO DE AUDICIÓN Y LENGUAJE
EL ARTE DE SER PADRES: Creciendo con disciplina
RECONSTRUYAMOS NUESTRAS IDENTIDADES DE GÉNERO PARA LA EQUIDAD E IGUALDAD Elaborado por: Lic. Marcela Calvo Lara.
¿Cuales son los derechos de los niños en educación preescolar?
IMPORTANCIA DEL JUEGO EN LA INFANCIA
GURASO ESKOLA ESCUELA DE MADRES Y PADRES. ESCUELA DE MADRES Y PADRES “EDUCAR ES UN ARTE” ¿QUÉ ES UNA ESCUELA DE MADRES Y PADRES? El programa de Escuelas.
ESCUELA DE FAMILIAS CEIP PINTOR PRADILLA CURSO 2014/15
Plática final para padres y madres de Kinder
¿Cómo aplicar el Enfoque de Género en los Informes de la Sociedad Civil para Exámenes de Pactos Internacionales de Derechos Humanos? ¿Cuándo el abordaje.
Porque la educación en igualdad……..
Todas las culturas y sociedades asignan valores, pautas de comportamiento, espacios de acción y roles diferentes a hombres y mujeres. Esta forma de comprender.
¿Como hacer un buen uso del Internet?
Internet libre Internet zabala eta mundu guztian hedatua egoteak kontrola ezina ematen zuen, ezin zen zehazki kontrolatu nork nabigatzen zuen sarean.
Encuentro de Padres Encuentro de Padres 2015.
Generación de Hábitos y Autonomía.
TIPOS DE FAMILIA.
CREDO DE LAS MUJERES. Sinisten dut Jainkoa. Gizona eta emakumea egin zituen bere antz eta irudiko eta biei eman zien lurra zaintzeko ardura.
Haur eta Lehen Hezkuntzako
INTEGRANTES: CONTRERAS Y VILLAGRANA IVAN COSS GUERRERO ALAN GRUPO:206MATERIA: TIC II.
Actividades para realizar en el aula de infantil:
La Carta a los Reyes Magos Ayuda a tus hijos a elegir sus regalos.
6. ACCESO AL OCIO HIPÓTESIS
JUEGO, JUGUETES Y GENERO
25- ¿Qué hobbies tienen actualmente hombre y mujeres?
NORMATIVA DEL PLAN DE IGUALDAD ENTRE HOMBRES Y MUJERES
DIVERSIDAD: SEXISMO, IGUALDAD, ESTEREOTIPOS, COEDUCACIÓN.
OCUPARSE DEL DESARROLLO ACOMPAÑAR ASEGURAR
LENGUAJE E INTERACCIÓN
LA PLANIFICACIÓN EN EL JARDÍN DE INFANTES
EKIN LANARI / LAN-ESKAINTZAK COmTRABAJO / OFERTAS DE TRABAJO AYUNTAMIENTO DE ORIO: PUESTOS DE TRABAJO PARA VERANO 2009 El Ayuntamiento de Orio necesita.
¿Cómo fomentar la lectura en nuestros hijos?
Programa de Educación Sexual Integral
Estilos de vida saludables. Comportamientos y hábitos.
Desde la familia Ya en los primeros años del vida los juguetes pueden simbolizar los estereotipos sexistas de la sociedad. Para las niñas: la cocinita,
Koldo Mitxelena LHI, Euskara Eskolan Eskolan eta Familian Kafe Tertulia.
NORMAS EN EDUCACIÓN INFANTIL
Urteko 28. igandea (B) Markos 10,17-30 Jose Antonio Pagola Musika: Bach-aria; Aurkezp: B. Areskurrinaga HC Euskaraz: D. Amundarain.
Mariaren Lagundia Ikastola; Orientazioa. ORIENTAZIO PROZESUA PROCESO DE ORIENTACIÓN PROCESO DE ORIENTACIÓN PROZESU FORMATIBOA PROCESO FORMATIVO * AUTOGALDEKETA.
ACCIÓN EDUCATIVA: Proceso global en el que vivencia y reflexión, conocimiento y acción, van unidos. HEZIKETA EKINTZA: prozesu orokorra, non bizipena eta.
¿Quieres conocer un Deporte que no se parece a nada de lo que habías practicado hasta ahora? El GOALBALL es una disciplina increíble en la que no sólo.
¿JUEGAS CONMIGO?.
Titulua AISIALDIKO BEGIRALE KIROL ESPARRUAN Eusko Jaurlaritzak onartutako EDE Fundazioaren Astialdi Eskolak erakundeen eta pertsonen eskura jartzen ditu.
“Educación Sexual” Educar en Armonía. Agosto 2015
25- ¿Qué hobbies tienen actualmente hombre y mujeres?
Urteko 32. Igandea (B) Markos 12,38-44 Jose Antonio Pagola Musika:Over 20 Raibow;aurkezp:B.Areskurrinaga HC ;euskaraz:D.Amundarain.
SORMENA.
Gurasoen motibazioa lantzeko arrazoirik ba al dugu?
HAUSPOA PROIEKTUA Azkoitia, 2016ko otsailaren 24an.
Género: ¿Qué Marca la Diferencia Entre Nosotros? Módulo 2.
1 Prematrikula datuak Datos de prematrícula IKASTURTE HASIERA INICIO DEL CURSO ESCOLAR
MUGAK ETA ARAUAK. 1.MUGAK/LIMITEAK Haurrak askotan ezinegon baten aurkitzen dira; dena nahi dute, ezin dute geldirik egon... kontrol eza dute. Haurrari.
ESTEREOTIPOA Jaio garen mundu honetan, pertsonak sailkatu eta hierarkizatu egiten dira bere sexuaren arabera, bere etnia, klase soziala, erlijioa, pentsaera,
Nork nahi du gozoki bat? ¿Quién quiere un dulce? Zuk ez duzu dirurik behar Zer nahi du Joakinak? ¿Qué quiere Joakina? Nik frantseseko liburuak behar ditut.
IKASTURTEA GELA BILERETAKO ONDORIOAK CONCLUSIONES DE LAS RUNIONES DE AULA.
Patinak.
Gaztelaniazko diferente izenondoa ez da beti desberdintasuna adierazteko erabiltzen (eta distinto, diverso sinonimoak ere ez). EHULKUren aholkua (Desberdin.
KATALOGOAN ERA ASKOTAKO PRODUKTUAK AURKITUKO DITUZU:
PEDROTXO Negar luzeak egin ditut amatxo galdu nuelako, noski, baina niri zer gertatuko zitzaidan ez nekielako ere bai... Etorri ziren aitaren lagun batzuk.
Transcripción de la presentación:

