Los blogs en el área de humanidades Pascual Pérez-Paredes.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the -go verbs. These verbs are: Conocer : to know (people) Hacer: to make/do.
Advertisements

Irregular Preterite There are several irregular verbs in the preterite. In this presentation, well take a look at the most important ones.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the -go verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Decir: to say.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the -go verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Salir: to leave.
¿Qué hora es?.
Irregular Preterite  There are several irregular verbs in the preterite. In this presentation, we ’ ll take a look at the most important ones.
Calentamiento (bw 4.2) What is each person’s favorite class? 1.A Lucia le gusta el ejercicio. 2.Me gustan los números. 3.A Jorge y a Tomás les gustan las.
EL IMPERFECTO What’s the story?. “Used to” Expresses the idea that something happened repeatedly in the past.
ESTRATEGIAS PARA EL MANEJO DE CLASE Y LA CREACIÓN DE AMBIENTES DE APRENDIZAJE MCDISL UNIDAD I.
English Lesson 5.
REQUISITOS PARA LA GRADUATION DE LAS HIGH SCHOOLS DE ALLIANCE Alliance High School Graduation Requirements.
Web 2.0 y Medicina. Muy amigable para el usuario Rico en funciones Sin vergüenza para utilizar el color… pero mucho blanco Los logos son redondeados,
Listening activities The basics.
Starter: stars and wishes. Learning objectives: To use a writing frame to construct new language and memory strategies to remember it Outcome: Approximately.
Qué haces en la escuela Interview, Conjugation Practice.
The odd one out Me gusta/ me encanta/ odio/ me gusta mucho
Futuro de las Redes Sociales Tapachula, Chiapas Septiembre 2011 Dr. Ubaldo Quevedo University of Wisconsin-Parkside.
Este fin de semana… Martes el 22 de marzo This weekend…
Time Expression with Hacer Grammar Essential #106.
Hoy vamos a: crear un folleto turístico para Cambridge
MORE CONVERSATION TOOLS
Leading in Learning – Spanish Collective Memory. Plenary 1 Did you know any of the words already? If so, which? Why are the colours significant do you.
Los Adjetivos Sra. Waters español 1. Unit Objectives Throughout this unit students will revisit: –Greetings & Salutations –the verb Ser in the present.
Stem-Changing verbs.
LA PRUEBA DE SER Y ESTAR: Pueden usar sus apuntes y su libro You may use your notes and textbook to complete the quiz. You have 15 minutes to complete.
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
Nombre de equipo: abaddon Camilo ramos rojas Grupo :6 Pista # 2 Traductor y motor de búsqueda : google Miércoles 1 de septiembre 2010 Pagina de respuesta.
Why do you need to learn English?  Schedule: Saturday: 8 a.m – 2:00 p.m – P609  Course book:  New Framework 2 pre-intermediate (units 1-6) - Richmond.
Unit 2A: Lesson 2 How to Talk About Your Schedule Gramática- Present tense of –ar verbs.
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
Definition
Mi dormitorio My bedroom
University of Delaware Introduction to Writing PBL Problems Introducción a la elaboración de problemas. Institute for Transforming Undergraduate Education.
Digital Photography: Selfie Slides Your Name Date Class Period.
Mayo 2015 ¿Cómo es tu casa? LO: To be able to describe the type of house you live in, say where it is located and give an opinion on it.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Spanish 4 Chapter 9 Lesson 1. Agenda Public Interview(5) Presentations(15-20) Irregular Preterit Verbs (15) Cultura de panama en el libro? (15) Grades(5-7)
Vámonos Write how many of each object appears in each picture Example: dos lápices Hoy es el dieciocho de septiembre.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Conocer : to know (people) Hacer: to make/do.
Time Telling time is rather easy. You only need to know the numbers up to 59 to be able to tell the time.
Digital Photography: Selfie Slides
You don’t have to pick up your textbooks. They are under your desks. Find the errors in the following dialogue. You may use your book. -Manuela: Buenas.
Spanish Sentence Structure How can we make better sentences?
Portafolios E E- Portfolios What is - Qué es e-portfolio? e-Portfolio: A portfolio is a collection of work developed across varied contexts over.
Objectives To learn some different techniques to help you memorise your ‘Healthy Living’ Written Controlled Assessment. To practise these techniques and.
V ERBOS N UEVOS, ARTÍCULOS Y INTERROGATIVOS Ser Tener Llamarse.
JUEVES, EL 10 DE SEPTIEMBRE LT: I WILL RECOGNIZE SOME NEW VOCABULARY WORDS. Go over tests & retake procedures Interpretive Assessment: numbers & alphabet.
Me presento (part 2) WALT: give a physical and character description of yourself. WILF: Be able to give a detailed description of yourself and give your.
¿Cómo son tus asignaturas? A* Aburrido/a Divertido/a dificil fácil importante útil Bueno /a interesante.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Conocer : to know (people) Hacer: to make/do.
 Cultural Questions  Listening Skills – What did they just say?  Reading Skills – I have no idea what that means!
Spanish I Greetings and Introductions Las Salutaciones y Las Presentaciones How to greet, introduce, and say good-bye!
Science Fair 2015 Feria de la Ciencia. Monday, April 20 th Night showing: 5- 7pm.
PART 1: 1 st slide – record your phone conversation. PART 2: 10 slides – see topics per slide Each slide will have an illustration / clip art that goes.
Hoy es martes. La fecha es el 22 de octubre
What are nouns? What is different about nouns in Spanish vs. nouns in English? All nouns have gender. ( i.e. masculine & feminine ) el muchacho (masculino)
Vocabulary We’d Use at the Airport Viajar La agencia de viajes Confirmar el vuelo hacer la maleta Hacer un viaje Ir de vacaciones El boleto El equipaje.
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
Telling Time in Spanish
English Language II (2). English Language I (2) Warm-up.
¡BIENVENIDOS! ALPHABET, COGNATES.. DO NOW Take five minutes to Silently and Independently fill out the calendar on your desk. Every Calendar should have:
Un día…tres preguntas: ¿Cuáles clases te gustan? ¿Cuál es tu clase favorita? ¿Cómo son los profesores?
Verbs like Gustar Notes/ Examples.
Saber Vs. Conocer Sra. Altamirano Español II. First, we need to learn the conjugation of the verb SABER Yo sé Tú Sabes él, ella,ud. Sabe Nosotros Sabemos.
Get Acquainted Las presentaciones Los saludos y las despedidas Cultural differences Homework.
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN Licenciatura en Derecho Conversaciones introductorias. Lengua extranjera. L.E.L.I.
CORTS 2.0: PROYECTO Mª Fernanda del Rincón Documentalista Foro: Los Servicios de información parlamentaria y sus usuarios: conocer sus necesidades para.
Kindergarten Spanish High Frequency Words
Transcripción de la presentación:

Los blogs en el área de humanidades Pascual Pérez-Paredes

Topicazo

Las cosas cambian

Zapata, M La investigación y la edición científica en la web social: La ciencia compartida. Nueva difusión del conocimiento La web social permite una difusión distinta y con más posibilidades […]. La principal, además de la hacer la difusión en abierto, es la de hacerla de forma interactiva permitiendo al usuario participar en un diálogo con el autor, pero también y de forma pensamos más deseable porque, primero permite una fase muy fructifica de preprints y segundo permite una posterior difusión de resultados más definitivos y perfilados en la revisión. Sin entrar en las aplicaciones, que tienen como carácter común las posibilidades de difundir de forma abierta e interactiva los resultados de la investigación, incluidos los servicios de promoción de información basados en las tecnologías RSS, sobre todo blogs y wikis, con gran capacidad de redifusión sindicada…

…no exenta de conflicto con los medios tradicionales de difusión científica Nueva difusión del conocimiento

Blog sobre investigación: perezparedes.blogspot.com Blog para mi docencia: perezparedes.wordpress.com Blog del GI: Mis blogs

Mi post más visitado: un-blog-con-blogspot-puntos-basicos/ un-blog-con-blogspot-puntos-basicos/

Mis blogs

La escuela, en vez de ser el lugar en el que el conocimiento se transmite y recibe una primera elaboración, es el refugio en el que nos encerramos para protegernos del conocimiento. (p.85) Un poco de provocación Simone (2001)

