Email and other fun things…. El correo electrónico y otras cosas divertidas….

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
GUSTAR REPASO WE NEVER SAY YO, TÚ, USTED, ÉL or ELLA when using the verb gustar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Do you remember what we use?
Advertisements

3-Step Entrevistas 1- Interview the person sitting across from you to find out his or her name, phone number, and address. EJEMPLO: A- ¿Cómo te llamas?
CHAPTER 1, VOCABULARY 2 ▸ Numbers ▸ Day and date ▸ Birthday ▸ Phone Number ▸ Alphabet ▸ Spelling ▸ address ▸ Telling Time.
Warm Up, el miércoles, el 5 de septiembre
¿Qué hora es? Avancemos U2L1 La hora. On the hour… en punto Es la una. ◦It’s 1:00  Use es la only for the one hour (it is singular) Son las dos. ◦???
Warm-Up El alfabeto Los dias de la semana lunes martes miércoles
Los Números 0-20.
Hagan Ahora Sit in your seat. Get out your cuaderno and lapiz.
Tarjetas postales 4a projecto.
Comparatives. What is it? Oddly enough, we use comparatives to compare two things. So far, we’ve learned how to compare things using the phrase “más ….
Telling Time.
¿Cuál es tu número de teléfono?
Capítulo 2: La escuela ¿Qué clases tienes? Chapter Two: School What classes do you have?
Lección Preliminar Avanacemos 1. Buenos Aires- Argentina.
C APÍTULO 1 - ¡E MPECEMOS ! VOCABULARIO 2. ¿C UÁL ES TU TELÉFONO ? 1. What is your telephone number?
Preguntas y Respuestas
Las Preguntas.
Vistas: La página 59 Los precios El número de teléfono La dirección de correo electrónico.
MORE CONVERSATION TOOLS
# 1 Para empezar: Hoy es lunes, el 8 de septiembre.
¿Dónde está? Where is (he, she, it, you formal)?.
Español 3 Hoy es jueves el 2 de enero de La Campana 1.¿Cómo era tu vacación? 2.¿Adónde fuiste? 3. ¿Qué hiciste? Contesta las preguntas. Usa el.
Notas Sacen una hoja de papel y un lapiz. ¿De dónde es Mrs. Lassen? Yo soy de Idaho. Yo soy de Idaho.
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
SPANISH I ¡Exprésate! Page 122. To Ask About Classes What classes do you have this afternoon? What classes do you have after lunch? What’s your favorite.
Warm Up, el jueves, el 6 de septiembre
¡Vámonos! Hoy es el 19 de marzo 1. What are you invited to? 2. When is it? 3. Where is it? 4. Who is having it? 5. What will there be between 8-10 PM.
Telling Time La hora. Telling Time To ask what time it is in Spanish, ask: ¿Qué hora es? To answer: Es la una… (12:31 – 1:30) or Son las (hour). (1:31.
To ask for phone numbersTo give phone numbers ¿Cuál es tu teléfono? What’s your telephone number? Es tres-dos-cinco-uno-dos- tres-uno. It’s
La pregunta: Read the Fondo Cultural on page 279, as you listen to the Juanes music clip. Then, write a sentence that compares Juanes’ music with some.
La comida Food!. Para comer (to eat) - Frutas (fruits) -El desayuno (breakfast) -El almuerzo (lunch) -La cena (dinner) -Postres (desserts)
Un evento especial Write a brief description of a special event you look forward to every year. It could be a family celebration, a school event, or something.
Para empezar… Contesta en español, en oraciones completas:
PREGUNTA ESENCIAL: How can I use “ser” and “estar” to describe a house and household items?
Antes de empezar – find these words in your vocabulario 1) más o menos - 2) por supuesto – 3) ¡Qué asco! -
La conversación Capítulo 1. Conversación informal.
Talking about what we like and do not like to do Español 1 Hoy es ____________ el ______ de ___________ de 2013.
Personal Information & Shall I Introduce You? In this lesson you will learn to: Ask and state address Ask and state telephone number Ask and state .
La campana (Escriban todo!!!!) 1.What do the verbs saber and conocer mean? 2.When do you use the verb conocer? 3.What do the verbs ser y estar mean? 4.When.