Coeducación Hezkidetza zerbait gehiago ere bada… Coeducación es también algo más… Neska-mutilak, izan nahi dutena izanez, ondo sentitzeko heztea da. Es educar a niños y niñas para sentirse bien siendo lo que quieran ser Bi sexuak ordezkatzen dituen hizkuntza erabiltzea da. Es utilizar un lenguaje que represente a ambos sexos. Pertsona guztientzat hezkuntza eta prestakuntza aukerak zabaltzea da. Es ampliar las oportunidades de educación y formación para todas las personas. Gizon izateari edo emakume izateari balio bera ematea da. Es dar el mismo valor a ser mujer o ser hombre. Emakumeak artera, zientziara, informatikara, etab. egiten dituzten ekarpenak onartu eta zabaltzea da. Es aceptar y propagar las aportaciones que hacen las mujeres al arte, la ciencia, la informática, etc. Hezkidetza

Hezkidetzarako gakoak Claves para la coeducación Beste pertsonekiko arreta kontuan izatea da. Prestar atención a las otras personas. Etxeko erantzukidetasuna eta arretaren etika sustatzea da. Impulsar una ética de cuidado y corresponsabilidad en las tareas domésticas. Maskulinitate bortitzaren eredua errotik kentzea eta maskulinitatearen ordezko beste eredu batzuk indartzea da. Rechazar el modelo de masculinidad agresiva sustituyéndolo por otros modelos de masculinidad. Maitasun erromantikoaren estereotipoak haustea da. Romper los estereotipos del amor romántico. HezkidetzaCoeducación

Nola hitz egiten diegu gure seme-alabei? Cómo hablamos a nuestras hijas e hijos?