Un poco de provocación

El modelo educativo está cambiando: Competencia exterior Las fuentes del conocimiento se multiplican y, a la vez, se difuminan: siglo XVII vs 1 año en Europa La educación reglada ha dejado de ser la depositaria de la difusión del saber Veloz proceso de crecimiento del conocimiento vs. Lentitud del sistema universitario La Universidad es cognitivamente lenta. Tendencias generales subyacentes Simone (2001)

Irrupción de los fenómenos vagos, difícil de captar mediante metodologías de investigación tradicionales: efectos sobre el lenguaje, los hábitos. Triunfo de lo privado en el lenguaje (desde los 80): es aceptable compartir ámbitos personales en el discurso público Modelos jerárquicos más flexibles y abiertos Tendencias generales subyacentes Simone (2001)

Modelo institucional estático 45 profesores /5 con página web =

Uso de los blogs No muy utilizados por el profesorado universitario en el ámbito de las humanidades en ES

¿Qué es un blog de humanidades? Audiencia Contenido

Modelo institucional dinámico

Dos modelos diferentes

Modelo institucional dinámico Dos modelos diferentes

Estar en la red no es suficiente… The vast majority of print publications have failed to come to terms with the digital age and prosper in it. Theyve visualized (literally) the online world as simply another delivery mechanism for their copy, and an inferior one at that.

Buenas prácticas Ejemplos

Un paseo por el mundo de las humanidades: Lingüística Aplicada The Virtual strand will be run this year too and we would love to see as many of you as possible participating in the blogging process with us! The blog is a good way of sharing your thoughts with peers both on site in Bordeaux, but also with the virtual participants. We will also offer Cover-it-Live broadcasts during the plenary speeches and look forward to offering that as real time content. The plenaries will be broadcasted live like the previous years, we will also be using Twitter for more accurate and quick communication needs.

Multimodalidad e interacción con contenidos en congresos

Un paseo por el mundo de las humanidades: Arte e historia/Divulgación Smithsonian American Art Museum Eye Level is a blog produced by the Smithsonian American Art Museum. The name refers to the physical experience of viewing art, but it also plays on the many roles and perspectives that make a museum a reality roles that will come into focus here.

Un paseo por el mundo de las humanidades: Arte e historia Using the museums collection as a touchstone, the conversation at Eye Level will be dedicated to American art and the ways in which the nations art reflects its history and culture. The discussion will extend beyond the walls of the Smithsonian American Art Museums collection to include other collections, exhibitions, and events. Eye Level will also document the extraordinary collaboration between curators, conservators, handlers, historians, enthusiasts, critics, exhibition and new media designers, and of course bloggers that has motivated the past and present of American art history.

Proximidad con los protagonistas

About words: Editoriales + contenidos Un paseo por el mundo de las humanidades: Lingüística

Facilitar la transmisión de ideas y contenidos

Un paseo por el mundo de las humanidades: Lingüística The focus of lab and blog is language -- what it is, how we understand it, and what we can do with it. At the blog, we discuss research, findings and controversies. At the lab, we try to create new research, findings and controversies. gameswithwords.fieldofscience.com/

Facilitar la comunicación sobre temas académicos sin las limitaciones del registro académico

Un paseo por el mundo de las humanidades: Lingüística This blog is intended for teachers, trainers, lecturers, authors and anyone else with an interest in keeping up with whats happening in the world of ELT and what were up to. Well bring you a range of posts featuring articles, audio clips, podcasts, vodcasts and videos from some of the best known names in the ELT world.

Un paseo por el mundo de las humanidades: Lingüística Conexión entre recurso e interpretación

Aumentar la conexión con la sociedad

Un paseo por el mundo de las humanidades: Lingüística Conexión entre publicaciones y temas de interés

Poner en valor productos culturales y científicos

Un paseo por el mundo de las humanidades: Lingüística

Un paseo por el mundo de las humanidades: Lingüística

Facilitar el acceso a las fuentes científicas

Un paseo por el mundo de las humanidades: Lingüística Propiciar un debate abierto sobre problemas científicos

Facilitar la comunicación sobre temas académicos NO políticamente correctos o mainstream

Redes abiertas: web-20 Linguistlist : v=Blogs Vínculos de interés