Ms. Manríquez. Treat everyone with respect. Follow teachers instructions. Raise hand for permission to speak. Raise hand for permission to leave your.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Spanish One Language Objective: Topic: Class: Content Objective: Day one Language Objective: Topic: Class: Content Objective: Day One Present Tense: -ar.
Advertisements

How to tell time in Spanish
Telling Time (Cómo decir la hora).
Our casa es muy grande. Your all’s clase de español es la mejor.
¡Feliz Día de San Valentín!
Back to School Night 2012 Noche de Regreso a la Escuela 2012 Melissa Shaw.
Las Palabras Interrogativas
What is the TCAP Achievement Test? The Tennessee Comprehensive Assessment Program (TCAP) Achievement Test is at timed, multiple choice assessment that.
Telling Time Grammar Essential #8.
Capítulo 3 Nuevas clases, nuevos amigos PRIMER PASO
Ir + a + infinitive Going to gonna do something.
7th grade Spanish ¡BIENVENIDOS! Sra. Sharon Gardiner
ALC 20 lunes el 28 de septiembre. Objetivos Review and learn – ordinal numbers 1 st -10 th – classes for class schedule – the conjugation of tener By.
Telling Time in Spanish Grammar Notes
¿Qué hora es?. Es la una. Son las tres. Son las once.
1 3 WAYS TO ASK A QUESTION 1.Add question marks to a statement. 2.Add a tag word to a statement. 3.Use a question word.
IR- to go voy vamos vas vais va van
Centro Cultural Costarricense Norteamericano Academic Department New Policy about Absences & Tardiness.
The Present Tense of tener (to have)
VOCABULARIO Martes 28 de febrero del dos mil doce.
UNIDAD 2 LECCION 1 VOCABULARIO. Objetivos Student will: describe their school schedules and classes. ask questions about school-related topics compare.
Welcome to Back to School Night 2011 AP Spanish
The Present Tense of ir (to go)
El Presente Progresivo Describing an action in progress- Whats happening right now.
Los interrogativos.
Entrada: Los verbos en la historia (Entrance: Verbs in the story) Copy the date and title, and log the entry in your table of contents. Take a Realidades.
más con la ropa y tener que el tiempo de la playa y de las montañas
¿ Que día es hoy? Hoy es lunes ¿ Cual es la fecha de hoy? Hoy es el 26 de septiembre ¿ Cual es tu clase favorita? Mi clase favorita es… BELL RINGER.
Erika Wanczuk, M.Ed., NBCT x6471 Bienvenido a Desarrollo del Lenguaje Académico!
Señora Johnson Tambien necesitas 5 separadores Chambas Apuntes Impresos Actividades Registros.
Welcome To Your Childs Second Grade Class Bienvenidos al Clase de Segundo Grado de sus Niños Miss Langens Class.
Español 1 18 y 19 de septiembre de Escribe los meses que combinan con las estaciónes. (Write the months that match with the seasons.) El otoño-
Expressing Obligation with “Hay que” and “Tener que”
California Standards Test (CST). Every student in California takes a test to see if they have learned the necessary knowledge and skills for their grade.
Para Empezar Test 2 The things you need to know for the test over Para Empezar Part 2.
Agenda Warm-up: Wk 5 Day 3 –Have your homework out for a check grade (map side). Grade Question side of the South America Maps Africa: Physical Geography.
¿Qué hora es? Telling Time en Español Sra Spampinato.
La Hora.
HAZ AHORA / DO NOW Responde en frases completas: Por ejemplo: ¿Qué te gusta más, nadar o esquiar? Pues, me gusta más nadar. Pues, no me gusta ni nadar.
Escuela Secundaria Opciones en año 10 For What will happen today ? Overview of the year 10 course for 2014 Talks on the subjects you must select.
Animals of the Sea (Animales del Mar) Lauren Blow.
The Days of the Week (Los días de la semana). domingo lunes martes miércoles jueves viernes sábado el domingolos domingos el luneslos lunes el marteslos.
ALC 39 Viernes el 16 de diciembre. Bienvenida Compañero de las 6:00. Vocabulario La clase de tecnología La clase de matemáticas.
1 Day 4- Present tense conjugations of Regular –AR verbs An Online Learning Module Adapted from PowerShow.com Los Verbos Regulares.
¿Qué haces si estás atrapado/a en un edificio en llamas? Usa 3 términos de vocabulario.
Back to School - July 19, 2007 Regreso a Clase - 19 de julio, 2007 Welcome Parents Bienvenidos Padres Welcome Parents Bienvenidos Padres.
Las Preguntas (the questions) pg
Supporting Your Child During Testing Apoyando A Su Hijo Durante Un Examen.
 1. Why should a person learn Spanish? Give at least 3 reasons in your explanation.  2. What Spanish experiences have you had? (None is not an option.
ANTE TODO ¿Dibujas mucho? ¿También tomas tú geografía?
Question formation Preview Sí or no No and not Question words
Wow! We are now almost finished with our 2nd week of school. The children have done a great job learning classroom and school routines. We have all settled.
Reglas de la Clase Basadas en el Respeto Profe Swank.
Welcome back to School Ms. Martinez
Welcome back to School Ms. Martinez Bienvenidos de regreso a la escuela Señora Martinez.
Welcome, Students! English Course Teacher: Berenice González.
Antes de empezar – ¿Cómo se llaman estos quehaceres? (Necesito la tarea.)
¡BIENVENIDOS! ALPHABET, COGNATES.. DO NOW Take five minutes to Silently and Independently fill out the calendar on your desk. Every Calendar should have:
Las cinco reglas de la clase de español The five rules of Spanish class.
Me gusta viajar y conocer el mundo Me gusta el Español
Unidad 2 Lección 1.
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Para hacer ahora ¿Cómo es? 1) 4) 2) 5) 3) 6)
Vámonos Translate the following sentences. Write them in English & Spanish. NO PHONES TODAY OR I WILL ADD DUOLINGO POINTS. Los hombres son inteligentes.
Here, you will find your child’s sight words for the week.
Hacer Ahora. Traduce las preguntas.
Question Formation Spanish I Page 52.
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Antes de empezar contesta las preguntas sólo escribe las respuestas
Miss Gabriela García and miss carolina ortiz
Transcripción de la presentación:

Ms. Manríquez

Treat everyone with respect. Follow teachers instructions. Raise hand for permission to speak. Raise hand for permission to leave your seat. Be on time and bring materials to class every day. No gum is allowed in class.

The subject areas we will be covering this year: Social Studies- period 1 & 5 Spanish Language Arts- period 2

The sixth grade core team has developed a uniform system for grading all subjects in which areas are weighted as follows: *Social Studies&*Language Arts Tests/quizzes35% Projects30% Homework 15% Class work/participation20%

6.1 Students describe what is known through archaeological studies of the early physical and cultural development of humankind from the Paleolithic era to the agricultural revolution. Students analyze the geographic, political, economic, religious, and social structures of the early civilizations of ~ Mesopotamia, Egypt, and Kush 6.2 ~ the Ancient Hebrews 6.3 ~ Ancient Greece 6.4 ~ the early civilizations of India 6.5 ~ China 6.6 ~ Rome 6.7 History-Social Science Content Standards

Student agendas- Students copy homework and I write messages. Phone: Phone calls are welcome before and after school hours at ext Parent conferences- are scheduled for September for students we are concerned about. They are also available throughout the year by appointment. Open house and the Anacapa newsletter provides you with information and the opportunity to connect with the school

1. Tratar a todos con respeto. 2. Seguir instrucciones de la maestra. 3. Alzar mano para hablar. 4. Alzar mano para levantarse del escritorio. 5. Llegar a clase a tiempo y preparado/a con materiales. 6. Chicle/goma de mascar no es permitido en la escuela ni en clase.

~Estudios Sociales- clase 1 y 5 ~Artes de lenguaje- clase 2

Los grados estáan divividos en cuatro categorías. Las maestras de sexto grado comparten las mismas categorias y porcentajes para las materias: *Estudios Sociales y Artes de Lenguaje Exámenes35% Proyectos30% Tareas15% Trabajo en clase/participación20%

6.1 Los estudiantes describen lo que se conoce a través de los estudios arqueológicos de los primeros desarrollos físicos y culturales de la humanidad desde la Era Paleolítica hasta la Revolución de la agricultura. Estudiantes analizan las estructuras geográficas, politicas, económicas, religiosas y sociales de las primeras civilizaciones ~que habitaron la Mesopotamia, Egipto y Kush 6.2 ~de los antiguos hebreos 6.3 ~de la antigua Grecia 6.4 ~de la India 6.5 ~de China 6.6 ~durante el desarrollo de Roma 6.7

Agendas- notas escritas a mano Telefóno- (805) ext Linea directa al salón 40 Conferencias- por cita solamente Open house/noche de exhibición y el boletín de noticias de Anacapa