Mintzairaren erabilera ez sexista sustatzeko baliabideak Inbertsioaren araua aplikatzea: Regla de la inversión: “Lehenengo aukeratua Jeanne Cuchet izan zen, 39 urteko emakume ederra” “La primera elegida fue Jeanne Cuchet, una hermosa mujer de 39 años” “Lehenengo aukeratua Jean Cuchet izan zen, 39 urteko gizon ederra” “El primer elegido fue Jean Cuchet, un hermoso varón de 39 años” Recursos para un uso no-sexista del lenguaje

Etxeko lanen eta arduren banaketa Reparto del trabajo y cuidados domésticos

Aisialdia – Jolasak eta jostailuak ADIN BAKOITZERAKO EGOKIAK DIREN JOLASAK JUEGOS APROPIADOS PARA CADA EDAD años 0-2 urte bitartekoentzat Soinua duten mugikorrak, txintxarriak, txupeteak, haginkariak, forma eta kolore desberdineko lanparak, mantak, pilota handiak, trapuzko panpinak, panpinekin jolasteko akzesorio sinpleak, ipuinak dituzten plastikozko edo kartoizko liburu-jolasak… Móviles con sonido, campanillas, chupetes, mordedores, lámparas de formas y colores diferentes, mantas, pelotas grandes, muñecas de trapo, accesorios simples para jugar con muñecos, libros-juguete de cartón o plástico… años 2-3 urte bitartekoentzat Trizikloak, autoak, palak, kuboak, pieza handiko eraikuntzak, pieza handidun puzzleak (12ra artekoak), arbelak, margoak, musika-tresnak, bainurako jolasak… Triciclos, coches, palas, cubos, construcciones de piezas grandes, puzles de piezas grandes (hasta 12), pizarras, pinturas, instrumentos, juguetes para el baño… Tiempo libre – Juegos y juguetes

años 6-10 urte bitartekoentzat Bizikletak, autoak, patinak, pilotak, sokak, uztaiak, ehungailuak, panpinak, sukaldetxoak, txotxongiloak, makilajeak, mozorroak, esperimentuak, kromoak, musika tresnak, mahai jokoak, kartak, ipuinak, liburuak… Bicicletas, coches, patines, pelotas, cuerdas, aros, máquinas tejedoras, muñecas, cocinas, marionetas, maquillajes, disfraces, experimentos, cromos, instrumentos musicales, juegos de mesa, cartas, cuentos, libros… años 3-6 urte bitartekoentzat Trizikloak edota gurpil txikiak dituzten bizikletak, autoak, patinak, adin honetara egokitutako eraikuntza eta puzzleak, arotz baten tresneria, panpin txiki artikulatuak, mahai jolasak, kartak, ordenagailurako joku hezigarriak, bildumak, liburuak… Triciclos o bicicletas con ruedas pequeñas, coches, patines, construcciones y puzles apropiados a su edad, instrumental de carpintería, muñecos pequeños articulados, juegos de mesa, cartas, juegos educativos de ordenador, colecciones, libros… Aisialdia – Jolasak eta jostailuak Tiempo libre – Juegos y juguetes ADIN BAKOITZERAKO EGOKIAK DIREN JOLASAK JUEGOS APROPIADOS PARA CADA EDAD

Aisialdia – Jolasak eta jostailuak EDOZEIN JOSTAILU EROSI AURRETIK, HURRENGO GALDERAK EGIN BEHAR DIZKIOGU GEURE BURUARI PREGUNTAS QUE DEBEMOS HACERNOS ANTES DE COMPRAR CUALQUIER JUGUETE BAIEZ Jostailu honekin denek jolas dezakete genero roletan sartu gabe? Se puede jugar con este juguete sin entrar en roles de género? Jostailu hau aproposa da haurrak duen adinerako? Adinaren araberako gomendioak al ditu? Este juguete es apropiado para su edad? Tiene recomendaciones según la edad? Jostailu honekin gustura egongo al da? Estará a gusto con este juguete? Behin eta berriro jolas daiteke berarekin? Se puede jugar con él una y otra vez? Interesa piztuko al dio? Minutu batzuetarako bakarrik eta hainbat ordutan jolasteko modukoa da? Despertará su interés? Sirve para jugar tanto unos minutos como unas horas? Erraz apurtuko al da? Luzaroan iraungo al du? Se rompe fácilmente? Durará mucho? Jostailu honekin lagunekin jolastu ahal izango du era kooperatiboan eta gainontzeko haurren berezitasunak errespetatzen al ditu? Podrá jugar de forma cooperativa con los demás respetando las particularidades de todos y todas? Tiempo libre – Juegos y juguetes