SaludosLa fechaSubjecto/ Verbo NúmerosAlfabeto.
DO NOW: Solve each math problem
¿Cuántos Años Tienes? How old are you?
Palabras Interrogativas
The days miércoles Wednesday domingo Sunday.
Answering Questions.  If a question does not have a question word, it is a yes/no question. Answer with sí or no.  If the question asks “you,” answer.
Essential ?: How do I conjugate this irregular verb and how is it used?
¿Cuántos Años Tienes? ¿ Cuál Es Tu Teléfono? Spanish4Teachers.org.
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
Apuntes de gramática: El verbo TENER TENER = To have Yo Tú Él/Ella/Ud. Nosotros/as Ellos/Ellas/ Uds. tengotienestienetenemostienen.
Date. La Pregunta:  ¿Qué día es hoy?  What day is today? La Respuesta:  Hoy es…  Today is…
Hoy: I can give personal information about myself: Name, Address, Phone number, and physical characteristics.
Hoy es el cuatro de octubre, ¡Hoy es viernes! La pregunta: Conjueguen el verbo TENER en las seis formas. La tarea: Continue studying vocabulary for activities.
El Calendario. What are the days of the week and months in Spanish?
2.8 Gustar. Vamonos This is a Verbal Vamonos. Tell me something you like to do using only Spanish! Me gusta….
Los Números y El Tiempo. Los Números Más de = once 12 = doce 13 = trece 14 = catorce 15 = quince 16 = dieciseis 17 = diecisiete 18 = dieciocho 19.
Español 1 Ms. Lewis Explorar 0 ¿Cómo se llaman las personas en tu grupo? 0 Escribe los nombres. 0 ¿Cosas buenas? 0 ¿Quién conoce a todas las personas.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
La Fecha: Hoy es martes, 26 de agosto Tema: Activities Vocabulary Obj: SWBAT learn how to express their opinions about everyday activities using Spanish.
¿Qué hora es? y menos y media y cuarto menos cuarto :30 :15:45 en punto :00 The y & menos only refer to the MINUTES on the clock! Minutes- :01- :30 “y”
Global Warming Project and Presentation. Save this PowerPoint to your S- User Then, answer the following questions about Global Warming. (Luego contesta.
ALC 13 miércoles el 28 de septiembre. Bienvenida miércoles el 28 de septiembre Find a partner. Stand face to face but one person has to be looking at.
Preparación/ Review Hoy es martes el 24 de febrero de 2015 Today is Tuesday, February 24, 2015 Write the following months in Spanish: (pay attention to.
1. GREET PEOPLE AND SAY GOODBYE 2. INTRODUCE YOURSELF AND OTHERS 3. ASK AND SAY HOW TO SPELL NAMES 4. SAY WHERE YOU ARE FROM 5. EXCHANGE PHONE NUMBERS.
Spanish 9/28 Ms. Wrigley. What’s your number? El número de telefono – The phone number ¿Cuál es tu número de telefono? – What is your phone number? Mi.
¿Qué hora es? Capítulo 1 Vocabulario 2. LOS NÚMEROS cero uno dos tres cuatro cinco seis siete ocho nueve diez.
¿Cuántos Años Tienes? ¿ Cuál Es Tu Teléfono?. What will we do today??? Learn how to ask age questions Learn how to tell your age. Learn how to ask and.
How do you respond to the following greetings in Spanish?
Día número 24 Español 1—Acelerado
GUSTAR –to like, to be pleasing to
Transcripción de la presentación:

Email and other fun things…. El correo electrónico y otras cosas divertidas….

Palabras Correo electrónico: email Guión bajo: _ (underline) Arroba: @ Punto: dot Es: it is Cuál: what or which

Las preguntas y respuestas ¿Cuál es tu correo electrónico? What is your email address? To respond: Es hache-a-pe-pe-I Arroba hotmail punto com Es happi@hotmail.com

¿Cuál es tu teléfono? TO RESPOND: WHAT IS YOUR PHONE NUMBER??? TO RESPOND: Mi teléfono es: nueve, siete, dos, …..

To ask about someone’s phone number: ¿Cuál es el número de teléfono de Bob? El teléfono de Bob es: nueve siete dos….. Let’s do activity 22 page 19…number 1 to 5 on your paper!

Una pregunta más ¿Cómo se escribe….? This is one way to ask how to spell/write something… Respond with: Se escribe...