Get Acquainted Las presentaciones Los saludos y las despedidas Cultural differences Homework.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
MEETING AND GREETINGS AND GOODBYES
Advertisements

Greetings & Goodbyes.
Saludos.
Ms. Martinez September 3, 2014 Spanish 1 Instructions:  You need to write the notes in your Spanish journals.  Write the translation next to the Spanish.
¿Cuáles son las frases que necesitamos para la clase de español?
Anna vs Elsa ¿Cómo te llamas? vs ¿Cómo se llama? ¿Cómo estás? vs ¿Cómo está?
Vocabulario 1.1 Saludos y despedidas
Etapa Preliminar. Hola, bienvenidos!  Greet people  Introduce yourself  Say where you are from  Exchange phone numbers  Say which day it is.
How would you greet a friend at these times?
19 & 22 de septiembre.  Escribe en inglés:  Sara: Buenos días  José:Hola  Sara: ¿Cómo te llamas?  José: Soy José, ¿y tú?  Sara: Me llamo Sara. 
de septiembre.  ¿Qué hora es? La participación #1 = dibuja una FLOR GRAN DE 3. 4.
¡A Empezar! Hola Clase. Buenos días. Hoy es martes, el 26 de agosto. ¿Cómo están ustedes? In 2009, there were 387 million people speaking Spanish as a.
Subject Pronouns and Ser Subjects and Verbs The subject of a sentence tells us who is doing the action. The verb tells us what action is taking place.
Lección Preliminar Avanacemos 1. Buenos Aires- Argentina.
Español 1 11 de febrero. El Bienvenido 1. ¿Qué día es hoy? 2. ¿Qué día fue ayer? 3. ¿Qué día será mañana? 4. ¿Cuál es la fecha? 5. ¿Qué hora es? 6.¿Qué.
Hoy es lunes, el treinta de septiembre. La pregunta: How do you greet someone… in the morning? in the afternoon? in the evening? La tarea: OJO  OJO 
Hoy es martes, el 6 de septiembre de Los Objetivos Correctly pronounce the Spanish alphabet. Get to know classmates, teachers and classroom procedures.
Presentaciones… Introductions….
Los saludos y las despedidas
Capítulo 1: el tercer día. ¡Vámanos! Practican introducciones, saludos, despedidas u otras frases. Vamos a tener una prueba.
La familia.
español 6˚ HOY ES MARTES EL 3 DE febrero Para Empezar You are meeting Hernan Cortes for the first time. (Hernan Cortes was a very famous Spanish explorer).
¡Bienvenidos de Español!. What do all these people have in common?
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
V AMONOS ANSWER THE FOLLOWING IN COMPLETE SPANISH SENTENCES 1) ¿Cómo te llamas? 2) ¿De dónde eres? 3) ¿Cómo estás? 4) ¿Qué tiempo hace? 5) ¿Cuántos años.
OBJECTIVO: SWBAT distinguish between greetings for people using tu and Ud. El 25 de Septiembre 2012.
THIS IS With Host... Your GreetingsIntros. and Goodbyes How are you? Where are you from? S.V.O. Subject Pronouns.
Saludos 1 Objetivo: how to introduce yourself and ask someone else’s name.
{ Do Now: Match the following language chunks to the correct English version. 18 de agosto 2014 lunes 1. Yo soy… 2. Me llamo…. 3. Soy de… 4. Tengo… A.
Introducciones Español 1.1. Introducciones At some point, you might want to introduce some friends in Spanish. Let’s practice with the vocabulary for.
Spanish 1 Sra. Lear 17 de septiembre. There are different ways to say How are you:? in Spanish. Weather meeting someone for the first time or saying hello.
You don’t have to pick up your textbooks. They are under your desks. Find the errors in the following dialogue. You may use your book. -Manuela: Buenas.
Parties and Celebrations El 3 y 4 de diciembre. Vámonos What is your favorite American holiday and why? Write in English! Your pasaportes are in your.
Hoy es viernes, el veinte y siete de septiembre.
Hoy es jueves, el cinco de septiembre
World Language Survey  8 de mayo de La Campana  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Cuál es la estación?  2. ¿Cuántos años tiene tu mamá?
TAKE OUT ALPHABET FLASH CARDS! 1. Why is using Google Translate not a good idea? 2. List at least 3 Spanish words you learned last week. 3. What is a cognate?
Essential ?: How do I use these irregular verbs? How are they different than the verbs I already know?
Spanish I Greetings and Introductions Las Salutaciones y Las Presentaciones How to greet, introduce, and say good-bye!
¡Bienvenidos al español!
Excuse me ??? I need..., Where can I go for...,Please help me to find…
Capítulo Uno: Primer paso Today (and tomorrow) you will learn… Saying hello and goodbye Saying hello and goodbye Introducing others and responding to an.
Hacer Ahora (Do Now) 1. Please sit down quietly. 2. Please copy today’s date, day and homework into your notebook or binder. 3. Please conjugate the verb.
NOMBRES, SALUDOS Y DESPEDIDAS
Greetings Notes 6 th grade. 7:00 -¡Buenos días, señor! -¡Buenos días! ¿Cómo te llamas? -Me llamo Felipe.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 30 de septiembre de 2015 Today is Wednesday, September 30, 2015 Write in Spanish: Today we are having our oral.
Escribe las tres formas para presentarte (Write down three ways to introduce yourself) 1. _______________________________ 2.________________________________.
1.3 Introductions Materials: 2 video downloads, one recorded conversation.
Vámonos 1. ¿Cómo se llama usted? (Michelle Obama) 2.¿Cómo se llama él? (Pedro) 3. ¿Quién es ella? (Alicia) 4. ¿Cómo se llama ella? (Marta) 5. How do you.
Martes el 26 de agosto  How do you greet your friends?...your parents?...other adults? Do you hug them, handshake, etc?
English Language II (2). English Language I (2) Warm-up.
Capítulo 1 30 of Study the following forms of the verb ser. yo ___ tú ____ Ud., él, ella __ nosotros(as) ______ vosotros(as) ____ Uds., ellos, ellas.
¿Cómo te llamas? What’s your name? ¿De dónde eres? Where are you from? Como saludar a otros y responder a los salutaciones. How to greet others and respond.
Hagan Ahora: Miren el siguiente vídeo otra vez sobre saludar con besos. (Watch the following video again about greeting with kisses.) Tarea: Finish Pre-Test.
This powerpoint can be found in our shared area: My Computer/P Drive/Submit & Share/MFL/LWA Spanish/Y7 Spanish.
Greetings/ Introductions Los Saludos. Good Morning – Buenos días To say Good Morning you say “ Buenos días.” Before 11AM you use “Buenos días.”
MUCHO GUSTO! GREETINGS, INTRODUCTIONS, AND FAREWELLS.
Aim: How many ways can you greet a person in Spanish? Do Now: Copy vocabulary -> Translate the ones you know 1. Buenos días 11. ¿Cómo estás? 2. Buenas.
BIENVENIDOS 9.1 GREETINGS AND SHORT CONVERSATIONS.
Escribir *You can get creative. You can write in the first person which means you are the character, you can use the third person which means you are talking.
Saludos y presentaciones (Greetings and introductions)
El 28 de Agosto Objetivos:
Los saludos.
BONUS IDEAS 0-10 pts. Canciónes, arte, videos, poemas, etc.
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Transcripción de la presentación:

Get Acquainted Las presentaciones Los saludos y las despedidas Cultural differences Homework

Hola y bienvenidos a la clase de español. Me llamo Profesora Cordova y ésta es la clase de español 101. The first activity we’re going to do today is a Get Acquanited Activity. We will be covering ALL areas of language study in this course: Reading, writing. listening, and SPEAKING. We will be doing a lot of communicative activities in class, conversations, dialogues, and role-playing with partners or the entire class. So, to get to know our classmates a little, stand up, mingle around, introduce yourself to your classmates and find out a little about them.

Me llamo Isabel. Y tú, ¿Cómo te llamas? Me llamo Alberto. Mucho gusto Alberto. Igualmente.

tú vs usted ¿Cómo te llamas? ¿Cómo se llama usted? Mucho gusto Encantado/a Igualmente

Las Presentaciones Complete the dialogue. E1 --Buenos días. ______ llamo Isabel. ¿Y tú? ¿____________te llamas? E2 -- Me _______________ Teresa. E1 -- Mucho gusto Teresa. E2 -- ____________________.

Me llamo Antonio. ¿Cómo te llamas? ¿Cómo se llama usted?

tú = informal usted = formal Mucho gusto Encantado/a Igualmente

Buenos días, señora García. Buenos días. ¿Cómo está usted, señor Gómez? Bien, gracias. ¿Y usted? Muy bien, gracias.

¡Hola, Inés! ¿Qué tal? ¿Cómo estás? Regular, ¿y tú? Bastante bien, gracias.

¿Cómo estás? ¿Qué tal? ¿Cómo está usted? Bien Regular Mal 

20 countries + 1 dependent entity where Spanish is the official language. Each one has its own customs regarding meeting someone for the first time and meeting up friends. Watch following videos about the ways people greet each other in Argentina & Spain.

What are the cultural differences/similarities? What do you think about the differences/ similarities? Would you feel comfortable greeting the Latin American/Spanish way?

After watching the videos of greetings in Spain & Argentina : What are your impressions of the ways of greeting each other in Spanish-speaking countries? Critical thinking – In pairs compare greetings between your country/culture and Latin American countries and Spain. * What are the differences/similarities. * What do you think about the differences/similarities? * Would you feel comfortable greeting the Latin American/Spanish way? Do you know about other greeting customs from other countries.

Move around the classroom, introducing yourself or greeting several classmates the “Spanish” way!

Other differences between cultures: Besides different ways of greeting each other, there are many other cultural differences between our culture and that of Spanish-speaking countries. e.g. Food Dress Role of family Importance of work Holidays and other celebrations Beliefs

Throughout the semester we will learn about the cultures of Spanish- speaking countries, critically think about customs and compare aspects of these cultures with our own culture. We will also integrate culture into other areas of language study. *Twitter to share written info about various aspects of Spanish-speaking countries *Speaking activity describing famous Hispanic *Popplet to visually present info about Peru *Digital posters with Glogster on Spanish-speaking countries For HW: Complete the worksheet about the culture of the U.S. or of the country you’re from. Definition of culture: Also, we’ll talk more about the definition of culture. What are the aspects that make up a culture? Watch the video I posted on BB (different countries).

Also, for HW: Post on the Discussion Board your reasons for studying Spanish and the benefits of learning a FL. e.g. travel, job opportunities We will talk more about your ideas next class.