EDOZEIN JOSTAILU EROSI AURRETIK, HURRENGO GALDERAK EGIN BEHAR DIZKIOGU GEURE BURUARI PREGUNTAS QUE DEBEMOS HACERNOS ANTES DE COMPRAR CUALQUIER JUGUETE BAIEZ Jostailuaren bidez haurrak irudimena landuko al du? Se avivará su imaginación mediante este juguete? Erabilera anitzeko jostailua al da? Es un juguete que puede usarse de distintas maneras? Lagunduko al dio haurrari estereotipo sexistak ez errepikatzen? Le ayudará a no reproducir los estereotipos sexistas? Jostailu hau nire umeekin konpartitu al dut? Puedo compartir este juguete con mis hijas e hijos? Kultur aniztasuna eta naturarekiko errespetua errazten duen jostailua al da? Es un juguete que fomente el respeto por la naturaleza y la interculturalidad? Telebistan iragartzen al dute? Zer nolako iragarkia da? Estereotiporik gabeko iragarkia al da? Iragarritakoa betetzen al du? Se anuncia en televisión? Qué tipo de anuncio es? Es un anuncio no sin estereotipos? Cumple lo prometido? Erabilpenerako gomendiorik al du? Nolakoak dira gomendioak? Tiene consejos de utilización? Qué clase de consejos? Aisialdia – Jolasak eta jostailuak Tiempo libre – Juegos y juguetes

Tiempo libre – Cuentos

Aisialdia – Ipuinak Ipuinak aukeratzeko jarraibideak: Pautas para la elección de cuentos: Ipuin ugaritasuna eskaini. Ofrecerles variedad. Neska-mutil, familia, jarduera, sexualitate, rol eta bestelako eredu berriak eta berdintasuna sustatzen dutenak aukeratu. Elegir aquellos que fomenten la igualdad y nuevos modelos de sexualidad, rol, actividades, familias, niñas y niños: Generoen arteko rol eta jarduera tradizionalak hausten dituztenak. Los que rompan con actividades y roles de género tradicionales. Eredu berriak proposatzen dituztenak. Los que propongan nuevos modelos. Pertsonen baloreak azpimarratzen dituztenak. Los que subrayan los valores de las personas. Tiempo libre – Cuentos

Los cuentos sexistas también pueden ser educativos. Con la regla de la inversión se puede fomentar el intercambio de opiniones críticas. Aisialdia – Ipuinak Tiempo libre – Cuentos Ipuin sexistak ere hezitzaileak izan daitezke. Inbersioaren arauarekin, haurren eta gurasoen iritzi kritikoa sustatzea dago eta.

Telebista Aldez aurretik, haurrak ikusiko duenari buruzko planak egin. Hay que planificar de antemano lo que se verá en televisión. Eduki sexista duten programak ekiditen saiatu. Hay que procurar evitar programas con contenido sexista. Ez jarri telebistarik haurren gelan. No debe haber televisión en el cuarto. Telebista zinemara joatea bezela hartu. Haurrekin erabaki zein programa ikus dezaketen. Tratar la televisión como el hecho de ir al cine, acordando qué programas pueden ver. Denbora mugatu. Limitar el tiempo. Telebista ikusteko eredu ona izan. Ser un buen ejemplo viendo la televisión. Aukerak eskaini. Ofrecer otras alternativas. Afektua arau-mugekin uztartu. Combinar afecto y normas-límites.

Aisialdia – Bechdel Testa Tiempo libre – Test Bechdel

Aisialdia – Bechdel Testa

Tiempo libre – Televisión Aisialdia – Telebista

Bibliografia Emakundeko kanpaina, 2016 Campaña de Emakunde, 2016 “Genero-berdintasunean hezteko gida” – Luixa Reizabal Ipuin eta jostailu ez sexisten gidak. Lekeitioko udala. Guías de cuentos y juguetes no-sexistas – Ayuntamiento de Lekeitio Junta de Andalucía, Instituto de la Mujer