Programa de las Naciones Unidas para el Desarrollo Youth and political participation Attitudes towards voting and the protest.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Las Palabras Interrogativas
Advertisements

Háganlo ahora: ¿Qué significan las palabras en inglés
Telling Time Grammar Essential #8.
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Unidad1, Etapa 3 By: Chrissy S, Daniel W, Dana L.
PLEASE READ (hidden slide) This template uses Microsofts corporate font, Segoe Segoe is not a standard font included with Windows, so if you have not.
Direct Object Pronouns (DOPs)
ALC 53 lunes el 14 de diciembre Use your own paper for this weeks ALC. You will turn them in on Friday.
1 3 WAYS TO ASK A QUESTION 1.Add question marks to a statement. 2.Add a tag word to a statement. 3.Use a question word.
By the end of this lesson you will be able to : Confidently name parts of the body Say what hurts Tell a friend not to do something.
Subject Pronouns and Ser
A expresar los gustos e intereses Estas preguntas son buenos para conversar sobre lo que les gusta con sus compañeros What do you like? What do you love?
and Materiales Escolares Lapiz Boligrafo Cuaderno Libro: Expresate Annuncios: Projects will be graded as soon as I can get to them.
Subject Pronouns and Ser Español 1c Subjects and Verbs The subject of a sentence tells us who is doing the action. The verb tells us what action is taking.
Asking Questions Español I - p. 184.
Expresiones Lección 1 Hola, ¿qué tal? = Hi, hows it going?
Tener “To Have” La clase de español I.
Los interrogativos.
Hoy es martes, el 21 de febrero de Yo puedo… Form the contractions al and del. La Entrada – Contesta las preguntas. 1.¿Quienes están en la sala de.
más con la ropa y tener que el tiempo de la playa y de las montañas
Repaso del vocabulario, y más descripción
9/20 A- Complete the sentences: 1. Me llam_ Pablo. 2. ¿Cómo te llam_ _? 3.¿Cómo se llam_ ? B- Contesta las preguntas (oraciones completas). 1. ¿Estudias.
Spanish Ia (Final Exam) Crossfire Initial Activity 1. Brief notes on tener... (or review if you have received them already!) Tener---formas Tener.
(por favor) By emory gibson Para describir how long ago en español, presta attencion.
Forming questions Grammar Essential 1.
Haz Ahora Combine the two sentences to form a single sentence with a reciprocal verb. 1.Yo ayudo a mi madre a hacer la cama. Mi madre me ayuda a hacer.
Transformaciones que conservan ángulos
Telling time in Spanish: Explanation Practice exercise index McCarron.
¿Qué hora es? (What time is it?)
Articles, nouns and contractions oh my!. The POWER of the article THE 1. There are four ways to express THE in Spanish 2. The four ways are: El La Los.
 Making complete sentences How to make complete sentences in Spanish. The following presentation is designed to help you learn how to do the following:
1 DEFINITION OF A CIRCLE and example CIRCLES PROBLEM 1a PROBLEM 2a Standard 4, 9, 17 PROBLEM 1b PROBLEM 2b PROBLEM 3 END SHOW PRESENTATION CREATED BY SIMON.
Expresiones afirmativas y negativas
Horario 19 viernes el 14 de octubre Bienvenida-ALC-objetivo Speed date Flash cards of stem changers – word search. Dr. Frankenpiedra Stem changer – irregular.
Negatives and Questions. Negatives Consider the following sentences: Juan estudia mucho. Marta y Antonio viven en Georgia. Rita y el chico necesitan.
Question words Sra. Kemp Directions: 1.Click on Slide Show on the tool bar. Then, click on From beginning. 2.Click to move on to the next flashcard. 3.Look.
Midiendo Temperatura Registra la temperatura para cada una de las categorías en tu hoja de temperatura. Cuerpo humano Ambiental Afuera Compara con tu compañero.
Programa de las Naciones Unidas para el Desarrollo Jóvenes y participación política actitudes frente al voto y la protesta.
OBJECTIVO: SWBAT distinguish between greetings for people using tu and Ud. El 25 de Septiembre 2012.
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Overclipping It’s very important as a trader that you understand your clip size and what positions this allows you to have. In addition it will help you.
Spanish I Week 16. Para Empezar 7 de diciembre Por favor responde a la pregunta en español. Please respond to the question in Spanish ¿Qué llevas hoy?
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
First Grade Dual High Frequency Words
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
--To be pleasing to --Your likes & dislikes
Tengo una pregunta… Carlos está en la biblioteca. s v
Las Palabras Interrogativas
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
How to use “Gustar”.
Las Palabras Interrogativas
Astronomy has really big numbers. Distance between Earth and Sun meters kilometers This is the closest star.
Tapas Contesten las preguntas: 1. ¿Cómo eres? 2. ¿Cómo estás?
SIDA (AIDS ). WHAT IS AIDS?  AIDS is a disease caused by a virus called HIV that causes destruction of the immune system of the person who has it.
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Transcripción de la presentación:

Programa de las Naciones Unidas para el Desarrollo Youth and political participation Attitudes towards voting and the protest

Programa de las Naciones Unidas para el Desarrollo The Index, why?: * Study on Political Citizenship (right to vote and to be elected) * Factors that affect how citizens participate through the exercise of the vote and protest (elect: giving voice) * Different inequalities and the ability of giving 'voice' to the demands * Comparable data for the region

Programa de las Naciones Unidas para el Desarrollo The Index, how? : -Methodology- * Calculation of probabilities from the questions that measured if respondents have voted and the measure that approves the participation in demonstrations * As a proxy for the exercise of the right to vote and to participate in protests *After identifying certain structural partner characteristics, the youth variable (16/18 to 29 years) is one of the indicators in the construction of the final index.

Programa de las Naciones Unidas para el Desarrollo On the basis of the inequality that exists in terms of access to the exercise of the rights, What will be known is the propensity of any of each of the dimensions dicotomizadas to vote in a particular country. The probability is expressed by the formula: p/1-p and then its odds ratio This ratio is interpreted as the magnitude in which the propensity of young people (aged 16-30) to vote is greater or less than the propensity of adults This is already a measure of inequality between young people and adults in the use of the institutional resource of suffrage, or inequality in the exercise of the right to choose, if one prefers.

Programa de las Naciones Unidas para el Desarrollo Argentina NoSí Odd s Odds ratio LNSEICExp IC IdentificaciónBlanco ,92100,490,97-0,972,6480,37 Étnico5255 EdadAdulto ,560,565-0,570,16-0,24-0,900,7860,40 Joven683675,39 EducaciónSuperior ,180,33-0,361,4000,69 Básica503947,88

Programa de las Naciones Unidas para el Desarrollo Fuente: Elaboración propia en base a los datos LAPOP Se seleccionaron a los encuestados que frente a la pregunta ¿Ha participado Ud. en una manifestación o protesta pública? Respondieron haberlo hecho algunas veces o casi nunca.

Programa de las Naciones Unidas para el Desarrollo Fuente: Elaboración propia en base a los datos LAPOP Se seleccionaron a los encuestados con edades comprendidas entre 16 y 29 años que frente a la pregunta ¿Ha participado Ud. en una manifestación o protesta pública? Respondieron haberlo hecho algunas veces o casi nunca.

Programa de las Naciones Unidas para el Desarrollo Results regarding the exercise of the vote

Programa de las Naciones Unidas para el Desarrollo Results regarding the exercise of the vote

Programa de las Naciones Unidas para el Desarrollo Results regarding the exercise of the protest

Programa de las Naciones Unidas para el Desarrollo Youth and political participation Attitudes towards voting and the protest ¡thanks for your attention!