1. 2 ¡Qué Bello Es Vivir! It’s a Wonderful Life 3.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Advertisements

-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the -go verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Salir: to leave.
ORACIONES DE RELATIVO.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Salir: to.
Las Palabras Interrogativas ¿Quién? ¿Qué? ¿Cuándo?
Español III. 1.Descríbete 2.El siguiente escenario 3.¿Cómo eras? 4.¿Qué hacías? 5.Tu niñez 6.Vivían 7.Específica y reciente 8.El verano pasado 9.La escuela.
Reflexive Verbs & Pronouns Discussing daily routines.
Repaso  I met my longtime friend.  Encontré a mi viejo amigo.  The difficult thing is to finish it all.  Lo difícil es terminar todo.  It was 3:00.
Cumpleaños de Eugenio Maria de Hostos
Los complementos directos Direct Object Pronouns.
HACER AHORA: Completan la página 63 en el libro de trabajo.
Hace…que To express how long something has been going on, Spanish uses the following formula: Hace + length of time + que + verb (in the present tense)
GRAMÁTICA Direct Object Pronouns (pronombres de complemento directo)
MORE CONVERSATION TOOLS
El futuro Goles: Talking about your plans for the more distant future:
LA TAREA ESTUDIEN – preterit and imperfect quiz be sure to know: verb endings (sheets in plastic protectors) all regulars PLUS imperfect irregulars ser.
Los verbos reflexivos Objective:
Flag Day (Mexico) By: Jason Kelley.
Hace + Time Expressions
The Six Pillars of Character Advisory Program
LA TAREA ESTUDIEN – vocabulario de la página 120.
You are Blessed to be you Eres Bendecido siendo Tu
SPANISH I ¡Exprésate! Page 122. To Ask About Classes What classes do you have this afternoon? What classes do you have after lunch? What’s your favorite.
Los verbos reflexivos Objective: To be able to talk about your daily routine. Getting ready for a special event.
Tener = to have tengo tenemos tienes tiene tienen yo nosotros nosotras
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
Unit 2A: Lesson 2 How to Talk About Your Schedule Gramática- Present tense of –ar verbs.
La Llorona – Cap. 1 ¿Dónde trabajaba Laney?
# 1. ¿Cómo los sistemas económicos afectan a los países en general? # 2. ¿Cómo tú mejorarías la economía de tú país?
Write the following: For each infinitive and pronoun, give the correct conjugation in the imperfect. Examples of infinitives: Mirar, hablar, comer Examples.
Accomplishment 1: Enrique es muy exitoso. Él tienes 142 premios de musica. He has been nominated for 335 awards. In 1997 he went on his Vivir Tour.
¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 1 ¿Cómo estás?How are you? ¿De dónde eres?Where are you from? ¿Quién es ella?Who is she? 2 We are already familiar.
The Verb Tener Spanish Tener Let’s look at the verb tener (“to have”). It features two verb changes that we will see very soon.
Think, Pair, Share Think about the answers to these questions, then write and share: 1.Have you ever been away from home for an extended period of time?
中华人民共和国 Zhōnghuá Rénmín Gònghéguó. When one thinks of China, the Great Wall is one of the first things to come to mind. Pretend you are a guard in this.
 Thank you Lord: as religious family we have been born in your Church, in order to be not new in doctrine but new in practice. Thank you for your Spirit.
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
First Grade Spanish High Frequency Words.
¿Cuál es la forma del pretérito para los siguientes verbos ir ser hacer estar tener haber decirver dar.
Economical situation in Europe. Situación económica en Europa.
Vámonos Identify at least three spanish- speaking countries from the map of South America.
We have had a mission... Some of the things that you have done… I have travelled. This adventure has been… You have gone. Nosotros hemos tenido una misión.
Hola, me llamo Kayla Simpson, yo vivo en Nueva York. Me gusta jugar lacrosse, volibol, y bailar. Yo vivo con mi harmoano, madre y padre. Yo escuchar diferente.
Las palabras interrogativas
By: Aaryn Griggs. Biography Enrique Miguel Preslyer Iglesias was born May 8 th 1975 in Madrid, Spain. He was born to parents Julio and Isabel Iglesias.
Pablo Picasso A Spanish artist. His personality Se llamo Pablo Picasso El Chico es serio El Chico es moreno El Chico es alto El Chico es feo.
U ¿Qué Pasa Con Mi Fe? u What Is Happening To My Faith?
CONJUGATION.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Conocer : to know (people) Hacer: to make/do.
Hacer Ahora. Usa saber o conocer para completar las oraciones.
Gramática de 2A. YoINosotros/ Nosotras We TúYou ÉlHeEllosThey EllaSheEllasThey Ud.You (formal)Uds.You all Ellos is used to refer to “they” if there is.
¿Cuál es la forma del pretérito para los siguientes verbos ir ser hacer estar tener haber decirver dar.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Traer: to.
¡Buenos Dias! Hoy es el 12 de septiembre Ahorita/Do Now: Copy the vocab word into your vocab section Take out your homework Paper from your “notas (notes)”
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Hacer: Poner: Salir: Tener : Traer: Venir:
Vamonos Translate the following sentences into Spanish using AR/ER/IR verbs. I am going to cook chicken for dinner. We run after school. She eats a hamburger.
Agenda: 26/04/2016 *Boot verbs and jugar *La Familia *Tener: Quack Video *Descripciones Students will be learning new vocabulary with the family and tener.
The Verbs saber and conocer (Los verbos saber y conocer) The “to know” verbs.
26 de agosto de Describe la familia. Usa a lo menos 5 oraciones. Necesita usar palabras que conectan.
Grammar Part 1 Spanish 1. Subject and Verbs in Sentences In English sentences have a subject and a verb. The subject is the person(s) or thing that is.
Los verbos reflexivos Objective: To be able to talk about your daily routine. Getting ready for a special event.
100 Book Challenge Desafío de leer 100 libros. Cada niño tendrán: Una bolsa de libros Una carpeta 2 libros para leer cada noche Un informe de lectura.
CEIP LOS GUINDOS Málaga (Spain) PROYECTO COMENIUS ONCE UPON A TIME
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
POSSESSIVE ADJECTIVES
Enrique Iglesias By: Aaryn Griggs.
First Grade Dual High Frequency Words
La Boutique Del PowerPoint.net
Transcripción de la presentación:

1

2 ¡Qué Bello Es Vivir! It’s a Wonderful Life

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13 ¡El ejemplo de una sola persona es PODEROSA! The example of just one person is POWERFUL!

14 The Power of Example El Poder del Ejemplo

15

16 She moved from Florida to New Jersey in the mid-to- late 1960s. Se mudó de Florida a Nueva Jersey en la segunda mitad de los años 60.

17 She met Rita Warner. Conoció a Rita Warner.

18 She became Rita’s baby- sitter. After being overpaid by a small amount, she returned the change. Llegó a ser la niñera de Rita. Después de que Rita le pagó demasiado (era muy poco), la niñera le devolvió el dinero.

19 Rita was intrigued by this and found out the woman was a Christian. Esto le fascinó a Rita y aprendió que la mujer era cristiana.

20 Because of this sister’s example, Rita obeyed the gospel. A causa del ejemplo de esta mujer, Rita obedeció al evangelio.

21 About 13 years later, Rita’s son and I also became Christians! Como 13 años más tarde, ¡el hijo de Rita y yo también obedecimos al evangelio!

22 I lived in Spain for 16 years and Glenn has been in Ireland since Yo viví en España durante 16 años y Glenn vive en Irlanda desde 1997.

23 Who would ever have thought that returning a little change would have such a great impact years later? ¿A quién se imaginaría que el devolver un poquito de cambio iba a tener un impacto tan grande años más tarde?

24

25 ¡No Subestimes el Poder de Tu Ejemplo! Don’t Underestimate the Power of Your Example!

26 ¡No Subestimes el Poder de Tu Ejemplo! Don’t Underestimate the Power of Your Example!

27 ¡No Subestimes el Poder de Tu Ejemplo! Don’t Underestimate the Power of Your Example!

28 ¡No Subestimes el Poder de Tu Ejemplo! Don’t Underestimate the Power of Your Example!

29 ¡No Subestimes el Poder de Tu Ejemplo! Don’t Underestimate the Power of Your Example!

30 ¡No Subestimes el Poder de Tu Ejemplo! Don’t Underestimate the Power of Your Example!

31 ¡No Subestimes el Poder de Tu Ejemplo! Don’t Underestimate the Power of Your Example!

32

33 No Pases Por Alto el Valor de las Cosas Pequeñas Don’t Overlook the Value of Small Things

34 No Pases Por Alto el Valor de las Cosas Pequeñas Don’t Overlook the Value of Small Things

35 No Pases Por Alto el Valor de las Cosas Pequeñas Don’t Overlook the Value of Small Things

36 No Pases Por Alto el Valor de las Cosas Pequeñas Don’t Overlook the Value of Small Things

37 No Pases Por Alto el Valor de las Cosas Pequeñas Don’t Overlook the Value of Small Things

38

39 Nues. Ej. Ante la Iglesia, en Casa, en la Escuela… Our Ex. Before the Church, at Home, at School…

40 Nues. Ej. Ante la Iglesia, en Casa, en la Escuela… Our Ex. Before the Church, at Home, at School…

41 Nues. Ej. Ante la Iglesia, en Casa, en la Escuela… Our Ex. Before the Church, at Home, at School…

42 Nues. Ej. Ante la Iglesia, en Casa, en la Escuela… Our Ex. Before the Church, at Home, at School…

43 Conclusión Conclusion